Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2024, 11:31

Gracze STALKER-a 2 ułatwiają sobie zwiedzanie Zony. Pomaga im mod Fast Travel Anywhere

Szybka podróż w S.T.AL.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl potrafi być kosztowna. Chyba że skorzystamy z popularnej modyfikacji na PC.

Źródło fot. GSC Game World.
i

Gracze S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl ochoczo instalują moda, który pozwala im zignorować w teorii jedną z głównych atrakcji gry: otwarty świat. Na to pozwala im modyfikacja opracowania przez internautę o pseudonimie Iopsi: Fast Travel Anywhere, którą od początku grudnia pobrano ponad 10 tysięcy razy.

Gwoli ścisłości, druga część nuklearnej serii studia GSC Game World ma własny system szybkiej podróży. Tyle że z pewnymi ograniczeniami. Przede wszystkim przewodnicy życzą sobie opłatę za poprowadzenie do różnych lokacji w Zonie, co w przypadku dalszych podróży (czytaj: takich, na których gracz najbardziej chciałby zaoszczędzić czasu zamiast iść tam na piechotę), może być sporym wydatkiem.

Tymczasem wielu graczy przyzwyczaiło się, że prędzej czy później gra pozwoli im swobodnie teleportować się między wybranymi lokacjami. Co więcej, „żyjący” świat STALKER-a 2 nadal nie jest tak „żywy”, jakby sobie tego życzyli gracze. W efekcie mozolny backtracking jest mało eskcytujący. Dlatego też szybko pojawiła się wspomniana modyfikacja, niewymagająca nawet „odkrycia” celu podróży, i najwyraźniej wielu graczy skorzystało z niej od premiery.

Moder zastrzegł przy tym, by, po pierwsze, gracze wykonywali szybki zapis przed teleportacją, a po drugie, by nie przenosili się w miejsca, do których nie mają dostępu w inny sposób. W tym drugim przypadku może to skończyć się zablokowaniem postępów nie tylko pobocznych zadań, ale nawet głównego wątku fabularnego.

Fast Travel Anywhere wymaga do działania pakietu UE4SS.

  1. STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad
  2. S.T.A.L.K.E.R.: Heart of the Chornobyl – poradnik do gry

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej