Słowo honoru | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 9 marca 2018
Słowo honoru to finałowy quest głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Zadanie to w całości dotyczy wzięcia udziału w oblężeniu na Talmberk i odzyskania nad nim pełnej kontroli. Wiąże się to oczywiście z koniecznością przystąpienia do wielu nowych walk.
Uwaga - Po zaliczeniu tego questu gra odblokuje dodatkowy Epilog. Jego opis znajduje się na osobnej stronie poradnika.
Przygotowania do bitwy
Jeśli Henryk odniósł w poprzednich bitwach jakieś obrażenia to warto go podleczyć. Nie musisz natomiast martwić się niedokończonymi pobocznymi questami, bo gra pozwoli ci zająć się nimi po zaliczeniu głównej fabuły.
Po zakończeniu przygotowań pogadaj z Panem Dziwiszem (wybierane opcje dialogowe nie mają dużego znaczenia). Dotrzyj na wzgórze gdzie znajduje się trebusz i zaczekaj cierpliwie na jego załadowanie. Dopiero wtedy pociągnij za dźwignię (powyższy obrazek).
Porozmawiaj z Borzkiem - otrzymasz 450 groszy. Musisz teraz odczekać około 2-3 dni na zakończenie bombardowań. Najlepiej polegać na opcji przyśpieszenia czasu i każdorazowo dokonywać przeskoku w czasie o pełną dobę. Gra przy okazji zaliczy quest Oblężenie.
Powróć do Borzka i ponownie pogadaj z nim. W trakcie rozmowy musisz wyrazić gotowość do wzięcia udziału w oblężeniu (moment decyzji prezentuje obrazek). Dodatkowo możesz wypytać się dowódcy o plan bitwy, ale jest to opcjonalne, bo poradzisz sobie także bez jego znajomości.
Finałowa bitwa
Wyrusz za sojusznikami i kieruj się w stronę zamkowych murów gdzie rozstawione zostaną drabiny. Jeśli zamierzasz aktywnie uczestniczyć w walkach to możesz być jedną z pierwszych osób, które wdrapią się na mury zamku. Jeśli planujesz unikać walk (z uwagi na wymagania trofeum Pełen łaski) to pozwól innym żołnierzom skorzystać z drabin.
Po wdrapaniu się na mury rozpoczną się pierwsze walki. Możesz tu polegać na bardzo zbliżonej taktyce i atakować tylko tych przeciwników, którzy są skupieni na prowadzeniu walk z sojusznikami. Warto też mieć na uwadze łuczników i eliminować ich w pierwszej kolejności. Samo uczestnictwo w walkach jest opcjonalne, choć wtedy sojusznicze wojska mogą z czasem stracić przewagę liczebną. Dobrą wiadomością jest to, że questu nie można zawalić poprzez doprowadzenie do śmierci wszystkich sojuszników. W walkach bohaterowi towarzyszy Kapitan Bernard i on nie może zginąć.
Po rozprawieniu się ze wszystkimi przeciwnikami, którzy rozstawieni byli na murach, akcja przeniesie się na zamkowy dziedziniec. Także i w tym przypadku zacznij od sprawdzenia czy w okolicy nie ma jeszcze jakichś łuczników. Jeśli nie pozostało już przy życiu zbyt wielu sojuszników to więcej przemieszczaj się, nie daj się otoczyć żadnej grupie i pozwalaj wrogom na to żeby prowadzili walki z kapitanem Bernardem.
Wygranie bitwy doprowadzi do załączenia się nowego filmu przerywnikowego. Po jego obejrzeniu wyrusz wraz z Ptaszkiem w stronę Skalicy. Uwaga - Koń dosiadany przez Ptaszka może czasami zablokować się na jakiejś przeszkodzie. W takiej sytuacji przejedź kawałek dalej albo odczekaj aż zostanie "przywrócony" na główną ścieżkę. Radzika odnajdziesz jeszcze przed dotarciem do Skalicy i scenka ze spotkania z nim zakończy ten quest.
Uwaga - Nie przerywaj gry wraz z momentem wyświetlenia napisów końcowych. Po ich obejrzeniu (lub pominięciu) powrócisz do Ratajów i załączy się Epilog.