Rozwój postaci w Blackguards - Klasy postaci | Blackguards Wojownik, mag czy łowca - poradnik do Blackguards
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Podstawowe informacje
W celu stworzenia postaci wybierz w menu głównym Nowa Gra-tryb eksperta. Pojawi się pierwsze okno. Ważne jest, abyś wiedział o punktach przygody(PP). Na początku masz ich 10000. Musisz je zużyć do stworzenia postaci. Dzięki nim rozwiniesz swego bohatera np. odblokujesz umiejętności specjalne czy podniesiesz jej atrybuty. Na górze z lewej strony ekranu możesz za 500 punktów PP stać się magiem(łowca jest dostępny przy automatycznej kreacji postaci - specjalizuje się w walce na dystans). Domyślnie jest zaznaczona opcja nie. Bądź wojownikiem. Dzięki temu ze swobodą będziesz posługiwał się bronią. Będziesz w stanie przyjąć więcej obrażeń niż mag. Proponowany w niniejszym poradniku rozwój głównego bohatera, zakłada, że jest on wojownikiem. Pod spodem określ swą płeć - domyślnie mężczyzna. Na samym dole po lewej klikając na zdjęcia wybierzesz jak ma wyglądać twój heros.
Po środku w tabelce wpisz imię protagonisty. Po prawej widnieją twoje cechy (atrybuty) i wartości całkowite. Zaraz się nimi zajmiesz, kliknij Ok.
Pojawi się okienko, w którym jest napisane, że cechy możesz rozwinąć do 14 poziomu, umiejętności i zaklęcia do 8. Pamiętaj, że te 10000 PP musisz wykorzystać teraz, inaczej przepadną, kliknij zatwierdź.
Na górze masz 5 zakładek:
- wartości bazowe
- umiejętności bojowe
- umiejętności
- zaklęcia
- specjalne zdolności.
Należy wspomnieć o ekranie ekwipunku. Aby wejść do menu ekwipunku, kliknij na zakładkę ekwipunek, na górze po środku ekranu. Przejdziesz do niej z zakładki karta postaci. Za pierwszym razem wyświetli się informacja, że aby umieścić rzecz w ekwipunku swego herosa musisz przeciągnąć i upuścić ją w odpowiednie pole w lewym oknie. Pamiętaj, że przedmioty, których nie wybrałeś nie będą dostępne wraz z rozpoczęciem rozgrywki w retrospekcji(potem lądujesz w więzieniu i musisz zdobyć broń i zbroje).
Po zamknięciu okienka samouczka zobaczysz trzy ekrany. Na lewo znajduje się twoja postać. Klikając na wizerunek postaci i przytrzymując lewy przycisk myszy możesz nią obracać. Powinieneś ją wyposażyć w ekwipunek, który znajdziesz w oknie środkowym. Na prawo odnajdziesz cechy danego przedmiotu, który właśnie oglądasz. Jeśli zaczniesz przeciągać np. hełm do okna na lewo, to podświetli się kwadracik, w którym należy go umieścić. Jeśli chodzi o lewą część ekranu, to strzałki służą do zmiany postaci. Możesz się też między nimi przełączać klikając na portrety w lewym dolnym rogu. Te opcje są w tej chwili nieaktywne. Są tu też zaznaczone PP i twoje imię. Centralne miejsce zajmuje sylwetka twojego bohatera. Na lewo od niej są cztery ikony, tzw. sloty, w które możesz wkładać odpowiednie przedmioty.
I tak od góry są to:
- głowa(ikona butów) - wydaje się, że to błąd w grze, bo stopy symbolizuje hełm. Powinno być odwrotnie.
- pierś(ikona spodni)
- ręka (skrzyżowane ręce): tu umieszczasz przedmioty dla prawej ręki np. broń.
- nogi(ikona paska): miejsce np. na spodnie
Na prawo od postaci są trzy ikony:
- ręce(ikona dłoni): to slot na np. rękawice bojowe
- lewa ręka(skrzyżowane ręce): np. broń
- buty(ikona hełmu): mogą być to np. trzewiki ze skóry
Pod rysunkiem postaci jest miejsce na pas. Możesz, w zależności od jego pojemności, przechowywać w nim np. eliksiry, które dzięki temu jest łatwo używać w walce.
Na samym dole znajdziesz zestawy broni(ikony dłoni). Możesz umieszczać w nich oręż i przełączać się między nimi w czasie walki. Pozwala to na dużą elastyczność w doborze uzbrojenia. W środkowym oknie znajdziesz trzy zakładki: bronie, zbroje, przedmioty. Dzięki temu nie pogubisz się w wyborze uzbrojenia. Pod spodem widnieje ilość gotówki: dukaty, srebrne talary, grajcary. Centralnie są przedstawione przedmioty w formie graficznej. Pod nimi strzałki do wyświetlania kolejnych, które nie zmieściły się na ekranie. Upuść - ta opcja pozwala na pozbycie się niepotrzebnego uzbrojenia. Na samym dole widnieje ciężar. Ma dwie wartości. Pierwsza to aktualny ciężar wszystkich przedmiotów. Druga to maksymalny udźwig. Dotyczy to wszystkich postaci. Na prawo znajdziesz obciążenie. Oznacza to, że postać dźwiga ponad swoje możliwości.
Ostatnie okno to twoje cechy i właściwości oglądanego przedmiotu. Przykładowo oglądając zbroję wyczytasz, jaką część ciała chroni.