Sazawa | Zajęcia w Kingdom Come Kingdom Come poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 15 marca 2018
Zajęcia to mniejsze questy, których możesz podejmować się w grze Kingdom Come: Deliverance (rozpoznasz je po ikonach wykrzyknika na mapie). Poniżej zestawiliśmy zajęcia możliwe do odblokowania w Sazawie. Mowa tu o mieście, sąsiadującym z nim klasztorze oraz innych mniejszych lokacjach znajdujących się w okolicy.
Jak łyse konie - Szymon
Jak odblokować: Rozmowa z młynarzem Szymonem na terenie gospodarstwa na wschód od klasztoru w Sazawie.
Questu tego nie rozpoczyna się bezpośrednio w Sazawie. Musisz zamiast tego dotrzeć do małego gospodarstwa zlokalizowanego na wschód od klasztoru - pokazuje go dołączony obrazek. Możesz tu pogadać z Szymonem na temat dostępności zadań "gildii złodziei". Zgodzi się on na współpracę jeśli wcześniej w Ratajach zaliczyłeś dla Młynarza Peszka quest Dobry złodziej i pomyślnie ukradłeś w nim pierścień.
Zlecenie 1 - Kradzież brokatu
Chatka krawca znajduje się w centrum Sazawy niedaleko kościoła. Najlepiej jest zaczekać na nastanie nocy i włamać się do niej, a to dlatego, że musisz przedostać się do pomieszczenia, w którym za dnia przebywa krawiec wraz ze swoim ochroniarzem. Rozejrzyj się po pomieszczeniu. Brokat (Fine brocade) leży na półce w miejscu z powyższego obrazka. Przynieś go Szymonowi, a otrzymasz 65 groszy.
Zlecenie 2 Kradzież przepisu na piwo
Musisz wyruszyć do oberży znajdującej się w Użycach. Także i w tym przypadku rekomendowane jest włamanie się do budynku nocną porą. Zakradnij się do pomieszczenia ze śpiącym oberżystą (warto wcześniej zdjąć wszystkie elementy pancerza). Przepis (Beer recipe) jest bardzo dobrze ukryty. Leży on pomiędzy naczyniami i dzbanami na pokazanej na obrazku półce obok łóżka. Powróć z przepisem do Szymona i odbierz nagrodę - 95 groszy.
Zlecenie 3 - Kradzież ostróg
Poszukiwane ostrogi są w posiadaniu szewca, który prowadzi interes w części miejskiej Sazawy. Analogicznie do pierwszego zlecenia od Szymona włam się do chatki po zapadnięciu zmroku. W tym przypadku dotrzyj do pomieszczenia ze śpiącym szewcem. Ostrogi (Noble spurs) są w skrzyni obok niego. Możesz użyć wytrychów na skrzyni (niski poziom zabezpieczeń, ale duże ryzyko, że szewc obudzi się) lub najpierw okraść jedną ze śpiących osób i pozyskać klucz do skrzyni. Z ostrogami udaj się do Szymona. Otrzymasz 175 groszy.
Zielonooki potwór
Jak odblokować: Rozmowa z parobkiem w klasztorze w Sazawie.
Parobka (Farmhand) odnajdziesz na terenie gospodarstwa sąsiadującego z klasztorem w Sazawie. Ma on dla bohatera kilka drobnych zleceń i wszystkie dotyczą wykradania wskazanych przez mężczyznę przedmiotów.
Dwa pierwsze zlecenia od parobka powiązane są z osobami z okolicznej farmy. Pierwsze zadanie to ukradzenie zielarzowi jego sakiewki z amuletem (Pouch with amulet), a drugie zadanie to ukradzenie kobiecie szala (Farm girl's shawl). W obu przypadkach zaczekaj na nastanie nocy, włam się do chatki i zacznij się skradać (koniecznie zdejmij wcześniej wszystkie elementy pancerza). Każdą z wyznaczonych osób najlepiej ogłuszyć i okraść gdy będzie nieprzytomna. Otrzymasz 100 groszy.
Ostatnie trzecie zlecenie od parobka dotyczy ukradzienia krzesiwa sukiennikowi z Sazawy. Dotrzyj do jego chatki w południowej części miasta. Do akcji po raz kolejny najlepiej jest wkroczyć nocą i włamać się po cichu do budynku. Odszukaj śpiącego sukiennika (Tailor), ogłusz go i okradnij. Musisz wyjąć krzesiwo (Draper's tinderbox) z jego inwentarza. W nagrodę za dostarczenie wszystkich przedmiotów parobkowi otrzymasz od niego cenne kapcie (Slippers) (są warte ponad 350 groszy, ułatwiają ciche poruszanie się i dodają dużo punktów do charyzmy).
Miecz królowej z Saby
Jak odblokować: Rozmowa z miecznikiem w Sazawie.
