Kingdom Come: Pod osłoną nocy
Aktualizacja:
Pod osłoną nocy to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W queście tym Henryk musi zakraść się do okupowanego zamku w Talmberku w celu uratowania Pani Szczepanki i Lorda Radzika. Niestety nawet jeśli bezbłędnie wykonasz wszystkie części questu i unikniesz wykrycia to i tak nie odnajdziesz na terenie zamku poszukiwanych postaci.
Ważna uwaga - Quest ten posiada niestety poważny błąd, który objawia się tym, że gra nie zaktualizuje poprawnie celów misji po dotarciu do chatki gdzie mają być więzieni sojusznicy. W takiej sytuacji pozostaje ci powtórzenie całego zadania z nadzieją na uniknięcie błędu lub pogodzenie się z wszczęciem alarmu i ukończeniem zadania w alternatywny sposób (żaden z ważnych NPC-ów przez to nie zginie, bo Szczepanki i Radzika w rzeczywistości nie odnajduje się na terenie zamku).

Do tej misji nie musisz się jakoś specjalnie przygotowywać. Zdejmij po prostu wszystkie elementy pancerza, gdyż po rozpoczęciu głównej części questu Henryk będzie musiał skradać się. Potwierdź w rozmowie z kapitanem Borzkiem, że jesteś gotowy.
Po tym jak akcja przeniesie się w pobliże zamku pomagaj sobie pochodnią, ale tylko do czasu wdrapania się na mury zamku. Ze skorzystaniem z drabiny zaczekaj aż zaktualizuje się cel misji i dopiero wtedy wyjdź na górę. Wysłuchaj tam planu działania.
Uwaga - Począwszy od tego momentu pojawia się ryzyko zawalenia infiltracji zamku jeśli doprowadzisz do wszczęcia alarmu. W takiej sytuacji musisz szybko powrócić do drabiny zanim zbiegną się bandyci z całego zamku. Nie przejmuj się jeśli doprowadzisz do takiego wariantu, bo Henryk i tak nie odnajdzie Szczepanki i Radzika w Talmberku.

Infiltrację zamku rozpocznij od zużycia Zbawiennego Sznapsa na zapisanie stanu gry. Wyrusz w lewo. Zbliż się do lokacji z dwoma bandytami (obrazek). Możesz ich się pozbyć, ale musisz być BARDZO OSTROŻNY.
Zaczekaj aż bandyci rozejdą się i zaatakuj tego bliżej rozstawionego. Podduś go po znalezieniu się za jego plecami i szybko przenieś jego ciało w pobliże sojuszników przy drabinie. Zaczekaj aż w tym samym miejscu pojawi się drugi bandyta i tak samo go wyeliminuj. Ogłuszonych bandytów możesz dobić.

Na prawo od bandytów są schody prowadzące na dół. Skorzystaj z nich i ponownie wykorzystaj Zbawiennego Sznapsa. Obszar po prawej stronie patroluje dwóch strażników (obrazek). Zaczekaj aż ten chodzący po dziedzińcu zacznie oddalać się i szybko wyrusz w stronę dziedzińca.

