Rataje | Zajęcia w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Zajęcia to poboczne zadania, miniquesty i aktywności w Kingdom Come - poniżej znajdziecie solucję do zajęć w Ratajach, m.in.: Jak łyse konie Wojciech, Jak łyse konie Peszek, Zrób mi przysługę - przyłóż mi, Ruina, Uczta żebraków i Okradać bogatych, oddawać biednym.
Ostatnia aktualizacja: 13 marca 2018
Zajęcia to mniejsze questy, których możesz podejmować się w grze Kingdom Come: Deliverance (rozpoznasz je po ikonach wykrzyknika na mapie). Poniżej zestawiliśmy zajęcia możliwe do odblokowania w Ratajach i najbliższej okolicy (do Ratajów Henryk dociera po ukończeniu głównego zadania Powrót do domu).
- Jak łyse konie - Wojciech
- Jak łyse konie - Peszek
- Zrób mi przysługę - przyłóż mi!
- Ruina
- Uczta Żebraków
- Okradać bogatych, oddawać biednym
Jak łyse konie - Wojciech
Jak odblokować: Rozmowa z Wojciechem w Kochelnicy.
Kochelnica znajduje się na północ od Ratajów. Jest to pokazane na obrazku małe gospodarstwo. Zostaniesz wysłany do tej lokacji przez młynarza Peszka jeśli w pobocznym zadaniu Dobry złodziej zdołasz pozyskać pierścień. Przedmiot ten należy dostarczyć Wojciechowi w Kochelnicy. Będzie on zadowolony z wykonanej pracy. Od tego momentu możesz sprzedawać Wojciechowi rzeczy pochodzące z kradzieży oraz odbierać od niego zlecenia "gildii złodziei".
Zlecenie 1 - Kradzież płaszczy wojskowych
Henryk musi ukraść 5 płaszczy wojskowych (waffenrock) z zamku w Talmberku. Możesz ukraść klucz oznaczemu przez grę strażnikowi, ale jest to ryzykowne i ponadto osoba ta często przebywa w zamkniętej części zamku. Alternatywnie możesz polegać na wytrychach, przy czym znajdująca się w zbrojowni skrzynia z płaszczami posiada wysoki poziom zabezpieczeń. Po jej otwarciu odszukaj płaszcze (obrazek) i powróć z nimi do Wojciecha. Otrzymasz 125 groszy.
Zlecenie 2 - Kradzież konia ze stadniny w Merchojedach
Dotrzyj do stadniny znajdującej się we wsi Merchojedy. Na potrzeby tego questu możesz ukraść dowolnego konia, ale jeśli chcesz uzyskać lepszą nagrodę to wybierz jakiegoś cenniejszego. Może to być np. Jenda (obrazek). Zanim cokolwiek zrobisz upewnij się, że w okolicy nie ma stajennego ani innych pracowników stajni. Wskocz na konia, przeskocz przez jeden z małych płotków otaczających stadninę i dotrzyj z koniem do Wojciecha. Postaraj się przy tym uniknąć wykrycia, bo możesz pogorszyć reputację w Merchojedach oraz znaleźć się na celowniku strażników. Od Wojciecha otrzymasz 200 groszy.
Uwaga - Skradziony koń ostatecznie przepadnie. Upewnij się wcześniej, czy nie chciałbyś zakupić go dla siebie, bo po dostarczeniu zwierzęcia Wojciechowi nie będzie to już możliwe!
Zlecenie 3 - Kradzież biżuterii Pani Szczepanki
Wyrusz do Talmberku i dotrzyj na najwyższe piętro zamku. Komnata Pani Szczepanki jest na prawym końcu korytarza. Na okradzenie jej zdecyduj się gdy kobieta uda się na modlitwę lub w innym celu opuści swój pokój. Biżuteria jest w pokazanej na obrazku skrzyni. Ma ona bardzo wysoki poziom zabezpieczeń, tak więc musisz najpierw mocno rozwinąć umiejętność Włamywanie (Pani Szczepanki nie możesz okraść, by zdobyć klucz do skrzyni). Ze skarbem powróć do Wojciecha i odbierz od niego grosze.
Jak łyse konie - Peszek
Jak odblokować: Rozmowa z Peszkiem na terenie jego gospodarstwa w Ratajach.
Z Peszkiem możesz porozmawiać po tym jak ukończysz poboczne zadanie Dobry złodziej i jeśli w ramach zaliczania go pomyślnie dostarczysz pierścień Wojeciechowi z Kochelnicy. Od tego momentu możesz odbierać od Peszka zlecenia "gildii złodziei".
Zlecenie 1 - Kradzież pierścienia z budynku łaźni
Musisz dotrzeć do łaźni znajdującej się w pobliżu gospodarstwa Peszka. Zakradnij się na piętro głównego budynku. Poszukiwany pierścień (Ring from the baths) jest w pokazanej na obrazku skrzyni. Ma ona niski poziom zabezpieczeń, ale uważaj żeby nie dać się nikomu przyłapać. Sprawdź najpierw schody i sąsiednie pomieszczenie na pietrze lub zakradnij się do łaźni nocną porą gdy wszyscy śpią. Dostarcz pierścień Peszkowi, a dostaniesz 55 groszy.
