Dragon Age Inquisition: Profity (perki) Inkwizycji poradnik Dragon Age: Inkwizycja
Ostatnia aktualizacja: 7 czerwca 2024
Profity (perki) Inkwizycji
Profity (perki) Inkwizycji to dodatkowe nagrody, do których możesz sobie zagwarantować dostęp dzięki zwiększaniu wpływów (Influence). Za każdym razem gdy uzbierasz wymaganą liczbę punktów wpływów awansujesz na wyższy poziom tego współczynnika i przyznany ci zostanie jeden punkt profitów. Punkt ten możesz następnie wydać na odblokowanie wybranego przez siebie profitu i dokonuje się tego w trakcie pobytu w sali wojennej, która opisana została na poprzedniej stronie tego rozdziału. Profity gwarantują różnorakie bonusy, pozwalając na przykład na odblokowanie nowych opcji dialogowych czy zagwarantowanie sobie lepszych cen u handlarzy. Ich zestawienie znajduje się w dalszej części tekstu.
Uwaga! Punkty profitów zdobywa się stosunkowo wolno, tak więc każdą akcję próbę ich wydania dobrze jest sobie dokładnie przemyśleć.
Uwaga! Niektóre bardziej zaawansowane profity stają się dostępne dopiero po odblokowaniu określonych wcześniejszych profitów z danej grupy.
Poniżej znajdują się tabele z czterema głównymi kategoriami profitów nadających się do odblokowania. W tabelach wymienione są efekty działania profitów i do każdego z nich dodany jest również komentarz. Pogrubioną czcionką oznaczone zostały te profity, które warto jak najszybciej pozyskać.
Uwaga! W tabelach uwzględnione zostały tylko te profity, które są dostępne od samego początku gry i które wymagają przeznaczenia na nie punktów. W trakcie zabawy możliwe jest automatyczne pozyskanie innych profitów powiązanych z postępami w grze.
Kategoria Forces (Wojska)
NAZWA PROFITU | DZIAŁANIE I UWAGI |
Znajomość półświatka (Underworld Knowledge) | Odblokowanie nowych opcji dialogowych związanych z działalnością przestępczą i premia do doświadczenia przy pozyskiwaniu wpisów do kodeksu. To bardzo przydatny profit, gdyż nowe opcje dialogowe pozwalają na zaliczanie wielu questów (w tym także głównych) na alternatywne sposoby. |
Metoda Massache'a (Massache's Method) | Otrzymywanie 5% więcej doświadczenia za zabijanie potworów. Jeśli chcesz jak najwięcej zyskać z tytułu posiadania tego profitu to postaraj się go nabyć we wczesnym stadium rozgrywki. |
Postawa jeździecka (Rider's Posture) | Zmniejszenie ryzyka zrzucenia z wierzchowca. Nie jest to w mojej ocenie szczególnie przydatny profit, bo wszystkie potyczki rozgrywa się o własnych siłach. |
Siodło z antivańskim szwem (Antivan-Stitched Saddle) | Wyraźne zmniejszenie ryzyka zrzucenia z wierzchowca. Komentarz jak powyżej. |
Zaawansowana koncentracja (Advanced Focus) | Zwiększenie koncentracji ze 100 do 200 punktów. Dysponowanie tym profitem może okazać się pomocne podczas staczania walk. |
Mistrzowska koncentracja (Master Focus) | Zwiększenie koncentracji z 200 do 300 punktów. Komentarz jak powyżej. |
Zawziętość (True Gift) | Zwiększenie obrony wszystkich członków drużyny o 10 procent. Profit ten jest bardzo pomocny zwłaszcza na wyższych poziomach trudności oraz wtedy gdy posiadasz w drużynie postacie ze słabą obroną (np. łotrzyków czy magów). |
Więcej mikstur leczących (More Healing Potions) | Możliwość przenoszenia czterech dodatkowych mikstur zdrowia. Dysponowanie tym profitem może okazać się przydatne na wyższych poziomach trudności, bo o wiele łatwiej jest wtedy wyczerpać zapas mikstur w trakcie pojedynczej wyprawy. |
Schematy magów (Mage Schematics) | Pozyskanie nowych schematów z przedmiotami przygotowanymi pod magów. Profitem tym najlepiej zainteresować się pod koniec gry i tylko jeśli zależy ci na wyposażeniu magów ze swojej drużyny w lepsze elementy wyposażenia. |
Schematy łotrzyków (Rogue Schematics) | Pozyskanie nowych schematów z przedmiotami przygotowanymi pod łotrzyków. Profitem tym najlepiej zainteresować się pod koniec gry i tylko jeśli zależy ci na wyposażeniu łotrzyków ze swojej drużyny w lepsze elementy wyposażenia. |
Schematy wojowników (Warrior Schematics) | Pozyskanie nowych schematów z przedmiotami przygotowanymi pod wojowników. Profitem tym najlepiej zainteresować się pod koniec gry i tylko jeśli zależy ci na wyposażeniu wojowników ze swojej drużyny w lepsze elementy wyposażenia. |
Kategoria Secrets (Tajemnice)
NAZWA PROFITU | DZIAŁANIE I UWAGI |
Wiedza tajemna (Arcane Knowledge) | Odblokowanie nowych opcji dialogowych związanych z Pustką oraz wiedzą pradawną. Dodatkowo premia do doświadczenia przy pozyskiwaniu wpisów do kodeksu. To bardzo przydatny profit, gdyż nowe opcje dialogowe pozwalają na zaliczanie wielu questów (w tym także głównych) na alternatywne sposoby. |
Optymalne cięcie (Optimal Cutting) | Zwiększenie o 10% szansy na pozyskanie dodatkowych ziół. Nie jest to szczególnie przydatny profit na tle pozostałych oferowanych przez grę, aczkolwiek dysponując nim możesz łatwiej wejść w posiadanie większej liczby rzadkich ziół. |
Sokoli wzrok (Eagle-Eyed) | Poszerzenie "skanowanego" obszaru po naciśnięciu odpowiedniego klawisza. To bardzo przydatna funkcja, która w ulepszonej wersji jeszcze bardziej ułatwi ci badanie otoczenia w poszukiwaniu interaktywnych obiektów. |
Ulepszone studia (Enhanced Studies) | 50% premii do punktów doświadczenia otrzymywanych za badanie napotykanych potworów. Możesz zainteresować się tym profitem jeśli lubisz często powracać z pozostałościami po potworach do siedziby Inkwizycji i przekazywać je do badań osobie zajmującej się ich analizą. |
Szybkie ręce, dobre narzędzia (Deft Hands, Fine Tools) | Umożliwienie wszystkim łotrzykom z drużyny otwierania mistrzowskich zamków. To przydatny profit jeśli zależy ci na dokładnej eksploracji otoczenia i łatwym uzyskiwaniu dostępu do najlepiej zamkniętych skrzyń ze skarbami. |
Wysunięci zwiadowcy (Forward Scouts) | Odsłanianie dodatkowych punktów widokowych i ważnych punktów na mapie okolicy. Nie musisz w ogóle interesować się tym profitem, gdyż każdą mapę najlepiej jest w całości samemu odkryć. |
Początkujący zielarze (Trainee Herbalists) | Zdobycie kolekcji pospolitych ziół. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie ziół we własnym zakresie. |
Doświadczeni zielarze (Veteran Herbalists) | Zdobycie kolekcji rzadszych ziół. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie ziół we własnym zakresie. |
Mistrzowie zielarstwa (Master Herbalists) | Zdobycie kolekcji rzadkich ziół. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie ziół we własnym zakresie. Zakup jest tym bardziej wskazany, że rzadkie zioła są zazwyczaj trudne do zlokalizowania. |
Kategoria Connections (Znajomości)
NAZWA PROFITU | DZIAŁANIE I UWAGI |
