Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2024, 10:09

autor: Adrian Werner

Far Cry 7 wewnętrznie opóźniony. Ubisoft szuka nowej formuły serii, jeden z kierunków to extraction shooter (plotka)

W sieci pojawiły się wiarygodne plotki o przyszłości serii Far Cry. Zarówno następna główna odsłona cyklu, jak i multiplayerowy spin-off mają zaoferować nowa formułę cyklu.

Źródło fot. Ubisoft. Screen z Far Cry 6.
i

W sieci pojawiły się ciekawe doniesienia o następnych grach z serii Far Cry. Dajemy im wiarę, bo ich źródłem jest mający bardzo dobrą renomę insider Tom Henderson.

Informacje dotyczą następnej głównej odsłony serii, która wewnątrz firmy Ubisoft tymczasowo nazywana jest Blackbird (ale chodzi tu o Far Cry 7), jak również sieciowego spin-offa, który na razie funkcjonuje pod nazwą Maverick.

  1. Początkowo obie gry miały zadebiutować w 2025 roku, ale zostały niedawno wewnętrznie przełożone na 2026 r., gdyż poziom skomplikowania projektów okazał się wyższy, niż pierwotnie zakładano.
  2. Obie gry powstają w studiu Ubisoft Montreal i projektowane są tak, aby mocno zmienić formułę cyklu. Ma to oznaczać m.in. gruntowne przebudowanie systemu poruszania się, który ma być bardziej taktyczny, choć zachowa możliwości znane z poprzednich odsłon, a więc sprint, wślizgi i przeskakiwanie nad przeszkodami itp.

Far Cry 7 – nieoficjalne szczegóły

W Blackbird / Far Cry 7 będziemy musieli ocalić naszą rodzinę, porwaną przez kult mający obsesję na punkcie teorii spiskowych, który przeprowadza eksperymenty na dzieciach i zwierzętach za pomocą substancji halucynogennych.

  1. Na wykonanie tej misji bohater ma mieć tylko 24 godziny w świecie gry, jednak w rzeczywistości czas ma płynąć wolniej, więc sam gracz będzie musiał zmieścić się w 72 godzinach. Nasza postać ma nosić zegarek, który będzie nas informował, ile pozostało nam jeszcze czasu na wykonanie zadania.
  2. Według Hendersona plotki o tym, że przywódcę kultu zagra Cillian Murphy są nieprawdziwe.

Far Cry: Maverick – nieoficjalne szczegóły

Z kolei Maverick ma być grą typu extraction shooter (czyli w stylu Escape from Tarkov czy Hunt: Showdown), wzbogaconą mocnymi elementami survivalowymi.

  1. Akcja toczyć się będzie w mroźnych regionach Alaski, a gracze będą walczyli ze sobą i agresywną lokalną fauną
  2. Ważnym aspektem rozgrywki będzie ścieranie się z ekstremalnymi warunkami pogodowymi.

Oba projekty na początku tworzone były jako jedna gra (pod nazwą kodową Talisker), która dopiero po jakimś czasie została rozbita na dwie produkcje. Dlatego obie mają wiele cech wspólnych – zarówno pod względem rozgrywki, jak i technologii (co obejmuje m.in. porzucenie znanego z poprzednich odsłon silnika Dunia na rzecz technologii Snowdrop, znanej m.in. z Avatar: Frontiers of Pandora oraz Star Wars: Outlaws).

Jednocześnie w obu tytułach pojawią się spore różnice. Przykładowo system ekwipunku i gromadzenia łupów z Mavericka nie znajdzie się w Far Cry 7, gdyż rozwiązania dobre dla sieciowej gry typu extraction shooter nie miałyby sensu w scenariuszu, gdzie desperacko próbujemy ocalić własną rodzinę przed kultem.

Deweloperzy pracujący nad obydwoma projektami mają być optymistycznie nastawieni co do ich przyszłości. Pomimo opóźnień produkcja gier przebiega w dobrym tempie, a kształt, jakiego nabierają, ma być obiecujący.

Nie zmienia to jednak faktu, że w zespole odpowiedzialnym za Mavericka pojawił się również niepokój spowodowany obecną sytuacją w Ubisoftcie oraz porzuceniem XDefiant. O ile Far Cry 7 wydaje się bezpieczny, tak multiplayerowy spin-off cyklu może szybko zostać zamknięty, jeśli nie spełni oczekiwań szefostwa.

  1. Oficjalna strona firmy Ubisoft

Seria porażek przy gonieniu trendów.

Obawy twórców projektu Maverick nie są bezpodstawne. Ubisoft najczęściej odnosi sukcesy w kategorii multiplayer wtedy, gdy idzie własną ścieżką, jak to było w przypadku For Honor czy Tom Clancy's Rainbow Six: Siege.

Natomiast próby gonienia za istniejącymi trendami najczęściej kończą się porażkami. Poza wspomnianym XDefiant wydawca przejechał się także na próbach podbicia zatłoczonej już kategorii battle royale – serwery Hyper Scape wyłączono dwa lata po premierze, a Tom Clancy's Ghost Recon: Frontline skasowano, jeszcze zanim tytuł miał szansę zadebiutować na rynku.

Specyfika rozgrywki serii Far Cry w połączeniu z elementami survivalowymi mogą sprawić, że Maverick będzie w stanie odnieść sukces w kategorii extraction shooterów, ale równie dobrze te elementy mogą okazać się niewystarczające, aby odciągnąć graczy od istniejących produkcji tego typu.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej