Kingdom Come: Jak wygrać wyścig konny w Talmberku (zadanie Sport królów)? Kingdom Come poradnik, solucja
Ta strona poradnika do gry Kingdom Come zawiera porady jak wygrać wyścig konny w Talmberku. Chodzi tu o poboczny quest Sport królów ze wsi Neuhof.
Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2024
Sport królow to poboczne zadanie gry Kingdom Come Deliverance, które możesz odblokować dzięki spotkaniu się ze Zdenką na terenie stadniny w Neuhof. Główną częścią tego questu jest wzięcie udziału w wyścigu konnym. Wygranie go niekoniecznie jest łatwe , więc poniżej zamieściliśmy szereg informacji i podpowiedzi jak dotrzeć do linii mety na pierwszym miejscu.
Jak zacząć wyścig?
Do wyścigu przystąpisz dopiero po tym jak dotrzesz do Talmberku na grzbiecie otrzymanego od Zdenki konia Siwka, porozmawiasz w zamku w Talmberku z Panem Dziwiszem i przekonasz go do dania ci szansy.
Zanim rozpoczniesz wyścig powinieneś trochę się przygotować. Sprawdź przede wszystkim, czy koń ma założone jak najlepsze podkowy, które mogą usprawnić jego galop. Ulepszanie wierzchowca i pozyskiwanie dla niego wyposażenia (w tym podków) opisaliśmy m.in. na stronie Jak zdobyć zbroję dla konia?. Z pomocą mogą też przyjść niektóre perki, np. Koń wyścigowy z kategori Jazda Konna. O ewentualne ich odblokowanie najlepiej jednak zadbać jeszcze przed przystąpieniem do tego questu. Po zakończeniu przygotowań dotrzyj do miejsca startu obok zamku w Talmberku. Musisz się tam stawić dokładnie o 12:00. Jeśli przegapisz ten moment to zawalisz zadanie.
Jak wygląda wyścig?
Wyścig podzielony jest na cztery części i w każdej z nich Twoim zadaniem jest dotarcie do wyznaczonego punktu kontrolnego. Dobrym pomysłem jest szybkie wyświetlenie mapy po rozpoczęciu każdej części wyścigu i sprawdzenie gdzie musisz się udać. Pozwoli ci to też lepiej zaplanować trasę podróży. Kolejne punkty kontrolne to:
- Centrum Użyc
- Młyn w Merchojedach
- Kamieniołom obok Talmberku
- Meta przy zamku w Talmberku (to samo miejsce gdzie zaczynałeś wyścig)
Jak korzystać ze skrótów?
Wyścigu nie możesz wygrać jeśli będziesz jedynie cały czas podążał głównymi ścieżkami. Pozostali jeźdźcy bezbłędnie przemierzają te odcinki i na dodatek rzadziej potrzebują zwolnić po to żeby ich konie trochę odpoczęły. Rozwiązaniem tego problemu jest szukanie każdej okazji do tego żeby pojechać na skróty. Niedługo po rozpoczęciu wyścigu możesz przetestować tę metodę i przejechać przez lewe pole (dopiero podczas przeprawy przez las pozostawaj chwilowo na jedynej głównej ścieżce).
Zaletą jazdy na skróty jest to, że inni jeźdźcy w ogóle nie korzystają z tej metody i dzięki temu możesz ich nie tylko wyprzedzić, ale i uzyskać nad nimi sporą przewagę. Pilnuj się jednak, bo zderzenie się z jakimś przedmiotem może oznaczać spore kłopoty. Unikaj drzew, większych krzaków (koń może się tam zablokować), płotków, strumyków i innych tego typu przeszkód.
Jak odnawiać staminę?
Po tym jak dotrzesz na koniu do punktu kontrolnego musisz zbliżyć się do słupa, a Henryk automatycznie zdobędzie wstążkę (nie musisz zsiadać z konia ani nawet wciskać klawisza interakcji). Jest to też dobra metoda na odnowienie wytrzymałości konia. Zwolnij na chwilę żeby pasek staminy całkowicie lub przynajmniej w większości odnowił się. Pozwoli ci to podróżować galopem przez praktycznie cały czas w drodze do kolejnego słupa ze wstążkami.
Jeżeli często korzystałeś z jazdy na skróty i wspierałeś się galopem gdy tylko było to możliwe powinieneś odnieść zwycięstwo z dużą przewagą nad pozostałymi jeźdźcami.