STALKER 2 otrzymał pierwszy naprawdę duży patch. Aktualizacja 1.1 rozwiązuje ponad 1800 problemów, część z nich dotyczy systemu A-Life
STALKER 2 otrzymał pierwszą dużą aktualizację, która rozwiązuje niemal 2 tysiące problemów. Najważniejsze są jednak poprawki źle działającego systemu A-Life.
Niemal równo miesiąc po premierze S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl twórcy udostępnili pierwszą dużą aktualizacją oznaczoną numerem 1.1. Rozwiązuje ona ponad 1800 problemów, wśród których znajdziemy m.in. pierwszą iterację poprawek dla źle działającego systemu A-Life. Deweloperzy ostrzegli przy tym, że łatka jest naprawdę spora (według graczy na Steamie „waży” 100-110 GB), więc przygotujcie się na długie pobieranie.
STALKER 2 – zmiany w wersji 1.1
Zacznijmy od najważniejszego, czyli systemu A-Life.
- Znacznie zwiększony został zasięg, w którym gracz jest w stanie dostrzec postacie niezależne, a one same częściej wędrują teraz po Strefie.
- NPC mają również ulepszą nawigację oraz zwiększoną motywację do poszerzania terytoriów i atakowania wrogów.
- Ponadto naprawiono błąd związany z pojawianiem się NPC-ów za plecami gracza, oraz inny, który powodował, że nie istnieli oni w trybie offline, czyli poza zasięgiem naszej wizualizacji.
- Od teraz grupy eksplorujące Strefę są też bardziej zróżnicowane pod względem możliwych frakcji i liczebności.
Następne na liście są ulepszenia związane ze sztuczną inteligencją. Wśród najważniejszych warto wymienić zmniejszoną liczbę pojawiających się psionicznych psów, poprawki w zachowaniu NPC-ów strzelających zza osłon, lepsze odnajdywanie przez nich drogi czy usprawnienia dotyczące ich pokojowego zachowania.
Zadbano oczywiście o poprawki balansu, zawierające m.in. zwiększone nagrody za kilka misji, wydłużony czas odnowienia umiejętności Snorka, zmienioną wartość artefaktu „złota rybka”, czy poprawione obrażenia zadawane przez pola psioniczne.
Naprawiono mnóstwo problemów związanych z przerywnikami filmowymi, interaktywnymi obiektami, misjami głównymi i pobocznymi, a także otwartym światem i jego eksploracją. Cała lista jest naprawdę długa, więc jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi zmianami, polecam do niej zajrzeć.
Na koniec przypomnijmy, że S.T.A.L.K.E.R. 2 pomimo nieidealnej premiery okazał się rentownym projektem i zaczął przynosić zyski dla studia GSC Game World. Pojawiły się nawet informacje o potencjalnej ekranizacji od Netflixa.