Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Szeptem (In Hushed Whispers) rozpoczyna wątek zbuntowanych Magów w Dragon Age Inquisition. Na stronie tej podpowiemy Wam m.in. jak dostać się do wioski Redcliffe, jak uciec z przyszłości oraz jak pokonać Alexiusa.
Ostatnia aktualizacja: 5 czerwca 2024
Szeptem (In Hushed Whispers) rozpoczyna wątek zbuntowanych Magów w Dragon Age Inquisition. Na tej stronie poradnika odnajdziecie dokładny opis przejścia misji z uwzględnionymi kluczowymi punktami takimi jak: dotarcie do wioski Redcliffe, odnalezienie pięciu Odłamków Czerwonego Iyrium oraz walka z bossem - Alexiusem.
- Jak dotrzeć do wioski Redcliffe?
- Jak uciec z przyszłości?
- Gdzie odnaleźć Odłamki Czerwonego Iyrium?
- Jak pokonać Alexiusa?
Jak dotrzeć do wioski Redcliffe?
Sposób odblokowania: Automatycznie po spotkaniu się z Fioną w trakcie zaliczania głównego zadania "Nieustające zagrożenie" (The Threat Remains).
Zleceniodawca: Fiona (M4,1).
Zadanie to jest odblokowywane po nawiązaniu pierwszego kontaktu ze zbuntowanymi magami (apostatami) i z Fioną, która stoi na ich czele. Do spotkania z Fioną dojdzie przy próbie opuszczenia Val Royeaux (M4,1). Zaklinaczka będzie chciała nakłonić Inkwizycję do połączenia sił i zaprosi bohatera na kolejne spotkanie w wiosce Redcliffe. Zanim się tam udasz powróć na początek do Azylu. Udaj się tu do kaplicy i porozmawiaj z doradcami głównego bohatera - Josephine będzie skłonna do wysłuchania propozycji magów, a Cullen będzie chciał powalczyć o wsparcie templariuszy. Nie musisz na szczęście już w tym momencie podejmować wiążących decyzji.
Otwórz mapę świata i przenieś się do Zaziemia (Hinterlands). Twoje zadanie to dotarcie w pobliże dużej bramy zlokalizowanej w północnej części mapy (M3,2a). Powinieneś zauważyć, że jest tu otwarta szczelina, tak więc rozpocznij atakowanie zgromadzonych w pobliżu niej potworów. Docelowo musisz pozbyć się wszystkich demonów i następnie zamknąć szczelinę. Zaczekaj na zainicjowanie rozmowy z magistrem Alexiusem, który potwierdzi chęć spotkania się z Inkwizycją i zaprosi drużynę do lokalnej tawerny.
Zauważ, że możesz po raz pierwszy wkroczyć do wioski Redcliffe, tak więc rozpocznij przemarsz na północ. Po znalezieniu się w wiosce od razu skieruj się do znajdującej się w niej tawerny (The Gull and Lantern) (M3,2b). Po wejściu do tawerny (M7,1a) gra załączy kolejną scenkę przerywnikową. W nowym spotkaniu wezmą udział Fiona oraz magister Alexius. Nie musisz jakoś wyraźnie pilnować się podczas rozmowy, bo wybierane opcje dialogowe nie wpłyną znacząco na relacje Inkwizycji ze zbuntowanymi magami. Spotkanie zostanie przerwane w momencie gdy syn magistra Felix gorzej się poczuje.
Wyjdź z tawerny i zgodnie z przekazaną potajemnie notatką skieruj się do znajdującej się w wiosce kaplicy (Chantry) (M3,2c). Tuż po wejściu do kaplicy (M7,1b) rozpocznie się kolejna większa bitwa z potworami . Jako że dysponujesz ograniczonym polem działania nie pozwalaj na to żeby Twoi łucznicy i magowie zostali zapędzeni w róg. W trakcie rozgrywania tej bitwy szukaj ponadto okazji do zakłócania pracy nowej szczeliny i na sam koniec walk ją ostatecznie zamknij. Możesz już na spokojnie porozmawiać z Dorianem oraz z Felixem, którzy podzielą się z drużyną dość zaskakującymi informacjami.
UWAGA - Podjęcie kolejnych kroków w ramach tego questu będzie równoznaczne z pozyskaniem wsparcia zbuntowanych magów (apostatów). Oznacza to, że nie będziesz mógł sprzymierzyć się z templariuszami i w rezultacie nie będziesz mógł zaliczyć głównego zadania "Bohaterowie słusznej sprawy" (Champions of the Just). Zanim wznowisz przechodzenie tego zadania upewnij się, że zamierzasz sprzymierzyć się właśnie ze zbuntowanymi magami.
W celu awansowania do dalszej części tego questu musisz uzbierać co najmniej 15 punktów władzy. Tak jak w przypadku poprzedniego głównego zadania polecam zająć się pobocznymi questami, gdyż większość z nich nagradzana jest jednym lub kilkoma punktami władzy. Po zgromadzeniu wymaganej liczby punktów powróć do Azylu i przejdź do sali wojennej. Odszukaj tu pokazaną na powyższym obrazku operację "Szeptem" (In Hushed Whispers) i potwierdź chęć wydania 15 punktów władzy.
Zalecany przez grę stopień rozwinięcia członków drużyny to 4-7 poziom doświadczenia. Radzę awansować wszystkie postacie na co najmniej siódmy poziom, bo w dalszej części tego zadania do stoczenia będzie sporo wymagających walk.
Po rozmowie z doradcami i wyborze towarzyszy zostaniesz przeniesiony do zamku w Redcliffe, gdzie odbędziesz rozmowę z magistrem Alexiusem. Niezależnie od twoich wyborów zostaniesz koniec końców wysłany w przyszłość - tu zaczyna się praktyczna część misji.
Jak uciec z przyszłości?
Zostajesz uwięziony w przyszłości razem z Dorianem (M10,1a). W pierwszej kolejności pozbądź się dwóch przeciwników, którzy rzucą się na ciebie. Jeden z nich posiada klucz do drzwi - weź go i otwórz drzwi, po czym skieruj się na schody. W międzyczasie pamiętaj, aby Dorianowi rozdzielić nowe umiejętności. Na rozwidleniu obierz prawe drzwi (po lewej stronie znajdziesz za drzwiami skrzynię) i po chwili dojdziesz do następnego rozwidlenia pilnowanego przez dwóch przeciwników (Górne cele).
Teraz nie ma znaczenia, które drzwi obierzesz - musisz dokładnie przeczesać wszystkie cele z jednej jak i z drugiej strony. Po prawej stronie znajdziesz swoich towarzyszy w celach. Uwolnij ich, a będą towarzyszyć ci w dalszej części misji. Po prawej stronie na tym samym piętrze znajdziesz jednego z wybranych towarzyszy (M10,1b). Następnego znajdziesz po zejściu na dolny poziom (Dolne cele) za drzwiami po prawej stronie w ostatniej celi (M10,1d).
Teraz wróć na górę (Górne cele) i obierz drzwi po przeciwnej stronie. Tam w jednej z cel znajdziesz magiczkę Fionę (M10,1c), która powie ci o uwięzionej Lelianie gdzieś w zamku (ta konwersacja jest obowiązkowa, by kontynuować). Po powrocie do Górnych cel opuszczony zostanie most (M10,1e), na którym czekać będzie na ciebie 5 wrogów - zajmij się najpierw magiem.
Idąc dalej po schodach trafisz do Koszarów Gwardzistów (Północne lochy). Pozbieraj przydatne rzeczy (zwróć uwagę szczególnie na skrzynkę z zapasami - znajdziesz w niej mikstury leczenia) i udaj się schodami na górę do Sal Tortur (Południowe lochy).
Gdy usłyszysz rozmowy za drzwiami po lewej (M10,1f) wejdź przez nie - zobaczysz przerywnik filmowy, a po nim dołączy do ciebie Leliana. Podnieś klucz z podłogi i idź do drzwi na końcu korytarza. Za kolejnymi drzwiami trafisz do niedużej salki, w której znajduje się szczelina (M10,1g) - pozbądź się Widm i zamknij ją.
Następnie podejdź do zamkniętych wrót - po prawej stronie znajduje się kołowrót (M10,1h), którym je otworzysz. Wyjdziesz teraz do Przystani (Zewnętrze), gdzie czeka na ciebie kilkoro demonów, po walce znów możesz uzupełnić zapasy korzystając ze stojącej w rogu skrzynki z zapasami. Potem wyjdziesz na Dziedziniec, na którym musisz zamknąć dwie kolejne szczeliny (M10,1i; M10,1j). Trafisz następnie na Górne skrzydło piętra królewskiego. Przechodząc korytarzem i schodami w dół dojdziesz do większej komnaty (Dolne skrzydło królewskie) z następną szczeliną, ale tym razem także strażnikami Venatori (M10,1k). Jeden z nich (mag) będzie miał przy sobie odłamek czerwonego lyrium - musisz zebrać pięć takich odłamków, by móc otworzyć drzwi do głównej komnaty (M10,1p).
Gdzie odnaleźć Odłamki Czerwonego Iyrium?
Teraz musisz odwiedzić kilka miejsc, by odnaleźć brakujące odłamki czerwonego lyrium. Skieruj się w drzwi na lewo od zamkniętych wrót i wyjdź schodami do góry. Wyjdziesz ponownie w Górnym skrzydle królewskim, jednak w innej części zamku. Obierz pierwsze drzwi po prawej - tam znajdziesz Venatori oraz maga z odłamkiem (M10,1l). Drugiego maga posiadającego odłamek znajdziesz za drzwiami na końcu korytarza (M10,1m). Wyjdź z pomieszczenia kolejnymi drzwiami, a zobaczysz troje drzwi na jednej ścianie. Za środkowymi znajduje się kolejny mag posiadający odłamek czerwonego lyrium (M10,1n). Możesz go zaskoczyć zachodząc go z boku rozbijając ścianę za którymiś z obojga drzwi po prawej i lewej stronie. Gdy zbierzesz ten przedostatni odłamek wróć na niższe piętro.
Skieruj się finalnie do jedynego pomieszczenia na tym piętrze (M10,1o) (Górne skrzydło królewskie) i po pokonaniu ostatniego maga i zabraniu ostatniego piątego odłamka wróć do głównej sali i otwórz zamknięte wrota (M10,1p).
Jak pokonać Alexiusa?
Czeka cię teraz finalna walka z Alexiusem. Po krótkiej rozmowie przystąpisz do starcia. Alexius korzysta przede wszystkim z pułapek, dlatego uważaj podchodząc blisko niego. Jest wysoko odporny na zimno (nie można go zamrozić), jest za to bardzo podatny na przewrócenie. Dwukrotnie, gdy będzie miał 2/3 i 1/3 paska zdrowia będzie przyzywał szczeliny, które musisz zamknąć. W tym czasie boss będzie nietykalny.
Po wygranej walce otrzymasz amulet oraz laskę dla maga. Odbędzie się kolejny dialog miedzy wieloma postaciami - tu możesz zadecydować jaką formę sojuszu z magami przyjmujesz - porozumienie lub uznanie ich za swoich więźniów.
Nagrody za zaliczenie zadania:
- Odblokowanie głównego zadania "W Twym sercu gorzeć będzie" (In Your Heart Shall Burn);
- Nowy sojusznik: Dorian;
- Odblokowanie dostępu do lokacji Zamek Redcliffe (Redcliffe Castle);
- Doświadczenie (dużo);
- 1600 punktów wpływów;
- 3 punkty władzy.