Oberża "Na Polance" | Zadania poboczne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 13 marca 2018
Na stronie znajduje się zestawienie pobocznych zadań, które możesz odblokować w pobliżu Oberży "Na Polance" (Inn in the Glade). Jest to malutka lokacja w środkowej części mapy świata. Jej lokalizację prezentuje powyższy obrazek. Do oberży możesz dotrzeć np. rozpoczynając w Neuhof i podróżując na północny-zachód albo rozpoczynając w Ledeczku i wyruszając na północny-wschód.
Owca w wilczej skórze
Jak odblokować: Rozmowa z oberżystą Andrzejem.
Quest ten możesz odblokować w trakcie przeprowadzania śledztwa na temat kłusowników w ramach zadania W pogoni za Zającem (zaczyna się je w Talmberku) lub po prostu wypytując się Andrzeja o pracę. Celem tego questu jest zyskanie zaufania bandy kłusowników i doprowadzenie do spotkania z ich "przywódcą" Janem Zającem.
Podczas rozpoczynającego ten quest spotkania z Andrzejem konieczne może okazać się przekonanie go do siebie dzięki kłamstwu - skorzystaj wtedy z perswazji (10 punktów) lub zaimponowania (5 punktów).
Kufel dla Andrzeja
Na prośbę Andrzeja musisz odzyskać kufel, który jest w posiadaniu parobka Jakuba. Postać tę odnajdziesz na terenie stajni w Neuhof. Kufel Andrzeja (Andrew's tankard) możesz zdobyć na kilka sposobów:
- Okraść Jakuba - Najlepiej go ogłuszyć po tym jak znajdzie się w jakimś ustronnym miejscu.
- Wygrać go w turnieju strzeleckim - Henryk musi postawić 15 groszy na szali. Po rozpoczęciu zawodów celuj w prawą tarczę i staraj się trafiać w jej środek. Jakub jest niestety doskonałym strzelcem i żeby go pokonać trzeba będzie prawdopodobnie zdobyć ponad 20 punktów.
- Wymusić przekazanie kufla - Musisz zaliczyć próbę zastraszenia (Jakub ma 13 punktów w tej kategorii).
Powróć z kuflem do Andrzeja. Otrzymasz namiary na kłusownika Czarnego Łukasza.
Zlecenia Czarnego Łukasza
Czarny Łukasz (Black Lukesh) ma chatkę na północ od zamku w Talmberku. Także i w tym przypadku musisz najpierw zdobyć jego zaufanie. Od Łukasza otrzymasz dwa zlecenia. Pierwsze dotyczy zdobycia poroża (Antlers). Możesz:
- Wyruszyć na polowanie i po zabiciu jelenia zdobyć jego poroże. Jest to możliwe tylko jeśli odblokowałeś perk Poroże.
- Odwiedzić aptekarza w Ratajach i odszukać poroże w jego ofercie (powyższy obrazek). Powinno kosztować około 20 groszy.
Drugie zlecenie od Łukasza dotyczy wykradzenia rogu myśliwskiego będącego w posiadaniu mistrza łowieckiego Mikołaja Anioła. Jeśli zaliczasz też aktualnie quest W pogoni za Zającem to możesz pogadać z Mikołajem i poprosić o "wypożyczenie" rogu. Otrzymasz wskazówki, jak go zdobyć.
Wejdź do chatki (lub zakradnij się do niej nocą). Klucz (Key to Nicholas' trunk) do skrzyni z rogiem jest ukryty w wazonie w kuchni (na lewo od paleniska). Sama skrzynia jest z kolei na piętrze i pokazuje ją obrazek. Wyjmij z niej róg myśliwski (Nicholas' hunting horn) i przynieś go Łukaszowi.
Spotkanie z Janem Zającem
Po dostarczeniu Łukaszowi obu przedmiotów otrzymasz namiary na obóz kłusowników w lesie na południe od Talmberku. Możesz od razu wyruszyć do obozu kłusowników lub w ramach questu W pogoni za Zającem spotkać się w Talmberku z dowódcą Borzkiem i wyjawić lokalizację obozu.
Po dotarciu do obozowiska kłusowników załączy się cut-scenka. Możesz:
- Opowiedzieć się po stronie Jana Zająca - Jest to możliwe tylko jeśli do tej pory nie zdradziłeś zaufania kłusowników. Musisz zabić wszystkich strażników, którzy pojawili się w lesie i nie doprowadzić do śmierci Jana Zająca. Po wygranej bitwie wyrusz za Zającem do kopalni. Załączy się tam poboczne zadanie Cherchez la Femme. Jego opis jest na stronie z opisami pobocznych questów z Talmberku (zaliczenie go jest wymagane do odblokowania trofeum Mistrz łowczy).
- Opowiedzieć się po stronie talmberskich strażników - Zając rzuci się do ucieczki. Natychmiast go zlokalizuj i wyrusz w pościg za nim. Jeśli doścignąłeś Jana Zająca to możesz go zaatakować i zabić. Po tym jak on zginie przeszukaj jego zwłoki i zabierz pierścień (Hare's Ring). Zdaj raport Mikołajowi Aniołowi, a zaliczysz poboczny quest W pogoni za Zającem.
Maskarada
Jak odblokować: Rozmowa z Mateuszem lub Fryckiem przy Oberży "Na Polance".
Quest ten jest kolejnym z udziałem Frycka i Mateusza, czyli dawnych znajomych Henryka ze Skalicy. Odblokujesz go dopiero po tym jak w Ledeczku ukończysz poboczne zadanie ...Poznaje się w biedzie i odczekasz kilka dni. Frycek i Mateusz wypędzeni zostaną z Ledeczka i zatrzymają się przy Oberży "Na Polance".
Porozmawiaj z dowolnym towarzyszem. Otrzymasz bez pytania 175 groszy. Pogadaj następnie na temat nowej roboty. Wypytaj się Frycka o jego relacje z oberżystą Andrzejem. Zadaniem Henryka jest ugadanie oberżysty. W trakcie spotkania z nim od razu zgódź się na udanie w bardziej ustronne miejsce. Zakończ rozmowę i wyrusz za Andrzejem do piwnicy oberży. Musisz przekonać Andrzeja, że nadajesz się do misji - najlepiej użyć zastraszenia (ma tylko 1 punkt) lub dać mu łapówkę (100 groszy lub mniej jeśli potargujesz się). Porozmawiaj z Andrzejem na temat planu pozyskania przebrań Kumanów.
Zdobycie trzech zestawów kumańskich ubrań i hełmów
To trudny cel misji, gdyż domyślnie wymusza on zaatakowanie jednego z zaznaczonych na mapie świata kumańskich obozów. Możesz wytypować np. obóz znajdujący się w lesie w niewielkiej odległości na północny-zachód od Oberży "Na Polance". W drodze do tego obozu wpadniesz najprawdopodobniej na dwóch Kumanów z mniejszego obozowiska (obrazek). Kolejnych czterech przeciwników powinno przebywać w głównym obozowisku. Jeśli nie chcesz walczyć z całą czwórką to po pokazaniu się im rozpocznij ucieczkę. Po oddaleniu się od obozu zaatakuj tylko tych Kumanów, którzy nadal kontynuują pościg za Henrykiem. W przypadku dużego obozowiska uważaj też na łuczników.
Uwaga - Jeśli preferujesz działania z ukrycia to zaczekaj na nastanie nocy i zakradaj się do kumańskich obozowisk żeby po cichu zabijać Kumanów (z pomocą perka Skrytobójca). Uważaj jednak na pojedynczych wrogów, którzy mogą znajdować się na warcie.
Po tym jak pokonałeś jakiegoś Kumana zdecyduj się na przeszukanie jego inwentarza. Kolekcjonuj:
- Hełmy z maskami - Przykładowy "prawidłowy" hełm (Cuman Shishak) pokazuje obrazek 1
- Kumańskie ubrania - Przykładowe "prawidłowe" ubranie (Cuman Hauberk) pokazuje obrazek 2
Jest też alternatywny sposób na wejście w posiadanie kumańskich elementów ubioru. Jeżeli zaliczyłeś już główny quest Próba ognia to możesz powrócić do Przybysławic gdzie rozegrała się wcześniej duża bitwa. Wkrocz do opuszczonego kumańskiego obozowiska. Są w nim zamknięte skrzynie z różnymi elementami pancerza. Otwieraj te skrzynie i rozglądaj się za poszukiwanymi obiektami. Niestety nie każdy hełm i nie każdy ubiór zostanie przez grę uznany za prawidłowy. Możesz jednak w ten sposób pozyskać przynajmniej część potrzebnych przedmiotów.
Po zebraniu trzech zestawów (postępy możesz sprawdzać z poziomu dziennika) powróć do Andrzeja i przekaż mu je. Załączy się cut-scenka i awansujesz do kolejnej części questu.
Przygotowanie ulepszonego stroju Kumana
Od Andrzeja, Frycka i Mateusza dowiesz się, że aktualne przebranie nie jest dostatecznie przerażające. Będziesz musiał dowiedzieć się w jaki sposób je ulepszyć. Spotkaj się najpierw w tej sprawie z Miłomirem i podaruj mu 5 groszy. Musisz teraz dotrzeć do następujących osób:
- Bran z obozowiska węglarzy
- Olena z Talmberku
- Waldek z Użyc
Każda z tych postaci powie ci o innej metodzie "usprawnienia" pancerza Kumana.
Ważna uwaga - Z Oleną związany jest niestety bardzo poważny błąd gry. Jeśli rozpocząłeś to zadanie zbyt późno to Olena mogła zginąć (nie z Twojej winy) i w takiej sytuacji dokończenie questu nie będzie możliwe. Możesz zaczekać aż gra doczeka się aktualizacji poprawiającej ten bug lub przystąpić do tego zadania (i poprzednich Frycka i Mateusza) wcześniej w fabule, najlepiej jeszcze przed wkroczeniem po raz pierwszy do Fortu Wranik.
Bran poleci Henrykowi pozyskać pióra kruka (Raven Feathers). Odwiedź w tej sprawie dowolnego zielarza w świecie gry, np. zielarkę mieszkającą w lesie na północ od Ledeczka. Zielarze mają pióra kruka (obrazek) w swoje ofercie i są one bardzo tanie.
Olena poleci Henrykowi pozyskać wilcze kły (Wolf Fangs). Nie musisz na szczęście wyruszać na żadne polowanie. Odwiedź myśliwego Nicholasa w Talmberku i przejrzyj jego ofertę. Sprzedaje on wilcze kły po około 20 groszy za sztukę (powyższy obrazek).
Waldek poleci Henrykowi pozyskać skórę psa (Dog Skin). Zgodnie z podpowiedzią na "polowanie" najlepiej wyruszyć nocą. Zakradnij się do dowolnego gospodarstwa z psami - może to być np. gospodarstwo obok domu młynarza Peszka w Ratajach czy siedziba kata Hermana. Upewnij się, że nikogo nie ma w okolicy i szybko zabij psa dowolną bronią białą lub dystansową. Przeszukaj zamordowanego psa żeby zedrzeć z niego skórę.
Powróć ze wszystkimi składnikami do Andrzeja. Przekazanie mu wszystkich rzeczy odpali cut-scenkę z "prezentacji" udoskonalonego ubioru Kumana i zakończy ten quest. Zdobędziesz przebranie Kumana (Cuman Disguise) oraz maskę Kumana (Cuman Mask).
Uwaga - To nie koniec questów z udziałem Andrzeja, Frycka i Mateusza. Porozmawiaj z Andrzejem żeby odblokować nowy poboczny quest Oszczerstwa.
Oszczerstwa
Jak odblokować: Rozmowa z oberżystą Andrzejem po zaliczeniu zadania Maskarada.
Po ukończeniu opisanego powyżej questu Maskarada zagadaj do Andrzeja i wypytaj się go o nowe interesujące wydarzenia. Opisywany quest dotyczy wytropienia złodzieja, który powykradał wartościowe rzeczy ze Skalicy.
Pierwszym zadaniem Henryka jest zlokalizowanie okradzionego uchodźcy Adama. Udaj się do Ratajów. Możesz wypytać się o Adama dowolnego z żebraków/uchodźców lub od razu dotrzeć do oberży ze wschodniej części miasta (obrazek). Pogadaj z Adamem i obiecaj odzyskać jego kosztowności.
Jeden z nowych opcjonalnych celów misji dotyczy ponownego porozmawiania z oberżystą Andrzejem. Możesz zdać mu pierwszy raport. Pojawia się też okazja do użycia specjalnej opcji dialogowej. Próba perswazji zakończy się powodzeniem jeśli masz minimum 13 punktów - dowiesz się w ten sposób o węglarzu Tońku (Tonchek).
Dotrzyj do obozu węglarzy w pobliżu wsi Równa. Po dotarciu na miejsce możesz zacząć przepytywać kolejnych węglarzy. Pojawia się okazja do zastraszania ich (musisz mieć minimum 8 punktów). Możesz też ich atakować, ale nic w ten sposób nie zyskasz. Poszukiwany węglarz Toniek ma szałas w zachodniej części obozu. Miejsce to pokazują dołączone obrazki.
Możesz najpierw rozejrzeć się po okolicy. Obok szałasu odnajdziesz rzeczy skradzione najprawdopobniej ze Skalicy. Po zainicjowaniu rozmowy z Tońkiem możesz wypytać się o krzyż Adama, a dowiesz się, że jest w posiadaniu Andrzeja. Możesz też pozyskać sakiewkę ze złotem Adama (Bulging purse). W tym celu zdecyduj się na zaatakowanie i ogłuszenie lub zabicie Tońka.
Zadanie możesz zakończyć na kilka sposobów:
- Powrót ze złotem do Adama i następnie do Andrzeja. Adamowi możesz przekazać część lub całość jego złota. Andrzej będzie niepocieszony jeśli go nie otrzyma.
- Powrót ze złotem wyłącznie do Andrzeja. Anulowany zostanie cel misji dotyczący zwrócenia złota Adamowi.
- Odszykanie krzyża Adama od Andrzeja. Ten wariant jest możliwy jeśli dowiedziałeś się od Tońka o tym, że Andrzej posiada krzyż. Możesz w trakcie rozmowy z Andrzejem wyrazić chęć zakupienia krzyża lub ukraść go. Krzyż (Adam's family cross) jest składowany w pokazanej na powyższym obrazku skrzyni w piwnicy oberży. Skrzynia ma bardzo trudny zamek, ale możesz ukraść klucz do niej Andrzejowi.
Niezależnie od wybranego zakończenia po zaliczeniu tego questu pogadaj ponownie z Fryckiem lub Mateuszem. Odblokuje to związane z nimi nowe poboczne zadanie Między młotem i kowadłem.
Między młotem i kowadłem
Jak odblokować: Rozmowa z Mateuszem lub Fryckiem po zaliczeniu zadania Oszczerstwa.
Zadanie to możesz odblokować dopiero po tym jak zaliczysz poboczny quest Oszczerstwa, który był zlecany przez Andrzeja. Spotkaj się ponownie z Mateuszem lub Fryckiem w Oberży "Na Polance". Dowiesz się, że ich nowy plan zakłada przeprowadzenie napadu na kamieniołom w Talmberku i kradzież złota przewidzianego dla górników. Warto od razu zadać dodatkowe pytania na temat szczegółów i planowanego przebiegu napadu. W trakcie rozmowy z Mateuszem możesz skorzystać z perswazji oraz zastraszenia, ale nie wpłynie to na przebieg głównej części questu. Możesz też opcjonalnie pogadać z Fryckiem na temat jego pomysłów na lepsze przygotowanie się do napadu.
Uwaga - Możesz natrafić na poważne błędy uniemożliwiające ukończenie tego questu jeśli nie zaktualizowałeś gry do co najmniej wersji 1.3. Najpoważniejszy błąd polega na tym, że w dalszej części questu Mateusz i Frycek mogą nie wyruszyć zgodnie z planem do kamieniołomu i niestety nie można ich w żaden sposób do tego "zmusić".
Ważna uwaga - Mateusz i Frycek nie chcą uwzględnić Andrzeja w swoim planie. Z oberżystą możesz mimo wszystko porozmawiać. Będzie on chciał żeby zdradzić Mateusza i Frycka i przyczynić się do ich złapania. Jest to częścią nowego pobocznego questu Bracia na szubienicy i jego opis jest w dalszej części tego rozdziału. Quest ten wzajemnie wyklucza się z opisywanym. Musisz zadecydować, czy chcesz pomóc kolegom w przeprowadzeniu napadu (kontynuuj lekturę tego questu), czy chcesz ich zdradzić (przejdź do opisu zadania Bracia na szubienicy).
Przygotowanie się do napadu
Przygotowania do napadu są opcjonalne. Jedynym obowiązkowym krokiem jest ustalenie, kiedy złoto zostanie dostarczone do kamieniołomu. Pierwsza osoba, z którą możesz spotkać się, to dowódca Borzek (odszukaj go wewnątrz zamku lub w pobliżu areny walk). Możesz wypytać się go o liczbę strażników eskortujących złoto, ale odpowiedź uzyskasz tylko jeśli zaliczysz próbę z użycia zaimponowania (minimum 14 punktów!).
Kiepskim pomysłem na zmniejszenie liczebności strażników w konwoju jest wywołanie problemów w Talmberku np. poprzez zaatakowanie jakiegoś wieśniaka. Możesz sam przez to popaść w niemałe kłopoty.
Osobą, z którą najlepiej się spotkać, jest stajenny (Stablemaster) z zamku w Talmberku (zazwyczaj kręci się po dziedzińcu). Możesz dowiedzieć się o problemach z końmi i zaoferować pomoc w uzdrowieniu ich (w rzeczywistości będziesz chciał je zatruć). Dodatkowo od stajennego dowiesz się o planowanym dniu dostawy złota.
W sprawie chorych koni wyrusz do zielarki mieszkającej na północ od Talmberku. Nie wybieraj opcji dialogowych dotyczących pozyskania lekarstwa, bo z racji na przeprowadzany napad zależy ci na osłabieniu eskorty. Porusz temat trucizny. Samą truciznę (Poison) możesz zakupić tanio od zielarki. Powróć do stajennego i przekaż mu truciznę (pod pretekstem, że jest to lekarstwo). Otrzymasz przy okazji 275 groszy.
Przeprowadzenie napadu
W ramach przygotowań do napadu Frycek i Mateusz wyruszą z oberży do kamieniołomu. Odnajdziesz ich na pobliskim wzgórzu. Możesz spotkać się z nimi od razu po ustaleniu daty przybcia transportu złota lub dopiero po wykonaniu opcjonalnych czynności, które osłabią konwój.
Musisz odczekać kilka dni - o dokładnej dacie poinformuje Cię dziennik. Korzystaj z materaca lub używaj opcji przyśpieszenia upływu czasu. Konwój dotrze do kamieniołomu o 12:00, ale warto być już gotowym kilka godzin wcześniej. Porozmawiaj z Mateuszem żeby ustalić plan działania. Możesz:
- Zaatakować obóz - Poziom trudności walk będzie uzależniony od tego ilu strażników nie przybyło do kamieniołomu dzięki wcześniejszym sabotażom. Wybór tego wariantu oznacza konieczność zamordowania co najmniej kilku strażników i pogorszy Twoją reputację w Talmberku
- Zakraść się do obozu - To lepsze rozwiązanie, choć o wiele trudniej będzie ci wykraść złoto działając za dnia. Wariant ten jest dostępny tylko jeśli rozwinąłeś dostatecznie umiejętność skradania się.
Niezależnie od wybranego wariantu zainteresuj się szałasem z powyższego obrazka. Jest w nim skrzynia ze słabym zamkiem i znajdziesz w niej złoto dla górników (Money for miners).
Alternatywny sposób zdobycia złota
Istnieje też alternatywna metoda pozyskania złota dla górników. Pozwoli ci ona całkowicie uniknąć uczestnictwa w ryzykownym napadzie, ale jest możliwa do zrealizowana tylko jeśli posiadasz mocno rozwiniętą umiejętność otwierania zamków.
Po dotarciu do Talmberku zignoruj czynności związane z zaplanowaniem napadu. Dotrzyj na zamkowy dziedziniec, wyjdź po schodach na górę i zacznij kierować się w stronę zaznaczonej na powyższym obrazku wieży strażniczej.
Po wejściu do wieży upewnij się, że nie ma w okolicy żadnych strażników (patrolują oni okoliczne balkoniki). Włam się do zaznaczonej na powyższych obrazkach skrzyni przy drabinie. Ma ona trudny zamek, ale jeśli go sforsujesz to od razu odnajdziesz złoto dla górników (Money for miners).
Zakończenie zadania
Quest możesz zakończyć po tym jak wykradniesz złoto ze skrzyni w zamku z Talmberku lub z obozowiska w kamieniołomie (dopiero po tym gdy zostanie tam dostarczone). Pogadaj i z Fryckiem i z Mateuszem. Każdej z tych postaci możesz przekazać część łupu lub zachować go dla siebie (spodziewaj się wtedy agresywnej reakcji).
- Jeśli podzieliłeś się z kolegami to dla Henryka pozostanie 1000 groszy (1/3 łupu).
- Jeśli nie podzieliłeś się z kolegami to Henryk wzbogaci się o 3000 groszy.
Bracia na szubienicy
Jak odblokować: Rozmowa z Andrzejem po rozpoczęciu zadania Między młotem i kowadłem.
Quest ten oferuje alternatywne rozwiązanie dla opisanego powyżej zadania Między młotem i kowadłem. Po tym jak dowiesz się od Mateusza i Frycka o planowanym napadzie na kamieniołom może spotkać się w Oberży "Na Polance" z Andrzejem i powiedzieć mu o wszystkim. Oberżysta zasugeruje zdradzenie kolegów i ostrzeżenie Talmberku o planowanym napadzie. Wybór tego wariantu uniemożliwi ci dokończenie questu Między młotem i kowadłem, ale za prawidłowe rozegranie go możesz zdobyć trofeum Judasz.
Uwaga - Jeśli chcesz rozegrać ten quest to musisz go odblokować ZANIM zakończysz przygotowania do napadu i zanim weźmiesz w nim udział.
Wykonanie zadania po myśli Andrzeja
Opisywane zadanie może przebiec na dwa główne sposoby. Pierwszy wariant to dotarcie do dowódcy Borzka, którego odnajduje się na terenie zamku w Talmberku. W trakcie rozmowy z nim ostrzeż go o planowanym napadzie i zasugeruj ściągnięcie lepszych ludzi do ochrony złota. Odczekaj kilka dni na przybycie konwoju i pozwól na to żeby Mateusz i Frycek bez udziału Henryka zaatakowali obozowisko w kamieniołomie. Zginą oni w wyniku ataku.
Możesz po wszystkim powrócić do oberżysty Andrzeja. Otrzymasz od niego 525 groszy. Dodatkowo od tego momentu możesz za darmo wypoczywać w Oberży "Na Polance".
Uwaga - Podczas czekania na przybycie konwoju nie wchodź na teren obozowiska w kamieniołomie. Możesz zaalarmować w ten sposób strażników i samemu zostać zaatakowanym.
Przechytrzenie Andrzeja
Drugi wariant to ostrzeżenie Mateusza o planowanej zdradzie. Zaproponuje on wpędzenie Andrzeja w kłopoty poprzez ukradzenie worka na złoto i umieszczenie go na terenie oberży. Musisz w tym celu pozyskać wór na złoto dla górników (Empty sack for miners) zanim jeszcze dojdzie do napadu. Pozostań w zamku w Talmberku. Dotrzyj do pokazanej na powyższych obrazkach skrzyni, która znajduje się przy drabinie wewnątrz jednej z wież strażniczych. Musisz otworzyć ją (ma trudny zamek) i wyjąć z niej wór na złoto.
Z pozyskanym worem wyrusz do Oberży "Na Polance". Nie spotykaj się z Andrzejem, tylko udaj się do piwnicy oberży. Wejdź w interakcję z pokazanymi na obrazku beczkami żeby podłożyć tam wór na złoto.
Możesz już powrócić do Talmberku i porozmawiać z dowódcą Borzkiem. Porusz temat kradzieży złota dla gorników. Masz dwa nowe warianty zachowania (powyższy obrazek):
- Oskarżenie Andrzeja o kradzież złota - Tylko on zostanie aresztowany i powieszony.
- Oskarżenie Andrzeja, Mateusza i Frycka o kradzież złota - Wszystkie te osoby zostaną pojmane. Wybierz właśnie ten wariant żeby odblokować trofeum Judasz.
Powróć do Oberży "Na Polance" i odszukaj wisielców. W zależności od wybranego wariantu powieszony zostanie wyłącznie Andrzej lub egzekucja wykonana też zostanie na Mateuszu i Frycku.
Ważna uwaga - Doprowadzenie do śmierci Andrzeja anuluje wszystkie powiązane z nim inne poboczne questy i zajęcia. Postaraj się nimi wcześniej zająć.