Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 grudnia 2024, 10:20

STALKER 2 otrzymał pierwszy naprawdę duży patch. Aktualizacja 1.1 rozwiązuje ponad 1800 problemów, część z nich dotyczy systemu A-Life

STALKER 2 otrzymał pierwszą dużą aktualizację, która rozwiązuje niemal 2 tysiące problemów. Najważniejsze są jednak poprawki źle działającego systemu A-Life.

Źródło fot. GSC Game World
i

Niemal równo miesiąc po premierze S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl twórcy udostępnili pierwszą dużą aktualizacją oznaczoną numerem 1.1. Rozwiązuje ona ponad 1800 problemów, wśród których znajdziemy m.in. pierwszą iterację poprawek dla źle działającego systemu A-Life. Deweloperzy ostrzegli przy tym, że łatka jest naprawdę spora (według graczy na Steamie „waży” 100-110 GB), więc przygotujcie się na długie pobieranie.

STALKER 2 – zmiany w wersji 1.1

Zacznijmy od najważniejszego, czyli systemu A-Life.

  1. Znacznie zwiększony został zasięg, w którym gracz jest w stanie dostrzec postacie niezależne, a one same częściej wędrują teraz po Strefie.
  2. NPC mają również ulepszą nawigację oraz zwiększoną motywację do poszerzania terytoriów i atakowania wrogów.
  3. Ponadto naprawiono błąd związany z pojawianiem się NPC-ów za plecami gracza, oraz inny, który powodował, że nie istnieli oni w trybie offline, czyli poza zasięgiem naszej wizualizacji.
  4. Od teraz grupy eksplorujące Strefę są też bardziej zróżnicowane pod względem możliwych frakcji i liczebności.

Następne na liście są ulepszenia związane ze sztuczną inteligencją. Wśród najważniejszych warto wymienić zmniejszoną liczbę pojawiających się psionicznych psów, poprawki w zachowaniu NPC-ów strzelających zza osłon, lepsze odnajdywanie przez nich drogi czy usprawnienia dotyczące ich pokojowego zachowania.

Zadbano oczywiście o poprawki balansu, zawierające m.in. zwiększone nagrody za kilka misji, wydłużony czas odnowienia umiejętności Snorka, zmienioną wartość artefaktu „złota rybka”, czy poprawione obrażenia zadawane przez pola psioniczne.

Naprawiono mnóstwo problemów związanych z przerywnikami filmowymi, interaktywnymi obiektami, misjami głównymi i pobocznymi, a także otwartym światem i jego eksploracją. Cała lista jest naprawdę długa, więc jeżeli jesteście zainteresowani szczegółowymi zmianami, polecam do niej zajrzeć.

Na koniec przypomnijmy, że S.T.A.L.K.E.R. 2 pomimo nieidealnej premiery okazał się rentownym projektem i zaczął przynosić zyski dla studia GSC Game World. Pojawiły się nawet informacje o potencjalnej ekranizacji od Netflixa.

  1. STALKER 2: Heart of Chornobyl – recenzja. Po 70 godzinach to wciąż gra, którą kocha się pomimo wad

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej