Dragon Age Inquisition: Informacje wstępne - Kotlina Mroźnego Grzbietu poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 8 czerwca 2024
Informacje wstępne
Kotlina Mroźnego Grzbietu (Frostback Basin) to lokacja udostępniana przez rozszerzenie do gry Szczęki Hakkona (Jaws of Hakkons). Jest to średnio-duży obszar wybrzeżny na którym znajdziesz w większości znane ci rośliny i minerały oraz potwory. Lokacja zawiera niewiele ukrytych wpisów do kodeksu i skrzyń, lecz skarby te nieliczne często mają bardzo wysoką wartość, znajdziesz tu także dużo legendarnych broni i zbroi, dlatego warto wcześnie odwiedzić tą lokację, by ruszać w dalszą podróż z najlepszym wyposażeniem. W lokacji możesz spędzić sporo godzin, gdyż mimo nie największego rozmiaru, posiada sporo zadań pobocznych.
Sposób odblokowania tego obszaru świata: gdy zainstalujesz dodatek Szczęki Hakkona (Jaws of Hakkons), w dowolnym momencie gry (posiadając Podniebną Twierdzę (Skyhold)) uaktywni się zadanie "Szczęki Hakkona" i uzyskasz dostęp do operacji Zbadaj Kotlinę Broźnego Grzbietu (Investigate Frosback Basin). Po wykonaniu tej operacji możesz śmiało ruszać do lokacji.
Sugerowany poziom doświadczenia: najlepiej jeśli posiadasz poziom około 25, poradzisz sobie również na poziomie 20. W lokacji łatwo zdobyć sporo doświadczenia, zadania są bardzo wysoko nagradzane w punktach doświadczenia, dlatego jeśli pominiesz zadania, z którymi wstępnie sobie nie możesz poradzić, niebawem będą już dla ciebie niewielkim wyzwaniem.
Ważne informacje:
- W lokacji znajdziesz astraria i okularia. Z obojgiem elementów związane są dwie jaskinie zawierające cenne legendarne przedmioty. Jeśli posiadasz już odpowiednią ilość odłamków (12), możesz od razu ruszać na północ, by otworzyć drzwi tajemnej komnaty.
- Na pewno podczas wędrówek zobaczysz w kilku miejscach na mapie rozstawione latarnie zaświatła. Inaczej niż w pozostałych lokacjach tu nie służą do odczytywania run. Dzięki nim możesz zebrać zielone złoża minerału zwanego Kwarcem Zasłony, z kategorii 4. W sumie możesz zebrać go w ilości kilkudziesięciu sztuk, co pozwoli ci na utworzenie naprawdę dobrego ekwipunku za pomocą craftingu.
- Zanim rozpoczniesz jedno z końcowych zadań: Kres Ameridana (Ameridan's End), upewnij się, że zakończyłeś wszystkie zadania w lokacji i że raczej nie będziesz tu powracał, szczególnie aby "zwiedzać". Po tym zadaniu nad całym obszarem zapadnie ciemność rozjaśniana jedynie zorzą polarną, przez co zwiedzanie lokacji staje się mniej przyjemne i nieco uciążliwie, gdyż światło jest raczej znikome i jest to w większości wędrówka w ciemnościach.