Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kingdom Come: Co zrobić gdy popełnię przestępstwo? Kingdom Come poradnik, solucja

Ta strona poradnika do Kingdom Come doradza jak się zachować po popełnieniu jakiegoś przestępstwa i wyjaśnia też jakie kary obowiązują za łamanie prawa.

Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2024

Podczas grania w Kingdom Come: Deliverance musisz liczyć się z tym, że zabijanie czy okradanie innych osób może mieć poważne negatywne konsekwencje, choć dzieje się tak tylko jeśli zostaniesz przyłapany na złamaniu prawa. Poniżej zamieściliśmy informacje na temat tego w jaki sposób strażnicy mogą zostać zaalarmowani o popełnionym przez bohatera przestępstwie i jak zachować się po tym jak zostanie przez nich zatrzymany.

Rodzaje przestępstw

Najpoważniejsze przestępstwa to między innymi - Kingdom Come: Co zrobić gdy popełnię przestępstwo? - Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry

Najpoważniejsze przestępstwa to między innymi:

  1. atakowanie innych osób
  2. kradzież,
  3. wejście do czyjegoś domu bez zaproszenia
  4. chodzenie po mieście z wyciągniętą bronią (otrzymasz wtedy najpierw upomnienie).

Niezależnie od okoliczności lokalni strażnicy mogą zostać zaalarmowani jeżeli osobiście byli świadkami przestępstwa lub jeśli na bohatera doniosła jakaś osoba postronna. Przed każdą akcją, która wiąże się z ryzykiem naruszenia obowiązującego prawa, powinieneś zapisywać stan gry. Zawsze występuje bowiem ryzyko, że może pojawić się świadek. Zamordowanie takiej osoby zanim doniesie na Ciebie do strażnika jest bardzo ryzykowne, bo przy próbie jej zatrzymania możesz zostać łatwo zauważony przez inne postacie.

Co zrobić jeśli zostaniemy złapani?

Jeśli przestępstwo zostało odnotowane to przy najbliższej wizycie w tej samej lokacji możesz zostać zatrzymany przez jednego ze strażników. W trakcie zatrzymania pojawi się lista możliwych wariantów zachowania:

  1. Zapłacenie kary - Jest to najlepsze rozwiązanie jeśli bohater nie ma wysoko rozwiniętej charyzmy i jeśli kara nie jest zbyt wysoka. Uiszczenie opłaty sprawi, że nie będziesz już ponownie nękany przez strażników (przynajmniej nie do momentu popełnienia jakiegoś kolejnego przestępstwa).
  2. Skorzystanie z jednej opcji dialogowych związanych z retoryką - To najlepsze rozwiązanie jeśli bohater posiada mocno rozwiniętą retorykę. Możesz użyć perswazji, spróbować zaimponować strażnikowi lub go zastraszyć. Szansa powodzenia tej akcji jest oczywiście uzależniona od stopnia rozwinięcia retoryki, charyzmy lub siły. Uwaga - Nieudana próba nie zmieni dalszego przebiegu spotkania i nadal będziesz mógł wybrać jeden z pozostałych wariantów. Dobrze jest w rezultacie zawsze korzystać z tej metody, bo jej zawalenie nie jest w żaden sposób karane.
  3. Pójście do więzienia - Jest to najlepsze rozwiązanie jeśli nie posiadasz dostatecznie dużej ilości złota żeby zapłacić karę. Nawet za małe przewinienie możesz niestety spędzić w więzieniu kilka dni i dodatkowo po wyjściu z niego bohater będzie przez pewien czas osłabiony.
  4. Ucieczka - Wariant ten możesz rozważyć jeśli kara pieniężna jest bardzo wysoka i/lub jeśli nie powiodła się próba użycia unikalnej opcji dialogowej. Dodatkowo upewnij się, że strażnik, który zatrzymał bohatera, nie dysponuje łukiem. Wybór tej opcji zachowania nie rozwiązuje ostatecznie problemu, gdyż w przyszłości możesz zostać ponownie zatrzymany.
  5. Przystąpienie do walki - To zdecydowanie najgorsza opcja, szczególnie jeśli postać nie dysponuje wysokiej jakości bronią i pancerzem oraz jeśli w pobliżu przebywają inni strażnicy, którzy mogą dołączyć do ewentualnej walki. Możesz ją rozważyć jeśli zatrzymany zostałeś w jakimś odosobnionym miejscu i jeśli strażnik zażądał bardzo wysokiej kary pieniężnej. Podobnie jak w przypadku ucieczki problem nie zostanie ostatecznie rozwiązany i w przyszłości możesz zostać ponownie zatrzymany.