Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Blackguards - poradnik do gry

Blackguards - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards Blackguards poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 16 sierpnia 2019

Rozdział 2 - Aurelia

Dziewięć Hord-pierwszy dzień

Te walki mają miejsce podczas wykonywania zadania głównego "Dziewięć Hord". Musisz stoczyć dziewięć pojedynków, po trzy każdego dnia. Należy wygrać trzy walki pod rząd, dopiero wtedy będziesz mógł zrobić sejwa. Każda z walk trwa dosyć długo, więc na wygranie trzech musisz poświecić więcej czasu. Czas na pierwszą walkę. Do pokonania masz Gobliny. Na planszy umieszczono pułapki, aby zobaczyć większość z nich użyj Takate umiejętności percepcji. Niam przyśpiesz wojowników(Szybkość Błyskawicy drugiego poziomu). Uważaj na wrogiego maga - jego czary zadają obrażenia od ognia. Ostrożnie planuj każdy ruch, zaznaczając marszrutę po jednym heksie. W ten sposób nie wejdziesz w pułapki. Zaczekaj, aż wrogowie się do Ciebie zbliżą. Takate i twój heros niech walczą ramie w ramie. Krasnoludem udaj się do wrogiego czarnoksiężnika, kiedy się do niego się zbliżysz, przestanie miotać czarami ofensywnymi. Zurbaranem możesz rzucić jedną lub dwie Ogniste Strzały, potem skup się na leczeniu i odtruwaniu drużyny.

Gobliny nie są wymagającymi przeciwnikami. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Gobliny nie są wymagającymi przeciwnikami.

Takate(Wymierzone pchnięcie) i twoim bohaterem(Cios mocy) zwiąż walką przeciwników, Niam dobijaj rannych wrogów. Jest bardzo prawdopodobne, ze na krasnoludzie skupi się uwaga nieprzyjaciela. W razie potrzeby użyj nim Mikstury leczącej. Jak już twój heros i Takate uporają się z przeciwnikami, to ruszaj na pomoc Naurimowi. Zwróć uwagę na to, że wrogi mag może się leczyć. Pamiętaj, że niektóre pułapki nadal są niewidoczne(mimo skorzystania z percepcji Takate). Jak zlikwidujesz wrogiego czarodzieja, skoncentruj się na pozostałych, powinni zostać tylko łucznicy, nie stanowią problemu. W razie potrzeby, ulecz nieprzytomnych towarzyszy. Zurbaranem skup się na leczeniu i usuwaniu trucizn. Jeśli twój heros jest magiem, to skoncentruj się na leczeniu i neutralizowaniu trucizn, a Zurbaranem korzystaj z Ognistej Strzały. Czary obszarowe nie przydadzą się, bo wrogowie są rozproszeni. Grając łowcą staraj się wyeliminować wrogiego szamana. Potem razem z Niam dobijajcie rannych nieprzyjaciół. Ciężar walki wręcz spocznie wtedy na Naurimie. Zanim zlikwidujesz ostatniego z Goblinów, odnów magiem lub magami energię astralną, za pomocą odpowiednich Mikstur. Bądź świadom tego, że niektórzy z wrogów atakują z dystansu, nie zawsze trafiają. Przeciwnicy często sami wchodzą na pola z pułapkami. Czas na drugą z walk.

Często pola wokół odnawiaczy energii palą się. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Często pola wokół odnawiaczy energii palą się.

Na planszy znajdują się odnawiacze energii, wystarczy, że do nich podejdziesz i klikniesz na nich lewym przyciskiem myszy. Duże kolumny mogą zostać przewrócone, wtedy podpalą łatwopalną substancję rozlaną na ziemi. Na początku ulecz się całą drużyna. Poruszaj się w kierunku przeciwników, bacząc żeby nie stanąć na polu z wyżej wspomnianą substancją. Pamiętaj, że przeciwnicy też mogą przewrócić słupy i wtedy stojąc na takim polu odniesiesz obrażenia. Niam przyśpiesz wojowników. Pierwsi przeciwnicy powinni podejść, postaraj się ich wyeliminować. Używaj Ciosu mocy, czaru Ognista Strzała. Takate używaj Wymierzonego pchnięcia - zadaje rany. Nie przydają się tu czary obszarowe, wrogowie są, bowiem rozproszeni. Po pokonaniu wojowników, zregeneruj energię. Odnawiacze energii leczą też rany, nie odnawiają many. Zajmij się łucznikami, w walce wręcz nie mają szans. Kiedy zostanie tylko jeden przeciwnik, korzystając z odnawiaczy, ulecz całą drużynę. Magiem odnów manę. Grając magiem ze względu na odnawiacze energii, możesz skoncentrować się na czarach ofensywnych. Razem z Zurbaranem miotajcie Ogniste Strzały. Wspomagaj Takate i Naurima w walce, gdyż to oni skupią na sobie uwagę wrogich wojowników. Jeśli jesteś łowcą, to także wspomagaj twoich wojowników z dystansu. Dobijaj wrogów z małą ilością energii. Niam może się wtedy skupić na przyśpieszaniu drużyny. Rozpocznie się trzecia walka.

Przeciwnicy są bardziej wymagający niż poprzednio. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Przeciwnicy są bardziej wymagający niż poprzednio.

Na planszy znowu znajdują się pułapki. Takate musisz użyć umiejętności percepcji. Uważaj, na początku i końcu planszy znajdują się urządzenia poruszające się pionowo po szynach. Wprawiają one w ruch kule z kolcami na łańcuchach. Mogą one nawet powalić postać, która znajdzie się na ich drodze. Blisko nich są odnawiacze energii. Na początku walki opuść całą drużyną zagrożone pola, inaczej możesz odnieść obrażenia. Nie podchodź do wrogiego maga, znajduje się on na końcu planszy, przy niebezpiecznych maszynach. Często zostanie przez nie powalony i straci w ten sposób część energii. Przez to nie będzie mógł rzucać czarów, nie jest tak groźny jak czarownik Goblinów. Uważaj na przeciwnika z zatrutą bronią(poznasz ją po tym, że jest zielona). Eliminuj przeciwników jednego po drugim. Zurbaranem skup się na neutralizowaniu trucizn i leczeniu. Uważaj żeby nie stanąć na polach z pułapkami. Takate korzystaj z Wymierzonego pchnięcia, zadasz przeciwnikom rany i będą mieli problem, żeby Cię trafić. Krasnoludem i twoim bohaterem używaj Ciosu mocy. W razie potrzeby korzystaj Mikstur leczących. Niam dobijaj rannych wrogów. Krasnolud może spokojnie wziąć ciężar walki na siebie, walcząc z dwoma, trzema przeciwnikami. Nieprzyjaciele sami często pakują się w pola z pułapkami. Powinien Ci zostać tylko mag, może on rzucić na siebie czar Magiczna Tarcza. Spokojnie dobij go wtedy Niam z dystansu, nie musisz nawet się zbliżać do niego. Jeśli grasz dwoma magami, to jeden niech leczy i neutralizuje trucizny, a drugi używa czarów ofensywnych takich jak Ognista Strzała. Krasnoludem i Takate zaabsorbuj wrogów, Niam po przyśpieszeniu drużyny dobijaj rannych adwersarzy.

Ilość pułapek na planszy może przyprawić o mały zawrót głowy. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Ilość pułapek na planszy może przyprawić o mały zawrót głowy.

Jeśli twój heros to łowca wspomagaj z dystansu członków drużyny walczących na pierwszej linii(Krasnolud i Takate). Trzymaj się z tyłu, z daleka od zabójczych maszyn. Twoje strzały powinny się okazać zabójcze dla wrogów.

Dziewięć Hord-drugi dzień

Drugiego dnia odbędziesz trzy walki. W pierwszej czekają na Ciebie Tygrysy, jest ich pięć, a twoja drużyna jest rozproszona. Zurbaranem i Niam uciekaj do wojowników, Takate zaatakuj zwierzaka na północ od Ciebie. Użyj Śmiertelnego ciosu - możesz zadać więcej niż jedną ranę, Zwierzęta łatwo je odnoszą. Niam podejdź do krasnoluda, możesz iść przez trawnik, Naurimem zbliż się do Niam i Zurbarana. Twoim herosem walcz z Tygrysem, który do Ciebie podejdzie. Niam przyśpiesz krasnoluda, czarnoksiężnika i siebie. Uważaj, w ty pojedynku możesz odnieś rany, dodatkowo bestie mogą powalić Cię na ziemie. Ich ataki zabierają mało energii.

Tygrysy mogą zadać rany. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Tygrysy mogą zadać rany.

Takate powinieneś zabić potwora, pomóż twojemu herosowi w walce. Zurbaranem używaj Ognistej Strzały, Niam atakuj z dystansu. Potwory są wrażliwe na strzały. Krasnoludem powinieneś poradzić sobie z Tygrysami, które Cię zaatakowały. Pomóż twojemu herosowi, a walka powinna być wygrana. Jedyne niebezpieczeństwo wiążące się z tą potyczką, to duże prawdopodobieństwo odniesienie ran. Łowcą trzymaj się z tyłu i rań bestie z dystansu, niech jeden z wojowników zapewni Ci ochronę. Grając magiem używaj Ognistej Strzały i trzymaj się tyłu za plecami wojownika. Powinieneś sobie poradzić.

Rozpocznie się druga z walk.

Ci dzicy ludzie w zwarciu nie są specjalnie groźni. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Ci dzicy ludzie w zwarciu nie są specjalnie groźni.

Masz do pokonania tym razem czterech tubylców z dalekich krajów. Takate udaj się w lewo, a twoim herosem i Naurimem w prawo, Niam przyśpiesz członków drużyny. Zurbaranem ubezpieczaj Takate, Niam też udaj się w tym kierunku, strzelaj z dystansu. Tubylcy nie pozostają dłużni i też strzelają z łuku. W sumie mogą zabrać dużo zdrowia. W razie, czego Zurbaranem lecz swoich kompanów. Jak najszybciej dojdź do każdego z przeciwników, żeby przestali strzelać z łuku. Krasnoludem i Naurimem używaj Ciosu mocy, Takate niech skupi się na Śmiertelnym ciosie. W walce wręcz wrogowie nie są wymagający. Zurbaranem możesz miotać Ognistymi Strzałami. Pamiętaj, żeby przed końcem walki łyknąć nim Eliksir odnawiający mane. W razie potrzeby lecz członków drużyny. Grając magiem używaj Ognistej Strzały, łowca powinien nękaj wrogów z dystansu. Wspomóż w walce krasnoluda, który dzięki temu szybciej upora się ze swoimi przeciwnikami. Zbliż się trochę do wroga, a twoje ataki będą bardziej skuteczne.

Zacznie się ostatnia z walk.

Olbrzymy dysponują dużą siłą. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Olbrzymy dysponują dużą siłą.

Ludojadów jest trzech, mają dosyć dużo zdrowia. Niam przyśpiesz drużynę, Takate korzystaj z Śmiertelnego ciosu, Zurbaranem korzystaj z czaru Ognista Kula - potwory zajmują więcej niż jeden heks. W późniejszej fazie walki skup się na leczeniu, bo monstra potrafią zadać dużo obrażeń. Niam korzystaj z Wymierzonego strzału. Najpierw wyeliminuj dwa koło Ciebie. W razie potrzeby korzystaj z Eliksirów odnawiających mane i zdrowie. Wojownikami używaj Ciosu mocy. Trzeci z wielkoludów znajduje się w głębi planszy, kiedy się zbliży zmniejsz jego zdrowie strzałami i czarami(Ognista Kula). Dokończ dzieła zniszczenia twoimi wojownikami. Grając magiem czarów obszarowych, gdyż wrogowie zajmują kilka heksów. W razie potrzeby lecz wojowników, sam trzymaj się z tyłu, bo w walce wręcz zaraz zginiesz. Łowca może na początek wziąć na cel dwa olbrzymy, czym ułatwisz życie wojownikom. Trzeciego nękaj, gdy będzie podchodził. Resztę załatwią Takate i Naurim. Pamiętaj, że między walkami nie możesz nagrać stanu gry. Musisz więc mądrze gospodarować Eliksirami. Walki tego dnia są trochę łatwiejsze od tych z dnia poprzedniego.

Dziewięć Hord-trzeci dzień

Trzeciego dnia czekają Cię najtrudniejsze walki. W pierwszej będziesz walczył z wyrzutkami.

Pamiętaj o obronie Aurelii. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Pamiętaj o obronie Aurelii.

W tych trzech walkach musisz sobie radzić bez Niam, gdyż jest ona odurzona narkotykiem i strzela na oślep, rzadko trafia wroga(steruje nią komputer). Pamiętaj też, że w tych trzech potyczkach musisz dbać o Aurelie. Jeżeli jej zdrowie spadnie do zera - przegrywasz starcie. Zwróć uwagę na koła śmierci, kręcą się, co pewien czas. Kierunek obrotu możesz zmienić używając wajch obok koła. Zasadniczo każda z dźwigni dotyczy innego koła, w jednym jednak przypadku jedna z wajch obsługuje dwa koła. Gdy koło śmierci się obróci, w jednym z otworów zapali się płomyk ognia, oznacza to, że zaraz z koła wydostanie się strumień ognia. Należy wtedy albo zmienić kierunek obrotu, lub uciec z zagrożonych pól, każdy, kto znajdzie się w polu rażenia, odniesie obrażenia od ognia. Od momentu pojawienia się ognia, do jego uwolnienia upływają dwa ruchy koła śmierci. Pamiętaj, ze koło nie wykonuje pełnego obrotu za jednym razem, obraca się tylko o 45 stopni.

Koła śmierci są zabójczo niebezpieczne. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Koła śmierci są zabójczo niebezpieczne.

Na północnym wschodzie i zachodzie znajdują się odnawiacze energii. Poczekaj, aż wrogowie się zbliżą. Zurbaranem trzymaj się blisko Aurelii, w razie potrzeby ją ulecz i przestawiaj wajchę, żeby w jej kierunku nie poleciał strumień ognia. Odtruwaj też towarzyszy, bo wrodzy wojownicy dysponują zatrutą bronią. Takate idź do łucznika, który znajduje się na północnym zachodzie. Twoim herosem i Naurimem zwiąż walką przeciwnika. Takate powinien szybko się uporać ze swoim celem, udaj się nim w stronę drugiego z wrogów strzelających z dystansu. W walce wręcz jest słaby i przestanie strzelać z łuku, nie zabijaj go jeszcze. Gdy uporasz się ze wszystkimi oponentami walczącymi wręcz, udaj się do odnawiaczy energii i podreperuj zdrowie. Następnie wykończ ostatniego z Wyrzutków. Rozpocznie się następna potyczka. Jeśli grasz magiem taktyka jest podobna. Używaj nim tylko Ognistej Strzały i osłab nią wrogich wojowników. Łowca najpierw niech weźmie na cel oponentów, którzy podejdą do twojej drużyny, potem zlikwiduj nim łuczników, o ile nie zrobi to pierwszy Takate. Pamiętaj, żeby przed eliminacją ostatniego z adwersarzy uleczyć się, to bardzo ważne. Przydają się w tej potyczce zdolności specjalne z zakresu walki wręcz i walki dystansowej np. Wymierzony strzał czy Cios mocy. Korzystaj z czarów działających na jedno pole, kiedy wrogowie są rozproszeni.

Rozpocznie się druga z walk. Do pokonania masz sześć Kajmanów.

Gady są olbrzymie. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Gady są olbrzymie.

Zurbaran musi trzymać się blisko Aurelii i ją leczyć. Na planszy umieszczono dwa talerze z kawałkami mięsa, na każdym z nich znajdują się trzy kawałki. Gdy potwory zaczną je konsumować, Aurelia zostanie zraniona przez wysuwające się kolce. Niektóre z potworów mają na zdjęciu niebieską strzałkę, co oznacza zwiększoną odporność na ogień. Nie warto marnować na nich zaklęć zadających obrażenia od ognia. Na planszy znajdują się kolce, przejście po nich zabiera mało energii, ale trzeba uważać. Takate udaj się w lewo, Naurimem w prawo, a twoim herosem na południe. Chodzi o to, żeby odciągnąć bestie od dziewczyny. Nad Niam nie masz znów kontroli. Na lewo i na prawo od Aurelii znajdują się odnawiacze energii. Nie używaj, więc Mikstur, przydadzą się w następnej walce. Gdy krokodyle mają mało energii, to chowają się w wodzie, trzymaj je na dystans od uwięzionej kobiety. Gdy zostanie Ci do pokonania ostatni Kajman, korzystając z odnawiaczy energii, ulecz się. To ważne w aspekcie ostatniej potyczki.

Krokodyle są dosyć odporne na ciosy. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Krokodyle są dosyć odporne na ciosy.

Korzystaj z Ciosu mocy, Śmiertelnego ciosu. Jeśli w drużynie masz dwóch magów to jednym chroń Aurelię, a drugim ulecz towarzyszy. Jeżeli dany osobnik nie jest odporny na ogień, rzuć Ognistą Kulę. Łowcą stój koło Aurelii i Zurbarana i strzelaj do wrogów z dystansu, Takate i Naurimowi przyda się dodatkowe wsparcie. Pamiętaj, żeby przed ostatnią walką uleczyć Aurelię.

