Jukatan - opis (1) | Sowieci | Command & Conquer Red Alert 3 - Powstanie poradnik Command & Conquer: Red Alert 3 - Powstanie
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Opis
Zniszcz wrogie siły znajdujące się na zewnętrznych wyspach
Zniszcz budynki należące do FutureTech
Z mroźnego Murmańska trafiamy na tropikalny półwysep Jukatan, gdzie działa kolejna baza FutureTech, wspierana przez siły Aliantów. Misja została podzielona podobnie jak poprzednia. Najpierw będziemy wędrować, a później założymy obozowisko by unicestwić kwaterę główną wroga. W przerwie między tymi wydarzeniami, zapolujemy jeszcze na obce transportowce rudy.
Zaczynasz z dwoma sierpami. To jednostka, która potrafi poćwiartować nieprzyjacielskich żołnierzy szybkostrzelnymi karabinami albo wykonać długi skok pozbawiając ich równowagi. Sus przyda się także do pokonywania kolejnych wysepek.
[#23] - Program łaskawie naprawia nasze błędy
Nie musisz przesadnie dbać o zdrowie swoich podopiecznych. Jeśli jakichś stracisz, zaraz przybędzie helikopter z nowymi [#23]. Dane o zadaniu pobocznym dostaniesz bardzo szybko ale teraz nie masz za bardzo możliwości by mu podołać. Pogadamy o nim w dalszej części opisu.
W porządku, wiesz już chyba wszystko co potrzeba, więc gramy. Przedostań się na drugą wysepkę [1a] dokonując rzezi stacjonujących tam przeciwników [#24]. W nagrodę przybędzie sputnik, który założy posterunek oraz paczka terrasond, teraz bardzo przydatnych.
[#24] - Nad wyspą krąży też bombowiec
Kolejny ląd [2] opanowany został przez wielofunkcyjne BWP. To dość duży problem ale rozwiązać go możesz sposobem. Zbierz grupkę dostanych przed chwilą robocików i wodą przedostań się na zachodnią plażę. Teraz najlepiej unieruchom pojazdy funkcją specjalną [#25] albo od razu zaatakuj wbijając się w karoserię biedaków.
[#25] - BWP w szachu
W następna lokacja [1b] powalczysz z wykorzystaniem sierpów (ludzie) oraz terrasond (czołgi Strażnik). W formie nagrody przybędzie kolejny sputnik z transporterem Ropucha pod depo. Mechaniczna żaba ma Ci teraz pomóc w walce z obcymi lotniskowcami.
Mając tego świadomość, przez czwartą wysepkę [3] przedostań się na piątą [1c] i z miejsca rusz do ataku. Ropucha raczej może tu spełniać tylko rolę wabika, tak by sierpy mogły spokojnie zająć się eksterminacją żywej ochrony, a terrasondy wgryźć się w lotniskowce (taplają się w dwóch wewnętrznych zbiornikach wodnych) [#26]. Oczyszczenie wyspy zaliczy pierwsze zadanie i uaktywni drugie.
[#26] - Kto pierwszy ten lepszy
Zniszcz pojazdy typu poszukiwacz
Ciężkie wyzwanie, ale tylko jeśli jesteś perfekcjonistą. Przede wszystkim masz minutę do czasu rozpoczęcia misja, co możesz spożytkować np. stawiając generator oraz zaczynając budowę rafinerii na północy. Pieniędzy Ci nie starczy ale właśnie po nie teraz będziemy polować na nieprzyjacielskie poszukiwacze.
[#27] - Ponurzy żniwiarze
Lokacje, w których pojawią się transportery widzisz na mapce pod postacią niebieskich punktów. Te na zachodzie będą dodatkowo chronione przez Zwiastuny, czyli może być tam naprawdę ciężko [#27].
Po upływie minuty dostaniesz prototypowych żniwiarzy, czyli de facto zmodyfikowane wersje sierpów. Jednostki te bardzo przyzwoicie bombardują wskazany cel, jak również potrafią nakrzyczeć na lotników, choć w starciu ze Zwiastunami dalej niestety stoisz na straconej pozycji. Niemiła niespodzianka może czekać Cię na pierwszej podbitej wysepce [1a] . Kiedy Ty penetrowałeś inne, wróg najpewniej systematycznie zrzucał tam spadochroniarzy, którzy teraz w licznej grupie zaatakują nasz żniwiarski tercet [#28]. Jeśli doświadczyłeś takiej sytuacji, z odrobiną wprawy powinno Ci się udać pokazać agresorów, choć nie gwarantuję, że w pełnym składzie.
[#28] - Tej walki chyba miało nie być
Tak czy inaczej nie musisz zatapiać wszystkich poszukiwaczy. Pieniędzy ma starczyć w szczególności na rafinerię. Do celów destrukcyjnych polecam też wykorzystać terrasondy, wbijające się w kadłub transporterów i niszczące je od środka [#29].
[#29] - Niczym kulawa sarna