Desperados 3: Dotrzyj do przystani - 12 Misja - solucja, opis przejścia Desperados 3 poradnik, solucja
12 Misja - Dirt and Blood - solucja, opis przejścia
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020
Na tej stronie poradnika do gry Desperados 3 znajdziesz drugą część opisu przejścia misji 12 - Dirt and Blood. Nasza solucja uwzględnia oba główne warianty dotarcia do Przystani 9 w Nowym Orleanie. Dowiesz się jak zaliczyć przeprawę przez lewą ścieżkę oraz prawą ścieżkę do miejsca, w którym przebywa Frank.
W naszej solucji do misji 12 znajdują się odwołania do mapy atlasu świata, którą znajdziesz na pierwszej stronie tego rozdziału. Przykładowo oznaczenie (M12,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 12.
- Informacje wstępne - podróż do przystani
- Lewa ścieżka do przystani
- Prawa ścieżka do przystani
- Brama na terenie przystani
Informacje wstępne - podróż do przystani
- Do przystani możesz wyruszyć od razu po uporaniu się z przeciwnikami na targowisku (M12,4) lub dopiero po zdobyciu przebrania dla Kate (M12,8). Pozyskanie stroju jest opcjonalne, aczkolwiek pomoże ono bohaterce w odciąganiu niektórych problematycznych przeciwników z kolejnych lokacji.
- Do wyboru są dwie ścieżki do celu - lewa (M12,9) i prawa (M12,11). Zakładają one przejście przez różne części Nowego Orleanu i radzenie sobie po drodze z innymi przeciwnikami oraz dodatkowymi utrudnieniami.
- W ramach pojedynczego przejścia misji wybierz tylko jedną ścieżkę i trzymaj się tego wyboru. Powodem takiego zachowania jest to, że z każdą ze ścieżek powiązane jest oddzielne wyzwanie (odznaka). Gra niestety nie pozwoli ci zdobyć od razu obu wyzwań nawet jeśli wycofasz się po odblokowaniu pierwszej odznaki. Podczas przechodzenia tej misji po raz pierwszy i podczas powtarzania jej dla pominiętych wyzwań wybierz inne ścieżki.
- Lewa ścieżka (M12,9) jest naszym zdaniem nieco prostsza do zaliczenia, szczególnie w kwestii ominięcia pierwszej grupy przeciwników. W obu przypadkach licz się jednak z tym, że przeprawa będzie dość trudna i powolna.
Lewa ścieżka do przystani
Lewa ścieżka zlokalizowana jest na tyłach domu uciech (M12,9). Niedługo po wybraniu jej dotrzesz do grupy przeciwników rozstawionych przy skrzyżowaniu ulic. Warto tu zwrócić uwagę na dwie rzeczy:
1) Możesz przejść przez lewy budynek po to żeby znaleźć się w lepszym położeniu za wozem. Jest to dobre miejsce do skorzystania z gwizdania i pozbycia się niewygodnych wrogów.
2) Możesz wdrapać się Kate na dach domu uciech (M12,7) i użyć perfum do oślepienia Long Coata rozmawiającego z jednym z bandytów. Ułatwi ci to zabezpieczenie okolicy drugą postacią.
Podobnie jak w poprzednich lokacjach Long Coat powinien zostać wyeliminowany jako jedna z ostatnich postaci.
Wyrusz dalej eliminując po drodze pojedynczego śpiącego wartownika. Przed tobą większa przystań z dużym kołem parowca (M12,10) i jest to trudna do przejścia lokacja, gdyż pola widzenia wielu przeciwników przecinają się. Dodatkowo przebywa tu kilku wrogów Long Coat, których nawet Kate z założonym przebraniem musi unikać. Oto kilka najważniejszych wskazówek:
- Staraj się używać gwizdania do odciągania zwykłych przeciwników w ustronne miejsca.
- Kate może odwracać uwagę przeciwnika w ponczo z punktu 1. Umożliwi to m.in. pozbycie się Long Coata z punktu 2.
- Kate może zacząć dezorientować przeciwnika ze statku z punktu 3. W tym samym czasie odwróć uwagę przeciwnika w ponczo i pozbądź się przeciwnika z punktu 4. Docelowo pozwoli ci to sabotować koło parowca, które przetoczy się po molo i zabije co najmniej 2 bandytów.
- Cooper powinien dążyć do podążania podobną trasą do tej z obrazka. Wykorzystuj to, że bohater ten jest w stanie pływać i może dzięki temu zbliżać się do wrogów z prawego molo oznaczonego punktem 5.
- Polegaj na taktyce deozrientowania pojedynczych przeciwników i eliminowania Cooperem tych bandytów, którzy są nie obserwowani przez innych wrogów.
- Na koniec zajmij się przeciwnikiem Long Coat z punktu 6. Zabij go po wcześniejszym odwróceniu uwagi przeciwnika w ponczo.
Końcowa faza przeprawy jest już bardzo prosta - zacznij flirtować z pojedynczym strażnikiem z uliczki i przekradnij się za jego plecami pozostałymi bohaterami.
Prawa ścieżka do przystani
Prawa ścieżka (M12,11) sąsiaduje z targowiskiem (M12,4) i niestety dotarcie do niej jest bardziej problematyczne. Wynika to z faktu, że całą tę okolicę obserwuje pokazany na obrazku wartownik z górnego balkoniku (M12,6).
Jeżeli pozbyłeś się tego przeciwnika w trakcie zdobywania stroju dla Kate, to możesz od razu awansować dalej. W przeciwnym razie zbliż się do niego na tyle żeby móc rzucić w niego perfumami. Pozwoli to innemu bohaterowi dobiec do wejścia do budynku i rozprawić się z tą postacią w walce wręcz (dokonaj oczywiście tego dopiero gdy będzie bezpiecznie).
Prawą ścieżkę patroluje 2 przeciwników, aczkolwiek uporanie się z nimi nie jest trudne - możesz rozstawić pułapkę lub dobiec do nich od tyłu Cooperem i rzucić nożem, a następnie szybko dobić drugiego bandytę z grupy. Tuż obok znajduje się boczna uliczka (M12,12) i przejście przez ten obszar okaże się już znacznie trudniejsze. Oto najważniejsze wskazówki:
- Możesz skorzystać z przejść prowadzących na dachy, na których przebywają snajperzy z punktów 1 i 2. Nie możesz niestety od razu się ich pozbyć. Nie tylko sami snajperzy wzajemnie się obserwują, ale są też obserwowani przez bardziej oddalonych wrogów.
- Postaraj się odciągnąć jak najwięcej przeciwników z głównej części alejki - możesz polegać np. na flirtowaniu Kate czy na gwizdaniu Sancheza.
- Obszar z punktu 3 patroluje pies obronny. Zajmij się nim w dalszej części oczyszczania tej lokacji, najlepiej poprzez rozstawienie wnyków, zagwizdanie i ucieknięcie od pułapki.
- Boczny obszar z punktu 4 to dobre miejsce do niektórych ataków, ale dopiero po odwróceniu uwagi snajpera 1.
- Musisz uważać na przeciwników z punktów 5 spoglądających w stronę miejsca, z którego przyszedłeś. Odwracaj ich uwagę przed wykonywaniem kolejnych zabójstw.
- Na sam koniec zajmij się przeciwnikiem Long Coat z punktu 6. Możesz np. oślepić go perfumami i podbiec do niego Sanchezem.
Przejście wszystkimi bohaterami przez boczną uliczkę pozwoli ci dotrzeć do Przystani 9 (M12,13), którą być może odwiedzałeś już w misji 10. Na teren przystani można się dostać na dwa główne sposoby:
- Kate może udać się w przebraniu do głównego wejścia. Od samego początku uważaj jednak na przeciwnika Long Coat, który podróżuje po tej lokacji.
- Cooper może wdrapać się po zaznaczonych na obrazku winoroślach.
Sanchez nie jest tu całkowicie bezużyteczny - dzięki opcji rozstawiania wnyków i gwizdania będziesz mógł pozbyć się kilku pierwszych wrogów. Niestety bandyci przebywający po drugiej stronie płotu nie będą reagowali na próby odciągnięcia ich od zajmowanych posterunków
Warto wykorzystywać to, że Cooper dzięki wdrapaniu się po winoroślach znajdzie się na obrzeżach Przystani 9 i będzie mógł dotrzeć do jej tylnej części. Pozwoli mu to pozbyć się kilku przeciwników z tej okolicy. Co więcej możesz od razu wrzucać ich ciała do wody bez obawy, że zostaną później zauważone.
Kate powinna polegać na dalszym odwracanu uwagi i odciąganiu zwykłych przeciwników, przy czym cały czas obserwuj trasę podróży Long Coata. Oddalaj się i chowaj Kate gdy przeciwnik ten wyruszy w jej stronę. W przypadku bardziej problematycznych wrogów korzystaj z perfum zamiast z flirtowania. Docelowo postaraj się umożliwić Sanchezowi przejście na drugi koniec tej lokacji.
Brama na terenie przystani
Obie opisane powyżej ścieżki prowadzą w to samo miejsce - do bramy znajdującej się na terenie przystani (M12,14). Przy próbie wejścia w interakcję z nią załączy się ważny filmik przerywnikowy. Cooper jako jedyny wkroczy do ostatniego obszaru mapy. Nie będziesz od tego momentu sterować Kate ani Sanchezem.