Rozdział 5 - Wieczna dolina | Bossowie i trudne walki | Blackguards Blackguards poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019
Rozdział 5 - Wieczna dolina
W poszukiwaniu korzenia
Ta walka ma miejsce podczas wykonywania zadania głównego "Ogród Przodków". Stoczysz walkę z dobrze Ci znaną Rośliną - Lilia Iribaara.
Roślina potrafi zauroczyć twojego członka drużyny i przejąć nad nim kontrolę. Zurbaranem możesz rzucić Magica Infracta, ale lepiej miotaj w jej kierunku Ogniste Strzały 3 poziomu. Dojdź do niej wojownikami, uważaj na wyłaniające się z wody Macki. Potrafią zatruć, ale nie zadają dużo obrażeń. Aurelią rzuć Szybkość Błyskawicy 4 poziomu i Wstrząs Zimna 4 poziomu. Wojownikami używaj Miażdżącego ciosu. Nie zawsze dochodzi do celu, ale jak dojdzie to zadaje dużo obrażeń.
Grając magiem koncentruj się na ofensywie, gdyż nie powinieneś otrzymać dużo obrażeń. Używaj raczej czarów działających na jedno pole np. Ognista Strzała 3 poziomu. Uważaj, na planszy są bąbelki gazu, możesz łatwo je podpalić. Łowcą atakuj z dystansu i wspomóż ostrzałem swoich wojowników. Z racji tego, że twoja drużyna jest bardziej doświadczona, walka ta nie jest taka trudna jak te z 3 rozdziału. Powinieneś szybko rozstrzygnąć ją na swoją korzyść. Najbardziej denerwujące jest rzucanie przez Lilię uroków na twoich towarzyszy. Na szczęście może ona przejąć kontrolę tylko nad jednym z twoich ludzi w danym momencie.
Zabójcza mgła
Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Wieczne Miasto".
Walka jest trudna z tego powodu, że możesz błyskawicznie zginąć od trującej mgły, która przesuwa się ze wschodu na zachód planszy. Ty musisz dostać się na pola na końcu planszy(podświetl je literką v). Nie walcz ze wszystkimi wrogami, nie masz na to czasu. Kluczem do zwycięstwa jest ciągłe przyspieszanie drużyny, czarem Szybkość Błyskawicy. Za przeciwników masz Pająki i Zombie. Zurbaranem koncentruj się na odtruwaniu członków drużyny, raczej nie stosuj czarów ofensywnych. Na planszy znajdują się obiekty przypominające kokony, blokują one drogę. Możesz je niszczyć atakami fizycznymi i magicznymi. Na początku potyczki, Aurelią przyśpiesz drużynę, ruszaj do przodu. Załatw Pająki - przydaje się Miażdżący cios. Do Pająków podejdą Zombie, które także potraktuj Miażdżącym ciosem. Nie walcz ze wszystkimi Zombie, eliminuj te zagradzające dalszą drogę. Aurelią nie rzucaj innych czarów niż Szybkość Błyskawicy, drużyna musi być cały czas przyspieszana. Takate stosuj Śmiertelny cios, Zurbaranem odtruwaj wojowników.
Gdy dojdziesz do kokonów blokujących przejście, zniszcz je Ognistą Kulą. Pojawią się nowe Pająki, nie musisz od razu wszystkich zabijać. Likwiduj tylko te blokujące przejście. Czeka Cię jeszcze jedna fala Zombie, nie zabijaj wszystkich. Kieruj się do wyjścia(pola ewakuacyjne podświetl literką v). Walczyć z wrogiem możesz, jeśli mgła będzie daleko. Zurbaranem odtruwaj towarzyszy, bo skuteczność ataku w przypadku zatrucia dramatycznie spada. Stosuj Miażdżący cios i Śmiertelny cios. Jeżeli jesteś pod wpływem trucizny, to korzystaj z Ciosu mocy.
Grając magiem nie korzystaj z czarów ofensywnych, skup się na główne na odtruwaniu członków drużyny. Lecz też te postacie, których energia niebezpiecznie zbliży się do zera. Pamiętaj, że wojownicy nie mogą być pod wpływem trucizny, jeśli mają sprawnie zabijać Pająki. Łowcą dobijaj wrogów z małą ilością zdrowia, pomożesz tym samym wojownikom. Nie będą tracić tury na likwidowanie rannych oponentów.
Królowa Pająków
Walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Wieczne Miasto". Tym razem za przeciwnika masz Matkę roju i mniejsze Pająki. Pająki będą się pojawiać na placu boju w trakcie walki. Na szczęście Matka roju jest tylko jedna.
