Desperados 3: Uwolnij Kate i Coopera, zdetonuj wagonik - solucja, opis przejścia Desperados 3 poradnik, solucja
13 Misja - A Cart Full of Gunpowder - solucja, opis przejścia
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020
Na tej stronie poradnika do gry Desperados 3 znajdziesz ostatnią trzecią część opisu przejścia misji 13 - A Cart Full of Gunpowder. W końcowej części etapu do wykonania są dwie ważne rzeczy - nasza solucja podpowiada jak dotrzeć do klatek z więzionymi Kate i Cooperem i jak je otworzyć, a także gdzie dotrzeć z wagonikiem i jak go bezpiecznie zdetonować.
- Uwolnienie Kate i Coopera z klatek
- Zabezpieczenie tylnego obszaru kopalni
- Zdetonowanie wagoniku z prochem
Uwolnienie Kate i Coopera z klatek
Tematem uwolenienia 2 pozostałych bohaterów możesz zająć się po dotarciu do tylnego obszaru kopalni (M13,14). Klatki znajdują się w lewym górnym narożniku (M13,15). Nie śpiesz się w drodze do nich. Odciągaj lub zakradaj się do kolejnych pojedynczych przeciwników. W miejscu z obrazka możesz też spuścić ciężki ładunek na dwóch stojących pod nim wartowników i zostanie to oczywiście potraktowane jako wypadek.
Na dachu lewego budynku znajdziesz skrzynki z amunicją. Możesz tam też ściągnąć gwizdaniem zwykłego wartownika. Po pozbyciu się go bardzo łatwo można zabić Long Coata oraz przeciwnika w ponczo stojącego przy stole.
Przyprowadź McCoy'a na dach budynku i zaczekaj na dobry moment do zlikwidowania wartownika nad klatkami. Po zabiciu go pozostanie już tylko przeciwnik w ponczo. Obie klatki musi otworzyć McCoy.
- Kate automatycznie odzyska wszystkie elementy wyposażenia za wyjątkiem przebrania, które w tej misji nie jest dostępne. Dodatkowo tak samo jak w przypadku poprzednich bohaterów nie ma ona początkowo amunicji.
- Cooper będzie ranny i nie może przez to wykonywać żadnych czynności. Najlepiej żeby pozostał w klatce, w której przebywał.
Zabezpieczenie tylnego obszaru kopalni
Nie śpiesz się z dotarciem w to miejsce z wagonikiem, gdyż musisz pozbyć się najpierw wrogów z okolicy, a konkretnie tych, którzy stoją przy torach lub spoglądają w ich stronę.
Większa grupa przeciwników czeka w obszarze z wejściami do jaskiń (M13,16). Odwróć uwagę przeciwnika w ponczo i wejdź do dolnej jaskini. Możesz podróżować pomiędzy wszystkimi poziomami i eliminowanie wrogów najlepiej rozpocząć od najwyższego poziomu. Uważaj jednak na pojedynczego wartownika, który podróżuje po tej okolicy. Najlepiej go szybko zaatakować gdy wyjdzie z jaskini na najwyższym poziomie. Jeśli dotarłeś na górę Sanchezem to możesz też rozstawić wnyki tuż przy wyjściu z jaskini.
Po pozbyciu się bandytów z górnego poziomu zajmij się przeciwnikami ze środkowego poziomu i na sam koniec pozostaw sobie dolny poziom.
Znajdziesz tu skrzynię z laskami dynamitu. Gra pozwala na rzucanie dynamitem w przeciwników, aczkolwiek eksplozja dynamitu równoznaczna jest ze wszczęciem alarmu. Najlepiej jest w rezultacie zignorować tę skrzynię i przy okazji zdobyć powiązane z tym wyzwanie po ukończeniu misji.
Postaraj się najpierw pozbyć wszystkich zwykłych przeciwników oraz wrogów w ponczo z tej okolicy. W tej części kopalni przebywa niestety aż 3 przeciwników Long Coat. Jeden z nich podróżuje z dwuosobową obstawą, ale można go łatwo zabić. Dotrzyj do zaznaczonego na obrazku wiszącego ładunku. Stoi przy nim grupa przeciwników, których dobrze byłoby potraktować bagiennym gazem lub odciągnąć i następnie zlikwidować w łączonym ataku w ramach trybu Showdown Mode.
Po uzyskaniu dostępu do mechanizmu żurawia zaczekaj aż Long Coat ustawi się bezpośrednio pod wiszącym ładunkiem i zrzuć go na niego.
Dwóch pozostałych przeciwników Long Coat stacjonuje przy bramie (M3,17), którą będziesz musiał później wysadzić.
- Przeciwnika 1 z powyższego obrazka możesz zabić w tragicznym wypadku - użyj górnej dźwigni żeby spuścić mały głaz.
- Zakradnij się Hectorem i Isabelle do krzaków obok przeciwnika 2. Ściągnij go gwizdaniem i w tym samym czasie zdezorientuj Long Coata 3 kotem.
- Ponownie użyj kota na przeciwniku Long Coat 3. Dobiegnij do niego Hectorem i zabij go.
- Możesz już łatwo zajść z boku Long Coata 4.
Zanim wyruszysz z powrotem do lokacji z wagonikiem upewnij się, że trasa podróży została w pełni zabezpieczona.
Zdetonowanie wagoniku z prochem
Powróć do miejsca, w którym w początkowej części misji znalazłeś wagonik wypełniony prochem (M13,4). Możesz zacząć popychać go po wejściu w interakcję z nim.
Po drodze będziesz odnajdywał zwrotnice, które pozwalają skierować wagonik na nowe tory. Będziesz musiał kilku z nich użyć, m.in. na potrzeby wybrania pomiędzy przepchnięciem wagonika przez lewą (M13,6) lub prawą (M13,10) część kopalni.
Doprowadź wagonik aż do zamkniętej bramy (M13,17). Oddaj strzał w jego stronę z bezpiecznej odległości z użyciem snajperki McCoy'a żeby go zdetonować. Zakończy to misję.
Ważna uwaga - Nie strzelaj do wagonika jeśli nie uratowałeś jeszcze Coopera i Kate. W przeciwnym razie misja nie tylko nie zakończy się, ale doprowadzisz do niepotrzebnego alarmu.