strzelanki FPP (FPS) - newsy i ciekawostki (2)
Kultowa trylogia STALKER z datą premiery na Nintendo Switch. Postapokaliptyczne strzelanki wyglądają tak dobrze, że można mieć obawy, czy konsola sobie z nimi poradzi
Kamil Kleszyk, 9 października 2024, 16:58
Studio GSC Game World ogłosiło datę premiery pakietu S.T.A.L.K.E.R.: Legends of the Zone Trilogy. Kolekcja trzech klasycznych produkcji zoptymalizowanych pod kątem konsoli Nintendo Switch trafi na rynek wcześniej, niż planowano.
Unikalny Quake 2 z PSX-a trafił na PC. Port został odtworzony praktycznie od zera, gdyż próba przeniesienia danych z konsoli byłaby mordęgą
Adrian Werner, 7 października 2024, 13:35
Ukazał się mod Quake II PSX. Odtwarza on na PC mapy z mocno odmiennego wydania tego FPS-a opracowanego z myślą o pierwszym PlayStation.
Oldskulowa strzelanka przypomina zaginioną odsłonę Half-Life osadzoną w Czechosłowacji rodem z lat 80. Na premierę Kvark otrzymał polską wersję językową
Marcin Bukowski, 6 października 2024, 13:01
Na Steamie zadebiutowała gra Kvark, czyli oldskulowy FPS klimatem przywodzący na myśl Half-Life’a. Wraz z wydaniem pełnej wersji tytuł otrzymał sporo nowej zawartości, w tym polską lokalizację.
Marka Rainbow Six bez wiceprezesa i producenta wykonawczego. Ubisoft nie planuje zastępstwa
Jakub Błażewicz, 4 października 2024, 08:59
Cameron Lee nie jest już producentem wykonawczym i prezesem w studiu odpowiedzialnym za rozwój marki Rainbow Six. Przynajmniej tak wynika z nieoficjalnych informacji.
CS 2 naprawił nogi, ale poza tym wielka aktualizacja rozczarowała graczy
Jakub Błażewicz, 3 października 2024, 12:09
Counter-Strike 2 wreszcie otrzymał większą aktualizację. Szkoda tylko, że większość zmian jest mało istotna, a nowy battle pass mocno zirytował graczy.
„Projekt w tarapatach może stać się naprawdę duży”. Producent Dragon Age i Anthem oszacował wydatki na Concorda
Maciej Gaffke, 2 października 2024, 10:50
Mark Darrah przeanalizował potencjalny koszt produkcji nieudanej strzelanki Concord. Według niego Sony rzeczywiście mogło wydać na nią ok. 400 milionów dolarów.
Polskie Witchfire nie poległo na Steamie. „Wczesny dostęp bez budżetu marketingowego” zaliczył bardzo udany weekend
Adrian Werner, 30 września 2024, 13:48
Polska strzelanka Witchfire zaliczyła udany debiut na Steamie. Gra osiąga dobre wyniki aktywności i zbiera liczne pochwały od graczy.
„Fiński STALKER” otrzyma tonę nowości związanych z mapami, bronią, zadaniami i AI. Sprawdzimy je w nowej wersji dema Road to Vostok
Maciej Gaffke, 30 września 2024, 10:18
Oczekiwany przez wielu graczy survivalowy FPS Road to Vostok dostanie sporo nowości w nowej wersji demonstracyjnej. Twórcy ujawnili długą listę zmian, które wcześniej zaprezentowali na trzech filmach.
Mroczną polską strzelankę czeka jeszcze masa zmian przed oficjalną premierą. Twórcy Witchfire przedstawili ambitną „mapę drogową”
Maciej Gaffke, 26 września 2024, 23:25
Polskie Witchfire od studia The Astronauts zadebiutowało na Steam. Strzelanka otrzymała również sporą aktualizację o nazwie The High Stakes. W kolejnych update'ach czeka ją zaś cała masa nowości.
Wielka aktualizacja taktycznej strzelanki Six Days in Fallujah wprowadzi pierwsze misje „dokumentalne”
Kamil Kleszyk, 25 września 2024, 14:15
Dostępna w Steam Early Access strzelanka Six Days in Fallujah otrzyma wkrótce dużą aktualizację, która wprowadzi pierwsze z misji fabularnych.
Ten absurdalny pomysł na rozwój marki Brothers in Arms nie miał racji bytu. Furious 4 wyewoluowało w Battleborn - wielką klapę Gearbox Software
Krystian Pieniążek, 22 września 2024, 20:00
Zdarza się, że pogoń za zmianami i nowościami prowadzi deweloperów rozwijających kultowe serie na manowce. Taki los spotkał studio Gearbox Software, które tworząc czwartą część serii Brothers in Arms, o podtytule Furious 4, posunęło się o kilka kroków za daleko.
Sprzątając w garażu, były deweloper znalazł zapomnianą płytę z wersją beta Half-Life 1. Zawiera poziom, który nie trafił do kultowej gry Valve, i jest dostępna za darmo
Kamil Kleszyk, 22 września 2024, 10:53
Były deweloper odnalazł w swoim garażu płytę CD z wersją beta pierwszego Half-Life’a. Gra zawiera m.in. poziomy i wrogów, które nigdy nie trafiły do finalnej wersji produkcji Valve.
Nowy Battlefield odświeży destrukcję otoczenia i wyśle graczy nie tylko na Gibraltar. Kolejne szczegóły kampanii solowej i trybu multiplayer
Adrian Werner, 19 września 2024, 12:32
Do sieci trafił spory zestaw wiarygodnych doniesień o następnej odsłonie serii Battlefield. Obejmują one takie tematy, jak miejsce akcji, kampanię, system destrukcji czy liczbę map i broni.
„Gra absolutnie nie umiera”. Ubisoft nie porzuci XDefiant i przedstawia plany rozwoju
Jakub Błażewicz, 18 września 2024, 12:30
Twórcy XDefiant przedstawili mapę drogową i zapowiedzieli zmiany, które trafią do gry w następnych trzech sezonach.
Battlefield 7 w pełnej produkcji. Electronic Arts podało okno premiery i ujawniło pierwszą grafikę koncepcyjną
Maciej Gaffke, 17 września 2024, 20:20
Vince Zampella, szef studia Respawn Entertainment, udzielił wywiadu serwisowi IGN, w którym opowiedział więcej o nowym Battlefieldzie. Kolejna odsłona strzelanki trafiła już do pełnej produkcji. Wiemy, na który rok planowana jest jej premiera.
Wkrótce zagramy w prolog fanowskiego Half-Life 2: Episode Three na silniku Unreal
Adrian Werner, 17 września 2024, 13:22
Twórcy Project Borealis przerwali kilkuletnią ciszę. Ta fanowska interpretacja tego, jak mógłby wyglądać Half-Life 2: Episode Three, jeszcze w tym roku zostanie udostępniona w postaci grywalnego prologu.
Doom 4, którego nie było. Seria mogła podążyć ścieżką wytyczoną przez Call of Duty i Battlefielda
Krystian Pieniążek, 15 września 2024, 20:00
Choć mogłoby się wydawać, że id Software ma na koncie same sukcesy, tak naprawdę legendarne studio zaliczyło po drodze kilka nieudanych przedsięwzięć. Jednym z nich był Doom 4, który miał popchnąć serię w zupełnie nowym kierunku.
Czarnobyl i Prypeć z gry STALKER 2 porównane z rzeczywistymi miejscami z Ukrainy. Zona będzie bardzo realistyczna
Michał Harat, 13 września 2024, 20:46
Twórcy gry STALKER 2 zapraszają na wycieczkę po Zonie. Nowe screeny ukazują realne miejscówki z Czarnobyla i Prypeci.
Ujawniono 3-letni plan rozwoju realistycznego FPS-a z otwartym światem. Twórcy GZW są „zobowiązani do przekraczania granic razem z graczami
Adrian Werner, 13 września 2024, 12:55
Twórcy taktycznej strzelanki Gray Zone Warfare ujawnili ujawnili długoterminowe plany jej rozwoju – aż do jesieni 2027 roku.
Twórcy STALKER-a 2 są zachwyceni współpracą z Microsoftem. „Pomogli w sytuacjach, w których nie do końca powinni”
Kamil Kleszyk, 10 września 2024, 22:28
Jeden z deweloperów STALKER-a 2 zdradził, jak wyglądała współpraca studia GSC Game World z Microsoftem. Okazuje się, że przedstawiciele amerykańskiej korporacji byli bardzo pomocni dla ekipy z Ukrainy.
Polskie Witchfire jest o krok od debiutu na Steam. Ekskluzywność Epic Games Store wreszcie dobiega końca
Adrian Werner, 9 września 2024, 20:25
Dowiedzieliśmy się, kiedy dokładnie polskie Witchfire trafi na Steama. Stanie się to jeszcze w tym miesiącu.
Po kilkunastu godzinach z betą Black Ops 6 już nie wrócę do starego CoD-a. Nie wiem, jak grałem w Call of Duty bez tej funkcji
Mikołaj Łaszkiewicz, 9 września 2024, 16:53
Po kilkunastu godzinach spędzonych z betą Black Ops 6 nie mogłem już wrócić do starszych odsłon serii. Wszystko przez jedną zmianę wprowadzoną przez twórców w poruszaniu się postaci. Nie wszystko zostało jednak tak dopracowane.
Ilu graczy zdążyło wbić platynę w Concord? Strzelanka Sony nie jest pod tym względem na szarym końcu
Hubert Sosnowski, 9 września 2024, 16:46
6 września Concord przeszedł do historii – wyciągnięto wtyczkę wydanej przez Sony sieciowej strzelance od Firewalk Studios. Znaleźli się jednak zapaleńcy, którzy postanowili „splatynować” grę przed zamknięciem serwerów.
Twórcy darmowej strzelanki w realiach II wojny światowej „wykopują oszustów za drzwi”. O porządek w Enlisted pomogą zadbać „oczy tysięcy graczy”
Marcin Bukowski, 8 września 2024, 10:56
Twórcy sieciowej strzelanki Enlisted ogłosili wzmożenie działań w walce z oszustami. Opublikowali również listę zbanowanych permanentnie osób.
Stawiająca na realizm strzelanka z otwartym światem zostanie skąpana w mroku. Nowy tryb i sporo ważnych zmian, na to mogą liczyć gracze Gray Zone Warfare
Michał Harat, 6 września 2024, 20:19
W nadchodzącej aktualizacji do Gray Zone Warfare wprowadzony zostanie cykl dnia i nocy. Twórcy planują rozszerzać zawartość gry regularnie co pół roku.
Wielkie oburzenie w darmowej strzelance Spectre Divide. Twórcy przepraszają i obniżają absurdalne ceny skórek
Adrian Werner, 4 września 2024, 14:20
Wczorajsza premiera strzelanki free-to-play Spectre Divide nie poszła do końca zgodnie z planem. Wyniki aktywności są dobre, ale gra zbiera słabe oceny od graczy, m.in. z powodu wysokich cen mikropłatności.
Gracze od premiery wieszczą „śmierć” nowej strzelance Sony. Analitycy szacują sprzedaż i wskazują przyczyny porażki Concorda
Kamil Kleszyk, 2 września 2024, 10:45
Deweloperzy z Firewalk Studios mierzą się z problemami, ponieważ ich strzelanka – Concord – „cieszy się” nikłym zainteresowaniem. Analitycy podają przyczyny porażki i szacują sprzedaż gry.
To mógł być polski Half-Life. THEY od Metropolis Software nigdy nie dostał szansy, by zabłysnąć
Krystian Pieniążek, 1 września 2024, 20:00
Metropolis Software było niegdyś jednym z najbardziej cenionych na świecie studiów deweloperskich rodem z Polski. Tworzony przez nie FPS pod tytułem THEY mógł wynieść je na zupełnie nowy poziom.
Brutalna strzelanka od twórców Heretica i Hexena. Soldier of Fortune był bezlitosny dla przeciwników
Krystian Pieniążek, 31 sierpnia 2024, 20:00
Soldier of Fortune to jedna z tych serii, które miały przed sobą świetlaną przyszłość, jednak ostatecznie przepadły w pomroce dziejów. Sprawdźmy, co poza brutalnością dzieło Raven Software miało do zaoferowania graczom.
Borderlands 4 z czterema grywalnymi postaciami. Gearbox stawia na mocne charaktery i humor sytuacyjny. Zobacz 4 nowe, klimatyczne grafiki
Kamil Kleszyk, 31 sierpnia 2024, 12:56
W trakcie trwających aktualnie targów PAX West studio Gearbox Software ujawniło garść szczegółów związanych z nadchodzącą strzelanką Borderlands 4.
Po skasowaniu Odyssey Blizzard pracuje nad mieszanką FPS-a i RPG
Jakub Błażewicz, 30 sierpnia 2024, 14:50
Jeden z menadżerów produkcji Blizzarda dał nam wskazówkę co do nowego projektu studia, być może powiązanego z ofertami pracy z maja.
Youtuber zebrał ekipę marzeń, żeby stworzyć najlepszą strzelankę taktyczną w historii
Marcin Bukowski, 30 sierpnia 2024, 12:09
Youtuber Karmakut zirytowany stagnacją taktycznych strzelanek postanowił stworzyć własną grę. Do pomocy zatrudnił deweloperów m.in. Army 3 czy Ready or Not.
Ubisoft ma być niezadowolony z liczby graczy darmowej strzelanki XDefiant. Firma rzekomo postawiła twórcom ultimatum
Kamil Kleszyk, 30 sierpnia 2024, 10:19
Sieciową strzelankę XDefiant złapała zadyszka. Niezadowolony z takiego obrotu spraw ma być Ubisoft, który ponoć zaczyna wywierać presję na twórcach.
Wstępne wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops 6 są identyczne jak Modern Warfare 3. Na premierę zagramy na 16 mapach
Marcin Bukowski, 28 sierpnia 2024, 20:33
Activision opublikowało wymagania sprzętowe Call of Duty: Black Ops 6, które są identyczne jak w przypadku Modern Warfare 3. Przy okazji poznaliśmy nowe szczegóły dotyczące trybu multiplayer.
Efektem 8 lat produkcji jest gra dla nikogo. Concord to najbardziej generyczna strzelanka, w jaką przyszło mi zagrać
Paweł Woźniak, 27 sierpnia 2024, 12:30
Concord to gra dla nikogo. Tak właśnie napisałbym, gdybyście poprosili mnie o jednozdaniową opinię na temat nowego hero shootera wydanego przez Sony. A gdybyście chcieli, żebym powiedział coś więcej, dodałbym, że to gra dla nikogo, za którą trzeba zapłacić 170 zł.
SPRAWL 96 wprowadza mechanizmy cenionego na Steamie FPS-a do klasycznego Quake’a
Adrian Werner, 26 sierpnia 2024, 14:58
Twórcy wysoko ocenianego boomer shootera SPRAWL opracowali własną modyfikację do pierwszej części serii Quake, przenosząc do niej mechanizmy z swojej gry.
„Half-Life 3 jest prawdziwy, a Valve próbuje ukryć, że wracamy do Xen”. Nowy film o HL3 to efekt 3 lat pracy znanego dataminera
Krzysztof Kałuziński, 25 sierpnia 2024, 16:49
Gabe Follower twierdzi, że Half-Life 3 powstaje od dawna, a informacje na jego temat zaszyte są w kodach źródłowych innych gier od Valve Corporation.
Stworzyli ambitny system AI i sami nie wiedzą, jak go wykorzystać. Twórcy Arena Breakout: Infinite przedstawili plany rozwoju gry
Adrian Werner, 23 sierpnia 2024, 13:10
Na targach gamescom autorzy sieciowej strzelanki Arena Breakout: Infinite opowiedzieli o planach rozwoju gry, w tym o ciekawym systemie AI.
Twórcy STALKER-a 2 są całkiem pewni listopadowej premiery. Mowią też o wielkości gry i prezentują nowy trailer
Jakub Błażewicz, 23 sierpnia 2024, 10:53
S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl tym razem ma ukazać się zgodnie z planem. Studio GSC Game World pokazało też nowy zwiastun gry i omówiło zawartość gry.
Teaser Borderlands 4 skrywa wiele sekretów, ale nie odwróciło to uwagi graczy od nietrafionego wpisu jednego z twórców
Jakub Błażewicz, 22 sierpnia 2024, 14:15
Randy Pitchford mówi o wielu sekretach teasera Borderlands 4, ale niektórych fanów bardziej zainteresowała „tajemnica” logo Steama w filmiku.
Twórcy Delta Force wdrażają politykę „zero tolerancji" dla osób łamiących zasady darmowej strzelanki. Czeka ich publiczne łajanie
Adrian Werner, 21 sierpnia 2024, 11:51
Na targach gamescom pokazano nowy zwiastun sieciowej strzelanki Delta Force. Twórcy przystąpili także do walki z cheaterami.
Kampania Call of Duty: Black Ops 6 na pierwszym gameplayu. Zgodnie z tradycją pracuje nad nią studio Raven
Krystian Pieniążek, 20 sierpnia 2024, 20:14
Jedną z produkcji zaprezentowanych na tegorocznym gamescom Opening Night Live było Call of Duty: Black Ops 6. Deweloperzy ze studia Raven Software przywieźli do Kolonii widowiskowy zwiastun rozgrywki z kampanii fabularnej.
Borderlands 4 zapowiedziane. Gearbox spróbuje zmyć plamę po katastrofalnym debiucie marki w kinach
Marcin Bukowski, 20 sierpnia 2024, 20:08
Studio Gearbox Software oficjalnie zapowiedziało grę Borderlands 4. Premiera nowej odsłony serii kultowych strzelanek planowana jest na 2025 rok.
IEM Cologne 2024 - przed Gamescomem w Kolonii rządził CS2
Dariusz Matusiak, 20 sierpnia 2024, 14:35
„Katedra Counter Strike’a” – tak zwana jest LANXESS Arena w Kolonii, gdzie już od dekady odbywa się turniej z cyklu Intel Extreme Masters. Podczas tegorocznej edycji emocji nie brakowało, a zobaczenie tego wszystkiego od środka wynosi je na zupełnie inny poziom!
Koniec z automatyzacją gry w CS 2. Valve bierze się za skrypty oraz oszustów
Jakub Błażewicz, 20 sierpnia 2024, 11:37
Valve rozpoczęło testy VacNet 3.0, ale wprowadziło też ważne zmiany w Counter-Strike'u 2 związane z bindami.
Review bombing popularnej strzelanki na Steam wywołał zażarty spór wśród graczy. Jedni bronią twórców, inni twierdzą, że nie dotrzymali oni słowa społeczności Hunt: Showdown
Hubert Śledziewski, 19 sierpnia 2024, 20:17
Po ostatniej aktualizacji strzelanka Hunt: Showdown została „zbombardowana” negatywnymi recenzjami na Steamie, a twórcy zapowiedzieli pożądane przez graczy zmiany. Na tym jednak nie koniec, gdyż fani zaczęli się kłócić, czy review bombing jest zasłużony.
Tajemnicze ruchy na Steam wskazują, że Half-Life 2 też może otrzymać rocznicową aktualizację od Valve
Jakub Błażewicz, 19 sierpnia 2024, 13:26
Valve najwyraźniej szykuje coś w związku z Half-Life'em 2. Czyżby druga odsłona cyklu również miała otrzymać rocznicową aktualizację?
Nowa postapokaliptyczna strzelanka z otwartym światem ma przypominać Hadesa w podejściu do fabuły. Twórcom Exoborne zależy, by nie odstraszyć graczy na „dzień dobry”
Agnieszka Adamus, 18 sierpnia 2024, 22:07
Exoborne to strzelanka, za którą odpowiada jeden z twórców The Division. Tytuł ten ma zaoferować między innymi fabułę opowiadaną w stylu znanym z Hadesa.
Wojna... wojna czasami się zmienia. Iron Storm roztaczało przed nami wizję niekończącego się konfliktu w sercu Europy
Krystian Pieniążek, 17 sierpnia 2024, 20:00
Iron Storm było jedną z produkcji prezentujących alternatywną wersję historii, w której II wojna światowa nigdy się nie wydarzyła, a na jej miejscu rozgorzał pięćdziesięcioletni konflikt rozpoczęty w 1914 roku. Przekonajmy się, co poza tym miał do zaoferowania ten tytuł.
Jedna rzecz przysłoniła masę świetnych nowości w popularnej strzelance. Gracze zmiażdżyli Hunt: Showdown na Steam
Agnieszka Adamus, 17 sierpnia 2024, 12:47
Hunt: Showdown nie ma najlepszego okresu. Aktualizacja wprowadzająca wiele interesujących nowości została zmiażdżona przez graczy. Powodem jest nie najlepiej zaprojektowane UI.