Pod osłoną nocy | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 marca 2018
Pod osłoną nocy to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W queście tym Henryk musi zakraść się do okupowanego zamku w Talmberku w celu uratowania Pani Szczepanki i Lorda Radzika. Niestety nawet jeśli bezbłędnie wykonasz wszystkie części questu i unikniesz wykrycia to i tak nie odnajdziesz na terenie zamku poszukiwanych postaci.
Ważna uwaga - Quest ten posiada niestety poważny błąd, który objawia się tym, że gra nie zaktualizuje poprawnie celów misji po dotarciu do chatki gdzie mają być więzieni sojusznicy. W takiej sytuacji pozostaje ci powtórzenie całego zadania z nadzieją na uniknięcie błędu lub pogodzenie się z wszczęciem alarmu i ukończeniem zadania w alternatywny sposób (żaden z ważnych NPC-ów przez to nie zginie, bo Szczepanki i Radzika w rzeczywistości nie odnajduje się na terenie zamku).

Do tej misji nie musisz się jakoś specjalnie przygotowywać. Zdejmij po prostu wszystkie elementy pancerza, gdyż po rozpoczęciu głównej części questu Henryk będzie musiał skradać się. Potwierdź w rozmowie z kapitanem Borzkiem, że jesteś gotowy.
Po tym jak akcja przeniesie się w pobliże zamku pomagaj sobie pochodnią, ale tylko do czasu wdrapania się na mury zamku. Ze skorzystaniem z drabiny zaczekaj aż zaktualizuje się cel misji i dopiero wtedy wyjdź na górę. Wysłuchaj tam planu działania.
Uwaga - Począwszy od tego momentu pojawia się ryzyko zawalenia infiltracji zamku jeśli doprowadzisz do wszczęcia alarmu. W takiej sytuacji musisz szybko powrócić do drabiny zanim zbiegną się bandyci z całego zamku. Nie przejmuj się jeśli doprowadzisz do takiego wariantu, bo Henryk i tak nie odnajdzie Szczepanki i Radzika w Talmberku.

Infiltrację zamku rozpocznij od zużycia Zbawiennego Sznapsa na zapisanie stanu gry. Wyrusz w lewo. Zbliż się do lokacji z dwoma bandytami (obrazek). Możesz ich się pozbyć, ale musisz być BARDZO OSTROŻNY.
Zaczekaj aż bandyci rozejdą się i zaatakuj tego bliżej rozstawionego. Podduś go po znalezieniu się za jego plecami i szybko przenieś jego ciało w pobliże sojuszników przy drabinie. Zaczekaj aż w tym samym miejscu pojawi się drugi bandyta i tak samo go wyeliminuj. Ogłuszonych bandytów możesz dobić.

Na prawo od bandytów są schody prowadzące na dół. Skorzystaj z nich i ponownie wykorzystaj Zbawiennego Sznapsa. Obszar po prawej stronie patroluje dwóch strażników (obrazek). Zaczekaj aż ten chodzący po dziedzińcu zacznie oddalać się i szybko wyrusz w stronę dziedzińca.

Dwukrotnie skręć w prawo żeby uniknąć wykrycia przez bandytów (ze strony tego chodzącego po dziedzińcu i tego podróżującego między piętrami). Musisz przekraść się do chatki, w której znajduje się łóżko Henryka. W bocznym pomieszczeniu zamiast Szczepanki i Radzika odnajdziesz kilku wieśniaków. Porozmawiaj z jednym z nich. Po wyjściu z budynku zauważysz, że Pan Ptaszek został zraniony i że potrzebuje pomocy. Musisz go podnieść i powrócić z nim do drabiny (tą samą drogą).
Quest zostanie ukończony w momencie wszczęcia alarmu lub po ustaleniu, że w zamku nie było poszukiwanych zakładników. Od razu awansujesz do nowego dużego zadania Oblężenie.