Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 marca 2018
Ubóstwo, czystość i posłuszeństwo to tytuł jednego z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. W queście tym Henryk musi poczynić przygotowania do infiltracji klasztoru w Sazawie. Plan działania zakłada zastąpienie mającego pojawić się w zakonie szlachcica i w tym celu będziesz musiał pozyskać dekret (list przyjęcia), który to umożliwi.
Odnalezienie szlachcica Karola
Musisz wyjść najpierw z kościoła. Podejdź do zamkniętych drzwi i podnieś klucz (Key to Sasau church) leżący na ziemi. Zanim zajmiesz się zlokalizowaniem Karola warto zdać raport Radzikowi i powróć w związku z tym do Ratajów (zasugeruje on aresztowanie zamiast zabicia Świętoszka już po tym jak go zdemaskujesz w klasztorze).
Na poszukiwania Karola udaj się z kolei do oberży zlokalizowanej na południe od klasztoru. Wejdź do budynku. Karol powinien przebywać w głównym pomieszczeniu i poznasz go po zielonej koszulki i nakryciu głowy - pokazuje go obrazek. Jeśli nie widzisz nigdzie Karola to zmień porę dnia i spróbuj ponownie.
Pozyskanie listu przyjęcia do zakonu
Z krótkiej rozmowy z Karolem dowiesz się, że nie może swobodnie porozmawiać z Henrykiem, bo towarzyszy mu strażnik. Problem ten możesz rozwiązać na kilka różnych sposobów. Najbardziej oczywisty wariant to porozmawianie ze strażnikiem Manfredem. Możesz:
Użyć zaimponowania na Manfredzie - ma on aż 11 punktów w tej kategorii. Udana próba pozwoli przekonać Manfreda o otrzymaniu ważnej wiadomości od ojca Karola.
Użyć perswazji na Manfredzie - ma on 9 punktów w tej kategorii. Udana próba pozwoli ci nakłonić Manfreda do mini-gry w kości. Gracze wyjątkowo walczą o zdobycie 3000 punktów, ale nie jest ważne czy wygrasz czy przegrasz. Po zakończonej grze Manfred powinien się upić i wstać od stołu.
Celem obu powyższych wariantów jest doprowadzenie do sytuacji, w której strażnik pozostawi Karola samego (obrazek). Uwaga - Może tu wystąpić błąd polegający na tym, że Manfred nigdzie się nie ruszy. Poczekaj trochę dłużej aż pojawi się kelnerka lub załaduj wcześniejszy stan gry.
Po tym jak Manfred odejdzie porozmawiaj z Karolem na temat listu przyjęcia do zakonu. Karol poprosi ponadto Henryka o pozyskanie mieszka z groszami od Manfreda.
Manfred uda się na piętro oberży i położy się w łóżku w jednym z pomieszczeń dla gości. Zakradnij się do jego pokoju (najlepiej po wcześniejszym zdjęciu hałasujących fragmentów zbroi) i użyj na nim kradzieży kieszonkowej (ryzykowne!) lub (lepszy pomysł) podduś go żeby stracił przytomność. Ten drugi sposób pozwoli ci łatwo przeszukać nieprzytomnego strażnika. Wyjmij z jego inwentarza dekret (Monastery entry writ) oraz mieszek z groszami (Manfred' purse). Ten drugi przedmiot możesz przekazać Karolowi (podaruj mu całość złota z mieszka lub tylko jego część).
List przyjęcia do zakonu możesz też pozyskać z całkowitym pominięciem spotkania się z Karolem i Manfredem na parterze oberży. Zaczekaj na nastanie nocy i zakradnij się do ostatniego pomieszczenia na piętrze. Poszukiwany dekret (Monastery entry writ) będzie w pokazanej na powyższym obrazku skrzyni. Włam się do niej z użyciem wytrychów lub pozyskaj wcześniej do niej klucz.
Wstąpienie do zakonu
BARDZO WAŻNA UWAGA - W momencie wstąpienia do zakonu Henryk tymczasowo utraci dostęp do wszystkich przedmiotów z inwentarza. Niestety gra posiada poważny błąd, w wyniku którego bronie i elementy pancerza odłożone do klasztornej skrzyni mogą zostać bezpowrotnie utracone lub nieprawidłowo oznaczone jako pochodzące z kradzieży (może tak się stać np. jeśli Henryk zostanie wyrzucony z klasztoru). Rozwiązaniem tego problemu jest umieszczenie wszystkich rzeczy z inwentarza Henryka w jednej ze skrytek głównego bohatera. Możesz opłacić pomieszczenie w tawernie w Sazawie i przenieść przedmioty do skrzyni w pokoju na piętrze (wszystkie skrytki współdzielą zawartość) lub powrócić np. do jednego z łóżek bohatera w Ratajach.
Wyrusz do klasztoru w Sazawie i odszukaj Brata Portera. Pokaż mu posiadany list przyjęcia. W trakcie rozmowy możesz wybronić się kłamstwem wspartym perswazją (Porter ma aż 12 punktów) lub zastraszeniem (Porter ma 4 punkty), ale nie jest to wymagane. Zostaniesz też zapytany, czy potrafisz czytać. Jeśli Henryk nadal nie posiadł tej umiejętności to zainteresuj się pobocznym zadaniem Potężniejsze niż miecz (jego opis jest w rozdziale o pobocznych questach z Użyc). Dla przypomnienia musisz w tej sprawie dotrzeć do skryby z wioski Użyce i opłacić u niego podstawową naukę czytania.
Na koniec rozmowy potwierdź chęć wstąpienia do zakonu (powyższy obrazek). UWAGA - Do momentu zakończenia kolejnego głównego questu nie będziesz mógł swobodnie podróżować po świecie gry. Dotrzyj do skrzyni, w której umieszczone zostaną rzeczy Henryka i z której wyjęte zostaną szaty mnicha. Quest ten zakończy cut-scenka ze wstąpienia do zakonu. Rozpoczną się dwa kolejne zadania - główne Igła w stogu siana (odnalezienie Świętoszka) oraz poboczne W klauzurze (jest ono związane z samym pobytem w klasztorze i będzie ci przypominało o codziennych obowiązkach).