Desperados 3: Zablokuj tory kolejowe - solucja, opis przejścia Desperados 3 poradnik, solucja
14 Misja - The Wages of Pain - solucja, opis przejścia
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020
Na tej stronie poradnika do gry Desperados 3 znajdziesz drugą część opisu przejścia misji 14 - The Wages of Pain. Jest to najważniejsza część etapu. Oddzielne podpunkty naszej solucji wyjaśniają jak zablokować tory kolejowe przepychając wóz oraz jak zablokować tory po wypłoszeniu bydła z gospodarstwa.
W naszej solucji do misji 14 znajdują się odwołania do mapy atlasu świata, którą znajdziesz na pierwszej stronie tego rozdziału. Przykładowo oznaczenie (M14,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 14.
Zablokowanie torów - ogólne informacje
Twoim zadaniem jest zatarasowanie torów kolejowych (M14,6) po to żeby zatrzymać jeden z przejeżdżających przez mapę pociągów. Gra pozwoli ci dokonać tego na dwa różne sposoby - przepychając wóz (M14,4) lub przepędzając bydło (M14,5). Nie ma obowiązku odwiedzania obu tych lokacji - trzeba wybrać "tylko" jedną z nich. Oba warianty opisaliśmy w kolejnych podpunktach naszej solucji.
Niezależnie od wybranego wariantu dobrym pomysłem jest zabezpieczenie budynku stacji kolejowej (M14,10). Wrogów przebywających na parterze atakuj gdy będzie przejeżdżał pociąg. Do wartownika na dachu możesz dotrzeć korzystając z drzwi i włazu. Zaatakuj go tylko jeśli aktualnie nikt nie spogląda w jego stronę.
Wariant 1 - Przepchnięcie wozu
Ten wariant zakłada dotarcie do wozu znajdującego się na terenie miasteczka (M14,4) po to żeby go przepchnąć Sanchezem. Nie licz na to, że łatwego tego dokonasz, bo trzeba będzie pozbyć się prawie wszystkich wrogów obserwujących wóz i znajdujących się na trasie przepychania go.
W pierwszej kolejności warto zainteresować się tematem wyeliminowania jak największej liczby przeciwników z południowej części wioski (M14,9). Najprościej eliminuje się zwykłych bandytów-mężczyzn, gdyż każdy z nich może być odciągany w ustronne miejsce przez Kate. W pozostałych przypadkach polegaj na gwizdaniu oraz na opcji flirtowania, która pozwala odwracać w inną stronę pojedynczych przeciwników w ponczo. Postaraj się pozbyć większości wrogów z tego obszaru, przy czym w przypadku tych stojących na dachach i wieżach sprawdzaj czy dana postać nie znajduje się w polu widzzenia bardziej oddalonych wrogów.
Zbliżenie się do wozu od południa byłoby bardzo problematyczne. Powróć w okolice miejsca, w którym mają zostać zablokowane tory (M14,6). Użyj perfum do oślepienia dwóch rozmawiających przeciwników i przekradnij się Hectorem do północnej części mapy. Uważaj jednak na pojedynczego przeciwnika w ponczo, który stoi na dachu jednego z budynków przy torach.
Głównym założeniem opisanej powyżej akcji było umożliwienie Hectorowi dotarcia do północnego obszaru sasiadującego z wioską (M14,11). Po pozbyciu się kilku tutejszych wrogów będziesz mógł przede wszystkim odciągać gwizdaniem kolejnych zwykłych bandytów z obszaru z wozem. Warto rozstawiać wnyki, chować się po zagwizdaniu i odczekiwać aż kolejni przeciwnicy przejdą przez budynek i dotrą w to miejsce.
Sanchez może też zacząć współpracować z Kate i zakradać się do niektórych wrogów z północy po to żeby wykonywać łączone ataki.
Na sam koniec pozostanie ci rozprawienie się z przeciwnikami rozstawionymi wokół wozu (M14,4) i jest niestety wśród nich Long Coat.
- Przeciwnicy 1 i 2 z naszego obrazka stoją na dachach i wzajemnie obserwują się. Dotrzyj Kate do przeciwnika 1 (w pozycji przykucniętej żeby unikać po drodze Long Coata) i zacznij odwracać jego uwagę. W tym samym czasie przejdź przez budynek Sanchezem i zabij przeciwnika 2. Po wszystkim udaj się Sanchezem do wieży 1 żeby wyeliminować drugiego z wrogów.
- Przeciwnik 3 siedzi przy wozie. Jako że jest to zwykły bandyta możesz go odciągnąć gwizdaniem.
- Zbliż się Sanchezem do Long Coata 4 oraz ustaw się Kate na dachu nad przeciwnikiem w ponczo 5. Wykonaj atak łączony - użyj obrzyna na przeciwniku Long Coat i zeskocz na przeciwnika w ponczo. Szybko dobij Long Coata i zwiąż lub zabij ogłuszonego przeciwnika w ponczo.
Możesz już wejść w interakcję z wozem i zacząć przepychać go w stronę torów kolejowych (M14,6). Z wozem wystarczy dotrzeć do miejsca, w którym zacznie staczać się ze wzniesienia. Będzie on mógł zmiażdżyć po drodze mijanych wcześniej rozmawiających przeciwników. Po zablokowaniu torów awansujesz do kolejnej części misji - przejdź na następną stronę naszego opisu przejścia.
