Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) poradnik Dragon Age: Inkwizycja

Szeptem (In Hushed Whispers) rozpoczyna wątek zbuntowanych Magów w Dragon Age Inquisition. Na stronie tej podpowiemy Wam m.in. jak dostać się do wioski Redcliffe, jak uciec z przyszłości oraz jak pokonać Alexiusa.

Ostatnia aktualizacja: 5 czerwca 2024

Szeptem (In Hushed Whispers) rozpoczyna wątek zbuntowanych Magów w Dragon Age Inquisition. Na tej stronie poradnika odnajdziecie dokładny opis przejścia misji z uwzględnionymi kluczowymi punktami takimi jak: dotarcie do wioski Redcliffe, odnalezienie pięciu Odłamków Czerwonego Iyrium oraz walka z bossem - Alexiusem.

Jak dotrzeć do wioski Redcliffe?

Sposób odblokowania: Automatycznie po spotkaniu się z Fioną w trakcie zaliczania głównego zadania "Nieustające zagrożenie" (The Threat Remains).

Zleceniodawca: Fiona (M4,1).

Fiona jest o wiele bardziej przyjaźnie nastawiona do drużyny od Luciusa - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Fiona jest o wiele bardziej przyjaźnie nastawiona do drużyny od Luciusa

Zadanie to jest odblokowywane po nawiązaniu pierwszego kontaktu ze zbuntowanymi magami (apostatami) i z Fioną, która stoi na ich czele. Do spotkania z Fioną dojdzie przy próbie opuszczenia Val Royeaux (M4,1). Zaklinaczka będzie chciała nakłonić Inkwizycję do połączenia sił i zaprosi bohatera na kolejne spotkanie w wiosce Redcliffe. Zanim się tam udasz powróć na początek do Azylu. Udaj się tu do kaplicy i porozmawiaj z doradcami głównego bohatera - Josephine będzie skłonna do wysłuchania propozycji magów, a Cullen będzie chciał powalczyć o wsparcie templariuszy. Nie musisz na szczęście już w tym momencie podejmować wiążących decyzji.

Musisz zamknąć szczelinę znajdującą się przy wejściu do Redcliffe - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Musisz zamknąć szczelinę znajdującą się przy wejściu do Redcliffe

Otwórz mapę świata i przenieś się do Zaziemia (Hinterlands). Twoje zadanie to dotarcie w pobliże dużej bramy zlokalizowanej w północnej części mapy (M3,2a). Powinieneś zauważyć, że jest tu otwarta szczelina, tak więc rozpocznij atakowanie zgromadzonych w pobliżu niej potworów. Docelowo musisz pozbyć się wszystkich demonów i następnie zamknąć szczelinę. Zaczekaj na zainicjowanie rozmowy z magistrem Alexiusem, który potwierdzi chęć spotkania się z Inkwizycją i zaprosi drużynę do lokalnej tawerny.

Wejście do tawerny w Redcliffe - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Wejście do tawerny w Redcliffe

Zauważ, że możesz po raz pierwszy wkroczyć do wioski Redcliffe, tak więc rozpocznij przemarsz na północ. Po znalezieniu się w wiosce od razu skieruj się do znajdującej się w niej tawerny (The Gull and Lantern) (M3,2b). Po wejściu do tawerny (M7,1a) gra załączy kolejną scenkę przerywnikową. W nowym spotkaniu wezmą udział Fiona oraz magister Alexius. Nie musisz jakoś wyraźnie pilnować się podczas rozmowy, bo wybierane opcje dialogowe nie wpłyną znacząco na relacje Inkwizycji ze zbuntowanymi magami. Spotkanie zostanie przerwane w momencie gdy syn magistra Felix gorzej się poczuje.

Pokonaj nowe potwory w kaplicy i porozmawiaj z sojusznikami - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Pokonaj nowe potwory w kaplicy i porozmawiaj z sojusznikami

Wyjdź z tawerny i zgodnie z przekazaną potajemnie notatką skieruj się do znajdującej się w wiosce kaplicy (Chantry) (M3,2c). Tuż po wejściu do kaplicy (M7,1b) rozpocznie się kolejna większa bitwa z potworami . Jako że dysponujesz ograniczonym polem działania nie pozwalaj na to żeby Twoi łucznicy i magowie zostali zapędzeni w róg. W trakcie rozgrywania tej bitwy szukaj ponadto okazji do zakłócania pracy nowej szczeliny i na sam koniec walk ją ostatecznie zamknij. Możesz już na spokojnie porozmawiać z Dorianem oraz z Felixem, którzy podzielą się z drużyną dość zaskakującymi informacjami.

UWAGA - Podjęcie kolejnych kroków w ramach tego questu będzie równoznaczne z pozyskaniem wsparcia zbuntowanych magów (apostatów) - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry

UWAGA - Podjęcie kolejnych kroków w ramach tego questu będzie równoznaczne z pozyskaniem wsparcia zbuntowanych magów (apostatów). Oznacza to, że nie będziesz mógł sprzymierzyć się z templariuszami i w rezultacie nie będziesz mógł zaliczyć głównego zadania "Bohaterowie słusznej sprawy" (Champions of the Just). Zanim wznowisz przechodzenie tego zadania upewnij się, że zamierzasz sprzymierzyć się właśnie ze zbuntowanymi magami.

W celu awansowania do dalszej części tego questu musisz uzbierać co najmniej 15 punktów władzy. Tak jak w przypadku poprzedniego głównego zadania polecam zająć się pobocznymi questami, gdyż większość z nich nagradzana jest jednym lub kilkoma punktami władzy. Po zgromadzeniu wymaganej liczby punktów powróć do Azylu i przejdź do sali wojennej. Odszukaj tu pokazaną na powyższym obrazku operację "Szeptem" (In Hushed Whispers) i potwierdź chęć wydania 15 punktów władzy.

Zalecany przez grę stopień rozwinięcia członków drużyny to 4-7 poziom doświadczenia. Radzę awansować wszystkie postacie na co najmniej siódmy poziom, bo w dalszej części tego zadania do stoczenia będzie sporo wymagających walk.

Pierwsza komnata, gdzie zaczynasz zadanie - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Pierwsza komnata, gdzie zaczynasz zadanie

Po rozmowie z doradcami i wyborze towarzyszy zostaniesz przeniesiony do zamku w Redcliffe, gdzie odbędziesz rozmowę z magistrem Alexiusem. Niezależnie od twoich wyborów zostaniesz koniec końców wysłany w przyszłość - tu zaczyna się praktyczna część misji.

Jak uciec z przyszłości?

Zostajesz uwięziony w przyszłości razem z Dorianem (M10,1a). W pierwszej kolejności pozbądź się dwóch przeciwników, którzy rzucą się na ciebie. Jeden z nich posiada klucz do drzwi - weź go i otwórz drzwi, po czym skieruj się na schody. W międzyczasie pamiętaj, aby Dorianowi rozdzielić nowe umiejętności. Na rozwidleniu obierz prawe drzwi (po lewej stronie znajdziesz za drzwiami skrzynię) i po chwili dojdziesz do następnego rozwidlenia pilnowanego przez dwóch przeciwników (Górne cele).

Górne rozwidlenie - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Górne rozwidlenie

Teraz nie ma znaczenia, które drzwi obierzesz - musisz dokładnie przeczesać wszystkie cele z jednej jak i z drugiej strony. Po prawej stronie znajdziesz swoich towarzyszy w celach. Uwolnij ich, a będą towarzyszyć ci w dalszej części misji. Po prawej stronie na tym samym piętrze znajdziesz jednego z wybranych towarzyszy (M10,1b). Następnego znajdziesz po zejściu na dolny poziom (Dolne cele) za drzwiami po prawej stronie w ostatniej celi (M10,1d).

Jeden z uwięzionych towarzyszy - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Jeden z uwięzionych towarzyszy

Teraz wróć na górę (Górne cele) i obierz drzwi po przeciwnej stronie. Tam w jednej z cel znajdziesz magiczkę Fionę (M10,1c), która powie ci o uwięzionej Lelianie gdzieś w zamku (ta konwersacja jest obowiązkowa, by kontynuować). Po powrocie do Górnych cel opuszczony zostanie most (M10,1e), na którym czekać będzie na ciebie 5 wrogów - zajmij się najpierw magiem.

Skrzynka z zapasami - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Skrzynka z zapasami

Idąc dalej po schodach trafisz do Koszarów Gwardzistów (Północne lochy). Pozbieraj przydatne rzeczy (zwróć uwagę szczególnie na skrzynkę z zapasami - znajdziesz w niej mikstury leczenia) i udaj się schodami na górę do Sal Tortur (Południowe lochy).

Klucz leżący na ziemi w pokoju tortur z uwięzioną Lelianą - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Klucz leżący na ziemi w pokoju tortur z uwięzioną Lelianą

Gdy usłyszysz rozmowy za drzwiami po lewej (M10,1f) wejdź przez nie - zobaczysz przerywnik filmowy, a po nim dołączy do ciebie Leliana. Podnieś klucz z podłogi i idź do drzwi na końcu korytarza. Za kolejnymi drzwiami trafisz do niedużej salki, w której znajduje się szczelina (M10,1g) - pozbądź się Widm i zamknij ją.

Kołowrót do bramy - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Kołowrót do bramy

Następnie podejdź do zamkniętych wrót - po prawej stronie znajduje się kołowrót (M10,1h), którym je otworzysz. Wyjdziesz teraz do Przystani (Zewnętrze), gdzie czeka na ciebie kilkoro demonów, po walce znów możesz uzupełnić zapasy korzystając ze stojącej w rogu skrzynki z zapasami. Potem wyjdziesz na Dziedziniec, na którym musisz zamknąć dwie kolejne szczeliny (M10,1i; M10,1j). Trafisz następnie na Górne skrzydło piętra królewskiego. Przechodząc korytarzem i schodami w dół dojdziesz do większej komnaty (Dolne skrzydło królewskie) z następną szczeliną, ale tym razem także strażnikami Venatori (M10,1k). Jeden z nich (mag) będzie miał przy sobie odłamek czerwonego lyrium - musisz zebrać pięć takich odłamków, by móc otworzyć drzwi do głównej komnaty (M10,1p).

Gdzie odnaleźć Odłamki Czerwonego Iyrium?

Drzwi do komnaty Alexiusa - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Drzwi do komnaty Alexiusa

Teraz musisz odwiedzić kilka miejsc, by odnaleźć brakujące odłamki czerwonego lyrium. Skieruj się w drzwi na lewo od zamkniętych wrót i wyjdź schodami do góry. Wyjdziesz ponownie w Górnym skrzydle królewskim, jednak w innej części zamku. Obierz pierwsze drzwi po prawej - tam znajdziesz Venatori oraz maga z odłamkiem (M10,1l). Drugiego maga posiadającego odłamek znajdziesz za drzwiami na końcu korytarza (M10,1m). Wyjdź z pomieszczenia kolejnymi drzwiami, a zobaczysz troje drzwi na jednej ścianie. Za środkowymi znajduje się kolejny mag posiadający odłamek czerwonego lyrium (M10,1n). Możesz go zaskoczyć zachodząc go z boku rozbijając ścianę za którymiś z obojga drzwi po prawej i lewej stronie. Gdy zbierzesz ten przedostatni odłamek wróć na niższe piętro.

Przy skanowaniu terenu ujrzysz ścianę, która może zostać rozbita - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Przy skanowaniu terenu ujrzysz ścianę, która może zostać rozbita

Skieruj się finalnie do jedynego pomieszczenia na tym piętrze (M10,1o) (Górne skrzydło królewskie) i po pokonaniu ostatniego maga i zabraniu ostatniego piątego odłamka wróć do głównej sali i otwórz zamknięte wrota (M10,1p).

Jak pokonać Alexiusa?

Alexius lubi kryć się w rogu i zastawić wokół pułapkami - Dragon Age Inquisition: Szeptem (In Hushed Whispers) - Dragon Age: Inkwizycja - poradnik do gry
Alexius lubi kryć się w rogu i zastawić wokół pułapkami

Czeka cię teraz finalna walka z Alexiusem. Po krótkiej rozmowie przystąpisz do starcia. Alexius korzysta przede wszystkim z pułapek, dlatego uważaj podchodząc blisko niego. Jest wysoko odporny na zimno (nie można go zamrozić), jest za to bardzo podatny na przewrócenie. Dwukrotnie, gdy będzie miał 2/3 i 1/3 paska zdrowia będzie przyzywał szczeliny, które musisz zamknąć. W tym czasie boss będzie nietykalny.

Po wygranej walce otrzymasz amulet oraz laskę dla maga. Odbędzie się kolejny dialog miedzy wieloma postaciami - tu możesz zadecydować jaką formę sojuszu z magami przyjmujesz - porozumienie lub uznanie ich za swoich więźniów.

Nagrody za zaliczenie zadania:

  1. Odblokowanie głównego zadania "W Twym sercu gorzeć będzie" (In Your Heart Shall Burn);
  2. Nowy sojusznik: Dorian;
  3. Odblokowanie dostępu do lokacji Zamek Redcliffe (Redcliffe Castle);
  4. Doświadczenie (dużo);
  5. 1600 punktów wpływów;
  6. 3 punkty władzy.