Zlecenie 2 - Kradzież aktu własności z ratusza
Budynek ratusza (rathaus) znajduje się obok rynku w Ratajach. Całe piętro budynku jest niedostępne. Możesz się tam włamać używając wytrychów na drzwiach (wszystkie mają co najmniej wysoki poziom zabezpieczeń) lub odnajdując wójta (Bailiff) i używając kradieży kieszonkowej żeby zdobyć jego klucz. Akt własności (Land deed) leży na stole w jednym z pomieszczeń i pokazuje go obrazek. Przynieś go Peszkowi żeby otrzymać 75 groszy.
Zlecenie 3 - Kradzież księgi z górnego zamku
Musisz dotrzeć do górnej części zamku i wybrać schody prowadzące na piętro. Poszukiwana księga (Illustrated Book) jest w prywatnej komnacie Hanusha. Zaczekaj aż pilnujący jej strażnik odejdzie (lub opcjonalnie ogłusz go), szybko zakradnij się do pomieszczenia i odszukaj księgę - jest w pokazanym na obrazku miejscu. Powróć do Peszka. Zakończysz quest i otrzymasz 225 groszy.
Zrób mi przysługę - przyłóż mi!
Jak odblokować: Rozmowa z Milanem w Ratajach.
Milan przechadza się po mieście i podczas rozmowy z nim dowiesz się, że bierze udział w bójkach na pieniądze. Zanim będziesz mógł wyzwać go na pojedynek musisz pokonać dwóch żebraków z Ratajów. Dopiero po tym jak się z nimi rozprawisz pojawi się okazja do wyzwania Milana na pojedynek.
Za każdym razem gdy wyzwiesz kogoś na pojedynek akcja przeniesie się na małą arenę obok Ratajów. Walka rozgrywa się bez udziału broni, tak więc warto zadbać wcześniej o awansowanie umiejętności walki wręcz. Możesz też zresztą skutecznie rozwijać tę umiejętność dzięki rozgrywaniu tego questu. Przed każdą walką musisz zapłacić 2 grosze, ale po zwycięstwie możesz przeszukać ciało pokonanej osoby i wyjąć z inwentarza jej cenne rzeczy (w tym również co najmniej kilkadziesiąt groszy). Po tym jak pokonasz Milana quest nie zakończy się (przy jego ciele znajdziesz dodatkowo m.in. klucze do jego domu i skrzyni). Możesz ponownie wyzywać go na pojedynek żeby dalej rozwijać Walkę wręcz.
Ruina
Jak odblokować: Rozmowa z kapitanem Bernardem w Ratajach lub w Neuhof.
Spotkaj się z kapitanem Bernardem w Ratajach (znajdziesz go obok areny sparingowej) lub w Neuhof jeśli rozgrywasz aktualnie główny quest Pogoń się zaczęła lub pokrewne. Wypytaj się Bernarda o jakieś zajęcie, a możesz otrzymać opisywaną misję. Polega ona na docieraniu do kolejnych obozowisk bandytów. Za każdym razem zadaniem Henryka jest wyeliminowanie herszta.
Jeśli dotrzesz do danego obozowiska za dnia to musisz przystąpić do walk z bandytami i pokonanie całej grupy może być dużym wyzwaniem dla słabszego bohatera. Alternatywnym rozwiązaniem jest zakradnięcie się do obozu nocą i szukanie okazji do cichego ogłuszania lub zabijania sztyletem wrogów (tylko jeśli odblokowałeś perk Skrytobójstwo).
Na potwierdzenie każdej wykonanej misji musisz dostarczyć Bernardowi ostrogi (Bandit leader's spurs), z których korzystał herszt (przykład na obrazku). Możesz też otrzymać premię za każdego zabitego "zwykłego" bandytę. W tym przypadku Henryk musi używać sztyletu do odcinania uszu (Bandit's ear) przeciwników. Po każdej wyprawie powróć do Bernarda i odbierz od niego grosze.
Po tym jak pozbędziesz się wszystkich hersztów wytypowanych przez Kapitana Bernarda możesz wyruszyć do Talmberku i odebrać podobny quest Najeźdźcy od dowódcy Borzka. Wykonanie wszystkich zleceń dla Borzka odblokuje jeszcze jeden quest Intruzi, w ramach którego na prośbę naprawnika z sazawskiego klasztoru eliminuje się bandytów z okolic Sazawy.
Uczta Żebraków
Jak odblokować: Rozmowa z Aleksem w Ratajach.
Aleks to jeden z żebraków w Ratajach i zazwyczaj odnajduje się go na rynku w centralnej części miasta. Możesz obiecać pomoc w dostarczaniu mu różnych odmian mięsa (zajęczyna, dziczyzna, czubajki). Możesz udawać się w tym celu na polowania i używać łuku do pomyślnego zabijania dzikich zwierząt lub rozglądać się za mięsem u handlarzy (jeśli bardzo zależy ci na zaliczeniu tego zajęcia).
Okradać bogatych, oddawać biednym
Jak odblokować: Rozmowa z Brudnym w Ratajach.
Brudny (Vagabond) to jeden z uchodźców w Ratajach. Odnajdziesz go w obozie uchodźców lub przechadzającego się po mieście. Możesz odbierać od niego zadania polegającego na okradaniu różnych osób. Questem tym najlepiej zainteresować się dopiero po tym jak dobrze rozwinięsz umiejętności kradzieży kieszonkowej i skradania się.
Quest możesz też zaliczyć w alternatywny sposób. W trakcie pierwszej rozmowy z Brudnym wyjmij 50 groszy z własnej sakiewki i podaruj mu złoto.