Znajomość szlachty (Nobility Knowledge) | Odblokowanie nowych opcji dialogowych związanych z obcowaniem z arystokracją oraz uprawianiem polityki. Dodatkowo premia do doświadczenia przy pozyskiwaniu wpisów do kodeksu. To bardzo przydatny profit, gdyż nowe opcje dialogowe pozwalają na zaliczanie wielu questów (w tym także głównych) na alternatywne sposoby. |
Doskonała reputacja (Sterling Reputation) | Otrzymywanie o 10% więcej złota od handlarzy za sprzedawane dobra. Polecam w miarę możliwości dość wcześnie odblokować ten profit, dzięki czemu szybciej będziesz mógł się wzbogacać. |
Przysługa za przysługę (A Favor for a Favor) | Obniżenie cen u handlarzy o 10 procent. To bardzo przydatny profit, szczególnie w dalszej fazie gry gdy w ofercie handlarzy pojawiają się znacznie bardziej wartościowe (i droższe) przedmioty. |
Elitarna klientela (Elite Clientele) | Uzyskiwanie o 15% lepszych cen podczas sprzedawania i kupowania przedmiotów od handlarzy. Profit ten łączy najlepsze cechy dwóch opisanych powyżej. |
Rzadkie towary (The Rare Stocks) | Możliwość zakupienia rzadkich materiałów do craftingu. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie składników we własnym zakresie. |
Wymagający kupcy (Exacting Buyers) | Możliwość zakupienia wysokiej jakości materiałów do craftingu. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie składników we własnym zakresie. |
Tylko najlepsze (Only the Finest) | Możliwość zakupienia najwyższej jakości materiałów do craftingu. Możesz rozważyć odblokowanie tego profitu jeśli planujesz na poważnie zająć się craftingiem i nie chcesz tracić czasu na odnajdywanie składników we własnym zakresie. |
Krótka lista (The Short List) | Odblokowanie dostępu do rzadkich przedmiotów u handlarzy. Na ewentualny zakup tego profitu dobrze jest zdecydować się w dalszej części gry, bo dopiero wtedy posiadanie jak najlepszych przedmiotów zyska na znaczeniu i będziesz posiadał więcej złota by móc sobie pozwolić na zakup części z nich. |
Znajomości na wysokim szczeblu (Friends in High Places) | Odblokowanie możliwości wysyłania przez handlarzy posłańców z informacjami o ich promocjach. Zdecydowanie nie jest to profit o priorytetowym znaczeniu. |
Kategoria Inquisition (Inkwizycja)
NAZWA PROFITU | DZIAŁANIE I UWAGI |
Znajomość historii (History Knowledge) | Odblokowanie nowych opcji dialogowych związanych z historią Thedas i premia do doświadczenia przy pozyskiwaniu wpisów do kodeksu. To bardzo przydatny profit, gdyż nowe opcje dialogowe pozwalają na zaliczanie wielu questów (w tym także głównych) na alternatywne sposoby. |
Krawiectwo antivańskie (Antivan Tailoring) | Zwiększenie pojemności inwentarza o 15 slotów. Jest to bardzo pomocny profit, albowiem domyślna pojemność inwentarza to zaledwie 60 slotów i w rezultacie bardzo szybko można go zapełnić. |
Krawiectwo z cesarskiego dworu (Imperial Court Tailoring) | Zwiększenie pojemności inwentarza o kolejnych 15 slotów. Komentarz jak powyżej. |
Buteleczki z hartowanego szkła (Tempered Glass Flasks) | Dodanie jednego nowego slotu na mikstury. Możesz zainteresować się tym profitem jeśli chcesz żeby członkowie Twojej drużyny mieli większe zróżnicowanie mikstur na pasku szybkiego wyboru. |
Ekskluzywne szkolenie (Exclusive Training) | Główny bohater otrzymuje jeden dodatkowy punkt umiejętności. |