Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Desperados 3 - poradnik, solucja

Desperados 3 - poradnik, solucja

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Desperados 3 - Misja 11
Desperados 3 - Misja 11
Miejsce rozpoczęcia misji - Hector i Isabelle. Powinieneś dążyć do połączenia się z dwoma innymi bohaterami - Cooperem i McCoy'em (startują w niebieskim 2 na mapie). Najlepiej żeby bohaterowie spotkali się w południowej części wioski (niebieskie 12 na mapie).
Miejsce rozpoczęcia misji - Cooper i McCoy. Powinieneś dążyć do połączenia się z dwoma innymi bohaterami - Hectorem i Isabelle (startują w niebieskim 1 na mapie). Najlepiej żeby bohaterowie spotkali się w południowej części wioski (niebieskie 12 na mapie).
Mała chatka. Spotkasz tu śpiącego przeciwnika oraz wartownika podróżującego z psem. Możesz się ich pozbyć, ale skorzystaj z trybu Showdown Mode żeby pies nie zaczął szczekać.
Zatopiony parowiec. Na jego dachu stoi wartownik, który obserwuje południowy obszar - musisz go przez długi czas unikać. Przeciwników warto eliminować po kolei. Skorzystaj z pozostawiania śladów na błocie do odciągnięcia elitarnego Long Coata. Uważaj na psa podróżującego na północ od parowca - unikaj go lub zabij na koniec.
Wielki głaz. Isabelle może wdrapać się po bluszczu na skalną półkę i zepchnąć głaz na 2 lub 3 przeciwników. Możesz też od razu zaskoczyć wrogów, którzy przyjdą zbadać miejsce wypadku.
Wschodnie wejścia do wioski. Możesz skorzystać z głównego wejścia lub wdrapać się Isabelle po bluszczu.
Pojedynczy snajper. Najlepiej jest go zastrzelić pistoletem Buntline McCoy'a, ale dokonaj tego gdy przeciwnik patrolujący kładki (niebieskie 8 na mapie) nie spogląda w tę stronę.
Kładki. Patroluje je 1 strażnik (warto zastrzelić go gdy będzie oddalony od kolegów). Dodatkowo przebywa tu 3 snajperów - można ich łatwo eliminować po dotarciu do jednej z 2 drabin. U podstawy kładek musisz radzić sobie z innymi przeciwnikami i z psem obronnym (zabij zwierzę lub unikaj go).
Pilnowane przejście. Przebywa tu przeciwnik w ponczo. Najlepiej zastrzelić go z północy i dotrzeć z tej strony, bo zachodniej ścieżki powinno pilnować 3 wrogów + pies. Niżej spotkasz kolejnych 2 wrogów, ale można ich łatwo eliminować. Uważaj jedynie na pole widzenia Long Coata (niebieskie 10 na mapie).
Główne zachodnie wejście do wioski. Powinien go pilnować przeciwnik Long Coat. Najlepiej ominąć to przejście (wybierz górne - niebieskie 11 na mapie) lub dotrzeć tu ze wschodu Hectorem po to żeby wyeliminować Long Coata.
Górne zachodnie wejście do wioski. Wybranie go pozwoli Cooperowi i McCoy'owi na ominięcie przeciwnika Long Coat (niebieskie 10 na mapie).
Południowa część wioski. Warto tu doprowadzić wszystkich bohaterów, czyli Hectora i Isabelle (niebieskie 1 na mapie) oraz Coopera i McCoy'a (niebieskie 2 na mapie). Najbardziej musisz tu uważać na snajpera na wieży (zastrzel go pistoletem McCoy'a gdy nikt nie będzie patrzył w jego stronę) oraz na patrolującego Long Coata (możesz go np. odciągnąć śladami butów na błocie).
Cele. McCoy musi otworzyć wszystkie 3 cele wytrychem - trzeba wcześniej pozbyć się pilnujących ich strażników oraz uważać na przeciwników patrolujących okolicę (m.in. Long Coata). Każdą celę należy przeszukać żeby znaleźć Wayne'a. Jeden z celów etapu to doprowadzenie Wayne'a do miejsca zakończenia misji.
