Kingdom Come: Jak zdobyć trofeum Psuja? Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024
Na stronie zamieściliśmy opis trofeum Psuja gry Kingdom Come Deliverance. Trofeum to możesz odblokować dzięki sabotowaniu trzech egzekucji w ramach zaliczania pobocznego zadania Parę groszy na stary sznur w Ratajach. Poniżej zamieściliśmy jego opis przejścia.
Quest ten bardzo łatwo można zepsuć. Wskazane jest częste zapisywanie stanu gry podczas zaliczania go.
- Jak sabotować wszystkie egzekucje?
- Spotkanie się z wójtem i przejrzenie Czarnej Księgi
- Sabotaż 1/3 - Pokrycie trucizną narzędzia tortur
- Sabotaż 2/3 - Podmiana liny
- Sabotaż 3/3 - Uszkodzenie katowskiego miecza
- Powrót do kata Hermana i zakończenie zadania
Jak sabotować wszystkie egzekucje?
Okazja do odblokowania questu pojawi się po tym jak dostatecznie awansujesz w głównej fabule. Konieczne może okazać się też zaliczenie poprzedniego questu związanego z katem - Trudna miłość. Dodatkowo Henryk musi nauczyć się czytać (poboczny quest Potężniejsze niż miecz z Użyc). Tym razem dowiesz się, że Herman jest niepocieszony w związku z planowanymi egzekucjami w mieście, które odbędą się bez jego udziału. Henryk może pomóc Hermanowi w sabotowaniu ich w celu ośmieszenia kata z Kuttenberga.
Na zaliczenie tego questu masz około tygodnia. Po upływie tego czasu skazańcy zostaną zgodnie z planem straceni i zawalisz quest.
Spotkanie się z wójtem i przejrzenie Czarnej Księgi
Odszukaj wójta - w zależności od pory dnia może przechadzać się po mieście lub przebywać w ratuszu. Zadaj mu wszystkie możliwe pytania na temat trzech osób, które mają zostać wkrótce stracone. Kolejny krok to lektura Czarnej Księgi w celu ustalenia jakie rodzaje egzekucji przewidziane są za popełnione przestępstwa. Czarna Księga jest na piętrze ratusza - odnajdziesz ją na pokazanym na obrazku stojaku. Jeśli pomieszczenie z księgą jest zamknięte to użyj wytrychów, poproś o pomoc skrybę lub okradnij go (najlepiej go ogłuszyć i na spokojnie wyjąć klucz (Scribe Friedrich's study key) z jego inwentarza).
Musisz powrócić do kata Hermana i podzielić się zdobytymi informacjami. Ważne jest tu wybieranie poprawnych kar w oparciu o informacje z Czarnej Księgi:
- Peter of Dauba - Zostanie ścięta mu głowa - druga opcja dialogowa.
- Georg Weiss - Zostanie powieszony - pierwsza opcja dialogowa.
- Frost Heralt - Zostanie poddany torturom - piąta opcja dialogowa.
Pogadaj dokładnie z Hermanem na temat planu działania i odbierz przy okazji od niego stary sznur (Executioner's rope - rotten).
Sabotaż 1/3 - Pokrycie trucizną narzędzia tortur
Na potrzeby tego wariantu musisz pozyskać truciznę (Poison). Jeśli zaliczyłeś już główny quest Próba ognia to najprościej jest powrócić do Przybysławic i odszukać ją w opuszczonym obozie Kumanów - będzie w jednej ze skrzyń. W przeciwnym razie dotrzyj do zielarki mieszkającej w lesie na północ od Ledeczka (obrazek). Sprzedaje ona butelki z trucizną (za około 60 groszy) oraz przepis do własnoręcznego ich wytwarzania (nie będzie ci potrzebny).
Z miksturą dotrzyj na wschód od Ratajów gdzie tymczasowo zatrzymał się kat z Kuttenbergu. Zakradnij się tam najlepiej nocą, choć i wtedy uważaj na psa (możesz go zabić) oraz na asystentów kata (możesz ich poddusić lub zabić - sam kat nie może zginąć!). Dotrzyj do pokazanego na obrazku wozu i użyj trucizny na leżącym na skrzyni narzędziu do tortur.
Sabotaż 2/3 - Podmiana liny
Udaj się na wschód od Ratajów gdzie tymczasowo zatrzymał się kat z Kuttenbergu. Zakradnij się tam najlepiej nocą, choć i wtedy uważaj na psa (możesz go zabić) oraz na asystentów kata (możesz ich poddusić lub zabić - sam kat nie może zginąć!). Zainteresuj się małym budynkiem. Wejdź do stodoły, skorzystaj z drabiny i po dotarciu na poddasze odszukaj pokazaną na obrazku linę. Wciśnij klawisz interakcji, a Henryk dokona podmiany na sparciały sznur, który otrzymałeś od Hermana.
Sabotaż 3/3 - Uszkodzenie katowskiego miecza
Udaj się na wschód od Ratajów gdzie tymczasowo zatrzymał się kat z Kuttenbergu. Zakradnij się tam najlepiej nocą, choć i wtedy uważaj na psa (możesz go zabić) oraz na asystentów kata (możesz ich poddusić lub zabić - sam kat nie może zginąć!). Miecz składowany jest w skrzyni kata w namiocie na prawo od wejścia do stodoły. Możesz otworzyć skrzynię wykradając klucz (Key to Heinz's chest) katowi z Kuttenberga lub używając wytrychów (łatwy zamek, ale ryzyko, że zostaniesz usłyszany). Odszukaj w skrzyni katowski miecz (Executioner's Sword) (powyższy obrazek) i zabierz go.
Wyrusz z mieczem np. w stronę stanowiska kowala w Ratajach. Henryk może zostać zatrzymany po drodze przez strażnika. Musisz uniknąć przeszukania, tak więc użyj unikalnej opcji dialogowej lub daj strażnikowi łapówkę.
Dotrzyj do stanowiska z kamieniem szlifierskim. Rozpocznij mini-grę, przy czym maksymalnie przyciskaj miecz do kamienia żeby pojawił się czarny dym symbolizujący uszkadzanie broni. Musisz doprowadzić do obniżenia jakości miecza do najniższego poziomu 0 (obrazek). Powróć do miejsca, z którego zabrałeś miecz. Otwórz skrzynię i tym razem przejdź do inwentarza Henryka. Umieść z powrotem (zniszczony) katowski miecz w skrzyni.
Powrót do kata Hermana i zakończenie zadania
Spotkaj się z katem Hermanem żeby powiedzieć mu o wykonanych zadaniach. Egzekucje odbędą się kolejnego dnia o 14:00 na wzgórzu w pobliżu chatki Hermana. Dotrzyj tam i użyj przyśpieszenia czasu. Po cutscenkach pogadaj z uradowanym Hermanem. Jeśli poprawnie sabotowałeś wszystkie trzy, egzekucje to zdobędziesz trofeum.