Zacznie się ostatnia i najtrudniejsza z walk, które stoczyłeś do tej pory. Na planszy są regeneratory energii, jednak na razie są poza zasięgiem. Uważaj, na planszy są pola, przez które przepływa szkodliwa substancja, staraj się na nich nie stawać. Nie możesz sterować Niam. Nie możesz dopuścić do śmierci Aureli, ma tylko 25 punktów zdrowia. Na szczęście Zurbaran może ją leczyć. Na planszy są włazy, z których wychodzą nowe wszy. Oddal się trochę od Aurelii, chodzi o to, żeby wrogowie wzięli na cel ciebie a nie ją. Za chwilę z kryjówki wyjdzie Królowa wszy i zabije Niam, nic nie można zrobić. Zurbaranem nie rzucaj ofensywnych czarów, ulecz towarzyszy, krasnoludem zwiąż walką Królową. Niech Takate mu pomoże. Twój bohater i czarownik niech zwrócą uwagę małych Wszy, często nie trafiają, na tym etapie gry nie powinny spowodować ran.

Potwory same wchodzą na zielone, toksyczne pola. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Potwory same wchodzą na zielone, toksyczne pola.

Uważaj na wybuchy ognia, które ranią wszystkich w ich zasięgu. Jest szansa ze wybuchy zabiorą trochę życia Królowej. Używaj Śmiertelnego ciosu Takate i Ciosu mocy. Gdy pokonasz Królową, to wyślij maga i twojego bohatera żeby pozamykali włazy, jest ich pięć. W ten sposób nie będą się pojawiać nowe wszy. Pozostali niech odwracają uwagę od Aurelii. Gdy zamkniesz wszystkie włazy, wróć się do potworów i zabij je. Pamiętaj, ze po śmierci Królowej nadal będą cię nękać wybuchy ognia. Na szczęście mogą też wykończyć parę Wszy. To najtrudniejsza z walk, jakie toczyłeś do tej pory. Podobna taktyka obowiązuje, jeśli sterujesz magiem. Wtedy używaj Ognistej strzały. Staraj się wykończyć nią Królową. Łowca natomiast niech chroni Aurelie atakując z dystansu każdego, kto się do niej zbliży. Pamiętaj, ze tylko mag może ją leczyć. Walka jest do wygrania. Jak będziesz miał mało zdrowia, to skorzystaj z regeneratorów energii. Na szczęście małe wszy mają niedużo zdrowia. Królowa jest osłabiona, bo wykonałeś zadanie poboczne "Królowa Wszy".

Diego Monterey

Stoczysz z nim potyczkę po dziewięciu walkach na arenie w Mengbilli, podczas wykonywania zadania "Dziewięć Hord". Potyczka nie jest specjalnie trudna.

Jego pomagierzy nie należą do wirtuozów walki w zwarciu. - Rozdział 2 - Aurelia | Bossowie i trudne walki | Blackguards - Blackguards - poradnik do gry
Jego pomagierzy nie należą do wirtuozów walki w zwarciu.

Handlarz niewolników ma trzech kompanów. W dwóch klatkach znajdują się zamknięte Tygrysy, możesz je wypuścić i zabić. Nie dostaniesz jednak za to po walce więcej PP. Najpierw pozbądź się pomocników Diego. Takate najlepiej używaj zdolności specjalnej: Zwód - utrudnia parowanie, wrogowie często parują ciosy. Pozostałymi wojownikami stosuj raczej Powalenie niż Cios mocy - częściej dochodzi do celu. Uważaj, bo główny adwersarz może korzystać z broni rzucanej, potrafi też zażywać Mikstury leczące. Gdy wyeliminujesz jego popleczników skup na nim całą swą uwagę, otocz go, ciężko go trafić, gdyż stosuje uniki i paruje ciosy. Jak już wspomniano leczy się. Zurbaranem użyj Ognistej Strzały trzeciego poziomu. Ataki Diego nie są groźne, nie powinien spowodować nimi ran, w końcu padnie. Gdy masz w drużynie dwóch magów, to skup się nimi na ofensywie. Niestosuj czarów obszarowych. Łowcą natomiast ukrytym za plecami wojowników łatwo wyeliminujesz pomocników Diego, a potem jego samego. Ta potyczka jest o wiele łatwiejsza od każdej z bitew, które stoczyłeś na arenie. Będziesz miał ogromną satysfakcję wygrywając ten pojedynek. To przez tego człowieka straciłeś Niam i stałeś się gladiatorem. Pamiętaj, że o ile wojownicy mogą nie odnieś ran, to w przypadku magów sprawa wygląda z goła inaczej. W razie, czego wybierz Balsam Uzdrowienia trzeciego poziomu, ponieważ leczy on rany.