Poczekaj aż Matka dojdzie do Ciebie i zaatakuj ją całą drużyną. Aurelią przyspiesz całą kompanię, a potem użyj Wstrząsu Zimna 4 poziomu. Takate możesz ranić Śmiertelnym ciosem Matkę roju. Jak jest ranna, to możesz zastosować Miażdżący cios. W innym przypadku przydaje się Cios mocy. Zurbaranem miotaj w jej kierunku Ognistą Strzałę 3 poziomu. Kiedy padnie, zajmij się jej dziećmi. Pamiętaj, że potrafią zatruć. Neutralizuj wtedy truciznę odpowiednim czarem Zurbarana(Klarum Purum). Takate Śmiertelnym ciosem rań coraz to inne Pająki. Staną się wtedy łatwym celem - Miażdżący cios. Zurbaranem skup się na odtruwaniu przyjaciół. Aurelią pamiętaj o przyspieszaniu drużyny. Powinieneś szybko się uporać z wrogiem. Grając magiem przyczyń się do wyeliminowania Matki roju, stosując czary działające na jedno pole np. Ognista Strzała 3 poziomu. Potem skup się już tylko na odtruwaniu wojowników. Łowcą weź na cel Matkę roju, a kiedy padnie dobijaj wrogów z małą ilością energii. Przyczynisz się tym do końcowego zwycięstwa. Magami i łowcą staraj się kryć za wojownikami.
Smok jaskiniowy
Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głownego "Wieczne Miasto". Masz pokonać Smoka.
Smok potrafi rzucić Magiczny Przymus i Ból mięśni. Ten pierwszy czar sprawia, że tracisz kontrolę nad jedną ze swoich postaci. Otocz przeciwnika wojownikami, nie będzie rzucał zaklęć. Jego ataki i tak będą groźne, więc Zurbaranem koncentruj się na leczeniu twoich wojowników. Potrafi odepchnąć twe postacie od siebie i zadać im przy okazji obrażenia. Aurelią przyspiesz drużynę i rzuć Wstrząs Zimna 4 poziomu, osłabisz przeciwnika i będziesz mógł go trafić Miażdżącym ciosem. Dopóki nie rzucisz tego czaru pozostanie Ci Cios mocy i Śmiertelny cios. Nie używaj zaklęć ofensywnych np. zadających obrażenia od ognia. Zabierają one stworowi mało energii. Lepiej leczyć wojowników. Grając magiem lecz wojowników, gdyż to oni najszybciej mogą posłać Bestię na tamten świat. Z czarów ofensywnych przydają się te osłabiające wroga np. Wstrząs Zimna. Smoczysko potrafi zabrać sporo energii życiowej. Sterując łowcą nie zbliżaj się do potwora, raź go z dystansu. Przyczynisz się w ten sposób do jego śmierci. Blisko wroga ustaw wojowników, żeby Smok nie mógł rzucać czarów. Na szczęście potwór jest sam i możesz skupić na nim uwagę całej drużyny. Toczyłeś już cięższe walki, choć prosto nie będzie.
Aurelia
Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Ostateczna próba". Czeka na Ciebie Aurelia i Olbrzymie Ślimaki.
Ślimakami w ogóle się nie przejmuj, zabijaj je, jeśli blokują drogę do Aurelii. Cały swój wysiłek skup na swojej byłej towarzyszce. Jest ona bardzo groźna. Potrafi rzucać takie czary jak: Wstrząs Zimna, Szał, Żółć Czarownicy, Magiczna Tarcza, Klonowanie. Najgorsze jest to, że ma dużo many i zdrowia i może je odnawiać łykając Mikstury odnawiające je w całości. Drugą złą wiadomością jest to, że bardzo trudno ją trafić. W związku z tym lepiej używać zwykłych ataków niż specjalnych. Potrafi czarem Żółć Czarownicy powalić twojego wojownika na ziemię. Aurelię trudno trafić atakami magicznymi, zabierają jej mało zdrowia np. prawdopodobieństwo udania się ataku Wstrząsem Zimna wynosi około 20%. Od momentu rozpoczęcia walki, na planszy będą się pojawiać brązowe pola. Kiedy będziesz po nich przechodził, stracisz troszkę energii. Rozpocznij walkę tak, żebyś nie stracił kontroli nad twoim magiem. Najprawdopodobniej szał dotknie twojego herosa i Naurima. Będą atakować wrogów i przyjaciół, nie będziesz mógł nimi kierować. Zurbaranem rzuć Magica Infracta 4 poziomu, a potem przyspiesz drużynę. Dojdź do przeciwniczki wojownikami i otocz ją. Nie przejmuj się Ślimakami, potrafią zatruć, ale często ich ataki nie dochodzą do celu. Zurbaranem pamiętaj o przyspieszaniu drużyny. Możesz też likwidować efekty czarów np. Wstrząsu Zimna - rozproszeniem magii 4 poziomu. Wojownikami jak już wspomniano używaj zwykłych ataków, częściej dochodzą do celu. Będziesz zabierał Aurelii niewiele zdrowia.
Będzie bardzo trudno zabić ją, zanim skończą się jej Mikstury. Swoje szanse możesz zwiększyć nakładając przed walka na broń trucizny. Zurbaranem niweluj efekty jej czarów. Grając magiem koncentruj się na leczeniu wojowników i ich przyspieszaniu. Zurbaran wtedy niech zużywa manę na Magica Infracta. Pamiętaj, ze Szybkość Błyskawicy też przestanie działać po rzuceniu rozproszenia magii. Łowcą strzelaj z dystansu w Aurelię. Zmuszaj ją tym samym do zużywania kolejnych Mikstur. Odciążysz wojowników w walce. Jeżeli będziesz miał szczęście pokonasz Aurelię wcześniej. Możesz zaryzykować i użyć Ciosu mocy, Śmiertelnego ciosu. Możesz też spróbować rzucić Wstrząs Zimna, czym osłabisz przeciwniczkę i będziesz mógł ją łatwiej trafić. W końcu rozstrzygniesz potyczkę na swoją korzyść. Po pokonaniu Aurelii, nie musisz walczyć ze Ślimakami.
Urias
Ta walka ma miejsce podczas wykonywania questu głównego "Ostateczna próba". Czekają Cię trzy starcia z Uriasem. Jest to ostatni przeciwników w grze.
Zurbaranem przyśpiesz drużynę i trzymaj się blisko wojowników. Oprócz Uriasa za przeciwników masz Zombie, Ghule i Szkielety. Teren otacza palisada z kilkoma wyjściami, które świecą się na fioletowo. Między tymi miejscami będzie się teleportował Urias. Jeżeli go trafisz jedno z przejść się zamknie i tam Boss się już nie przeniesie. Jest go trudno trafić, najlepiej to zrobić zwykłym atakiem. Na początku walki wyjdź drużyną przed palisadę. Wojownikami poobstawiaj wyjścia, aby kiedy Urias się teleportuje, szybko do niego podejść i go trafić. Niestety masz za małą drużynę, żeby obstawić wszystkie miejsca. Nie atakuj Nieumarłych, gdyż i tak na ich miejsce pojawią się nowe potwory. Grunt to przyspieszać drużynę. Pomiot Uriasa rzadko trafia i zadaje mało obrażeń. Grając magiem i łowcą taktyka jest podobna. Możesz używać czarów osłabiających np. Wstrząs Zimna. Urias rzuca takie czary jak: Szybkość Błyskawicy, Kocia Zwinność, Gniew Żywiołów, Wstrząs Zimna. Gdy zamkniesz wszystkie wyjścia rozpocznie się druga z walk.
Urias ma do pomocy dwa Golemy, nie są one zbyt wymagające. Wyeliminuj je Miażdżącym ciosem i Śmiertelnym ciosem. Uriasowi nic nie zrobisz, gdyż chroni go pole siłowe. Gdy padną Golemy, musisz rozbić 5 kryształów. Możesz to zrobić każdą bronią, również tą zadającą obrażenia od magii. Urias będzie rzucał Gniew Żywiołów i Wstrząs Zimna. Grając magiem ulecz swoich ludzi. Wojownicy niech wykończą Golemy. Łowcą możesz dobić je, kiedy będą miały mało energii życiowej. Generalnie taktyka jest podobna. Skup się na rozbiciu kryształów i pamiętaj o przyspieszaniu drużyny.
Po zniszczeniu wszystkich kryształów, walka się skończy. Urias poprosi Cię o czas na odpoczynek. Możesz się zgodzić lub nie. Kiedy się zgodzisz Urias wygłosi dłuższy monolog. Rozpocznie się ostatnia potyczka w grze. Pojawią się Jaszczury, niektóre będą rzucać czary. Ignoruj je, zajmij się Uriasem. Podejdź do niego wojownikami i stosuj Cios mocy i Śmiertelny cios. Zurbaranem przyspiesz drużynę i skup się na leczeniu towarzyszy. Jeżeli wojownicy będą zdrowi, spokojnie poradzą sobie z Uriasem. Grając magiem możesz korzystać z czarów nie obszarowych np. Ognista Strzała 3 poziomu. Przydaje się też Wstrząs Zimna 3 lub 4 poziomu. Pamiętaj o przyspieszaniu drużyny. W końcu Boss padnie, nie musisz zabijać jego pomocników. Urias w tej ostatniej potyczce korzysta z Gniewu Żywiołów. W czasie tych trzech walk nie używa czarów leczących, ani Eliksirów odnawiających manę, zdrowie.