Rusztowanie. Możesz dotrzeć w to miejsce Hectorem i po ustawieniu się pod rusztowaniem sabotować je. Doprowadzi to do zawalenia się konstrukcji i w zaaranżowanym wypadku możesz zabić 1-3 wrogów.
Zachodnie przejścia na pokład Królowej. Na pokład statku możesz dotrzeć korzystając ze schodów (są oni ściśle pilnowane) lub używając drabiny i następnie bluszczu.
Wiszące deski. Znajdują się ona nad 2 przeciwnikami w ponczo obserwującymi wioskę. Po zakradnięciu się na wyższe poziomy Królowej możesz wejść w interakcję z deskami i zrzucić je na przeciwników. Będzie to potraktowane jako wypadek.
Wschodnie przejście. Pozwala ono w łatwy sposób ominąć Królową i dostać się na tyły statku. Warto wcześniej zrzucić deski na przeciwników pilnujących okolicy (niebieskie 16 na mapie).
Beczka z olejem. Jest ona związana z ostatnim głównym celem misji - beczkę najpierw trzeba rozbić grając Hectorem i następnie zdobyć dowolną pochodnię żeby podpalić olej. Zanim cokolwiek zrobisz musisz przynajmniej częściowo oczyścić okolicę. Na statku przebywają Long Coat i kilku strażników i dodatkowo musisz uważać na wrogów z północnego obozowiska (niebieskie 19 na mapie).
Północne obozowisko. Przebywa tu co najmniej 5 przeciwników. Najlepiej jest się ich wszystkich pozbyć żeby móc łatwiej podpalić olej na statku (niebieskie 18 na mapie). Niektórzy wrogowie podróżują parami. Pamiętaj o tym także podczas odwracania ich uwagi i bądź gotowy do eliminowania ich w trybie Showdown Mode.
Obszar z kurczakami. Możesz tu dotrzeć od strony Królowej (niebieskie 17 lub 18 na mapie). W okolicy przebywają przeciwnicy, których można po kolei eliminować. Na rozmawiających przy rzece wrogów możesz dodatkowo zrzucić ciężki ładunek i spycha się go w północnym obozowisku (niebieskie 19 na mapie).
Mały parowiec. To miejsce zakończenia misji. Po podpaleniu Królowej (niebieskie 18 na mapie) muszą tu dotrzeć wszyscy 4 bohaterowie ORAZ Wayne uwolniony z jednej z klatek w wiosce (niebieskie 13 na mapie).
Skrzynia z amunicją do pistoletu Buntline McCoy'a. Jest ona na szczycie wieży, na której stoi wrogi snajper.
Skrzynia z amunicją do rewolwerów Coopera.
Skrzynia z amunicją do pistoletu Buntline McCoy'a. Jest ona na górnych kładkach okupowanych przez snajperów.
Skrzynia z amunicją do obrzyna Hectora.
Skrzynia z amunicją do rewolwerów Coopera.
Skrzynia z amunicją do pistoletu Buntline McCoy'a. Jest ona na wieży ze snajperem na pokładzie Królowej.
Skrzynie z amunicją do rewolwerów Coopera i obrzyna Hectora. Pilnuje ich 1 przeciwnik z północnego obozowiska.
Wschodnie wejścia do wioski. Możesz skorzystać z głównego wejścia lub wdrapać się Isabelle po bluszczu.
Cele. McCoy musi otworzyć wszystkie 3 cele wytrychem - trzeba wcześniej pozbyć się pilnujących ich strażników oraz uważać na przeciwników patrolujących okolicę (m.in. Long Coata). Każdą celę należy przeszukać żeby znaleźć Wayne'a. Jeden z celów etapu to doprowadzenie Wayne'a do miejsca zakończenia misji.
Cele. McCoy musi otworzyć wszystkie 3 cele wytrychem - trzeba wcześniej pozbyć się pilnujących ich strażników oraz uważać na przeciwników patrolujących okolicę (m.in. Long Coata). Każdą celę należy przeszukać żeby znaleźć Wayne'a. Jeden z celów etapu to doprowadzenie Wayne'a do miejsca zakończenia misji.
Powiększ mapę

Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja

11 Misja - Burn the Queen - mapa, odznaki, wyzwania

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020

Legenda Desperados 3 - Misja 11

Ważne lokacje na mapie

Skrzynki z zapasami

Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 znajdziesz szczegółową mapę misji 11 - Burn the Queen. Nasza mapa pokazuje cały teren bagien, na których znajdują się m.in. mała wioska oraz tytułowa Królowa - wielki parowiec okupowany przez wrogów. Na tej stronie poradnika oprócz zaprezentowania mapy opisujemy też wyzwania (odznaki) misji 11. Dotyczą one m.in. atakowania wrogów tylko jako Isabelle i unikania stąpania po głośnych powierzchniach.

Pełny opis przejścia misji 11 znajduje się na trzech kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M11,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 11.

Oznaczenia na mapie misji 11

  1. Czerwone kropki symbolizują bandytów przebywających na bagnach i są oni wszyscy wrogo nastawieni do drużyny. Białe kropki symbolizują więzionych cywilów oraz kurczęta.
  2. Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą.
  3. Zielonymi punktami oznaczyliśmy miejsca odnajdywania skrzynek z różnorakimi zapasami. Pozwolą ci one częściej korzystać z limitowanych broni i umiejętności bohaterów.

Ogólne informacje na temat misji 11

Misja 11 (Burn the Queen) rozgrywa się nocną porą i terenem działań są bagna - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Misja 11 (Burn the Queen) rozgrywa się nocną porą i terenem działań są bagna. Członkowie drużyny zakradają się na bagna z dwóch różnych stron i oznacza to, że w pierwszej części misji będzie doprowadzić do ich spotkania po to żeby z kolejnymi zagrożeniami mogła radzić sobie już cała drużyna.

W środkowej części mapy znajduje się mała wioski z celami, w których przetrzymywani są cywile. Twoim zadaniem będzie pozbycie się strażników pilnujących cel oraz otwarcie ich dzięki wykorzystaniu wytrychów McCoy'a. W jednej z cel będzie znajdował się Wayne, czyli postać, którą należy uratować i bezpiecznie doprowadzić do miejsca zakończenia misji.

W północnej części mapy jest z kolei wielki parowiec - Królowa. Twoi podwładni będą musieli zakraść się na pokład parowca (statek jest dość dobrze pilnowany), doprowadzić do rozlania oleju składowanego w beczce na najwyższym pokładzie statku i na koniec podpalić ten olej żeby przyczynić się do zniszczenia Królowej.

Misja ta posiada dwa unikalne utrudnienia i wynikają one z faktu rozgrywania jej na bagnach:

1) W okolicy znajduje się mnóstwo płytkich zbiorników wodnych, które oznaczone są na mapie ciemnymi plamami - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

1) W okolicy znajduje się mnóstwo płytkich zbiorników wodnych, które oznaczone są na mapie ciemnymi plamami. Wejście do wody generuje dodatkowy hałas i w rezultacie można niechcący zaalarmować okolicznych wrogów. Możesz przybierać przykucniętą pozycję żeby unikać generowania dużego hałasu podczas stąpania po wodzie lub całkowicie omijać zbiorniki wodne (jest z tym związane jedno z wyzwań tej misji).

2) Na błotnistym podłożu przez jakiś czas pozostają ślady butów - przykład takiej sytuacji pokazuje powyższy obrazek - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

2) Na błotnistym podłożu przez jakiś czas pozostają ślady butów - przykład takiej sytuacji pokazuje powyższy obrazek. Nie jest to tylko kosmetyczny efekt, bo przeciwnicy mogą reagować na zauważone ślady - przejdą w "żółty stan" i zaczną za nimi podążać żeby ustalić kto je pozostawił. Jeśli nie chcesz kłopotów, to unikaj błota lub przechodź po nim na długo zanim któryś z wrogów spojrzy w dane miejsce.

Co ciekawe zauważenie przez przeciwnika śladów butów nie zawsze musi być czymś złym. Możesz celowo używać tej mechaniki do odwracania uwagi przeciwników i nakłaniania ich do docierania w te miejsca. Szczególną zaletą tej metody jest to, że wrogowie Long Coat również reagują na ślady stóp, a więc jest to jedna z nielicznych okazji do nakłonienia ich do opuszczenia posterunku czy zboczenia z trasy patrolu.

Grywalni bohaterowie:

  1. Isabelle - Jest dostępna od samego początku misji. Rozpoczyna w południowo wschodnim narożniku mapy (M11,1) i towarzyszy jej Hector.
  2. Hector - Jest dostępny od samego początku misji. Rozpoczyna w południowo wschodnim narożniku mapy (M11,1) i towarzyszy mu Isabelle.
  3. Cooper - Jest dostępny od samego początku misji. Rozpoczyna w zachodniej części mapy (M11,2) i towarzyszy mu McCoy.
  4. McCoy - Jest dostępny od samego początku misji. Rozpoczyna w zachodniej części mapy (M11,2) i towarzyszy mu Cooper.
  5. Wayne - To NPC, którego musisz znaleźć w jednej z cel w wiosce (M11,13) i oswobodzić. Musisz następnie dotrzeć nim do miejsca zakończenia misji (M11,21). Wayne jest całkowicie bezbronny.

Odznaki / wyzwania w misji 11

W misji 11 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz się mimo wszystko nimi zajmować już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy.

Nie stawaj na głośnych powierzchniach (Don't step on loud surfaces)

To trudne wyzwanie, gdyż w żaden sposób nie mozesz go śledzić i dowiedzieć się o tym, że mogłeś je zawalić - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To trudne wyzwanie, gdyż w żaden sposób nie mozesz go śledzić i dowiedzieć się o tym, że mogłeś je zawalić. Musisz unikać wszystkich miejsc, w których pojawia się możliwość wejścia do płytkiej wody - mogą to być małe zbiorniki wodne czy strumyki. O zdobycie tego wyzwania powalcz dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności.

Konieczność unikania wchodzenia do płytkiej wody wymusza oczywiście przechodzenie przez niektóre lokacje innymi drogami, które mogą być niestety lepiej pilnowane. Staraj się kontrolować w danym momencie tylko jedną postać i często polegaj na obracaniu kamerą żeby nagle nie wejść do zbiornika, którego nie zauważyłeś. Polegaj też w większym stopniu na umiejętnościach i na zostawianiu śladów na błocie na potrzeby odwracania uwagi przeciwników.

Zabij wszystkich oprócz cywilów (Kill everyone except for civilians)

Wyzwanie to bez większych kłopotów powinieneś być w stanie zaliczyć już w trakcie przechodzenia misji po raz pierwszy - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to bez większych kłopotów powinieneś być w stanie zaliczyć już w trakcie przechodzenia misji po raz pierwszy. Pamiętaj przede wszystkim o korzystaniu z usług Hectora na potrzeby zabijania przeciwników Long Coat. Możesz też łatwo zabijać psy obronne, np. zeskakując na nie z wyższych półek czy korzystając z wnyków na niedźwiedzie.

Zerknij na dużą mapę i upewnij się, że nie ma na niej czerwonych punktów zanim opuścisz okolicę na pokładzie małego parowca (M11,21) - przykładowy taki stan prezentuje powyższy obrazek. Nie przejmuj się kilkoma czerwonymi krzyżykami, bo nie dotyczą one przeciwników.

Tylko Isabelle może nokautować i zabijać (No knockouts or melee kills except for Isabelle's)

Zdobycie tego wyzwania nie jest łatwe - zaczekaj aż będziesz powtarzał misję i koniecznie ustaw niski poziom trudności - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Zdobycie tego wyzwania nie jest łatwe - zaczekaj aż będziesz powtarzał misję i koniecznie ustaw niski poziom trudności. Oto kilka cennych wskazówek:

  1. Najlepszą umiejętnością Isabelle do pozbywania się wrogów jest Połączenie. Polegaj na tym, że możesz z niego korzystać dowolną ilość razy. Kontrolę umysłu z ograniczoną liczbą użyć staraj się zostawiać sobie na tych przeciwników, których najtrudniej jest zabić lub zdezorientować bez alarmowania okolicy.
  2. Inni członkowie drużyny mogą jak najbardziej pomagać Isabelle w odwracaniu uwagi przeciwników. Szczególnie pomocne mogą być torba lekarska McCoy'a oraz gwizdanie Hectora.
  3. Isabelle nie potrafi zabijać przeciwników Long Coat i dlatego trzeba ich unikać i w razie potrzeby szukać okazji do odwracania ich uwagi (np. śladami stóp na błocie). Grając na niskim poziomie trudności będziesz napotykał mniej tego typu przeciwników.
  4. Staraj się skupiać na zaliczaniu celów misji, a więc nie dąż do "oczyszczenia" całej mapy z przeciwników.
  5. Podczas podpalania Królowej (M11,18) zadbaj o to żeby to Isabelle rzuciła pochodnią w rozlany olej. Zagwarantuje to, że żaden z przeciwników nie zginie w wyniku akcji zainicjowanej przez innego członka drużyny.

Nie korzystaj ze snajperki McCoy'a - Don't snipe anyone with McCoy

Wyzwaniem tym proponujemy zajmować się podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności. Może ono sprawiać pewne problemy m.in. w obszarze z kładkami (M11,8). Musisz bardziej się pilnować z tym żeby nie znaleźć się w polu widzenia żadnego snajpera. Pomagaj sobie różnymi alternatywnymi umiejętnościami bohaterów żeby odwracać uwagę snajperów oraz żebu ich eliminować. Możesz też podejmować próby używania na nich kontroli umysłu Isabelle, m.in. na snajperze z południowej części wioski (M11,12).

Otwórz wszystkie klatki (Open all cages)

To bardzo proste wyzwanie i dotyczy ono klatek z wioski (M11,13), w których przetrzymywani są cywile - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

To bardzo proste wyzwanie i dotyczy ono klatek z wioski (M11,13), w których przetrzymywani są cywile. Trzeba zbadać klatki po to żeby znaleźć Wayne'a. Nawet jeśli zlokalizujesz przedwcześnie tego NPC-a mimo wszystko dokończ otwieranie sąsiednich klatek sterując McCoy'em.

Ukryj wszystke ciała w krzakach, studniach, domach itp. (Hide all bodies in bushes, wells, houses, etc.)

Wyzwanie to możesz zdobyć już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy, ale musisz się pilnować i dokładnie chować ciała wszystkich ogłuszonych lub zamordowanych postaci - Desperados 3: 11 Misja - mapa, odznaki/wyzwania - Desperados 3 - poradnik do gry

Wyzwanie to możesz zdobyć już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy, ale musisz się pilnować i dokładnie chować ciała wszystkich ogłuszonych lub zamordowanych postaci. Wykorzystuj to, że po wciśnięciu klawisza podświetlenia obiektów krzaki, studnie i wejścia do budynków zyskują białą obwódkę. Ułatwia to odnajdywanie miejsc do ukrywania ciał.

Wyzwanie to nie wymusza unikania zabijania przeciwników w zaaranżowanych wypadkach. Będą oni oznaczani na czerwono po podświetleniu interaktywnych rzeczy na mapie (przykład takiej sytuacji na powyższym obrazku), ale nie zablokuje ci to możliwości zdobycia wyzwania. Upewniaj się jednak zawsze czy nie można podnieść ciał wrogów, którzy zginęli w wypadkach. Może pojawić się taka opcja w przypadku uszkodzenia balkoniku w wiosce (M11,14).

Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 15 minut (Speedrun: Complete the mission in under 15:00 minutes)

Koniecznie graj na niskim poziomie trudności. Pozwoli ci to nie tylko szybciej docierać do celów misji, ale także zmniejszy liczbę elitarnych przeciwników Long Coat przebywających na mapie. Omijanie lub pozbywanie się wrogów Long Coat bywa trudne, szczególnie jeśli Hector nie może do nich łatwo dotrzeć.

Nie trać czasu na zajmowanie się przeciwnikami, których eliminowanie nie jest obowiązkowe. Radzimy też często sejwować i wczytać poprzedni stan jeśli w jakiejś lokacji zmarnujesz zbyt dużo czasu.

Ukończ misję na wysokim poziomie trudności (Complete the mission on Hard difficulty)

To najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć musisz niestety liczyć się z ryzykiem powtarzania niektórych sekwencji, gdyż wielu wrogów wzajemnie się obserwuje i / lub patroluje mapę. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy.