Dragon Age Inquisition: Lista towarzyszy poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Lista towarzyszy
Żelazny Byk (The Iron Bull) - otrzymasz specjalne zadanie, by móc go zrekrutować na Wybrzeżu Sztormów (The Storm Coast). Jest męskim przedstawicielem rasy qunari, klasy wojownik. Posiada grupę specjalnych zdolności Wojownika, które potęgują jego ataki wręcz. Ma możliwość romansowania z przedstawicielem dowolnej rasy i płci. W rozmowach preferuje wybory nastawione na agresję i rozwiązania za pomocą miecza. Przychylność zdobywasz także w licznych walkach wraz z nim toczonych w lokacjach.
Varric - pierwszy towarzysz - krasnolud-łotrzyk. Nastawiony jest na ataki łukiem-kuszą. Posiada własną unikalną kuszę - Biankę (przeznaczona wyłącznie dla niego). Jako przedstawiciel tej klasy posiada umiarkowany pancerz (wysoka zręczność) i sporo punktów zdrowia. Brak możliwości romansowania.
Kasandra (Cassandra) - jedna z pierwszych towarzyszek, człowiek klasy wojownik. Cechuje się bardzo wysoką siłą, lecz praktycznie brakiem dodatkowych odporności. Posiada opcję romansu z mężczyznami dowolnej rasy. Preferowane opcje dialogowe to umiarkowane rozwiązania siłowe, pewność siebie i sprawiedliwe osądy. Może opuścić twoją drużynę, jeśli poprzesz ją w wyborze na następczynię Boskiej Justynii.
Solas - kolejny z początkowych towarzyszy, mag-elf. Posiada typowe dla tej klasy dość wyrównane współczynniki. Ma możliwość romansowania jedynie z elfkami. W twoich rozmowach popiera szczególnie temat istot pozaziemskich, jeśli mówisz o nich w sposób pozytywny. Ważna uwag - opuszcza na zawsze drużynę po zakończeniu wątku głównego.
Blackwall - człowiek-wojownik, były członek Szarej Straży. Posiada wysoki współczynnik ataku, ale cechuje go wyjątkowo wysoka ilość zdrowia. Ma możliwość romansowania i aby zyskać jego przychylność należy podejmować decyzje dobre i uczciwe.
Vivienne - może zostać towarzyszką po wydarzeniach w Vel Royeaux. Jest człowiekiem-magiem posiadającą wysoki atrybut magii, lecz pozostałe pozostawiają wiele do życzenia. Nie ma możliwości romansowania.
Sera - elfka-łotrzyk. Preferuje bronie dystansowe (łuki). Podczas pierwszych odwiedzin w Vel Royeaux po głównej akcji z templariuszami zobaczysz i wbitą strzałę przy posągu. Zbierz 3 przedmioty rozrzucone po lokacji, by odblokować możliwość spotkania się z nią i zwerbowania do grupy. Cechuje się wysokim atrybutem zręczności, optymalnym atakiem i punktami zdrowia, lecz niską obroną. Posiada grupę zdolności specjalnych Nawałnica, które opierają się na używaniu specjalnych flakonów, słabszych od granatów, jednak bezpłatnych. Ma możliwość romansowania z osobnikami płci żeńskiej. Preferuje wybory średnio-negatywne (jak np. kradzież, choć nie zawsze zabójstwo), a także potępianie wszelkich istot nadprzyrodzonych.
Dorian - mag-człowiek. Odblokujesz możliwość dołączenia go do drużyny po pokonaniu magistra magów w Zaziemiu (Hinterlands). Posiada wysoki współczynnik magii i umiarkowane odporności. Specjalizuje się w nekromancji. Ma możliwość romansowania z bohaterem płci męskiej dowolnej rasy. W wyborach preferuje poczynania negatywne. Jego poparcie zdobędziesz również likwidując wrogich magów podczas starć.
Cole - towarzysz jest w zasadzie duchem, choć reprezentuje rasę ludzi o klasie łotrzyka. Jak na tą klasę posiada wysoki współczynnik zdrowia. Znajdziesz go podczas rozgrywania pierwszego głównego zadania związanego z uzyskaniem wsparcia templariuszy lub później podczas pobytu w Podniebnej Przystani. Brak możliwości romansowania.
Każda z postaci posiada własną przydzieloną klasę i atrybuty. Każdy członek drużyny zdobywa doświadczenie wraz z Tobą, a po zwerbowaniu ma możliwość przydzielenia nowych punktów w ilości zależnej od twojego poziomu - jest automatycznie awansowany. Dlatego jeśli znudziło ci się grać jedną specjalizacją, w każdej chwili możesz wybrać nowego towarzysza posiadającego jednakową klasę i rozdysponować mu punkty według uznania.