Obrona studni | Rozdział 3 - Lysander - zadania poboczne | Blackguards Blackguards poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Obrona studni
Zadanie poboczne "Wody!" będzie można aktywować podczas wykonywania questu głównego "Witajcie w Mengbilli", aby to zrobić musisz udać się do miasta Bohaterya i porozmawiać z alchemikiem Bunsenholdem. Twoje zadanie polega na obronie studni, którą szarlatan wynajął na jeden dzień. Kliknij na ekranie miasta na ikonę z napisem studnia. Możesz stanąć po stronie mieszkańców lub bronić studni. Jeśli wybierzesz tę pierwszą możliwość, to zyskasz tylko 20 PP i zadanie zakończy się niepowodzeniem. O wiele więcej doświadczenia możesz zdobyć broniąc studni. Po wybraniu tej kwestii, możesz przekupić najemników lub walczyć z nimi. Wygrywając potyczkę lub dokonując udanego wręczenia łapówki musisz zdecydować czy pozwolić kobiecie nabrać wody ze studni. Jeżeli zezwolisz jej na to, zadanie zakończy się niepowodzeniem, ale zdobędziesz o wiele więcej PP niż jakbyś od razu stanął po stronie mieszkańców. Postępujesz honorowo, więc złotym środkiem będzie wygranie walki i zaprzestanie obrony studni. Pamiętaj, że za udaną obronę otrzymujesz od alchemika Czarny lotos - truciznę do rzucania. W walce z najemnikami będziesz potykał się z szóstką wrogów.
Miej na uwadze, że w pierwszej kolejności musisz zneutralizować dwóch magów. Rzucają oni takie czary jak: Paraliż(Paralysis), Szybkość Błyskawicy, Ból mięśni. Najgorszy jest Paraliż, bo działa obszarowo i wyłącza z walki na parę tur twoich ludzi. Na planszy są skrzynki. Możesz je zrzucić na wroga. Uważaj, bo przeciwnik może zrobić to samo. Jeśli któraś z twoich postaci zostanie przygnieciona, wystarczy, że zniszczysz skrzynkę, która go unieruchomiła. Takate idź do maga na górze. Aurelią dojdź do czarodzieja na północnym wschodzie. Jeśli będziesz przy nich blisko, to nie będą rzucać czarów. Uważaj, bo do Aurelii dojdzie drugi przeciwnik. Rzucaj czar Żółć Czarownicy - jest szansa na powalenie wroga. W razie potrzeby użyj Eliksiru odnawiającego zdrowie. Takate będziesz walczył więcej niż z jednym adwersarzem. Używaj Śmiertelnego ciosu. Twoim herosem dojdź do łucznika po lewo, przestanie on wtedy strzelać. Do Naurima podejdzie wojownik. Staraj się go szybko wyeliminować, Zurbaranem używaj przeciw niemu Ognistej Strzały trzeciego poziomu. Wrogowie mogą używać Mikstur leczących. Gdy Naurim rozprawi się z wrogiem ratuj Aurelię. Gdy dziewczyna powali kogoś na ziemię, dobijaj go inną postacią np. krasnoludem. Takate poradzi sobie z magiem i powinien mu zostać jeden z przeciwników do zabicia. Twój bohater niech podążą za łucznikiem, który zacznie uciekać. Zurbaranem dobij go Ognistą Strzałą. Naurim bez problemu wyeliminuje wrogiego maga. Dobij resztę wrogów i zakończ walkę.
Grając magiem używaj Ognistej Strzały i w pierwszej kolejności zajmij się wrogim łucznikiem. Potem skup się raczej na leczeniu drużyny, w szczególności Aurelii. Nie jest ona zbyt odporna na ciosy. Łowcą wyeliminuj łucznika, a potem pomóż Aurelii i Takate.