Neuhof | Zadania poboczne Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 23 lutego 2018
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w trakcie pobytu w Neuhof. To wioska ze wschodniej części mapy, którą po raz pierwszy odwiedza się podczas przechodzenia głównego zadania Pogoń się zaczęła. Atak bandytów na Neuhof nie spowoduje na szczęście, że przepadną jakieś okazje do odblokowania questów.
Sport królów
Jak odblokować: Rozmowa ze Zdenką na terenie stadniny w Nehof.
Questu tego możesz podjąć się dopiero po ukończeniu głównego zadania Pogoń się zaczęła, czyli po tym jak bandyci zaatakują Neuhof i przeprowadzisz związane z tym śledztwo. Pogadaj z wdową Zdenką, a dowiesz się o problemach ze sprzedawaniem Panu Dziwiszowi koni po tym jak zginął jej mąż. Możesz zaoferować pomoc.
Wsiądź na grzbiet pozostawionego przez Zdenkę wierzchowca Siwka i wyrusz nim do Talmberku (możesz skorzystać z opcji szybkiej podróży). Dotrzyj do dziedziniec zamku w Talmberku. Pozostaw konia na dziedzińcu i porozmawiaj z Panem Dziwiszem. Zaproponuj wyścig, który ma na celu udowodnienie, że konie ze stadniny w Neuhof są nadal wartościowe. Dziwisz podzieli się wątpliwościami co do stadniny zarządzanej przez kobietę. Najłatwiej zmienić jego nastawienie używając specjalnej opcji dialogowej powiązanej z perswazją lub jeździectwem (jest ona dostępna tylko jeśli dostatecznie rozwinąłeś tę umiejętność).
Powróć na dziedziniec i porozmawiaj ze stajennym żeby omówić warunki wyścigu. Możesz się do niego przygotować i zdecydowanie skorzystaj z tej okazji. Sprawdź przede wszystkim, czy koń ma założone jak najlepsze podkowy, które mogą usprawnić jego galop. Z pomocą mogą też przyjść niektóre perki, np. Koń wyścigowy z kategori Jazda Konna. O ewentualne ich odblokowanie najlepiej jednak zadbać jeszcze przed przystąpieniem do tego questu.
Dotrzyj do linii startu, która znajduje się obok zamku w Talmberku i zaczekaj do 12:00 żeby mogli pojawić się wszyscy uczestnicy wyścigu (nie przegap tego momentu, bo w przeciwnym razie nie weźmiesz w nim udziału). Warto też wcześniej zużyć Zbawiennego Sznapsa i zapisać swoje postępy.
Wyścig podzielony jest na cztery części i w każdej z nich Twoim zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego punktu kontrolnego. Dobrym pomysłem jest szybkie wyświetlenie mapy po rozpoczęciu każdej części wyścigu i sprawdzenie gdzie musisz się udać. Pozwoli ci to też lepiej zaplanować trasę podróży. Kolejne punkty kontrolne to:
- Centrum Użyc
- Młyn w Merchojedach
- Kamieniołom obok Talmberku
- Meta przy zamku w Talmberku (to samo miejsce gdzie zaczynałeś wyścig)
Wyścigu nie możesz wygrać jeśli będziesz jedynie cały czas podążał głównymi ścieżkami. Pozostali jeźdźcy bezbłędnie przemierzają te odcinki i na dodatek rzadziej potrzebują zwolnić po to żeby ich konie trochę odpoczęły. Rozwiązaniem tego problemu jest szukanie każdej okazji do tego żeby pojechać na skróty. Niedługo po rozpoczęciu wyścigu możesz przetestować tę metodę i przejechać przez lewe pole (dopiero podczas przeprawy przez las pozostawaj chwilowo na jedynej głównej ścieżce).
Zaletą jazdy na skróty jest to, że inni jeźdźcy w ogóle nie korzystają z tej metody i dzięki temu możesz ich nie tylko wyprzedzić, ale i uzyskać nad nimi sporą przewagę. Pilnuj się jednak, bo zderzenie się z jakimś przedmiotem może oznaczać spore kłopoty. Unikaj drzew, większych krzaków (koń może się tam zablokować), płotków, strumyków i innych tego typu przeszkód.
Po tym jak dotrzesz na koniu do punktu kontrolnego musisz zbliżyć się do słupa i Henryk automatycznie zdobędzie wstążkę (nie musisz zsiadać z konia ani nawet wciskać klawisza interakcji). Jest to też dobra metoda na odnowienie wytrzymałości konia. Zwolnij na chwilę żeby pasek staminy całkowicie lub przynajmniej w większości odnowił się. Pozwoli ci to podróżować galopem przez praktycznie cały czas w drodze do kolejnego słupa ze wstążkami.
Zadanie to może mieć kilka zakończeń:
- Jeżeli wygrałeś wyścig to Pan Dziwisz postanowi, że wszystkie kolejne konie będzie kupował jedynie ze stadniny w Neuhof. To najlepsze rozwiązanie.
- Jeżeli nie wygrałeś, ale dotarłeś do mety w czołówce, to Pan Dziwisz postanowi, że połowę koni będzie kupował w Użycach i połowę w Neuhof.
- Jeżeli dotarłeś daleko w tyle za liderami lub nie wziąłeś udziału w wyścigu to Pan Dziwisz postanowi nadal kupować konie tylko w Użycach. To najgorsze rozwiązanie.
Powróć do Zdenki w Neuhof i przekaż jej informację jak sobie poradziłeś. W najlepszym wariancie otrzymasz od niej nagrodę w postaci siodła dla Twojego wierzchowca.
Uwaga - Quest ma na chwilę obecny błąd, który może powodować, że od Zdenki zamiast siodła otrzymasz 175 groszy. Jeśli zależy ci na siodle to zaczekaj z przystąpieniem do tego zadania aż gra doczeka się nowych aktualizacji, które powinny naprawić ten bug.