Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 stycznia 2025, 10:22

Doom: The Dark Ages bez multiplayera. Twórcy nie kryją zadowolenia: „Są rzeczy, które chcieliśmy zrobić od dawna, ale nie mogliśmy”

Studio id Software potwierdziło, że Doom: The Dark Ages nie oferuje trybu multiplayer. Ponadto twórcy rozbudowali system poziomów trudności o szereg modyfikatorów.

Źródło fot. id Software
i

Jeżeli liczyliście, że w nachodzącym Doom: The Dark Ages będziecie mogli bawić się razem ze znajomymi, to przychodzę ze smutną wiadomością. Twórcy gry potwierdzili bowiem, że gra zaoferuje jedynie tryb singleplayer.

Doom: The Dark Ages bez trybu multiplayer

Jest to o tyle zaskakujące, że zarówno Doom z 2016 roku jak i jego sequel – Doom Eternal – zawierały tryby multiplayer. Były one jednak raczej niszowe, a gracze nie zostali z nimi na dłużej, przez co dość szybko „umarły”. Najwyraźniej id Software zdało sobie sprawę, że fani preferują kampanię i to na niej skupili całą swoją uwagę. W ten sposób, zdaniem producenta gry Marty’ego Strattona, będzie ona największa i najlepsza w całej historii serii.

Będzie tylko kampania. Podjęliśmy tę decyzję na samym początku, aby w pełni się w nią zaangażować. To nasza największa, najbardziej rozbudowana i najbardziej epicka kampania w historii i jesteśmy po prostu bardzo zadowoleni z tej decyzji.

Reżyser gry, Hugo Martin, dodał, że dzięki zrezygnowaniu z trybu multiplayer zespół był w stanie dodać do nowego Dooma wiele nowych elementów. Dodatkowe zasoby do wykorzystania zaowocowały chociażby mechem Atlanem czy smokiem.

Są rzeczy, które chcieliśmy zrobić w grze od dawna, ale nie mogliśmy, ponieważ mieliśmy tryb multiplayer – który kochaliśmy – ale tym razem naprawdę mogliśmy skupić się tylko na kampanii i po prostu podnieść poziom tego doświadczenia.

Modyfikatory poziomu trudności

Studio id Software ciekawie podeszło również do poziomów trudności w nowym Doomie. Otrzymamy oczywiście standardowe opcje okraszone klimatyczną nazwą, ale twórcy poszli o krok dalej i przygotowali szereg suwaków modyfikujących poszczególne elementy gry.

id Software

Na liście znajdziemy opcje dostosowywania otrzymywanych i zadawanych obrażeń, prędkość pocisków, agresję wrogów, szerokość okienka parowania, długość ogłuszenia, prędkość gry czy ilość zasobów. Opcji jest więc całkiem sporo, dzięki czemu każdy będzie mógł przystosować grę do własnych upodobań lub po prostu zaszaleć po jej ukończeniu i ustawić wszystko na maksimum.

Nowy system poziomów trudności pozwoli graczom dostosować prędkość i wyzwanie gry do tego, co im najbardziej odpowiada. Możesz ją przyspieszyć lub spowolnić – to Doom dla wszystkich Slayerów.

Doom: The Dark Ages zadebiutuje 15 maja 2025 roku na PC oraz konsolach PS5 i XSX/S. Twórcy udostępnili już wymagania sprzętowe gry, które, tak jak jej cena, nie należą do najniższych.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej