Miyako - opis (1) | Alianci | Command & Conquer Red Alert 3 - Powstanie poradnik Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Opis
Załóż bazę w którymkolwiek z punktów przełamania
Trzecim i zarazem ostatnim rebeliantem jest urokliwa Takara Sato, która zarządza prowincją Miyako. Zanim damy jej nauczkę trzeba własnoręcznie założyć bazę, przy czym do wyboru są dwa punkty [1] . Ja skorzystałem z tego bardziej oddalonego [1b] , choć po prawdzie nie wydaje mi się, aby miało to jakieś kolosalne znaczenie dla całego scenariusza. Polecam jednak wybrać dalsze miejsce choćby z tego względu, iż właśnie na nim oparłem rozwiązanie misji.
[#69] - Kriolegioniści w Miyako poczują się jak w domu
Na początku zarządzasz Rozjemcami oraz kriolegionistami. Dziewicza bitwa będzie tu najtrudniejsza, gdyż zaraz zaatakują Cię siły pancerne Takary [#69]. Z mojej strony proponuje z jednej haubicy zrobić artylerię, a drugą zostawić z karabinami maszynowymi. Będzie ona cięła na kawałki zamrożonych wrogów, o co oczywiście starać się mają mroźni legioniści. Po skończonej walce triumfalne pędź przed siebie, mało kto już Ci zagrozi.
[#70] - Niedługo z Japończyków zostanie mokra plama
Obie lokalizacje, w których program sugeruje założyć bazę, bronione są zaledwie przez nieświadomą najwyraźniej naszej potęgi piechotę [#70]. Tak jak podpowiadałem, zamelduj się w drugim punkcie docelowym [1b] .
Pokonaj Takarę
Zdobądź opuszczoną wieżę komunikacyjną
Gdyby na tym zadaniu skończył się trzeci rozdział alianckiej kampanii, można by go uznać za jeden z łatwiejszych. Mamy tu bowiem do czynienia z typową dla takich gier misją, czyli najpierw się bronisz, a później zalewasz wroga tym co dała fabryka.
[#71] - Takara jest uparta
Defensywę skup przed mostem [2] , który przeciwnik próbując się do nas dostać będzie wykorzystywał nagminnie [#71]. W miarę prędko możesz spodziewać się też ruchów lotnictwa od strony przejścia po prawej [3] , więc i ten punkt wypadałoby jakoś zabezpieczyć. Swoją drogą znowu sprawdza się tu wariant z jednym Rozjemcą w trybie artyleryjskim i drugim mobilnym. Pozwoli szybko uporać się z wszędobylską piechotą, przynajmniej do czasu zainwestowania w inne jednostki i rozwiązania.
Dąż naturalnie do Zwiastunów albo innej siły, która według Ciebie jest lepsza. Mostem na południowym-zachodzie kompletnie się nie przejmuj, stamtąd nic do bazy Ci nie wpadnie. Zadbaj oczywiście jeszcze o obronę przeciwlotniczą, pakując np. kriolegionistów do wielofunkcyjnych działek.
[#72] - Przydatna pomoc
Nie omieszkaj posłać także inżyniera w stronę ponadplanowej wieży komunikacyjnej [4] [#72]. Droga do budynku jest wolna od obcych oddziałów, a ruchem tym zyskasz gromadkę królów Oni i rzut oka na sąsiedztwo. Jeśli przejmujesz się kondycją inżyniera, zawsze go możesz załadować do szybkiego transportera.
[#73] - Tak, dałem ciała
Po kilku minutach gry dostaniesz niepokojąca wiadomość o działającym w okolicy psionicznym decymatorze. To niedobrze biorąc pod uwagę drzemiącą w nim moc totalnego zniszczenia [#73]. Zanim więc skończy się brzemienne w skutkach odliczanie, napadnij Zwiastunami na odkryty na mapie budynek, niszcząc w razie potrzeby także kolejne, które mogą się później pojawiać.