Więzienie i retrospekcja | Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne | Blackguards Blackguards poradnik, solucja Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019 66 Następna Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne Miasto Neetha i pobliski cmentarz Poprzednia Informacje wstępne Wymagania sprzętowe Miejsce startu – Tutaj rozpoczynasz swoją przygodę. Czarny kolor oznacza, że tu już byłeś. Może też wskazywać na to, że do tej części lokacji nie masz na razie wstępu. wyjście z więzienia – Tu musisz dotrzeć. Strzałka skierowana do dołu oznacza twój cel w danej lokacji. Wartownia – Tu znajdziesz klucz do obroży Zurbarana i klucz do otwarcia zamkniętych drzwi. Niebieski dymek oznacza twoje aktualne położenie. Cele – To tutaj otworzysz cele i wypuścisz więźniów. Spowoduje to zamieszanie i umożliwi Ci ucieczkę. Zamknięte drzwi – Otworzysz je znalezionym w wartowni kluczem. Więzienie i retrospekcjaW lokacji Więzienie w Neetha jest opisane zadanie główne "Więzienie w Neetha". W mieście Neetha jest opisane zadanie "Neetha". Na pobliskim cmentarzu wykonasz quest "Grób Elanor". Musisz odwiedzić miasta: Wobran, Dr?lsash, Thenesh, Dról oraz posiadłość wiejską Belarity, żeby zaliczyć zadanie "Najpiękniejsza Róża Dról". Aby ukończyć quest "Na południe" odwiedź miasto Mikram i Las Denndrim. Zadanie "Kat" wymaga odwiedzenia Posiadłości wiejskiej Muratoriego. Natomiast w twierdzy Morbal wykonasz zadanie "Morbal". W drodze do Winneb zakończysz quest "Przez granicę". Pierwszym zadaniem w tym rozdziale będzie zadanie główne "Więzienie w Neetha" Musisz uciec z więzienia. Przed tobą walka, tym razem masz jednak sprzymierzeńca. Będziecie walczyć ramię w ramię. W menu kołowym twojego towarzysza aktywna jest opcja percepcji(między znaczkiem ręki i pasa). Dostrzegasz dzięki niej ukryte przedmioty i pułapki. Na planszy często znajdują się elementy interaktywne. Podświetlasz je klawiszem v. W tej planszy jest to stół, spróbuj go zniszczyć klikając na niego. Rozwalisz go za pomocą Pochodni, szczątki zapalą się. Uważaj, żeby nie stanąć, ani nie przechodzić przez to pole, odniesiesz wtedy obrażenia. Dwoma bohaterami podejdź do strażnika, użyj ataków zwykłych bądź specjalnych. Atak specjalny może się nie udać. Zadaje on jednak więcej obrażeń(mowa np. o Ciosie mocy). Grając magiem trzymaj się z tyłu i użyj czaru Ognista Strzała. Powinieneś szybko rozstrzygnąć potyczkę na swoją korzyść. Każdy z walczących może odnieś ranę. Oznaczona jest poziomą czerwoną kreską na portrecie postaci. Zmniejszają się wtedy statystyki np. atak, parowanie, uniki. Aby się wyleczyć musisz użyć bandaży, skorzystać z pomocy uzdrowiciela lub użyć magii. Po walce porozmawiaj z Naurimem na wszystkie tematy. Rozmowę zakończysz klikając na kwestię: koniec rozmowy. Naurim pomoże Ci wydostać się z więzienia. Zawsze po walce pojawia się okno łupów. Walcząc zdobywasz punkty przygody(PP), pieniądze i przedmioty. Możesz zabrać wszystkie rzeczy(opcja weź wszystko), jest też możliwość zabrania tylko niektórych(opcja weź zaznaczone). Opcja zostaw łupy oznacza, że nic nie zabierzesz z pola walki. Oczywiście weź wszystko. Łupy nie są okazałe. Porozmawiaj z więźniem. Dowiesz się, że nazywa się Zurbaran i jest magiem. Otwórz celę, więzień przyłączy się do twojej drużyny. Zwróć uwagę na ikony w prawym górnym rogu. Są to patrząc od prawej: menu: opcje systemowe np. zapisu stanu gryzasady: - to reguły rządzące systemem The Dar Eyeprzygoda: ją już znaszekwipunek: jak wyżejkarta postaci: wyjaśniona powyżejodpoczynek(na razie nieaktywny)Wejdź do ekwipunku i uzbrój swego herosa w Krótki miecz i Sfatygowany pas. Ma on jeden slot. Umieść w nim Eliksir leczniczy. Zurbaran niech dzierży Pochodnię. Na mapce kliknij lewym przyciskiem myszy na wartownię. Rozpocznie się walka. Podświetl klawiszem interaktywne obiekty na planszy. Grając Naurimem kliknij na linę podtrzymującą świecznik. Przetniesz ją i zabijesz dwóch strażników. Twoi oponenci nie mieli żadnych szans. Zurbaran może rzucać czary, aby to zrobić musi zdjąć założoną obrożę. Klucz do niej znajdziesz po tej walce. Zajdź ostatniego oponenta krasnoludem od tyłu omijając świecznik. Pozostali członkowie drużyny niech zaatakują go frontalnie. Używając ataków zwykłych i specjalnych powinieneś bez problemu sobie z nim poradzić. Sterując magiem zamiast ataku frontalnego, rzuć jakiś czar ofensywny np. Ognistą Strzałę. Nie używaj czaru odziaływującego na więcej niż jedno pole, bo przeciwnik jest sam. A taki czar zabiera więcej energii astralnej. Natomiast w tym wariancie rozegrania walki Zurbaran trzyma się z tyłu. Jak widać każdą potyczkę można rozegrać na kilka sposobów. Innym wariantem jest walka ze wszystkimi trzema oponentami. Nie przynosi ona jednak większej korzyści w postaci np. dodatkowych przedmiotów, a zabiera więcej czasu. Po walce weź wszystkie łupy, jak już wspomniano znajdziesz klucz do obroży Zurbarana. Drugim znalezionym kluczem otworzysz zamknięte drzwi blokujące drogę do cel. Zurbaran będzie mógł już rzucać czary. Zauważ, że w górnym lewym rogu, najbardziej na lewo, pojawiła się ikonka odpoczynku. Kosztuje on jedną rację żywnościową(masz dwie). Odnawia jednak zdrowie i manę, nie leczy jednak ran. Uzbrój się przed następną potyczką. Twój bohater niech dzierży Krótki miecz i Skórzaną tarczę, jako drugi zestaw Pochodnię. Załóż wszystkim Przeszywnicę i Pikowane buty, a Zurbaran niech założy Skórzane rękawice. Zauważ, że każdy członek drużyny zdobywa Punkty przygody(PP) niezależnie od innych. Czas na kolejną walkę. Na mapce idź do cel. W tej potyczce musisz zastosować fortel. Jeśli spróbujesz zabić strażnika, to na jego miejsce zaraz przybędzie następny. Zauważ, że żołnierze stoją w wąskim przejściu. Zobacz, że Zurbaran w menu kołowym ma aktywne pola od ataku, aż do ikonki czekaj. Są to czary. Idąc zgodnie z ruchem wskazówek zegara można wyróżnić następujące kategorie zaklęć: obrażeniaobronawzmocnienieosłabienieKiedy najedziesz na ikonkę czarów obronnych wyświetlą się dostępne zaklęcia. Skorzystaj z Fortifex Magiczna Ściana. Cyferki od 1-4 oznaczają poziom zaklęcia, wybierz poziom 2 i kliknij na pole przed strażnikami. Jeśli rzucanie czaru się powiedzie, stworzysz magiczną zaporę. Powstrzyma ona wrogów tylko na pewien czas. Efekty czaru są widoczne gołym okiem. Musisz teraz powypuszczać więźniów z cel. Aby to zrobić, kliknij na dźwignię przy drzwiach(podświetli się na czerwono). Zrób tak samo z innymi celami. Jeśli dana postać będzie za daleko, będziesz musiał najpierw podejść do mechanizmu. Kiedy wszystkie cele się otworzą, wygrasz walkę, nie walcz z przeciwnikami, nie ma to sensu. Gdyby nawet udało Ci się zabić oponenta, na jego miejsce przychodzi następny. Nastąpi ciąg rozmów-będziesz mógł powiedzieć prawdę lub udzielić wymijającej odpowiedzi. Niezależnie, co wybierzesz, weźmiesz aktywny udział we wspomnieniach twojego herosa. Ukończysz quest "Więzienie w Neetha". Rozpocznie się kolejne główne zadanie "Niewinny Pojedynek"Czeka Cię walka na drewniane miecze do pięciu trafień. Znowu musisz skorzystać z fortelu. Planuj swe ruchy tak, aby nie wejść w błoto. Możesz zaznaczać heksy po jednym, aby stworzyć idealną marszrutę. Poruszaj się po brzegach bajora, zmuś przeciwnika, żeby to wlazł w błoto, przewróci się. Będziesz mógł go wtedy bez problemu uderzyć. O ile wróg wpadnie do bajora, a ty żeby go trafić będziesz musiał wejść w grzęzawisko, nie rób tego. Sam się, bowiem przewrócisz i stracisz przewagę. Oczywiście możesz odmówić walki, ale nie psuj sobie przyjemności ze zwycięstwa. Błoto jest zaznaczone czarnym kolorem. Ukończysz w ten sposób quest "Niewinny Pojedynek". Samouczek podpowie Ci jak poruszać się po mapie świata. Jeśli cel jest podświetlony to możesz się tam udać, strzałka wskazuje cel misji. Musisz udać się do Neetha. Na niebiesko wyświetli się marszruta, rozpocznie się następne zadanie główne "Neetha"Żeby je wykonać musisz zasięgnąć języka w mieście Neetha. Jest ono dostępne po ucieczce z więzienia i po rozegraniu pojedynku retrospekcyjnego. Udaj się, więc do wspomnianej osady. Mapę przesuwasz klikając lewym przyciskiem myszy i przesuwając myszkę np. w dół. Strzałka na górze mapy będzie Cię naprowadzać na cel misji. Czas na nowe wyzwania. Następna Rozdział 1 - Ucieczka - zadania główne Miasto Neetha i pobliski cmentarz Poprzednia Informacje wstępne Wymagania sprzętowe