Dragon Age Inquisition: Oczy i serca przebiegłe (Wicked Eyes and Wicked Hearts) poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Oczy i serca przebiegłe (Wicked Eyes and Wicked Hearts) to zadanie w Dragon Age Inquisition, które wyśle Was na bal w Pałacy Zimowym. Z tej strony dowiecie się jak zwiększyć swój poziom aprobaty oraz pokonać Florianne
Ostatnia aktualizacja: 6 czerwca 2024
W zadaniu Oczy i serca przebiegłe (Wicked Eyes and Wicked Hearts) traficie na wspaniały bal w Pałacu Zimowym, podczas którego będziecie się ubiegać w względy możnych i wpływowych. Na tej stronie poradnika przedstawimy Wam najważniejsze znajdźki etapu, a także podpowiemy, jakie opcje dialogowe wybrać, by zwiększyć Wasze powodzenie podczas negocjacji.
- Jak zwiększyć poziom aprobaty?
- Dziedziniec (Palace Garden)
- Pierścień Montbelliardów (Montbelliard's Ring)
- Otwórz zachodni skład (Open West Storage)
- Nawet pałacowe ściany mają uszy (Even Glided Walls Have Ears)
- Wielka sala balowa (Grand Ballroom)
- Jak pokonać Florianne?
- Skrytki Rudej Jenny (Red Jenny's Stashes)
- Utopione pieniądze (Throwing Away Money)
- Stado kamiennych halli (Herd of Stone Halla)
- Polowanie na informacje (The Great Blackmail Hunt)
- Pozostałe akcje dodające punkty aprobaty
Jak zwiększyć poziom aprobaty?
Kolejne zadanie odbywa się w Pałacu Zimowym (Winter Palace) cesarzowej Orlais. Aby rozpocząć zadanie podejdź do stołu narad i wybierz operację odblokowania lokacji (koszt 30 punktów władzy). Po krótkiej rozmowie przeniesiesz się wraz z wybranymi towarzyszami do pałacu, gdzie powita was książę Gaspard.
Kluczem do odpowiedniego prowadzenia rozmów i podnoszenia poziomu aprobaty jest odpowiadanie zgodnie z etyką i kulturą, gdyż nawet drobne rozmowy mogą mieć bardzo znaczący wpływ na owe punkty. Punkty wzrastają podczas rozmów i kolejnych etapów wykonywania zadań, maleją zaś, gdy odpowiadasz i postępujesz nieprzyzwoicie (wszelkie skoki na stół itp. nie powinny mieć miejsca). Podobnie punkty maleją, gdy długo nie jesteś obserwowany w tłumie (około 4 punkty ujemne na minutę), czyli zapuszczasz się w oficjalnie niedostępne części pałacu. Jednak jeśli szybko powrócisz do tłumu uda ci się przywrócić ostatnio utracony punkt. Gdy stracisz całkowicie punkty aprobaty, zakończysz rozgrywkę, dlatego nie lekceważ ich.
Dziedziniec (Palace Garden)
Pierwszą rozmowę z księciem Gaspardem, staraj się przeprowadzić ją przytakując i odpowiadając zgodnie z oczekiwaniami. Po rozmowie przystąpisz do rozgrywki. Poruszaj się między ludźmi, rozmawiaj z ważniejszymi osobami, a także zbieraj dokumenty mogące wywoływać intrygi oraz nasłuchuj plotek. Grę rozpoczynasz z 40 punktami aprobaty dworu, które mogą być jednak pomniejszone w zależności od rasy, którą grasz. Przy zapełnieniu paska aprobaty do 100 otrzymasz osiągniecie Belle of the Ball.
Teraz wykonaj zadania poboczne na dziedzińcu, lub od razu przystąp do kontynuowania wątku głównego przechodząc przez główną bramę do pałacu (M24,1a).
Pierścień Montbelliardów (Montbelliard's Ring)
Na dziedzińcu znajdziesz Szlachciankę (M24,4). Porozmawiaj z nią, a dowiesz się, że zgubiła ona swój pierścień. Podczas rozmowy wybierz opcję "Dobra zagrywka", by uzyskać 5 punktów aprobaty.
Znajdziesz go kawałek dalej przy murze na małej fontannie (M24,4a). Po jego zebraniu wróć do Szlachcianki. Możesz teraz zdecydować, czy wolisz oddać pierścień (dodatkowe 5 punktów aprobaty), czy zachować go dla siebie (brak wpływu na aprobatę).
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 80 punktów wpływów;
- Srebrny pierścień (jeśli zdecydujesz się go zatrzymać dla siebie).
Otwórz zachodni skład (Open West Storage)
W Pałacu znajdziesz wiele drzwi, które nie dadzą się otworzyć w zwykły sposób. Do ich otwarcia potrzebne są specjalne statuetki halli, które znajdziesz poukrywane w różnych partiach budowli. Gdy podejdziesz do drzwi na wschodzi otrzymasz zadanie otwarcia składu (M24,2).
Statuetkę umożliwiającą otwarcie drzwi znajdziesz nad składem po wyjściu na piętro. Leżeć będzie na podłodze przy ławce (M24,2a). Do znalezienia jest w sumie 10 statuetek w całym zamku.
Możesz również otworzyć drzwi do drugiego składu (M24,2c), które znajdziesz po przeciwnej stronie. Tego składu nie otwiera już statuetka, a klucz, który znajdziesz nad składem pomiędzy kwiatami (M24,2b). Wewnątrz znajdziesz jeden dokument Skandalicznych sekretów.
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 80 punktów wpływów.
Nawet pałacowe ściany mają uszy (Even Glided Walls Have Ears)
Gdy wyjdziesz na piętro na dziedzińcu nad wschodnim składzikiem dostrzeżesz parę rozmawiających gości (M24,3). Gdy podejdziesz do nich zniesmaczeni twoją obecnością udadzą się kawałek dalej.
Stań w czerwonym okręgu przy kwiatach, by podsłuchać rozmowę. Słuchając o czym rozmawiają lokalni goście pozwala wyciągnąć czasami ciekawe informacje, które będziesz zmógł przekazać następnie Lelianie. Przynoszenie nowych Skandalicznych sekretów również podniesie twoją aprobatę dworu.
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 80 punktów wpływów.
Wielka sala balowa (Grand Ballroom)
Westybul (Vestibule) to pierwsza część pałacu. Stąd udasz się do niektórych pozostałych pomieszczeń. Część na początku będzie zamknięta i odblokowywana wraz z postępami głównej fabuły. Teraz udaj się do głównych drzwi i wejdź do Wielkiej Sali Balowej (Grand Ballroom). Podczas prezentacji podejdź do cesarzowej. Rozpocznie się kolejna rozmowa mająca wpływ na zysk/utratę aprobaty:
Wybranie opcji "Pogoda może się zepsuć" doda +5 aprobaty, zaś wspominanie od razu o planowanym zabójstwie -15 pkt aprobaty.
Po rozmowie wróć do Westybulu (Vestibule), gdzie będziesz rozmawiać z Lelianą. Od teraz masz dostęp do większości pokojów zamkowych, inne będą odblokowane w trakcie rozgrywki.
Udaj się teraz do Ogrodu gościnnego (Guest Garden) (M24,1b) i wyjdź po drabince na piętro do Wielkiej Biblioteki (Grand Library). Na wprost znajduje się wejście do biblioteki. Podejdź do jednej z biblioteczek po lewej stronie i wysuń książkę (M24,1c), aby odblokować tajemne pomieszczenie. Tam na biurku znajdziesz tajne dokumenty (M24,1d) - przeczytaj je.
Opcjonalnie: Wewnątrz ukrytego pokoju znajdziesz pochodnię z zaświatłem. Weź ją i zapal ogniki nad posągami zaczynając od pierwszego po prawej stronie od wejścia i zapalaj kolejne w rzędzie (kolejność ma znaczenie). Następnie zapal pierwszą od wejścia po lewej i również zapal po kolei wszystkie w rzędzie. Gdy to zrobisz otworzy się tajne przejście do ukrytego pokoju. Znajdziesz tam kilka przedmiotów w skrzyniach oraz legendarny przepis na granat.
Przejdź teraz na koniec zachodniego korytarza i przejdź drzwiami na balkon - tam znajdziesz ukrytą na ziemi pieczęć cylindryczną - jeden z kluczowych obiektów (M24,1e).
Następnie na piętrze od Ogrodu, przed wejściem do biblioteki na lewo znajdziesz zamknięte drzwi (M24,1g) wymagające do otwarcia statuetki halli, którą najbliżej znajdziesz na balustradzie po przeciwnej stronie (M24,1f). Wewnątrz pomieszczenia znajdziesz ważne dokumenty. Po ich zebraniu wróć do Wielkiej sali balowej (Grand Ballroom) (jeśli się spóźnisz utracisz punkty aprobaty dworu).
Przed wejściem zacznie z tobą rozmowę Morrigan - w tej rozmowie również nie ma znaczenia odpowiedź jeśli chodzi o aprobatę dworu. Teraz idź porozmawiaj z najważniejszymi osobami we dworze: z damami dworu (w rogu sali) - przedstawicielkami cesarzowej, oraz ambasador Brialą - znajdziesz ją na balkonie.