Wariant 2 - Wypłoszenie bydła
Ten wariant zakłada dotarcie do gospodarstwa (M14,5) po to żeby wypłoszyć bydło, które pobiegnie w stronę torów i uniemożliwi pociągowi kontynuowanie podróży. Tak samo jak w przypadku opisanego powyżej wozu musisz mieć świadomość tego, że dotarcie do lokacji z bydłem i podpalenie dachu nie będzie łatwe i konieczne okaże się pozbycie większości wrogów.
W tym przypadku zmagania rozpocznij od zabezpieczenia całości lub dużej części obszaru z wieżą (M14,13), który sąsiaduje z gospodarstwem:
- Zwykłych bandytów z punktów 1 z naszego obrazka możesz odciągnąć gwizdaniem oraz z pomocą Kate.
- Po opisywanej lokacji podróżuje nowy 3-osobowy patrol. Zagwizdaj Sanchezem żeby nakłonić bandytów do wyjścia z gospodarstwa. Po tym jak patrol oddali się od wrogów z gospodarstwa możesz pokonać ich z pomocą obrzyna.
- Odwróć uwagę lub oślep perfumami wrogów z punktu 2 i dotrzyj Sanchezem do wieży 3. Zanim go zabijesz oślep perfumami bandytę z punktu 4.
- W eliminowaniu pozostałych wrogów będzie przeszkadzał bandyta z punktu 5. Możesz dotrzeć do niego osobiście Kate (uwaga na Long Coata!) lub oślepiać go perfumami po to żeby Sanchez mógł stopniowo oczyszczać okolicę.
Nie wkraczaj jeszcze do głównej części gospodarstwa. Zamiast tego zaczniemy obchodzić je od lewej strony. Główne wejście (M14,12) jest zamknięte i pilnowane przez 2 przeciwników w ponczo. Co więcej pojawiają się tu aż dwa 3-osobowe patrole - możesz podjąć próbę odciągnięcia bandytów np. polegając na gwizdaniu czy flirtowaniu z jednym z wrogów grając jako Kate. Jeśli ci się to uda to zastosuj sprawdzoną taktykę pozbycia się przeciwników obrzynem (w razie potrzeby znajdziesz na mapie skrzynie z amunicją do tej broni).
Jeśli nie chcesz atakować patroli to podróżuj na północ wzdłuż torów, ale uważaj w tym przypadku m.in. na przeciwnika stojącego na dachu jednego z budynków przy torach. Kate może odwrócić jego uwagę.
Obejście gospodarstwa ma na celu dotarcie do sąsiadującego z nim pustynnego obszaru (M14,14). Kate może tu zacząć odwracać uwagę przeciwnika w ponczo obserwujące okolicę. Hector może natomiast zacząć odciągać kolejnych przeciwników polegając na gwizdaniu oraz śladach stóp celowo pozostawianych na piasku.
Pilnuj się żeby nie odciągnąć zbyt wielu wrogów na raz. W razie potrzeby możesz na szczęście użyć obrzyna, gdyż jest to odosobniony obszar, w którym nikt nie usłyszy odgłosu wystrzału. Znajdziesz tu też skrzynię z amunicją do tej broni.
Głównym powodem przeprawy przez pustynny obszar jest zagwarantowanie sobie alternatywnego wejścia na teren gospodarstwa (M4,5). Możesz:
- Odciągać zwykłych przeciwników gwizdaniem.
- Odciągać wszystkich przeciwników obserwujących tereny pustynne śladami na piasku.
- Przekraść się na teren gospodarstwa i zacząć eliminować wrogów z głównego budynku.
Na koniec pozostanie ci obszar w najbliższym sąsiedztwie bydła nadającego się do spłoszenia. Pozbycie się wrogów z tej okolicy będzie niestety trudniejsze:
- Przez cały czas unikaj kobiety-cywila podróżującej pomiędzy studnią z punktu 1 z naszego obrazka i budynkiem z punktu 3, przy którym siedzi Long Coat.
- Zwykłego bandytę, który stał na rusztowaniu z punktu 2 można było łatwo odciągnąć gwizdaniem.
- Użyj perfum Kate do oślepienia 2 przeciwników z punktu 3 i w tym samym czasie zabij przeciwnika w ponczo stojącego na dachu w punkcie 4.
- Użyj perfum na przeciwniku siedzącym przy ognisku w punkcie 5 i przekradnij się Sanchezem na dach budynku z punktu 3.
- Użyj perfum na przeciwniku 5 jeszcze dwa razy - najpierw po to żeby Sanchez zabił przeciwnika z dachu budynku 3 i następnie zeskoczył na Long Coata zabijając go.
- Możesz już pozbyć się przeciwnika 5 oraz ogłuszyć/zabić cywila.
Pozbycie się wrogów ze środkowej części gospodarstwa (M14,5) było wymagane do tego żeby móc wejść w interakcję z ogniskiem i zdobyć pochodnię. Twoim zadaniem jest rzucenie pochodnią w słomiany dach - przykładową trajektorię lotu pokazuje dołączony obrazek. Podpalenie dachu automatycznie załączy cut-scenkę z wypłoszenia bydła. Co ciekawe, szarżujące zwierzęta automatycznie zabiją mijanych wcześniej wrogów przy wejściu do gospodarstwa.
Po zablokowaniu torów awansujesz do kolejnej części misji - przejdź na następną stronę naszego opisu przejścia.