Dragon Age Inquisition: Umiejętności łotrzyka poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Umiejętności łotrzyka
Kategoria Dwa sztylety
NAZWA | TYP | DZIAŁANIE I KOMENTARZ |
Atak Oskrzydlający | A | Przemieszczenie się w cieniu i wykonanie ataku z tyłu na przeciwniku. Są to dwa uderzenia, które zadają 200% obrażeń. To jeden z podstawowych ataków łotrzyka wykorzystującego dwa sztylety (nie możesz korzystać z innych broni!), aczkolwiek warto zaznaczyć, iż czas regeneracji tej zdolności to ponad 7 sekund. |
Harcownik | U | To ulepszenie umiejętności Atak Oskrzydlający. Świetnie współpracuje ono z nadrzędną zdolnością, bo pozwala na pozostanie w ukryciu po udanym ataku do momentu, w którym przeciwnik obróci się w stronę łotrzyka. |
Podwójne Kły | A | Wykonanie silnego ataku dwoma sztyletami. Atak ten możesz wyprowadzić w standardowy sposób, aczkolwiek jeśli zdecydujesz się na oskrzydlenie danego przeciwnika to zada on jeszcze większe obrażenia. Jedyną wadą jest to, że po każdej udanej akcji musisz dość długo zaczekać aż umiejętność się odnowi. |
Rozrywające Kły | U | To ulepszenie umiejętności Podwójne Kły. Zainteresuj się nią jeśli lubisz używać Podwójnych Kłów do wykonywania ataków od flanki, bo dzięki ulepszeniu rozdzierany jest dodatkowo na osiem sekund pancerz przeciwnika. |
Krwawiąca Ofiara | P | Zadawanie większych obrażeń przeciwnikowi, który ma mniej zdrowia od łotrzyka i zwiększenie na stałe atrybutu sprytu. Premia do obrażeń jest niezła, aczkolwiek mogą one wzrosnąć jedynie o 10 procent. |
Riposta | A | Możliwość zablokowania ciosu przeciwnika i wyprowadzenia kontrataku. To dobra umiejętność jeśli lubisz bardziej agresywnie walczyć łotrzykiem, zwłaszcza że każdy kontratak zadaje znacznie więcej obrażeń od standardowych ciosów. |
Prosta Riposta | U | To ulepszenie umiejętności Riposta. Warto się nim zainteresować po tym jak dobrze zapoznasz się z nadrzędną zdolnością. Umiejętne jej wykonywanie nagradzane jest bowiem brakiem konieczności wydawania punktów wytrzymałości za kontratak. |
Taniec Śmierci | P | Odzyskiwanie punktów wytrzymałości dzięki zabijaniu przeciwników i zwiększenie na stałe atrybutu sprytu. Polecam nabyć tę zdolność jeśli lubisz wykorzystywać łotrzyka głównie do zabijania słabszych wrogów, nie do osłabiania silniejszych oponentów. |
Nieustępliwa Seria | P | Zwiększanie szans na trafienie krytyczne z każdym kolejnym wyprowadzonym ciosem i zwiększenie na stałe atrybutu zręczności. Bardziej zależało ci raczej będzie na tej drugiej właściwości, albowiem przyrost szans jest niewielki (+1% za każdy cios). |
Atak z Zaskoczenia | P | Zwiększenie o 25% szans na zabicie przeciwnika atakiem z boku lub od tyłu. Dodatkowo na stałe zwiększany jest atrybut sprytu. Polecam nabyć tę zdolność, szczególnie jeśli polegasz na aktywnych umiejętnościach Atak Oskrzydlający i Podwójne Kły. |
Obrotowe Ostrza | A | Wyprowadzenie serii cięć sztyletami. Jest to w sumie pięć ataków, aczkolwiek każdy z nich zadaje 75% obrażeń. Mimo wszystko powinieneś rozważyć zakup tej umiejętności, bo możesz dzięki niej w szybki sposób osłabiać wrogów. |
Nieprzerwany Atak | U | To ulepszenie umiejętności Obrotowe Ostrza. Pozwala ono na wykonanie czterech dodatkowych trafień jeśli połączone one zostały ze wcześniejszymi atakami. |
