Dragon Age Inquisition: Gniew niebios (The Wrath of Heaven) poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Gniew niebios (The Wrath of Heaven) to otwierające zadanie Dragon Age Inquisition. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak zamknąć pierwsze szczeliny oraz jak pokonać bossa – Demona Pychy.
Ostatnia aktualizacja: 4 czerwca 2024
Otwierające zadanie Dragon Age Inquisition, Gniew niebios (The Wrath of Heaven), wrzuci Was w sam środek wartkiej akcji. Podczas pierwszych minut z grą opanujecie podstawy walki, dowiecie się czym są szczeliny oraz jak je zamykać, a także zawalczycie z pierwszym bossem. Z tej strony poradnika dowiecie się, jak przejść otwierającą sekwencję gry. Zdradzimy także, na co wpływ mają podejmowane przez Was wybory.
Początek gry
Sposób odblokowania: Automatycznie po rozpoczęciu gry.
Zleceniodawca: Kasandra (M1, 1)
Po utworzeniu nowej postaci grę rozpoczniesz w celi, w której czeka Cię spotkanie w niezbyt miłych okolicznościach z Kasandrą oraz towarzyszącą jej Lelianą. Wybór opcji dialogowych w trakcie najbliższych rozmów nie odgrywa kluczowej roli, aczkolwiek jeśli wyrazisz zdecydowaną chęć do współpracy to zyskasz punkty przychylności u Kasandry. Po zakończonych rozmowach znajdziesz we wschodniej części Gór Lodowego Grzbietu (Frostback Mountains) (M1,1).
Rozpocznij przemarsz bardzo liniową ścieżką, w którym będzie ci oczywiście towarzyszyła Kasandra (na stałe dołączy ona do drużyny). Tuż po nieudanej próbie przejścia po moście (M1,1a) załączy się pierwsza bitwa ze słabymi potworami (Lesser Shade). W zależności od obranej na początku gry klasy postaci możesz dołączyć do Kasandry i staczać walki wręcz (jest ona wojowniczką) lub atakować wrogie kreatury na odległość. Po wygranej bitwie Kasandra zażąda zwrotu podarowanej bohaterowi broni i jeśli od razu się na to zgodzisz to ponownie zyskasz dodatnie punktach w relacjach z tą postacią (niezależnie od wybranej opcji dialogowej Kasandra nie odbierze ci startowego ekwipunku).
Możesz już skierować się dalej na zachód. Wkrótce wpadniecie na nowe potwory i oprócz znanych już demonów będą to także duchy (Wraith). Potwory te atakują na odległość i dobrze jest nimi zawsze zajmować się w pierwszej kolejności. Nieco dalej (M1,1b) spotkacie dwóch nowych sojuszników - maga Solasa oraz krasnoluda Varrica. Pomóż tym postaciom w wyeliminowaniu nowej grupy przeciwników i zaobserwuj zamknięcie pierwszej szczeliny (Rift). Solas i Varric dołączą w tym momencie (również na stałe) do drużyny.
Idź dalej na zachód. Po znalezieniu się przy zamarzniętym jeziorze gra zaproponuje ci przetestowanie w trakcie nowej bitwy trybu taktycznego (więcej na jego temat w przewodniku), aczkolwiek używanie go nie jest absolutnie wymagane. Po uporaniu się z potworami możesz zbadać okolicę lub od razu wybrać północną górską ścieżkę prowadzącą w stronę nowego obozowiska (M1,1c).
Jak zamykać szczeliny?
W obozowisku po raz pierwszy będziesz musiał własnoręcznie zamknąć szczelinę. Zacznij atakować okoliczne potwory i szukaj jednocześnie okazji do zakłócania pracy szczeliny (opcja interakcji Disrupt po znalezieniu się niedaleko szczeliny), dzięki czemu wrogie stworzenia będą tymczasowo ogłuszane. Po rozprawieniu się ze wszystkimi potworami ustaw się przy szczelinie i ją zamknij.
Uwaga - Po wygranej bitwie bohater awansuje najprawdopodobniej na drugi poziom doświadczenia. Wskazówki odnośnie rozwoju postaci odnajdziesz w przewodniku do gry.
Otwórz bramę znajdującą się przy obozowisku i wejdź na most, na którym czeka Cię spotkanie z kanclerzem Roderickiem oraz Lelianą. W trakcie tego spotkania będziesz musiał podjąć pokazaną na powyższym obrazku decyzję. Dotyczy ona wyboru sposobu zbliżenia się do głównej szczeliny znajdującej się w świątyni. Dwa dostępne warianty zachowania dokładniej opisane zostały poniżej i poza zmienioną ścieżką przemarszu nie różnią się one między sobą w wyraźny sposób.
Jeżeli wybrałeś przeprawą górską ścieżką (wybór ten spodoba się Varricowi) to rozpoczniesz daleko na południe od mostu (M1,1d). Skorzystaj z drabiny i rozpocznij nowy liniowy przemarsz. Po drodze do stoczenia będą dwie bitwy i ważniejsza jest ta druga, bo zmuszony zostaniesz do zamknięcia nowej szczeliny (przypominam, że jest to możliwe dopiero po rozprawieniu się z okolicznymi potworami).
Jeżeli zdecydowałeś się na dołączenie do głównych atakujących sił (wybór ten spodoba się Kasandrze) to rozpoczniesz na południowy-zachód od mostu (M1,1e). Przejdź przez zniszczone obozowisko i dotrzyj do miejsca, w którym znajduje się nowa szczelina. Jak się zapewne domyślasz także i w tym przypadku do rozegrania będzie bitwa, w której najpierw będziesz musiał pokonać wszystkie potwory i dopiero wtedy zamknąć szczelinę. Warto też dodać, że po bitwie po raz pierwszy spotkasz się z Cullenem.
Oba opisane wyżej warianty zachowania zaprowadzą Cię w to samo miejsce, a mianowicie do wejścia do świątyni (M1,1f). Polecam zapisać w tym miejscu stan gry, bo czeka Cię tu pierwsza wymagająca potyczka. Przejdź liniową ścieżką w celu dotarcia do miejsca, w którym będziesz mógł zeskoczyć na "arenę" otaczającą dużą szczelinę. Z krótkiej cut-scenki dowiesz się o konieczności stoczenia pojedynku z Demonem Pychy (Pride Demon).
Jak pokonać Demona Pychy?
Najważniejszą informacją związaną z pojedynkiem z Demonem Pychy jest to, że nie możesz go atakować przez cały czas. Domyślnie jest on bowiem w stanie ochraniać się przed atakami drużyny. Jego odporność na standardowe ataki jest symbolizowana przez zaznaczony na powyższym obrazku jego "zablokowany" pasek zdrowia.
Kluczem do wygrania pojedynku z Demonem Pychy jest zakłócanie pracy (Disrupt) ogromnej szczeliny (Rift) znajdującej się na samym środku "areny". Metoda zakłócania szczelin dokładnie omówiona została w przewodniku do gry. Gwoli przypomnienia, musisz zwrócić się w stronę szczeliny i wcisnąć klawisz/przycisk interakcji (jeżeli akcja jest niedostępna to spróbuj się przesunąć w inne miejsce).
Zakłócenie działania szczeliny doprowadzi do tymczasowego ogłuszenia Demona Pychy i wystawi go na dalsze ataki. To właśnie w tym momencie Twoja drużyna musi skupić się na rozpoczęciu wyprowadzania ciosów. Plan ataku powinien być w tym przypadku zbliżony do normalnych walk - wojownicy z drużyny powinni więc wyprowadzać bezpośrednie ataki i odwracać uwagę demona od łuczników (łotrzyków) oraz magów osłabiających go z dystansu. Warto przy okazji dodać, że Demon Pychy jest odporny na ataki wykorzystujące elektryczność. O innych mocnych stronach demona (np. niewrażliwość na próby jego uśpienia) możesz sobie poczytać podświetlając go w trybie taktycznym. Pozwoli to lepiej zaplanować walkę i unikać tych ataków, które nie będą skuteczne.
W dalszej części pojedynku z Demonem Pychy musisz na przemian zakłócać działanie szczeliny i atakować potwora gdy ten jest osłabiony. Bitwa ta cechuje się jeszcze jednym dodatkowym utrudnieniem, albowiem co pewien czas będą także pojawiały się w okolicy mniejsze grupki słabych demonów. Nie radzę ignorować tych potworów, gdyż mogą one wyraźnie osłabić łotrzyków oraz magów z drużyny czy utrudniać głównemu bohaterowi kolejne próby zakłócania działania szczeliny.
Wykonywanie wszystkich czynności zgodnie z zaprezentowanym wyżej planem powinno zagwarantować ci odniesienie zwycięstwa bez większych problemów. Mimo wszystko musisz dbać o paski zdrowia wszystkich osób z drużyny, bo ataki Demona Pychy gdy jest w pełni sił zadają zazwyczaj bardzo duże obrażenia. Regularnie korzystaj z dostępnego zapasu mikstur zdrowia. Jeśli zdarzy się tak, że ktoś z drużyny straci cały pasek energii to jak najszybciej podbiegnij do niego inną postacią i postaraj się go podratować. Po wygranym pojedynku obejrzysz całą serię scenek przerywnikowych, po zakończeniu których znajdziesz się w Azylu (Haven) (M2,1).
Nagrody za zaliczenie zadania:
- Odblokowanie głównego zadania "Nieustające zagrożenie" (The Threat Remains);
- Odblokowanie pobocznego zadania "Znaj swojego wroga" (Know Thy Enemy);
- Nowy sojusznik: Kasandra;
- Nowy sojusznik: Solas;
- Nowy sojusznik: Varric;
- Odblokowanie dostępu do lokacji Azyl (główna siedziba Inkwizycji);
- Doświadczenie (dużo).