Miecznika odnajdziesz w północnej części miasta i dowiesz się od niego o możliwości wyprodukowania tytułowego miecza. Stanie się to możliwe dopiero po tym jak odnajdziesz i dostarczysz mężczyźnie pięć fragmentów miecza. Wypytaj się go o szczegóły. Gra nie powie ci gdzie dokładnie szukać elementów miecza i z pomocą powinien przyjść poniższy opis (możesz zdobywać fragmenty w innej kolejności od zaprezentowanej w poradniku).
Fragment 1/5 - Kowal w Ledeczku
Chatka kowala znajduje się w południowej części Ledeczka. Za dnia możesz zakupić od niego ten artefakt za 200 groszy. O wiele lepiej jest jednak zakraść się do chatki nocną porą, ogłuszyć kowala i przeszukać go. Fragment miecza będzie w jego inwentarzu.
Fragment 2/5 - Żebrak Pickman w Ratajach
Pickman to jeden z żebraków, przy czym tak naprawdę jest on uchodźcą ze Skalicy. Fragment miecza najłatwiej możesz pozyskać jeśli rozpoczniesz w Ratajach poboczne zadanie Nosiwody (jego opis jest na stronie z zadaniami z Ratajów) i w ramach przechodzenia go załatwisz Pickmanowi pracę. Będzie się on chciał odwdzięczyć i podaruje bohaterowi właśnie element miecza. Jeśli zaliczyłeś już ten quest i wytypowałeś innych uchodźców do pracy to odszukaj Pickmana i ogłusz go lub użyj na nim kradzieży kieszonkowej.
Fragment 3/5 - Chatka miecznika w Ratajach
Chatka miecznika znajduje się niedaleko rynku w Ratajach. Nie próbuj podejmować żadnych działań za dnia, bo miecznik ma wynajętego ochroniarza. Zamiast tego ostrożnie włam się do chatki nocną porą (od stroną bocznej alejki, nie głównej ulicy, po której chodzą strażnicy). Poszukiwany fragment miecza jest w jednej ze skrzyń w budynku. Musisz się do niej włamać (możesz też okraść jedną ze śpiących osób i zdobyć klucz do skrzyni).
Fragment 4/5 - Kowal w pobliżu klasztoru w Sazawie
Stanowisko kowala Zacha znajduje się w niewielkiej odległości na południe od Sazawy. Odnajdziesz go tu tylko za dnia. Zaczekaj aż pomocnik kowala oddali się, ustaw się za kowalem i przeprowadź próbę kradzieży kieszonkowej. Fragment miecza powinien znajdować się w jednym ze slotów w inwentarzu kowala (warto wcześniej zużyć Zbawiennego Sznapsa na wypadek gdybyś nie znalazł artefaktu lub został przyłapany na gorącym uczynku).
Fragment 5/5 - Chatka kowala w Talmberku
Miejsce zamieszkania kowala nie jest zaznaczone na mapie wioski. Jest ono w zachodniej części Talmberku i pokazuje je dołączony obrazek. Możesz włamać się nocą do chatki lub okraść wcześniej kowala, który ma stanowisko przy kamieniołomie w Talmberku i pozyskać w ten sposób klucz. Po tym jak znajdziesz się wewnątrz domu odszukaj fragment miecza w jednym z pomieszczeń magazynowych. Będzie on leżał na beczce.
Powrót do miecznika
Powróć do miecznika w Sazawie po tym jak zdobędziesz wszystkich 5 fragmentów miecza. Podaruj mu je, a już teraz w zamian otrzymasz od niego zapłatę. Zaczekaj dodatkowo co najmniej jeden pełny dzień żeby miecznik mógł przygotować broń. Możesz zakupić od niego miecz królowej z Saby odnajdując go w jego ofercie (obrazek). Kosztuje on niecałych 2000 groszy i ma następujące parametry:
- Typ broni: Długi miecz (Longsword)
- Wymagania: 12 punktów Siły
- Obrażenia: 65 kłute, 65 cięte, 3 tłuczone.
- Obrona: 100
- Charyzma: 18
- Wytrzymałość: 10
- Waga: 3.1 funta
Intruzi
Jak odblokować: Rozmowa z Sebastianem von Bergiem po ukończeniu zajęcia Najeźdźcy.
Wykonaj najpierw wszystkie zlecenia pozbycia się Kumanów dla dowódcy Borzka w ramach zajęcia Najeźdźcy (Talmberk). Spotkaj się następnie z naprawnikiem Sebastianem von Bergiem w klasztorze w Sazawie. Możesz otrzymać od niego misję pozbywania się bandytów ze wskazywanych przez niego obozowisk wokół Sazawy. Za każdym razem zadaniem Henryka jest wyeliminowanie przywódcy grupy bandytów i zdobycie trofeum jako dowodu wykonanej misji.
Po każdej wyprawie powróć do Sebastiana i odbierz od niego grosze.