Dwukrotnie skręć w prawo żeby uniknąć wykrycia przez bandytów (ze strony tego chodzącego po dziedzińcu i tego podróżującego między piętrami). Musisz przekraść się do chatki, w której znajduje się łóżko Henryka. W bocznym pomieszczeniu zamiast Szczepanki i Radzika odnajdziesz kilku wieśniaków. Porozmawiaj z jednym z nich. Po wyjściu z budynku zauważysz, że Pan Ptaszek został zraniony i że potrzebuje pomocy. Musisz go podnieść i powrócić z nim do drabiny (tą samą drogą).
Quest zostanie ukończony w momencie wszczęcia alarmu lub po ustaleniu, że w zamku nie było poszukiwanych zakładników. Od razu awansujesz do nowego dużego zadania Oblężenie.
- Kingdom Come Deliverance - poradnik do gry
- Kingdom Come: Opis przejścia
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Wszystkie misje główne
- Kingdom Come: Niespodziewana wizyta
- Kingdom Come: Uciekaj
- Kingdom Come: Powrót do domu; Przebudzenie
- Kingdom Come: Trening czyni mistrza
- Kingdom Come: Utrzymanie porządku
- Kingdom Come: Zdobycz
- Kingdom Come: Pogoń się zaczęła
- Kingdom Come: Rudzielec w tarapatach
- Kingdom Come: Tajemnicze drogi
- Kingdom Come: Na tropie
- Kingdom Come: Mój koleżka Tymek
- Kingdom Come: Gniazdo żmij
- Kingdom Come: Próba ognia
- Kingdom Come: Przesłuchanie
- Kingdom Come: Nie wszystko złoto
- Kingdom Come: Jeśli nie siłą pięści
- Kingdom Come: Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo
- Kingdom Come: Igła w stogu siana
- Kingdom Come: Kości zostały rzucone
- Kingdom Come: Odwet
- Kingdom Come: Z deszczu pod rynnę
- Kingdom Come: Pod osłoną nocy
- Kingdom Come: Oblężenie
- Kingdom Come: Rakietowiec
- Kingdom Come: Chłodne ostrze, gorąca krew
- Kingdom Come: Słowo honoru
- Kingdom Come: Epilog i zakończenie
- Kingdom Come: Zadania główne
- Kingdom Come: Opis przejścia
Komentarze czytelników
w zadaniu rycerz rozbójnik lepiej wybrać negocjacje, przekonałem Wolfina do odejścia i zostawienia 60 pln zadośćuczynienia
Uwaga dotycząca skarbu XXV - dokładna lokalizacja grobu
Uwaga dotycząda skarbu XVI - podany skreen i opis jest błędny - dotyczy innego znaleziska ale to nie jest skarb 16
oto właściwa lokacja:
https://kingdom-come-deliverance.fandom.com/wiki/Treasure_map_XVI
mapa skarbów IV - niektórzy błednie myślą że skrzynia w grocie nieopodal jest tym skarbem - widziałem opisy w innych portalach które włąsnie tak sugerują
wiecie co, dam grze kolejna szanse.
Jak sie kogos w czasie snu przydusza lub kogos wali nieprzytomnym to ten NPC bedzie nas potem kojarzyl?
Ten pijaczek w pierwszej wiosce nie chce oddac kasy i sie zastanawiam czy moge go "okrasc" w czasie snu bez konsekwencji.
Cześć,
czy kary jakoś mijają? Jestem "ścigany" w Troskowicach za jakieś zabójstwo (nawet nie wiem o co chodzi). Mam tam kilka zadań do zaliczenia, ale za każdym razem atakują mnie strażnicy.
Koniecznie trzeba odbyć karę czy z czasem poziom poszukiwania minie?
Są jakieś dodatkowe wymagania żeby nauczyć się "sekretu Marcina" w rzemiośle?
Mam 17 poziom rzemiosła, a wciąż ten atut jest "wyszarzony" i nie mogę się go nauczyć pomimo posiadania dwóch punktów do rozdzielenia...
Na zachód od Ratajów za rzeką w lesie znalazłem kryjówkę kłusownika w której znajduje się drewniana wieżyczka (ambona), w której jest skrzynia i "pachołek" taki jak przy remontach ulic używają, ale nie ma żadnej drabiny i nie da się tam wejść. Ktoś wie o co z tym chodzi?
Obudziłam się na tej wieżyczce, kiedy upiłam się do nieprzytomności. Strzelam, że tylko tak można się tam dostać :)
Ptaszek w garści...
Niestety, ale nawet dziś w tej grze jest błąd, szkoda - bo nie da sie ukonczyć tego zadnia, a widocznie twórcy nic z tym nie zrobili, ptaki i lokacje są, ale klatek z inwentarza nie da się umieścic w lokacjach, jest tylko opcja z wyrzuceniem ich, ilekroć cofam się do początku zadania to i tak czy siak klatek nie da sie rozmiescic w moim przypadku! :(
Ale chyba w ten sposób robi się to zadanie, wyrzucasz klatkę na ziemię w okolicy "śpiewu" ptaka i odchodzisz. Po paru minutach ptak powinien sam wylądowqać w klatce.
To nie jest błąd.
Niedawno ukończyłem KCD (i to zadanie). Klatki trzeba upuścić w odpowiednich miejscach (tam, gdzie ptaki śpiewają najbardziej intensywnie), a następnie po krótkim czasie do nich wrócić. W tych konkretnych miejscach nie pojawia się żaden komunikat o konieczności pozostawienia klatki. Trzeba samodzielnie wykombinować, gdzie ptaki się gromadzą.
To był błąd - klatek nie było po wywaleniu widać, zrobiłem inny manewr - załadowałem klatki na konia, wziąłem je jeszzcze raz i wtedy juz sie pojawiły - więc jednak błąd...
Jest tu błąd dotyczący kawałka miecza królowej z Saby, który kosztował mnie trochę zmarnowanego czasu. Pickman, czyli Czekan, nie ma go przy sobie, więc jeśli nie dostaniemy go za zadanie "nosiwody" to trzeba go szukać w domu przy górnym zamku, obok domu łowczego. https://www.youtube.com/watch?v=YWJ5maswc1g
UWAGA!!!! jeżeli macie wysoką charyzmę nigdy nie próbujcie perswazji na ks. Bogucie, ja tak zrobiłem a liczyłem na imprezę z nim. Już miałem nawet piwo czeskie przygotowane xD zepsulem sobię grę
a czy poradzi ktoś, czy da się zrobić misję Sport królów jak już oddałem Szczepance jej konia. Jestem dużo dalej w grze, jeżdżę Bucefałem i nie mogę pogadać z Dziwiszem a ten Quest nadal mi wisi jako nie zrobiony.
Nawet nie wiedziałem, że ta misja ma być trudna. Zrobiłem ją na 7 poziomie postaci bez żadnego treningu w walce mieczem ani łucznictwie (poziom 0). Nawet nie miałem na sobie kolczugi ani nie posiadałem żadnej broni obuchowej. Całą robotę w obozie odwalili wojacy, a Konusa zabiłem kilkoma strzałami z łuku :P
W zadaniu Rycerz rozbójnik, wbrew poradnikowi możemy wynegocjować pokojowe rozwiązanie, jeśli pozwolimy Wolflinowi zachować łupy (chyba 3 opcja dialogowa), jednak ani Kapitan Bernard ani pan Hanusz nie będą zadowoleni.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
