Kingdom Come: Jak zdobyć trofeum Rycerz Rozbójnik? Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024
Na stronie zamieściliśmy opis trofeum Rycerz Rozbójnik gry Kingdom Come Deliverance. To jedno z osiągnięć powiązanych z zaliczaniem wybranych questów gry. Starania o jego odblokowanie możesz podjąć dopiero po tym jak dostatecznie awansujesz w głównym wątku fabularnym. Wszystkie kroki wymagane do odblokowania trofeum zestawiliśmy poniżej.
- Krok 1 - Zadanie Zdobycz
- Krok 2 - Zadanie Z całą pobożnością
- Krok 3 - Zadania Szaty zdobią człowieka i Rycerz rozbójnik
Krok 1 - Zadanie Zdobycz
Główne zadanie Zdobycz jest jednym z początkowych głównego wątku fabularnego gry. W ramach zaliczania tego questu musisz uratować Jana Ptaszka po tym jak w trakcie polowania zostanie pojmany przez Kumanów. Pełen opis tego zadania znajdziesz w naszej solucji do gry.
Krok 2 - Zadanie Z całą pobożnością
Odblokowaniem pobocznego questu Z całą pobożnością możesz zainteresować się po ukończeniu głównego zadania Zdobycz. Spotkaj się ponownie z powracającym do pełni zdrowia Janem Ptaszkiem. Możesz odnaleźć go w dolnym zamku w Ratajach (tym tuż obok obozowiska uchodźców). Zaproponuje on Henrykowi wspólną wyprawę do łaźni i musisz się zgodzić na to spotkanie.
Spotkanie z Ptaszkiem w łaźni i gra w kości
Z Ptaszkiem musisz spotkać się w godzinach wieczornych, tak więc dotrzyj do łaźni około 20:00. Odszukaj drzwi prowadzące do jednego z tylnych pomieszczeń i porozmawiaj z Ptaszkiem relaksującym się w wannie.
Jan zaproponuje Henrykowi zagranie w kości z Zenią. Do rozegrania są trzy partie. Jeśli zdołasz wygrać z Zenią (staraj się rzadko bankrutować i nie podejmować dużego ryzyka, możesz też wcześniej zużyć Zbawiennego Sznapsa) to wyświetli się dodatkowa cut-scenka oraz otrzymasz od niej rozbierającą kostkę (Strip Die). Niezależnie od wyniku gry w kości quest zostanie wznowiony i jego kolejne części będa już takie same.
Kradzież wina
Porozmawiaj z Ptaszkiem i umieść swoje ciuchy w skrzyni. Kolejną zachcianką ze strony Jana będzie dostarczenie wina. ZANIM opuścisz łaźnię zajrzyj do znajdującej się obok skrzyni i wyjmij z niej klucze (Sir Hans Capon's keys). Wyrusz z nimi w stronę budynku ratusza w Ratajach. Musisz zejść do piwnicy. Wejdź do sklepu zbrojmistrza, przejdź przez niego i dotrzyj do pokazanych na obrazku zamkniętych drzwi do piwnicy. Możesz teraz zachować się na kilka sposobów:
- Zakraść się do piwnicy - Złam zabezpieczenie zamka o wysokim poziomie skomplikowania lub użyj kluczy od Hansa Ptaszka.
- Porozmawiać z pilnującym drzwi strażnikiem - Użyj perswazji (strażnik ma tylko 2 punkty) lub podaruj strażnikowi łapówkę.
W piwnicy zabierz najpierw dzban (Pitcher for wine), a następnie podejdź do jednej z beczek i zdobądź wino (Sylvan red wine). Powróć z nim do Jana.
Zdobycie kwiatów
Kolejne zadanie do wykonania to przygotowanie bukietu kwiatów dla Zeni. Wyrusz w tym celu do górnego zamku w Ratajach. Po dotarciu na miejsce odszukaj po prawej stronie przejście prowadzące na tyły zamku. Dotrzesz do pokazanego na obrazku ogrodu. Zrywaj tu kolejne rosnące rośliny i kwiaty (w tym jedną różę), a skompletujesz docelowo bukiet.
Pojedynek z Archibaldem i zakończenie zadania
Gra załaczy cut-scenkę i po jej wyświetleniu od razu przystąpisz do bójki z Archibaldem. Nie jest to trudny pojedynek, ale nie daj się przeciwnikowi zapędzić w róg, bo pomieszczenie jest niewielkie.
Henryk odzyska przytomność kolejnego poranka. Odszukaj na mieście Jana Ptaszka i raz jeszcze pogadaj z nim (doradź mu czy ma ukarać Archibalda czy pozostawić go w spokoju). Otrzymasz trochę groszy i zaliczysz quest.
Krok 3 - Zadania Szaty zdobią człowieka i Rycerz rozbójnik
Założenie nowego stroju
Oba te zadania odblokowuje się niemal równocześnie. Po ukończeniu opisanego wyżej questu Z całą pobożnością odszukaj ponownie Jana Ptaszka w Ratajach. W zależności od pory dnia można go odnaleźć w dolnym zamku w mieście lub w zaznaczonej na powyższym obrazku oberży (powinien siedzieć na jednej z ławek przed oberżą).
Od Ptaszka dowiesz się o planowanym spotkaniu z Hanuszem, ale najpierw poproszony zostaniesz o założenie odpowiedniego stroju (nowy quest Szaty zdobią człowieka). Udaj się do dolnego zamku, dotrzyj do pomieszczenia Ptaszka i wyjmij ze skrzyni wszystkie elementy ubioru. Założenie ich jest opcjonalne, ale jeśli wykonasz tę akcję to Ptaszek będzie zadowolony. Powróć do Jana i udajcie się na spotkanie z Hanuszem, które rozpocznie quest Rycerz rozbójnik.
Odnalezienie obozu Wolflina
Od Hanusza otrzymasz misję powstrzymania pewnego rabującego szlachcica. Wyjdź z zamku, spotkaj się na dziedzińcu z kapitanem Bernardem i wyrusz w długą podróż. Dobiegnie ona końca po dotarciu do obozu w lesie (tego samego, co z głównego zadania Zdobycz). Pogadaj ponownie z Bernardem.
Zadaniem Henryka jest odnalezienie obozowiska Wolflina i jego ludzi. Możesz w tej sprawie przeprowadzić zwiad w dwóch oznaczonych na mapie lokacjach:
- Północny punkt na mapie to gospodarstwo przy drodze. Porozmawiaj z wieśniaczką. W trakcie rozmowy możesz oskarżyć ją o zatajanie prawdy. Jeśli zaliczysz próbę z perswazji (kobieta ma 13 punktów) lub zaimponowania (11 punktów) to ustalisz, że wieśniaczka zna drogę do obozu bandytów. Możesz ją poprosić o doprowadzenie Henryka do obozu. Nie musisz wtedy odwiedzać południowego punktu.
- Południowy punkt na mapie to gospodarstwo na skraju lasu. Porozmawiaj z wieśniaczką. Dowiesz się o jej rannym mężu i możesz zaliczyć nowy opcjonalny cel polegający na przyniesieniu kobiecie 3 bandaży. Ponadto pojawi się okazja do podążania za śladami krwi, które mogą doprowadzić Henryka do obozowiska (przykładowe ślady na obrazku -pojawiają się one wzdłuż wąskiej ścieżki biegnącej na północ przez las). Wybór tego wariantu pozwoli ci zignorować złożenie wizyty w północnym punkcie.
