Dragon Age Inquisition: Sterowanie magami na polu bitwy poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Sterowanie magami na polu bitwy
Magowie to klasa, wokół której powstaje wiele zamieszania w świecie Dragon Age: Inkwizycja. Trzeba przyznać, że lepiej zdecydowanie grać magiem lub posiadać go jako sprzymierzeńca, niż walczyć z nimi. Zależnie od tego, jaki typ walki preferujesz powinieneś posiadać jednego lub dwóch magów, najlepiej o różnych specjalizacjach: jeśli wybierasz jednego niech będzie to supporter, czyli mag z rozwiniętymi zdolnościami grupy Duch, w tym przede wszystkim zapoznanie z Barierą i Ocuceniem, aby był pomocny dla pozostałych członków drużyny. Jeśli zaś decydujesz się na dwóch magów, drugi z nich niech będzie jak najbardziej ofensywny - tym razem najlepiej czerpać z każdej kategorii umiejętności po trochu, aby móc sprostać różnym przeciwnikom odpornym/podatnym na określone żywioły i wyciągnąć z maga jak najwyższą efektywność. Na początku Solas będzie twoim towarzyszem-magiem (po zakończeniu głównego wątku odchodzi na stałe z drużyny), lecz na późniejszym etapie dołączyć mogą również Dorian i Vivienne.
Magowie wyposażeni są w kostury i lekkie zbroje, dlatego nie są to postacie, które warto mieszać w wir walki, a należy ich chronić i trzymać na uboczu. Przez to, że mają najsłabszą obronę potrafią mieć najsilniejsze ataki - to jednak zależy od wiedzy gracza na temat przeciwników, na których dobrze zastosować jakie umiejętności, oraz dobrego zestawienia różnych zdolności. Mag ofensywny najlepiej sprawdza się w atakowaniu wielu wrogów naraz. Dlatego pomyśl nad wyborem takich umiejętności jak Elektryczna klatka, czy Podpalenie, gdyż ataki obszarowe w potrafią zadać nie mniejszą ilość obrażeń niż umiejętności wymierzone w pojedynczych przeciwników. W początkowych fazach gry dobrze jednak wyposażyć maga w umiejętność zamrażania przeciwników - szczególnie przydatne w walce z templariuszami wyposażonymi w tarcze.
Magowie spełniają w drużynie więc dwie role:
- jako magowie ofensywni najlepiej sprawują się w atakach grupowych i z wykorzystaniem przeciwnych do typu przeciwnika żywiołów, powinni być oddaleni od centrum walki
- jako support mogą zabezpieczać barierą walczących z zwarciu Wojowników, wskrzeszać poległych członków drużyny