Dragon Age Inquisition: Atrybuty poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Atrybuty
Aktualne statystyki możesz przeglądać na karcie postaci
Każdy z grywalnych bohaterów w Dragon Age: Inkwizycji jest opisany wieloma atrybutami. Tak jak już wspomniałem na poprzedniej stronie rozwój atrybutów odbywa się w sposób automatyczny, tj. wybrane z nich są podnoszone w momencie awansu na wyższy poziom doświadczenia. Nie oznacza to jednak, że nie należy się im bliżej przyjrzeć, zwłaszcza że ich wartości mogą być także modyfikowane chociażby dzięki zakładaniu elementów pancerza z określonymi właściwościami.
Główne atrybuty postaci w grze to:
- Siła (Strength) - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla każdego wojownika, albowiem wpływa on na skuteczność jego ataków. Oprócz tego parametr oddziaływuje na wysokość premii podczas przebijania się przez obronę (Guard) jednostek wroga.
- Zręczność (Dexterity) - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla każdego łotrzyka (rogue), albowiem wpływa on na skuteczność jego ataków. Oprócz tego parametr oddziaływuje na wysokość premii do zadawanych obrażeń krytycznych.
- Magia (Magic) - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla każdego maga, albowiem wpływa on na skuteczność jego ataków. Oprócz tego parametr oddziaływuje na wysokość premii podczas przebijania się przez bariery ochronne ustanowione przez wrogów.
- Spryt (Cunning) - Atrybut ten wpływa na szanse zadawania obrażeń krytycznych oraz na skuteczność obrony przed atakami dystansowymi.
- Siła woli (Willpower) - Atrybut ten wpływa na wysokość zadawanych obrażeń niezależne od klasy postaci. Oprócz tego poprawia on ochronę przed atakami z wykorzystaniem magii.
- Kondycja (Constitution) - To bardzo ważny atrybut, który reguluje przede wszystkim liczbę punktów zdrowia danego bohatera. Oprócz tego parametr ten wpływa na skuteczność obrony przed atakami w walce wręcz.
Ważniejsze pozostałe atrybuty to:
- Przebijanie się przez pancerze (Armor Penetration) - Atrybut ten wpływa na to w jak dużym stopniu ignorowany jest pancerz w trakcie atakowania przeciwnika. Wyższa procentowa wartość tego współczynnika oznacza większe szanse na osłabienie paska zdrowia wroga z pominięciem jego aktualnego pancerza.
- Szansa na trafienie krytyczne (Critical Chance) - Im wyższa wartość wyrażona w procentach, tym większe szanse na wykonanie ciosu krytycznego.
- Premia do ataku od flanki (Flanking Damage Bonus) - Atrybut ten reguluje premię do zadawanych obrażeń podczas atakowania przeciwnika od flanki lub całkowicie od tyłu.
- Odporności (Resistances) - Wszystkie atrybuty z tej grupy pozwalają na zmniejszanie obrażeń zadawanych w oparciu o różne żywioły.
- Obrona (Guard) - Atrybut ten stanowi dodatkową ochronę dla danej postaci. Atakujący przeciwnik musi bowiem najpierw przebić się przez obronę i dopiero w następnej kolejności może zacząć pozbawiać bohatera punktów zdrowia.
- Klasa pancerza (Armor Rating) - Atrybut ten informuje o jakości zastosowanego pancerza. Im wyższa wartość, tym dana postać lepiej toleruje odnoszenie obrażeń.
- Zdrowie (Health) - Warto dbać o to żeby aktualna wartość współczynnika zdrowia była jak najwyższa. Uwaga - Spadek zdrowia do zera nie jest równoznaczny ze śmiercią postaci, bo traci ona jedynie wtedy przytomność i inna osoba z drużyny może ją podratować. Doprowadzenie do pozbawienia wszystkich członków drużyny ich pasków zdrowia jest już niestety równoznaczne z przegraną.
- Koncentracja (Focus) - To ważny atrybut, który niejako ładowany jest w miarę zadawania przez drużynę obrażeń. Uzbieranie wymaganej liczby punktów koncentracji pozwala na odpalanie dodatkowych ataków.
- Mana i wytrzymałość (Mana/Stamina) - Oba te atrybuty są wymagane do odpalania umiejętności odblokowanych przez poszczególnych członków drużyny.