Obóz Wolflina możesz zlokalizować prosząc o pomoc wieśniaczkę z północnego gospodarstwa, podążając za śladami krwi od strony południowego gospodarstwa lub samemu przeszukując okolicę. Lokalizację tego obozu prezentuje dołączony obrazek. Nie zbliżaj się do obozu. Zamiast tego od razu wyrusz z powrotem do obozowiska sojuszników. Zdaj raport Bernardowi (w obozie jest 12 osób - najlepiej powiedzieć, że zauważyłeś około 10 wrogów).
Możesz teraz podjąć decyzję jak chcesz zaliczyć quest.
Wariant 1 - Natychmiastowy atak na obóz
Wybierz pierwszą opcję dialogową i potwierdź gotowość do ataku. Akcja automatycznie przeniesie się w pobliże obozu Wolflina i jego ludzi. Po rozpoczęciu walk zachowuj się w podobny sposób do bitew z głównych zadań gry. Szukaj okazji do zadawania obrażeń tym przeciwnikom, którzy są zajęci atakowaniem Twoich sojuszników. Atakuj tych wrogów od flanki lub od tyłu, a będą ginęli zanim zwrócą się w stronę Henryka i zaczną blokować jego ataki. W bitwie tej warto mieć założony dobry hełm na wypadek znalezienia się na celowniku jakiegoś łucznika. Sami łucznicy powinni ginąć w pierwszej kolejności.
Po walkach możesz przeszukać i ograbić ciała pokonanych osób. Pogadaj też z Bernardem.
Wariant 2 - Podjęcie próby negocjacji
Na potrzeby tego wariantu musisz w trakcie rozmowy z Bernarem zasugerować rozwiązanie konfliktu w pokojowy sposób (druga opcja dialogowa). Bernarda musisz przekonać do tego pomysłu zaliczając próbę perswazji (Bernard ma 11 punktów) lub zaimponowania (12 punktów). Jeśli się uda to od Bernarda otrzymasz Tabard z Olesznej (Oleshnitz waffenrock). Załóż go i przy okazji wyjmij wszystkie bronie z aktywnych slotów.
Pamiętaj o możliwości skorzystania z mikstury barda, która zwiększa tymczasowo Retorykę. Może ci się ona też przydać podczas opisanego poniżej spotkania z Wolflinem.
Powróć do obozowiska rozbójników w lesie. Zostaniesz zatrzymany przez bandytę, który doprowadzi Cię do Wolflina. Masz teraz dwa nowe warianty zachowania:
- Próba nakłonienia Wolflina do opuszczenia okolicy (opcje dialogowe 1-3) - Masz trzy różne opcje zachowania, przy czym niezależnie od wybranej opcji pojawi się okazja do zaliczenia próby perswazji (Wolflin ma 14 punktów) lub zaimponowania (Wolflin ma aż 16 punktów). Niestety nawet jeśli zaliczysz próbę to zostaniesz odesłany z kwitkiem do Bernarda i konieczne będzie rozegranie bitwy opisanej w głównym wariancie 1.
- Wyzwanie Wolflina na honorowy pojedynek (czwarta opcja dialogowa) - Po rozpoczęciu pojedynku szybko otwórz inwentarz i dozbrój Henryka. Wolflin jest bardzo dobrym wojownikiem, tak więc polegaj na perfekcyjnych blokach i szukaj momentów gdy sam jest odsłonięty. Trzymaj się podczas walki z dala od innych bandytów żeby kogoś przez przypadek nie uderzyć. Po zabiciu Wolflina powróć do Bernarda, który będzie niezadowolony z tego, że Henryk podjął decyzję bez skonsultowania jej z nim.
Powrót do Sir Hanusza
Niezależnie jak się zachowałeś w queście powróć do Ratajów i spotkaj się w górnym zamku z Sir Hanuszem. Będzie on zadowolony zarówno jeśli wygrałeś bitwę z Wolflinem i jego ludźmi, jak i jeśli pokonałeś Wolflina w honorowym pojedynku. Od Hanusza otrzymasz bardzo wartościowy magdeburski kirys i gra dokładnie w tym samym momencie powinna też odblokować trofeum.