Choć to nie Half-Life 3, ta strzelanka science fiction ma wydobyć esencję serii, oferując niebanalną fabułę i brutalną walkę. W Invariant odkryjemy sekrety Antarktydy
Tęsknicie za serią Half-Life? Jeśli tak, to zainteresować Was powinien wyraźnie zainspirowany tym cyklem FPS Invariant.
Coraz więcej wskazuje na to, że studio Valve po cichu pracuje nad Half-Life 3. Najpewniej jednak sporo jeszcze poczekamy na zapowiedź tej produkcji. W międzyczasie warto zainteresować się ujawnionym niedawno projektem Invariant, czyli pierwszoosobową strzelanką dla pojedynczego gracza, która jest wyraźnie wzorowana na serii z Gordonem Freemanem.
- Gra zmierza wyłącznie na PC i sprzedawana będzie w serwisie Steam.
- Autorzy nie są na razie gotowi podać planowanej daty premiery.
- Produkcja nie zaoferuje polskiej wersji językowej.
Invariant przeniesie nas do zlokalizowanej na Antarktydzie stacji badawczej, gdzie poprzez głębokie odwierty naukowcy próbują dotrzeć do nowego źródła energii. Oczywiście, podczas tych badań coś pójdzie nie tak i placówka opanowana zostanie przez dziwne potwory, które dawniej ukrywały się pod wiecznym lodem. Co gorsza, kierująca całym budynkiem AI oszaleje, stwarzając dodatkowe zagrożenie dla naszego bohatera.
Za projekt odpowiada nowe studio Faros Interactive. W jego skład wchodzą weterani serii Serious Sam, jak również moderzy, którzy pracowali m.in. przy modyfikacji Skywind. Patrząc na udostępnione do tej pory materiały, oczywistym jest, że twórcy Invariant wzorowali się na serii Half-Life. Styl wizualny lokacji mocno przypomina ten cykl, podobnie jak projekty potworów. Skute lodem miejsce akcji budzi także skojarzenia z tym, co miało oferować porzucone Half-Life 2: Episode 3.
Autorzy chcą opracować bogatą fabularnie kampanię z mocno filmowym klimatem. W trakcie zabawy zajmiemy się nie tylko walką, ale również rozwiązywaniem zagadek. Wiele z wyzwań logicznych obracać się ma wokół prób przechytrzenia kierowanych przez oszalałą AI systemów bezpieczeństwa. Wszystko to wygląda bardzo obiecująco, zwłaszcza że mamy ostatnio wyraźny niedostatek FPS-ów dla pojedynczego gracza oferujących rozbudowane scenariusze.