Śmiertelny Cios | A | Zaatakowanie przeciwnika i możliwość ponowienia ataku na rannym wrogu. Jest to dobra propozycja, ale dodatkowy atak zadziała tylko jeśli przeciwnik ma mniej niż połowę zdrowia. Siła ataku jest ponadto uzależniona od tego jak bardzo został osłabiony. |
Dreszcz Zwycięstwa | U | To ulepszenie umiejętności Śmiertelny Cios. Zwiększa ono premię do obrażeń dla nadrzędnej zdolności. Ponadto jeśli przeciwnik zginie w wyniku skorzystania ze Śmiertelnego Ciosu to nie będziesz musiał czekać na odnowienie umiejętności. |
Podsumowanie: Aktywne zdolności z omawianej kategorii można niejako podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to ataki wyprowadzane z zaskoczenia oraz od flanki lub od tyłu. Jeśli w taki sposób chcesz rozprawiać się z przeciwnikami to polegaj na Ataku Oskrzydlającym oraz na Podwójnych Kłach. Druga grupa to szybkie i bardziej ryzykowne serie ciosów wyprowadzane sztyletami. W tym przypadku rozważ używanie między innymi Obrotowego Ostrza oraz Riposty. Co do pasywnych zdolności, dobierz je w zależności od wybranego sposobu gry i premii do głównych atrybutów, na których najbardziej ci zależy (warto nabyć co najmniej 1-2 z nich).
Kategoria Łucznictwo
NAZWA | TYP | DZIAŁANIE I KOMENTARZ |
Śmierć z Wysoka | P | Zadawanie większych obrażeń podczas strzelania z podwyższenia i zwiększenie na stałe atrybutu sprytu. Z premii (maksymalnie 25% do obrażeń) skorzystasz niestety wyłącznie w wybranych miejscach na powierzchni. Większość badanych zamkniętych lokacji nie oferuje bowiem wielu podwyższeń. |
Pierwsza Krew | P | Zadawanie większych obrażeń w pełni zdrowym lub lekko rannym przeciwnikom i zwiększenie na stałe atrybutu zręczności. W celu zadziałania wspomnianej premii do obrażeń przeciwnik musi mieć co najmniej 80% punktów zdrowia. |
Strzał z Wyskoku | A | Wykonanie uskoku i wypuszczenie gradu strzał w stronę wrogów. To dobra umiejętność, dzięki której możesz pozostawać trudnym celem dla wrogów i jednocześnie zadawać im duże obrażenia. Łotrzyk wystrzeliwuje w sumie 12 strzał, przy czym każda z nich zadaje połowę standardowych obrażeń. |
Naciągnięcie po Lądowaniu | U | To ulepszenie umiejętności Strzał z Wyskoku. Zapewnia ono dużą premię do obrażeń przy kolejnej akcji jeśli atak z użyciem nadrzędnej zdolności zakończył się powodzeniem. |
Daleki Strzał | A | Wypuszczenie jednej potężnej strzały. To doskonała umiejętność do walk z silnymi pojedynczymi przeciwnikami. Staraj się jak najdalej odsuwać od atakowanego wroga, bo odległość od celu wpływa na wysokość zadawanych obrażeń. Możesz zadać nawet 600% obrażeń jeśli było to co najmniej 15 metrów odstępu. |
Lanca Łucznika | U | To ulepszenie umiejętności Daleki Strzał. Wzbogaca ono nadrzędną zdolność o jedną wyśmienitą właściwość - możliwość przebicia się strzały przez pierwszego zaatakowanego wroga i dosięgnięcie przeciwników stojących za nim. |
Wybuchowy Strzał | A | Wypuszczenie strzały eksplodującej w momencie kontaktu z celem. Może to być umiejętność używana na pojedynczych przeciwnikach, ale najwięcej zyskasz posyłając strzałę w stronę grupy oponentów (pole rażenia to 4 metry). |