Teraz możesz pójść do Kwater Służby (Servant's Quaters) (M24,1h). Od tego momentu możesz założyć zbroję i miecz, które to będą wyjątkowo przydatne. Pamiętaj, aby działać szybko - aprobata dworu ciągle będzie maleć podczas twojej nieobecności, jednak w zwolnionym tempie (ok. -1 punkt na minutę).
Idź w stronę fontanny. Od teraz będziesz często spotykał opancerzonych wojowników Venatori. Dostań się do Kwater Służby (Servant's Quaters) i wyjdź na piętro (M24,1i).
Tam w sypialni znajdziesz zamknięty skarbiec (3 statuetki halli) a w nim elfi medalion (M24,1p), który przydatny będzie później jako dowód w rozmowach. Gdy dotrzesz do końca korytarza na piętrze (M24,1j) i pokonasz strażników uaktywni się kolejna cutscena - decyzje ponownie nie ma wielkiego znaczenia. Po rozmowie wróć do zamku natychmiast udaj się do Wielkiej Sali Balowej (Grand Ballroom) poprzez bramę wyjściową (M24,1k).
Rozpoczniesz rozmowę z Florianne - zgódź się od razu na taniec, by zyskać +10 punktów aprobaty. Następne odpowiedzi wybieraj w wymienionej kolejności, aby otrzymywać dodatnie punkty aprobaty:
- "Wojna w Orlais to w Thedas"
- "Naprawdę obie tego chcemy?"
- "A dla ciebie?"
- "Nie ufam nikomu/Komu ty ufasz?/Ufam inkwizycji"
- "Powiedz co wiesz"
Porozmawiaj jeszcze w Wielkiej Sali Balowej (Grand Ballroom) z Wdową (członek Rady Orlais) (M24,1o) i zaproponuj taniec - odblokujesz w ten sposób nową operację dostępną po zadaniu.
Teraz możesz ruszać do Skrzydła Królewskiego (Royal Quaters) (M24,1l) i skonfrontować Florianne. Uwaga - od tego momentu w pałacu pojawi się również nowa porcja Skandalicznych sekretów oraz kilka Kaprysów. Wcześniej jednak możesz również udać się do Sali trofeów (Trophy Room). By się tam dostać stań za posągiem przy wejściu do pokoju trofeów i podsłuchaj rozmowę strażników. Możesz teraz spróbować ich odciągnąć wysyłając ich do Cullena, lub poprosić służące w drugim końcu korytarza, aby się nimi zajęły (opcja nie zawsze dostępna).
Na koniec udaj się do Skrzydła Królewskiego (Royal Quaters) (M24,1l). W sypialni będziesz świadkiem zamachu na jedną z poddanych cesarzowej. Po rozmowie udaj się wąskim korytarzem (M24,1m) na mały dziedziniec.
Jak pokonać Florianne?
Na dziedzińcu (M24,1n) żołnierze Venatori i potwory ze Szczeliny zaatakują cię pod nakazem Florianne. Po ich pokonaniu możesz porozmawiać z jednym z najemników i dołączyć go jako agenta. Otrzymasz również operację "Pomoc z Nevarry". Finalnie udaj się do Wielkiej Sali Balowej (Grand Ballroom) przez ostatnie drzwi i zadecyduj o rozwiązaniu sytuacji na dworze...
Możesz nakazać schwytać Florianne ujawniając jej zbrodnie (poparcie drużyny), a później zabić ją (brak poparcia) lub przekazać gwardii. Później podczas rozmowy z cesarzową możesz zadecydować, czy faworyzujesz Brialę, czy Gasparda - argumenty, które wpłyną na decyzje to tajemnice, które pozyskałeś podczas przeszukiwania Pałacu. Schwytaną Florianne możesz później osądzić w Podniebnej Twierdzy.
Jeśli zdecydujesz samodzielnie schwytać Florianne nie powiedzie się to - cesarzowa przeżyje, lecz będziesz musiał walczyć z nią na zewnątrz. Kluczem do zwycięstwa jest w pierwszej kolejności pokonanie dochodzących żołnierzy Venatori i atakowanie Florianne z dystansu, gdyż jako zawodowy łotrzyk potrafi szybko przemieszczać się, robić uniki i usypiać bohaterów atakujących wręcz. Po walce będzie mógł zabrać jej łuk (broń legendarna). Po powrocie do Pałacu również będziesz decydować o życiu Gasparda.
Jeśli pozwolisz na zabicie cesarzowej rządy (brak poparcia ze strony drużyny) może objąć Briala lub Gaspard - ty o tym zadecydujesz - wybór Briali źle zostanie przyjęty przez członków drużyny. Nie unikniesz oczywiście wcześniejszej konfrontacji z Florianne na dziedzińcu zamku.
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (dużo);
- 3200 punktów wpływów;
- 4 punkty władzy.
Skrytki Rudej Jenny (Red Jenny's Stashes)
Do odnalezienia w Pałacu Zimowym (Winter Palace) są trzy skrytki Rudej Jenny. By rozpocząć to zadanie porozmawiaj z Serą w Wielkiej Sali Balowej (Grand Ballroom) (musisz posiadać ją jako towarzysza).
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało)
- 200 punktów wpływów
Utopione pieniądze (Throwing Away Money)
W Pałacu poza Skandalicznymi sekretami możesz znaleźć również Kaprysy. Wypatruj ich, gdy radar podświetli się na pomarańczowo informując o ukrytym w pobliżu obiekcie. Uwaga - radar podświetla się tylko, gdy jesteś bardzo blisko nich!
Zebrane kaprysy wrzuć do zbiornika wodnego w Ogrodzie gościnnym (Guest Garden). Za każdy zebrany oraz za wrzucony Kaprys otrzymasz dodatkowy punkt aprobaty.
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 400 punktów wpływów;
- 1 punkt aprobaty za zebranie oraz dodatkowy za wrzucenie do fontanny.
Stado kamiennych halli (Herd of Stone Halla)
Kamienne halle to małe posążki, które znajdziesz porozrzucane w różnych częściach pałacu. Poza elementem kolekcjonerskim mają także pewne zastosowanie - użyjesz ich, by otworzyć niektóre zamknięte drzwi i dostać się do ukrytych pokoi. Do wykonania zadania musisz zebrać 10 posążków.
Uwaga - kamiennych halli w Pałacu jest tylko 11 - nie jest to wystarczająca ilość, by otworzyć wszystkie drzwi, dlatego należy przemyśleć decyzje. Za otworzenie drzwi dwóch pierwszych drzwi z listy poniżej otrzymasz po małej ilości doświadczenia i 80 punktów wpływów. Poniżej zestawienie pokoi i zawartości wewnątrz nich.
- Dziedziniec (Palace Garden), wymaga: 1 statuetka halli, zawiera 2 skrzynie;
- Dolny Ogród (Lower Garden), wymaga: 3 statuetki halli, zawiera 3 skrzynie (jedna ze sztandarem) oraz skrytkę Rudej Jenny i Kaprys;
- Górny Ogród (Upper Garden), wymaga: 1 statuetka halli, zawiera skrzynię oraz Skandaliczny Sekret);
- Skarbiec w Apartamentach Służby (Grand Apartments), wymaga: 3 statuetki halli, zawiera 2 skrzynie oraz elficki medalion;
- Skrzydło Królewskie (Royal Quaters), wymaga: 5 statuetek halli, zawiera Skandaliczny Sekret, 2 skrzynie oraz uwięzionego żołnierza - dodatkowy argument w końcowych negocjacjach;
- Dolne Skrzydło Królewskie (Lower Royal Wing), 2x drzwi - wymaga: po 5 statuetek halli każde, zawierają skrzynie z rzadkimi przedmiotami (nie legendarnym).
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 200 punktów wpływów.
Polowanie na informacje (The Great Blackmail Hunt)
Od Leliany otrzymasz zadanie poboczne wymagające zebrania 30 Skandalicznych Sekretów w całym zamku. Pozyskasz je znajdując leżące dokumenty i listy w różnych otwartych i zamkniętych częściach Pałacu. Pozostałe sekrety uzyskasz podsłuchując rozmowy - stań w czerwonym okręgu niedaleko rozmawiających gości i wejdź w interakcję. Nie zawsze powodzi się sukcesem, więc próbuj aż do skutku - każdy czerwony okrąg zawiera sekret.
Nagrody za wykonanie zadania:
- Doświadczenie (mało);
- 200 punktów wpływów.
Pozostałe akcje dodające punkty aprobaty
Książe Germain (członek rady) zapytaj o Gasparda: +5 punktów aprobaty oraz Skandaliczny sekret.
Wasal Rady Heroldów - w opcjach dialogowych pojawią się dwie opcje:
- "Jak podpadłeś Gaspardowi?" -15 punktów aprobaty,
- "Philippe to palant!" - +15 punktów aprobaty oraz Skandaliczny sekret.