Desperados 3: Hector Mendoza | Grywalni bohaterowie Desperados 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2020
Na tej stronie przewodnika po Desperados 3 możesz znaleźć wszystkie istotne informacje o tym kim jest Hector Mendoza, czyli jeden z grywalnych bohaterów gry. Niniejszy poradnik zestawia przede wszystkim aktywne i pasywne umiejętności Hectora. Oprócz tego możesz dowiedzieć się m.in. jak pokonywać przeciwników Long Coat grając Hectorem oraz jak skutecznie łapać przeciwników we wnyki.
Hector Mendoza to "mięśniak" w drużynie - jest on myśliwym / traperem specjalizującym się w polowaniach na niedźwiedzie i inne niezbepieczne gatunki dzikiej zwierrzyny. Postać ta po raz pierwszy pojawia się właśnie w grze Desperados III.
Hector staje się grywalną postacią w misji 3 kampanii po tym jak spotyka się z Cooperem w miasteczku Flagstone. Warto zaznaczyć, że Hector nie jest dostępny we wszystkich późniejszych misjach kampanii. W niektórych zadaniach możesz zostać zmuszony do sterowania innymi postaciami.
Pasywne umiejętności Hectora
- Czy Hector potrafi pływać? - Nie, Hector niestety nie potrafi pływać. Trzeba dla niego szukać przejść po suchym lądzie.
- Czy Hector potrafi wchodzić po drabinach? - Tak.
- Czy Hector potrafi wspinać się po bluszczu i sznurach? - Nie, trzeba dla niego szukać alternatywnych ścieżek.
- Czy Hector potrafi przenosić ciała? - Tak i może również z nimi biegać.
- Iloma punktami zdrowia dysponuje Hector? - Liczba punktów zdrowia różni się w zależności od poziomu trudności. Hector ma najwięcej punktów zdrowia ze wszystkich bohaterów - 6HP na niskim poziomie trudności, 5HP na normalnym oraz 4HP na wysokim i Desperado.
Pierwszą unikalną umiejętnością Hectora jest możliwość przenoszenia dwóch ciał zamiast standardowego jednego. To idealny kandydat do "uprzątania" miejsc z dużą liczbą ciał.
Drugą unikalną umiejętnością Hectora jest możliwość wchodzenia w interakcję z elementami z otoczenia wymagającymi dużej siły. Hector może dla przykładu zniszczyć balkonik, na którym stoją przeciwnicy.
Aktywne umiejętności Hectora
- Topór (The Axe)
- Wnyki na niedźwiedzie - Bianca
- Gwizdanie (Whistle)
- Obrzyn (Sawed-Off Shotgun)
- Manierka (The Good Stuff)
Topór (The Axe)
Toporek umożliwia oczywiście zabijanie przeciwników w walce wręcz. Musisz zawsze zakraść się do wroga oraz mieć świadomość tego, że atak trwa 2 sekundy i że generuje trochę hałasu - jest to symbolizowane niebieskim okręgiem pojawiającym się wokół przeciwnika jeszcze podczas planowania zabójstwa.
Jeśli nie chcesz zabić danej osoby, to zamiast skorzystania z topora możesz wcisnąć klawisz zaatakowania pięściami (w wersji na PC wciśnij Y). Hector znokautuje daną osobę zamiast zabijania jej. Nie zapomnij związać ogłuszonego oponenta.
Hector jako jedyny może eliminować elitarnych przeciwników Long Coats. Do pozbywania się ich możesz używać toporka LUB opcji walki wręcz. Jeżeli zauważysz na mapie jakiegoś przeciwnika Long Coat, to zawsze docieraj niego właśnie Hectorem żeby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.
Wnyki na niedźwiedzie - Bianca
Bianca to nazwa jaką Hector nadał przenoszonej na plecach pułapce na niedźwiedzie. Możesz rozstawić pułapkę na ziemi po to żeby wpadł w nią któryś z przeciwników. Warto zaznaczyć, że może to być zarówno osoba, jak i pies obronny. Przeciwnicy Long Coat nie dadzą się złapać we wnyki - są oni na tyle sprytni, że rozpoznają pułapkę i zatrzymają się przed nią.
Z uwagi na ogromną siłę wnyków przeciwnik automatycznie ginie w momencie wejścia w pułapkę. Należy jednak wspomnieć, że "proces umierania" trwa ponad 5 sekund i generuje spory hałas. Jest więc zawsze ryzyko, że akcja ta może zaalarmować kogoś z okolicy. Pułapki najlepiej jest rozstawiać w ustronnych miejscach i polegać na opisanym poniżej gwizdaniu po to żeby odciągać pojedynczych wrogów.
Niepotrzebną lub aktywowaną pułapkę trzeba podnieść. Hector dysponuje tylko jednym tego typu przedmiotem i po użyciu wnyków musi je ponownie rozstawić.
Gwizdanie (Whistle)
Celem zagwizdania jest możliwość nakłonienia przeciwnika do opuszczenia posterunku lub zboczenia z ustalonej trasy patrolu celem zbadania źródła podejrzanych dźwięków. Po wybraniu tej umiejętności (w wersji na PC wciśnij D) niebieskim okręgiem zaznaczony jest obszar, na którym gwizdanie zostanie usłyszane. Gra podświetla też na niebiesko wrogów, którzy je usłyszą. Zagwizdanie nie zadziała na elitarnych wrogów, którzy nie dadzą się "nabrać". Po zagwizdaniu umiejętność potrzebuje 6 sekund żeby się odnowić.
Staraj się tak dobierać miejsca do zagwizdania żeby w stronę Hectora wyruszył tylko 1 przeciwnik. Niestety w przypadu przeciwników patrolujących teren parami jest duże ryzyko, że wyruszą razem. Możesz na to zareagować np. planując łączony atak w trybie Showdown Mode.
Gwizdanie świetnie "współpracuje" z wnykami na niedźwiedzie. Możesz po rozstawieniu pułapki zagwizdać dokładnie w tym samym miejscu i następnie schować się gdzieś w okolicy. Przeciwnicy zawsze docierają w dokładnie to samo miejsce, z którego zagwizdałeś.
Obrzyn (Sawed-Off Shotgun)
Obrzyn jest bronią, której unikalną cechą jest duży dystans rażenia. Pojedynczy strzał jest w stanie zabić nie tylko pojedynczego przeciwnika, ale potencjalnie również wszystkich innych wrogów stojących obok niego. W celu zwiększenia efektywności tej broni radzimy dążyć do zmniejszania dystansu od wrogów przed oddaniem strzału. Warto się też upewnić, że atak zabije od razu wszystkich wrogów z danego miejsca. Z oczywistych względów jest to bardzo głośna akcja, która może zaalarmować okolicę. To nie jedyne utrudnienie, gdyż obrzyn ma też wyjątkowo długi czas przeładowania.
Strzelba ma ograniczoną ilość amunicji. Więcej amunicji możesz odnajdywać w skrzynkach z zapasami - ich lokalizacje zaznaczyliśmy na naszych mapach atlasu świata.
Manierka (The Good Stuff)
Z pomocą tej umiejętności możesz wyleczyć całkowicie Hectora, tzn. odnowić 4-6 punktów zdrowia w zależności od wybranego poziomu trudności. Niestety manierka nie może być używana do leczenia innych członków drużyny. Jeśli potrzebujesz kogoś innego innego wyleczyć, to zainteresuj się umiejętnościami o charakterze leczniczym McCoy'a lub Isabelle.
Hector nie musi odnawiać zapasów alkoholu z manierki, aczkolwiek po jej użyciu na ponowne skorzystanie z tej umiejętności trzeba zaczekać co najmniej 20 sekund.