Dragon Age Inquisition: Azyl (Haven) i mniejsze twierdze poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Azyl (Haven) i mniejsze twierdze
Przewodzenie siłom Inkwizycji to operacja zakrojona na znacznie większą skalę od standardowego dowodzenia drużyną i znajduje to swoje odzwierciedlenie w grze między innymi w temacie "baz wypadowych" wykorzystywanych przez członków tego ugrupowania. Pierwszą dużą siedzibą dla oddziałów Inkwizycji staje się wioska o nazwie Azyl (Haven), do której dociera się tuż po zaliczeniu prologu. Dopiero w dalszej części głównej kampanii zastępowana ona jest przez Podniebną Twierdzę (Skyhold), o której więcej informacji znajdziesz na kolejnej stronie tego rozdziału.
Aktualna główna siedziba Inkwizycji rządzi się swoimi prawami i najważniejsze z nich to:
- W trakcie pobytu w siedzibie możesz się czuć w pełni bezpiecznie. Nie spotkasz tu żadnych przeciwników i wyjątkiem są sytuacje podyktowane przebiegiem niektórych głównych zadań.
- Powrót do siedziby jest równoznaczny z regeneracją paska zdrowia bohatera oraz z uzupełnieniem zapasów mikstur zdrowia.
- W trakcie pobytu w siedzibie możesz spotykać się ze wszystkimi sojusznikami, którzy dołączyli do Inkwizycji. Mowa tu zarówno o członkach drużyny (doskonała okazja do budowania sobie z nimi relacji), jak i o pozostałych postaciach, które nie biorą osobiście uczestnictwa w walkach (np. kwatermistrz czy Minaeve zajmująca się analizowaniem słabych stron potworów).
- W każdej z siedzib spotkasz jednego lub kilku handlarzy. Oprócz tego odnajdziesz w nich postacie oraz interaktywne przedmioty powiązane z craftingiem.
- Siedziba Inkwizycji jest jedynym miejscem, z którego możliwe jest wysyłanie swoich podwładnych na misje. Więcej na ten temat dowiesz się ze strony Sala wojenna.
- Mapa każdej z siedzib Inkwizycji jest od samego początku odblokowana. Bez żadnych problemów możesz ją więc przeglądać żeby np. zlokalizować konkretnego towarzysza.
Oprócz dysponowania główną siedzibą Inkwizycja może również ustanawiać przyczółki w odwiedzanych przez drużynę lokacjach. Początkowo są to wyłącznie malutkie obozowiska i zasady ich działania przedstawione zostały w rozdziale Eksploracja świata gry. W dalszej części gry pojawia się dodatkowo możliwość przejmowania kontroli nad odnajdywanymi mniejszymi twierdzami oraz warowniami. Złą wiadomością jest to, że przyczółki te prawie zawsze są domyślnie okupowane przez przeciwników, np. przez potwory czy bandytów. Oznacza to, że konieczne jest pozbycie się wszystkich wrogów przebywających na terenie danej twierdzy zanim przejdzie ona w ręce Inkwizycji.
Dodatkowe twierdze i warownie mają wiele zbliżonych cech z główną siedzibą Inkwizycji. Od momentu przejęcia nad nimi pełnej kontroli możesz w nich się czuć w pełni bezpiecznie. W lokacjach tych możesz także odpoczywać, spotykać się z sojusznikami, handlować czy zajmować się craftingiem. Niestety, niektóre czynności takie jak wysyłanie podwładnych na misje, zarezerwowane są wyłącznie dla głównej siedziby.