Reakcja Łańcuchowa | U | To ulepszenie umiejętności Wybuchowy Strzał. Koniecznie się nim zainteresuj jeśli używasz nadrzędnej zdolności na grupach przeciwników. Oferuje ono bowiem sporą premię do obrażeń, która jest uzależniona od liczby atakowanych wrogów. |
Atak w Ruchu | P | Szybsze poruszania się podczas oddawania strzałów i zwiększenie na stałe atrybutu zręczności. Zdecydowanie warto nabyć tę zdolność, gdyż dzięki pozostawaniu w ciągłym ruchu łotrzyk jest dla wrogów o wiele trudniejszym celem. |
Szpikowanie | P | Zadawanie coraz większych obrażeń przeciwnikowi z każdym kolejnym strzałem i zwiększenie na stałe atrybutu zręczności. Tak jak wyżej nie zwlekaj zbyt długo z odblokowaniem tej zdolności, bo przyda ci się ona szczególnie podczas atakowania silniejszych wrogów. |
Pełne Naciągnięcie | A | Oddanie powolnego, bardzo potężnego strzału. Zadaje ono aż 800% standardowych obrażeń. Co więcej, możesz dodatkowo zwiększyć premię do obrażeń jeśli atak wymierzony został w przeciwnika z pełnym paskiem zdrowia. Polecam w rezultacie użyć tej zdolności na początku każdej bitwy. |
Ogłuszający Strzał | U | To ulepszenie umiejętności Pełne Naciągnięcie. Dodaje ono bardzo cenną właściwość - możliwość uśpienia na aż 20 sekund przeciwnika trafionego z użyciem nadrzędnej zdolności. |
Podsumowanie: W kategorii tej znajdziesz MNÓSTWO doskonałych umiejętności i większość z nich dobrze jest odblokować przy pierwszej możliwej okazji. Jeśli preferujesz używać łucznika do oddawania pojedynczych, silnych strzałów, to koniecznie zainteresuj się zdolnościami Daleki Strzał oraz Pełne Naciągnięcie. Jeśli z kolei chcesz żeby ranił on jednocześnie wielu wrogów to zdecyduj się na używanie Strzału z Wyskoku i Wybuchowego Strzału. Koniecznie odblokuj też sobie co najmniej kilka spośród oferowanych pasywnych zdolności. Dwie najciekawsze z nich to w mojej ocenie Atak w Ruchu (premia do szybkości przemieszczania jest bardzo pomocna) oraz Szpikowanie (bardzo przydatne podczas atakowania bardziej wytrzymałych wrogów).
Kategoria Podstęp
NAZWA | TYP | DZIAŁANIE I KOMENTARZ |
Ukrycie | A | Ukrycie się w cieniu. Zdolność tę możesz wykorzystywać na dwa zasadnicze sposoby - do unikania wykrycia przez wrogów lub do planowania ataków z zaskoczenia. W tym drugim przypadku możesz liczyć na to, że atak z cienia zada 50% dodatkowych obrażeń. Jedyną wadą jest to, że zaatakowanie wroga skutkuje automatycznym wyjściem z cienia. |
Istota Cieni | U | To ulepszenie umiejętności Istota Cieni. Poprawia ono działanie nadrzędnej zdolności, pozwalając na przekradanie się tuż przy przeciwnikach. Ponadto przejście w stan ukrycia usuwa efekty osłabiające, których ofiara mógł paść łotrzyk. |
Unik | P | Szansa na wykonanie uniku i zwiększenie na stałe atrybutu zręczności. Unik pozwala na uchronienie łotrzyka przed otrzymaniem obrażeń, ale niestety szansa na jego odpalenie to zaledwie 5 procent. |
Przeoczenie | P | Sprawienie, że wrogowie są mniej zainteresowani atakowaniem łotrzyka i zwiększenie na stałe atrybutu sprytu. Jest to dobra zdolność jeśli Twój łotrzyk słabo radzi sobie w bezpośrednich starciach. Warto odnotować, że zainteresowanie wrogów jeszcze bardziej opada gdy się ich oskrzydla. |
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie