Desperados 3: 16 Misja - mapa i odznaki/wyzwania Desperados 3 poradnik, solucja 16 Misja - The Old and the New - mapa i odznaki/wyzwania Ostatnia aktualizacja: 11 września 2020 3636 Następna Misja 16 - The Old and the New Zdobądź przebranie Poprzednia Misja 15 - A Captain of Industry Ogłusz i porwij Devitta Legenda Desperados 3 - Misja 16 Główny cel misji - Frank Ważne lokacje na mapie Na tej stronie atlasu świata do gry Desperados 3 zamieściliśmy dokładną mapę finałowej misji 16 - The Old and the New. Na mapie zaznaczone zostały wszystkie ważne lokacje na terenie kanionu, które przemierza się w drodze do kaplicy, czyli miejsca ostatecznej konfrontacji z Frankiem. Na tej stronie znajdziesz też opisy przejścia wyzwań / odznak misji 16 dotyczących m.in. zrzucania wielkich głazów na wrogów czy docierania do cmentarza z różnych stron. Pełny opis przejścia misji 16 znajduje się na kolejnych stronach tego rozdziału. W naszej solucji znajdują się też odwołania do mapy. Przykładowo oznaczenie (M16,5) informuje o tym, że powinieneś odszukać niebieski punkt o numerze 5 na mapie misji 16. Oznaczenia na mapie misji 16Ogólne informacje na temat misji 16Odznaki / wyzwania w misji 16 Oznaczenia na mapie misji 16Czerwony punkt na mapie to Frank, z którym trzeba wygrać finałową konfrontację. Pojawi się on po dotarciu na cmentarz sąsiadujący z kaplicą.Czerwone kropki symbolizują przeciwników przebywających na terenie kanionu. Kate może pozyskać w tej misji przebranie, które pozwoli jej przekradać się pomiędzy przeciwnikami (za wyjątkiem elitarnych wrogów Long Coats).Niebieskimi punktami oznaczyliśmy wszystkie ważne lokacje nadające się do odwiedzenia. Opisy tych punktów znajdują się bezpośrednio pod mapą. Ogólne informacje na temat misji 16 Misja 16 (The Old and the New) jest finałowym etapem głównej kampanii. Jej motywem przewodnim jest dopadnięcie Franka, który przebywa w cmentarnej kaplicy na przeciwnym końcu mapy. W drodze do miejsca pobytu finałowego antagonisty cała piątka bohaterów musi przejść przez kanion, w którym będzie się roiło od przeciwników. Sporym ułatwieniem jest możliwość pozyskania przebrania dla Kate już w początkowej fazie misji. Ułatwia ono znacząco odwracanie uwagi przeciwników oraz przekradanie się Kate do trudno dostępnych miejsc. Kanion jest wyraźnie podzielony na lewą i na prawą część. Niektórzy członkowie drużyny rozpoczynają zmagania w lewej części mapy, a inni w prawej. Na szczęście nie ma obowiązku pozostawania postaciami po tej samej stronie kanionu (chyba że walczysz o jedno z wyzwań z tej misji) i możesz skorzystać z kilku przejść łączących obie części. Gra oferuje też wybór dwóch ścieżek prowadzących do kaplicy. Lewa ścieżka w naszej ocenie jest znacznie trudniejsza do pokonania nawet dla pojedynczego bohatera. Prawa ścieżka pozwala łatwiej dotrzeć do celu. Z każdą ścieżką powiązane jest oddzielne wyzwanie, tak więc docelowo warto zbadać obydwie (choć niekoniecznie w ramach tego samego przejścia misji). Przeprawę przez kanion utrudniają między innymi trzyosobowe patrole, na czele których stoi Long Coat. Generalnie można sobie z nimi radzić na dwa sposoby - zbadać trasę podróży patrolu i skutecznie go omijać, bądź też zaatakować patrol z użyciem obrzyna Sancheza. Dobrą wiadomością jest to, że w kilku miejscach na terenie kanionu znajdziesz między innymi wielkie skały, armatę albo górniczy wagonik. Pozwalają one na aranżowanie różnorakich wypadków, dzięki którym można pozbywać się niewygodnych przeciwników bez ryzyka wszczęcia alarmu. W paru miejscach musisz natomiast uważać na pozostawianie śladów butów na piasku, choć można też wykorzystywać tę mechanikę do odciągania niektórych wrogów z ich domyślnych posterunków. Grywalni bohaterowie: Cooper - Rozpoczyna on zmagania w lewej części kanionu (M16,1).Sanchez - Rozpoczyna on zmagania w lewej części kanionu (M16,1).Kate - Rozpoczyna ona zmagania w lewej części kanionu (M16,1).Isabelle - Rozpoczyna ona zmagania w prawej części kanionu (M16,2).McCoy - Rozpoczyna on zmagania w prawej części kanionu (M16,2). Odznaki / wyzwania w misji 16W misji 16 do zdobycia jest w sumie 8 odznak (Badges). Wszystkie je opisaliśmy poniżej. Wyzwania są początkowo ukryte, aczkolwiek możesz mimo wszystko je zaliczać już podczas przechodzenia misji po raz pierwszy. Nie zmieniaj stron żadnym z bohaterów - Don't switch sides with any characterDotrzyj do kaplicy lewym przejściem - Reach the chapel via the left entranceDotrzyj do kaplicy prawym przejściem - Reach the chapel via the right entranceNie zabijaj nikogo (za wyjątkiem celów misji) - Don't kill anyone (except mission targets)Zabij 6 wartowników z użyciem spadających skał - Kill 6 guards with falling rocksNie używaj przebrania - Don't use a disguiseSpeedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 15 minut - Speedrun: Complete the mission in under 15:00 minutesUkończ misję na wysokim poziomie trudności - Complete the mission on Hard difficulty Nie zmieniaj stron żadnym z bohaterów - Don't switch sides with any characterTo trudne wyzwanie, którym zainteresuj się dopiero podczas powtarzania misji na niskim poziomie trudności. Ważne jest bowiem to żeby na mapie było mniej przeciwników i żeby omijanie ich było ułatwione. Na potrzeby tego wyzwania: Cooper, Kate i Sanchez muszą pozostawać w lewej części kanionu, w której rozpoczęli misję. Muszą oni też wybrać lewą ścieżkę prowadzącą na cmentarz (M16,17).Isabelle i McCoy muszą pozostawać w prawej części kanionu, w której rozpoczęli misję. Muszą oni też wybrać prawą ścieżkę prowadzącą na cmentarz (M16,18). Warto pamiętać, że nie jest zabronione eliminowanie przeciwników przebywających po przeciwnej stronie mapy jeśli nie wiąże się to z przekroczeniem kanionu. McCoy może używać snajperki na wrogach z lewej części kanionu, a Cooper, Kate lub Sanchez mogą przykładowo użyć armaty (M16,10) do zabicia kilku przeciwników z prawej części kanionu. Dotrzyj do kaplicy lewym przejściem - Reach the chapel via the left entrance To i kolejne wyzwanie teoretycznie wzajemnie wykluczają się, aczkolwiek po zdobyciu jednej z tych odznak możesz wczytać wcześniejszy stan gry i wybrać inne przejście. Pozwoli ci to zdobyć oba wyzwania w ramach pojedynczego zaliczenia misji. Możesz też oczywiście "nie oszukiwać" i wybrać różne ścieżki w ramach różnych przejść tej misji. Lewa ścieżka (M16,17) jest niestety znacznie lepiej pilnowana m.in. z uwagi na to, że wzajemnie obserwuje się kilku przeciwników Long Coat. Opis zakradnięcia się na wzgórze od tej strony znajdziesz w naszej solucji. Dotrzyj do kaplicy prawym przejściem - Reach the chapel via the right entrance Prawa ścieżka (M16,18) dotyczy przejścia po moście i znacznie łatwiej się zakraść tym sposobem na wrogi teren. Opis dotarcia do wzgórza od prawej strony znajduje się w naszej solucji. Nie zabijaj nikogo (za wyjątkiem celów misji) - Don't kill anyone (except mission targets)Wyzwanie to znacząco komplikuje zaliczanie misji, tak więc powinieneś zainteresować się nim dopiero podczas powtarzania etapu na niskim poziomie trudności. Wymóg pozostawiania wszystkich przy życiu szczególnie komplikuje: Radzenie sobie z kilkuosobowymi patrolami - Nie możesz zabijać w łatwy sposób tych wrogów polegając na strzelbie. Musisz ich unikać lub np. oślepiać ich z wykorzystaniem perfum Kate.Unikanie snajperów i postaci stojących na podwyższeniach - Nie możesz w ogóle używać snajperki McCoy'a (za wyjątkiem finałowej konfrontacji z Frankiem). Często załączaj podgląd snajperów i próbuj odwracać uwagę części z nich docierając do nich Kate.Zaliczenie finałowej konfrontacji na cmentarzu - Dozwolone jest zamordowanie wyłącznie tych bandytów, którzy celują razem z Frankiem w McCoy'a. Wszystkich pozostałych bandytów z tej lokacji musisz ogłuszyć lub po prostu zignorować. Zabij 6 wartowników z użyciem spadających skał - Kill 6 guards with falling rocks Pierwszy duży głaz (M16,5) możesz znaleźć nad lokacją na terenie kanionu, w której zdobywa się przebranie dla Kate. Drugi duży głaz (M16,6) możesz znaleźć w prawym obszarze, niedaleko miejsca, w którym Isabelle i McCoy rozpoczynają misję. Zrzucenie głazów na przeciwników domyślnie pozwoli wyeliminować łącznie tylko 3 z 6 wymaganych postaci. Problem ten ma na szczęście łatwe rozwiązanie - zainteresuj się łatwiej dostępnym drugim głazem i ogłusz w sumie 6 okolicznych przeciwników. Przenieś związanych wrogów do miejsca, w którym wyląduje popchnięty głaz - jest to symbolizowane czerwonym okręgiem. Dopiero wtedy zepchnij głaz na leżących na ziemi przeciwników. Nie używaj przebrania - Don't use a disguiseGra całkowicie zabrania korzystania ze stroju, który można byłoby odebrać kobiecie z kanionu (M16,4). Najlepiej kompletnie ją zignorować. Zdobycie tej odznaki sprawi ci duże problemy, gdyż Kate po założeniu przebrania może skutecznie odciągać wielu zwykłych przeciwników w ustronne miejsca. Zdecydowanie radzimy grać na niskim poziomie trudności, dzięki czemu spotkasz mniej wrogów i będą oni z opóźnieniem reagowali na zakazane akcje w wykonaniu twoich bohaterów. Speedrun: Ukończ misję w czasie krótszym niż 15 minut - Speedrun: Complete the mission in under 15:00 minutesKoniecznie graj na niskim poziomie trudności, dzięki czemu na mapie spotkasz mniej problematycznych przeciwników, a reakcje wrogów będą nieco wolniejsze. 15 minut to niewiele czasu, tak więc musisz się śpieszyć. Doprowadź do połączenia obu grup bohaterów np. dzięki skorzystaniu z pierwszego dużego przejścia (M16,5). Kieruj się w stronę mostu (M16,18) i unikaj po drodze wszystkich niepotrzebnych konfrontacji. W szybszym omijaniu nieruchomych wrogów mogą pomagać np. perfumy Kate albo moneta Coopera. Po awansowaniu do finałowej konfrontacji z Frankiem nie trać czasu na pozbycie się wszystkich opcjonalnych wrogów. Skup się na jak najszybszym rozstawieniu bohaterów w miejscach, które pozwolą im zamordować osoby celujące w Coopera. Ukończ misję na wysokim poziomie trudności - Complete the mission on Hard difficultyTo najlepszy wybór do ukończenia misji po raz pierwszy, choć grając na wysokim poziomie trudności będziesz musiał radzić sobie z "niewygodnie" rozstawionymi przeciwnikami. Najwięcej kłopotów sprawią ci zapewne zwykli przeciwnicy, którzy wzajemnie się obserwują. Wielu z nich jest niestety kobietami i uniemożliwia to korzystanie z opcji flirtowania do odwracania uwagi. W finałowej części misji łatwiej ci będzie jeśli wybierzesz prawe przejście. Polegaj na atakach snajperskich i dobijaniu wrogów Long Coat z okolic cmentarza. Na szczęście w przypadku tego wyzwania nie musisz się śpieszyć i możesz do woli zapisywać swoje postępy. Następna Misja 16 - The Old and the New Zdobądź przebranie Poprzednia Misja 15 - A Captain of Industry Ogłusz i porwij Devitta