Desperados 3: 9 Misja - mapa, odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja 9 Misja - Louisiana Voodoo - mapa, odznaki, wyzwania Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020 3636 Następna Misja 9 - Louisiana Voodoo Uwolnij Isabelle i pomóż Cooperowi Poprzednia Misja 8 - One Hell of a Night Wydostań się łodzią z miasteczka Legenda Desperados 3 - Misja 8 Ważne lokacje na mapie Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 znajdziesz szczegółową mapę misji 9 - Louisiana Voodoo. Nasza mapa pokazuje przede wszystkim miejsca, w których bronią się lub są przetrzymywani główni bohaterowie, choć oznaczyliśmy też inne ważne lokacje (np. stanowiska snajperów). Nasz poradnik dodatkowo omawia wszystkie wyzwania (odznaki) dla misji 9 - dotyczą one np. unikania wchodzenia do wody czy zakazu korzystania z potężnej zdolności Isabelle. Pełny opis przejścia misji 9 znajduje się na czterech kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M9,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 9. Oznaczenia na mapie misji 9Ogólne informacje na temat misji 9Odznaki / wyzwania w misji 9 Oznaczenia na mapie misji 9Czerwonymi punktami oznaczyliśmy miejsca, w których po zaliczeniu początkowej części misji (wydostanie Isabelle z klatki i dotarcie do punktu widokowego) trzeba pomagać innym bohaterom. Do uratowania są Cooper, McCoy, Kate oraz Hector i można docierać do nich w dowolnej kolejności.Czerwone kropki symbolizują przeciwników przebywających na mapie (wszyscy rzucą się do ataku od razu w momencie wykrycia), zaś białe kropki symbolizują dużą zwierzynę (przede wszystkim konie).Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.Zielonymi punktami oznaczyliśmy miejsca odnajdywania skrzynek z różnorakimi zapasami. Pozwolą ci one częściej korzystać z limitowanych broni i umiejętności bohaterów. Ogólne informacje na temat misji 9 Misja 9 (Louisiana Voodoo) rozgrywa się w zajętej przez bandytów wiosce rybackiej sąsiadującej z rzeką Mississippi. W trakcie przechodzenia tego etapu zapoznasz się z postacią Isabelle i ta szamanka voodoo posiada kilka bardzo ciekawych "mocy". Isabelle potrafi m.in. używać kontroli umysłu po to żeby przejmować sterowanie nad przeciwnikami i z ich pomocą np. docierać w niedostępne miejsca. Używanie tej zdolności jest mocno ograniczane, tak więc nie możesz opętać każdego napotkanego wroga. Twoim nadrzędnym zadaniem w tej misji jest uratowanie 4 pozostałych bohaterów po to żeby dołączyli do drużyny. Znajdują się oni w różnych częściach mapy i do momentu udzielenia im wsparcia nie będziesz mógł nimi sterować. Sugerowana kolejność pomagania bohaterom to Cooper > McCoy > Kate > Hector. W takiej właśnie kolejności opisaliśmy ich w naszej solucji. Nie musisz jednak trzymać się tego schematu i można wybrać inną kolejność, także po to żeby zdobyć jedno z dodatkowych wyzwań (uraowanie Kate lub Hectora w pierwszej kolejności). Każdy uratowany i przyłączony bohater powinien ułatwić ci dalsze zmagania, bo będziesz mógł korzystać z jego umiejętności. W misji tej można (a nawet warto) dużo pływać. Niestety nie jest to opcja dostępna dla wszystkich członków drużyny. Pływać potrafią jedynie Cooper i Isabelle. W przypadku kontrolowania pozostałych 3 bohaterów trzeba pozostawić na suchym lądzie. Grywalni bohaterowie: Isabelle - Jest dostępna od samego początku misji. Gra w początkowej części etapu będzie stopniowo odblokowywała jej kolejne umiejętności.Cooper - Broni się on na statku w północno-wschodnim narożniku mapy (M9,1). Trzeba mu pomóc pozbywając się wszystkich atakujących go bandytów.McCoy - Jest on więziony w piwnicy wschodniego budynku (M9,2). Trzeba go oswobodzić.Kate - Jest ona więziona w klatce w zachodniej części mapy (M9,3). Trzeba otworzyć klatkę z użyciem znajdującego się w pobliżu klucza (M9,15).Hector - Jest on więziony w klatce w centralnej części mapy (M9,4). Trzeba otworzyć klatkę z użyciem znajdującego się w pobliżu klucza (M9,15). Po uwolnieniu Hectora musisz zabrać leżące obok jego wyposażenie. Odznaki / wyzwania w misji 9W misji 9 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz się mimo wszystko nimi zajmować już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy. Nie dotykaj wody - Don't touch waterUwolnij najpierw Kate lub Hectora (Free Kate or Hector first)Nie używaj umiejętności 'połączenie' Isabelle (Don't use Isabelle's connect ability)Nie zapisuj gry podczas trwania misji (Don't save during the mission)Zabij 5 strażników w tym samym czasie (Kill 5 guards at the same time)Zabij 3 strażników atakiem środowiskowym (Kill 3 guards with an environmental kill)Ukończ misję na wysokim poziomie trudności (Complete the mission on Hard difficulty)Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 17 minut (Speedrun: Complete the mission in under 17:00 minutes) Nie dotykaj wody - Don't touch water To trudne wyzwanie i radzimy zainteresować się nim dopiero podczas powtórnego przechodzenia misji na niskim poziomie trudności. Zakaz wchodzenia do wody mocno ogranicza "kreatywność" w temacie omijania i eliminowania przeciwników. Musisz liczyć się z większym ryzykiem wykrycia i że może zostać wszczęty alarm. Najtrudniejsze miejsca to: Południowa wyspa gdzie więziony jest McCoy (M9,2) - Nie możesz łatwo podpływać do wrogów po to żeby chować się w wysokiej trawie i łatwiej ich eliminować. To samo tyczy się wrogów rozstawionych na pobliskiej plaży (M9,9). Staraj się maksymalnie ograniczać liczbę ataków na tych przeciwników, którzy nie przeszkadzają bardzo w dotarciu do budynku z McCoy'em. Omijaj ich lub odwracaj ich uwagę.Most prowadzący do centralnej części mapy (M9,10) - To jedyna możliwa ścieżka, która nie dotyczy wchodzenia do wody. Musisz się postarać z idealnym odwróceniem uwagi i wyeliminowaniem dwóch tutejszych wrogów (pomogą ci moneta i torba lekarska). Nie daj się zauważyć wrogom z plaży ani z okolic klatki Hectora.Obszar z kluczem do klatek Kate i Hectora (M9,15) - Dotarcie do klucza ze wschodu jest znacznie trudniejsze. Postaraj się pozbyć jak największej liczby przeciwników z obszaru wokół klatki Hectora. Możesz też spróbować dotrzeć tam wybierając ścieżkę przez górne obozowisko i pozwalającą zbliżyć się do stajni. Uwolnij najpierw Kate lub Hectora (Free Kate or Hector first) Nie próbuj walczyć o to wyzwanie już w trakcie pierwszego podejścia do misji. Uratowanie Kate lub Hectora jako pierwszych jest trudniejsze i nie licząc tego wyzwania rekomendowaną kolejnością jest wcześniejsze zajęcie się oswobodzeniem Coopera i McCoy'a. Zdecydowanie łatwiej jest uratować Kate. Zajmij się tym tematem tuż po odwiedzeniu punktu widokowego (M9,3), czyli po odblokowaniu całej mapy. Począwszy od tego momentu możesz wchodzić Isabelle do wody. Zacznij płynąć w stronę klatki Kate (M9,2). W celu ułatwienia sobie sprawy radzimy dwukrotnie skorzystać z kontroli umysłu - najpierw po to żeby opętana osoba przyniosła Isabelle klucz (M9,15) i następnie po to żeby pozbyć się tutejszego snajpera (M9,12) (miejsce to pokazuje powyższy obrazek), którego nie będziesz mógł łatwo zastrzelić dzięki broni McCoy'a. Nie używaj umiejętności 'połączenie' Isabelle (Don't use Isabelle's connect ability) Dla przypomnienia w wyzwaniu tym chodzi o umiejętność Połączenie (Connect), która pozwala na "połączenie dusz" dwóch rozstawionych blisko siebie przeciwników. Od tego momentu ogłuszenie lub zabicie przeciwnika 1 doprowadzi do natychmiastowego ogłuszenia lub zabicia przeciwnika 2. Zakaz korzystania z tej zdolności utrudni ci oczywiście pozbywanie się wielu wrogów i dotyczy to szczególnie początkowej fazy misji gdy Isabelle działa jeszcze w pojedynkę. Graj na niskim poziomie trudności, staraj się omijać jak najwięcej wrogów i w większym stopniu polegaj na atakach wręcz i używaniu kota Isabelle do odwracania uwagi przeciwników. Nie zapisuj gry podczas trwania misji (Don't save during the mission)To niestety trudne wyzwanie z uwagi na wielkość mapy, mnogość celów do zaliczenia i łatwość wszczęcia alarmu np. po zaatakowaniu przeciwnika, który znajdzie się w polu widzenia innej osoby. Podejmij próbę dopiero po kilku przejściach misji i grając na niskim poziomie trudności. Staraj się ograniczać niepotrzebne ataki na przeciwników. Jeśli dojdzie do wszczęcia alarmu to staraj się szybko uciec z niebezpiecznego miejsca. Możesz też załączać tryb Showdown Mode po to żeby zatrzymać czas i na spokojnie zaplanować kolejne posunięcia. Zabij 5 strażników w tym samym czasie (Kill 5 guards at the same time)Z zajęciem się tym wyzwaniem odczekaj aż uratujesz wszystkich bohaterów, dzięki czemu będziesz miał 5 osób pod kontrolą. Użyj trybu Showdown Mode żeby zaplanować oddzielne zabójstwo dla każdego członka drużyny - najlepiej wytypować przeciwników, którzy stoją cały czas w miejscu i zakraść się do nich możliwie jak najbliżej. Po tym jak wybierzesz cele dla twoich bohaterów odpal zaplanowane czynności jednym wciśnięciem klawisza (w wersji na PC ENTER). Inny pomysł na zdobycie tej odznaki to skorzystanie z obrzyna Hectora po tym jak uwolnisz go z klatki. Broń Sancheza jest w stanie zabić kilku przeciwników w ramach pojedynczego użycia. Jeśli znajdziesz łatwą do zaatakowania grupę przeciwników, to nie będziesz musiał angażować wszystkich 5 bohaterów. Zabij 3 strażników atakiem środowiskowym (Kill 3 guards with an environmental kill) W zaliczeniu tego wyzwania może ci pomóc np. głaz znajdujący się w wiosce rybackiej w północno-wschodniej części mapy (M9,4). Możesz ogłuszać po kolei przeciwników rozstawionych w okolicy ii przeciągać ich ciała, pozostawiając je pod głazem. Po tym jak umieścisz w tym miejscu co najmniej 3 nieprzytomnych wrogów wdrap się na wyższą półkę i zepchnij na nich głaz. Inny pomysł to lokacja, w której rozpoczynasz misję (M9,1). Tuż obok klatki z Isabelle znajduje się wieża ze skrzyń. Przez cały czas stoi przy niej jeden strażnik, co kilka chwil dołącza do niego druga osoba. Uwolnij Isabelle dzięki kontroli umysłu. Wyjdź z klatki, schowaj się w krzakach i docelowo przekradnij za wieżę. Użyj kontroli umysłu na innym przeciwniku i doprowadź do tego żeby obok wieży ze skrzyń znalazły się w sumie trzy osoby. Zakończ opętanie i szybko popchnij wieżę ze skrzyń. Ukończ misję na wysokim poziomie trudności (Complete the mission on Hard difficulty)To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć musisz niestety liczyć się z ryzykiem powtarzania niektórych sekwencji, gdyż wielu wrogów wzajemnie się obserwuje i / lub patroluje mapę. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy. Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 17 minut (Speedrun: Complete the mission in under 17:00 minutes)Koniecznie graj na niskim poziomie trudności żeby móc szybciej docierać do kolejnych członków drużyny nadających się do uratowania. Staraj się jak najlepiej wykorzystywać "moce voodoo" Isabelli oraz potężne umiejętności innych bohaterów. Nie trać czasu na zajmowanie się przeciwnikami, których eliminowanie nie jest konieczne do zaliczenia głównych celów misji. Radzimy też często sejwować i wczytać poprzedni stan jeśli w jakiejś lokacji zmarnujesz zbyt dużo czasu. Następna Misja 9 - Louisiana Voodoo Uwolnij Isabelle i pomóż Cooperowi Poprzednia Misja 8 - One Hell of a Night Wydostań się łodzią z miasteczka