Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lutego 2025, 13:46

Borderlands 4 ograniczy dziwactwa, ale za to zaoferuje najbardziej rozbudowane drzewko umiejętności w historii serii

Borderlands 4 klimatem będzie bliżej do dwóch pierwszych odsłon zwariowanego cyklu looter shooterów, a w grze znajdziemy miliardy broni i akcesoriów.

Źródło fot. Gearbox Software.
i

„Miliardy” broni i akcesoriów oraz najbardziej złożone drzewka zdolności w historii serii – to i wiele więcej ma zaoferować Borderlands 4.

Tak obiecali twórcy gry w rozmowie z serwisem GamesRadar. Anthony Nicholson, starszy producent projektu, omówił zmiany w systemie łupów, które mają odświeżyć znaną formułę. Twórca zapewnia, że Borderlands 4 da graczom „największą wolność strzelania i łupienia” w historii marki, opierając się na tym, dzięki czemu seria była tak „innowacyjna” w poprzednich odsłonach.

Temu będzie służyć nowa mechanika związana z przemieszczaniem się oraz bardziej „płynnie” połączone lokacje wirtualnego świata, ale też wspomniane drzewka zdolności. Nicholson zapewnia, że „czwórka” zaoferuje najbardziej „głębokie i zróżnicowane skill trees”, dzięki czemu gracze będą mieli bezprecedensowe możliwości wyrażenia siebie poprzez swoje „buildy”. Także dzięki, tak jest, „miliardom” broni i akcesoriów do wyboru – więcej niż kiedykolwiek wcześniej w Borderlands.

Oczywiście trudno wyobrazić sobie Borderlands bez innego elementu: zwariowanego humoru. W temacie tego Nicholson stwierdził, że pod względem klimatu Borderlands 4 będzie bliższa dwóm pierwszym odsłonom serii (zostanie osadzona mniej więcej między nimi). Najwyraźniej zobaczymy zarówno niemal „kreskówkowych” złoczyńców, jak i bardziej brutalne klimaty postapokalipsy. Nicholson napomknął o ponurej rzeczywistości na planecie Kairos, z czego jej mieszkańcy dobrze zdają sobie sprawę. Wygląda więc na to, że „czwórka” nieco ograniczy „dziwactwa” w porównaniu z trzecim Borderlands.

Oczywiście twórcy nie chcą jeszcze zdradzać zbyt wiele ponad ogólne zapewnienia, że będzie to najambitniejsze Borderlands w historii i spory krok dla gatunku looter shooterów. Na razie studio Gearbox przygotowało dopiero jeden pokaz rozgrywki. Gra ukaże się w tym roku na PC, PS5 i XSX/S.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej