Desperados 3: John Cooper | Grywalni bohaterowie Desperados 3 poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 10 września 2020
Na tej stronie przewodnika po Desperados 3 znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje o tym kim jest John Cooper, czyli jeden z grywalnych bohaterów gry. Nasz poradnik objaśnia jakimi aktywnymi i pasywnymi umiejętnościami dysponuje Cooper, a także podpowiada m.in. jak korzystać z noża do rzucania i jak poprawnie prowadzić ostrzał z rewolwerów.
John Cooper to rewolwerowiec i zarazem łowca nagród, który doskonale znany jest także ze wszystkich poprzednich części serii Desperados.
Cooper teoretycznie pojawia się w już w pierwszej misji gry, aczkolwiek jest to prolog, w którym steruje się młodym Johnem i nie dysponuje jego broniami. Dorosły Cooper pojawia się po raz pierwszy w misji 2. Należy zaznaczyć, że Cooper nie jest dostępny przez cały czas trwania kampanii. Możesz zostać zmuszony do sterowania innymi postaciami.
Pasywne umiejętności Coopera
- Czy Cooper potrafi pływać? - Tak, Cooper potrafi pływać. Możesz wskakiwać do rzek i różnorakich akwenów wodnych.
- Czy Cooper potrafi wchodzić po drabinach? - Tak.
- Czy Cooper potrafi wspinać się po bluszczu i sznurach? - Tak, otwiera to wiele nowych możliwości docierania do celów misji.
- Czy Cooper potrafi przenosić ciała? - Tak i odbywa się to na stojąco z normalną prędkością.
- Iloma punktami zdrowia dysponuje Cooper? - Liczba punktów zdrowia różni się w zależności od poziomu trudności. Cooper ma 4HP na niskim poziomie trudności, 3HP na normalnym oraz 2HP na wysokim i Desperado.
Aktywne umiejętności Coopera
- Nóż (Knife)
- Rzut nożem (Throw Knife)
- Fałszywa moneta (Fake Coin)
- Rewolwery The New Model Army i The Old 51
Nóż (Knife)
Głównym zastosowaniem noża jest oczywiście zabijanie przeciwników w walce wręcz. Musisz zawsze zakraść się do przeciwnika oraz mieć świadomość tego, że atak trwa 2 sekundy i że generuje trochę hałasu - jest to symbolizowane niebieskim okręgiem pojawiającym się wokół przeciwnika jeszcze podczas planowania zabójstwa.
W niektórych miejscach nóż może się też przydawać do wchodzenia w interakcję z elementami otoczenia, np. do przecięcia jakiegoś sznura.
Jeśli nie chcesz zabić przeciwnika, to zamiast skorzystania z noża możesz wcisnąć klawisz zaatakowania pięściami (w wersji na PC wciśnij Y). Cooper znokautuje daną osobę zamiast zabijania jej. Nie zapomnij związać ogłuszonego oponenta.
Rzut nożem (Throw Knife)
To udoskonalona wersja opisanej powyżej umiejętności. Cooper może rzucać nożem po to żeby zabijać przeciwników na odległość. To duża pomoc jeśli np. nie możesz w łatwy sposób zakraść się do przeciwnika żeby osobiście wbić mu nóż w plecy. Musisz niestety wiedzieć o aż trzech wadach tej zdolności:
- Śmierć przeciwnika generuje dwukrotnie większy hałas niż w przypadku zwykłego ataku nożem.
- Trafiony nożem przeciwnik długo umiera (przez ponad 4 sekundy) i może zostać łatwiej zauważony np. przez patrolujących wrogów.
- Nóż trzeba zawsze odzyskać, bo Cooper dysponuje tylko jedną sztuką. Nie rzucaj w rezultacie we wrogów, którzy przebywają w trudno dostępnych miejscach.
Fałszywa moneta (Fake Coin)
Fałszywa moneta używana jest przede wszystkim do odwracania uwagi przeciwników. Po tym jak moneta wyląduje gdzieś na ziemi wygeneruje odpowiedni hałas i wrogowie, którzy znaleźli się w jej zasięgu obrócą się w jej stronę. Możesz to podejrzeć już w trakcie planowania rzutu monetą - gra wyświetli niebieski okrąg i na niebiesko podświetli przeciwników, którzy usłyszą lądujacy przedmiot.
Bardzo ważną informacją jest to, że przeciwnik nie podejdzie do monety z zamiarem zabrania jej. Służy ona jedynie "nakłonieniu" wroga do obrócenia się w jej stronę, np. po to żeby go szybko ominąć czy wykonać atak z innej strony (także innym bohaterem).
Monetą można też rzucać w zwierzęta, np. w konie lub w byki. Udany rzut może poddenerować zwierzę na tyle żeby zdecydowało się kopnąć stojącego obok przeciwnika. Powinno to doprowadzić do natychmiastowego zgonu takiej osoby.
Elitarni przeciwnicy są bardziej "odporni" na działanie monety i pozostaną obróceni w jej stronę tylko na krótką chwilę. Cooper dysponuje nielimitowanym zapasem fałszywych monet, ale po rzuceniu monetą musisz odczekać 9 sekund na odnowienie się umiejętności.
Rewolwery The New Model Army i The Old 51
Oba rewolwery Coopera mają identyczne działanie oraz zastosowanie - możesz zastrzelić przeciwnika. Warto zaznaczyć, że "elitarni" wrogowie Long Coat są w stanie przetrwać atak z użyciem rewolwerów. W przypadku pozostałych wrogów możesz liczyć na ich szybki zgon. Strzał można oddać tylko jeśli widoczna jest zielona linia, tzn. jeśli nie ma żadnych przeszkód na przewidywanej trasie lotu pocisku.
Rewolwery aktywuje się oddzielnymi klawiszami (w wersji na PC są to klawisze F i G). To bardzo przydatna ich cecha, gdyż każda z broni po oddaniu strzału wymaga długiego przeładowania. Jeśli twoja akcja zaalarmowała okolicę (odgłosy wystrzałów są niestety słyszalne z daleka), to możesz od razu użyć drugiego rewolweru po to żeby w krótkim czasie oddać drugi strzał.
Rewolwery mają ograniczoną ilość amunicji. Więcej amunicji możesz odnajdywać w skrzynkach z zapasami - ich lokalizacje zaznaczyliśmy na naszych mapach atlasu świata.