Pogoń się zaczęła | Zadania główne w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 14 lutego 2018
Pogoń się zaczęła to jedno z zadań głównego wątku fabularnego gry Kingdom Come: Deliverance. Zakłada on wzięcie udziału w śledztwie z ataku na stadninę w Neuhof. Musisz zbadać ślady na miejscu, przepytać osoby, które mogły być świadkami zderzenia, oraz wytropić bandytów, którzy skryli się w pobliskim lesie.
- Quest rozpoczynasz na dziedzińcu górnego zamku w Ratajach. Pogadaj z kapitanem Bernardem, wyraź gotowość do wyruszenia w podróż i wsiądź na przyznanego ci (na stałe) konia Siwka. Dotrzyj wraz z sojusznikami do wioski Neuhof. Uwaga - Jeśli będziesz zbyt długo zwlekał z zagadaniem do Bernarda to zawalisz pierwszą część misji, bo inne postacie wyruszą do Neuhof bez bohatera. W takiej sytuacji musisz dotrzeć tam w pojedynkę żeby kontynuować quest.
- Musisz rozpocząć śledztwo. Do zbadania jest duża część wioski, ale zacznij w miejscu gdzie przebywają inni strażnicy. Zbadaj zwłoki Smila oraz zamordowane konie. Porozmawiaj z Zorą i z Jakubem (okazja do skorzystania z unikalnych opcji dialogowych). Obu tym postaciom zadaj wszystkie możliwe pytania.
- Wyjdź z pierwszego budynku i kontynuuj eksplorację okolicy. Po drodze natrafisz na kolejne zwłoki oraz na kałuże krwi, które zaprowadzą Henryka w pobliże częściowo spalonego głównego budynku stadniny. Zagadaj do Marka (możesz użyć zaimponowania lub zastraszenia), od którego dowiesz się o zbiegłych bandytach. W okolicy przebywa też Rudzielec i jego również przepytaj.
- Udaj się na północny-zachód od głównego budynku stadniny. Zbadaj okolice pokazanej na obrazku wyłamanej furtki, która utwierdzi Henryka w przekonaniu, że bandytów należy szukać w lesie na północ od wioski.
- Nadal kieruj się na północny-zachód (będziesz odnajdywał nowe kałuże krwi). Po tym jak gra zawęzi obszar poszukiwań wkrocz do lasu i zacznij skradać się. Musisz zlokalizować pokazanych na obrazku ukrywających się dwóch bandytów.
- Możesz zaczekać aż jeden z bandytów zabije swojego kolegę lub od razu wkroczyć do akcji. Pomimo, że do pokonania jest pojedynczy przeciwnik, wyeliminowanie go może ci przysporzyć trochę kłopotów (pilnuj się przy blokowaniu jego ataków). Podejdź następnie do drugiego bandyty. Jeśli nadal żyje to wypowie kilka ostatnich słów przed śmiercią. Jeśli zginął to od razu przeszukaj jego zwłoki i zabierz zakrwawioną kopystkę (Bloody hoof-pick).
- Uwaga - Jeśli chcesz ukończyć grę jako pacyfista to zaczekaj aż ranny bandyta zginie i odciągnij jego kolegę lub zakradnij się szybko do jego zwłok. Musisz zabrać jedynie kopystkę i po jej zdobyciu możesz od razu uciec z tego miejsca.
- Z kopystką powróć do Neuhof. Musisz ustalić kto jest jej właścicielem i możesz zapytać się o to np. Marka. Dowiesz się, że należała ona do Rudzielca i że uciekł on w międzyczasie z wioski. Udaj się do Jakuba i wypytaj się go gdzie warto szukać Rudzielca. Wytropieniem chłopaka zajmiesz się w kolejnym głównym zadaniu. Zanim wyruszysz na poszukiwania warto zdać raport ze śledztwa kapitanowi Bernardowi.