Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

grafika (gry) - newsy i ciekawostki (7)

Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu
Cyberpunk 2077 wykorzysta technologię ray tracingu

Jakub Mirowski, 12 czerwca 2019, 00:33

Firma Nvidia poinformowała, że współpracuje ze studiem CD Projekt RED przy Cyberpunku 2077. Dzięki temu gra polskiego zespołu wykorzysta możliwości oferowane przez technologię ray tracingu.

Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4
Ray tracing za darmo w grywalnym demie Unreal Engine 4

Jakub Błażewicz, 2 czerwca 2019, 12:26

W sieci pojawiło się grywalne demo technologiczne Unreal Engine 4. Pozwala ono sprawdzić za darmo potencjał ray tracingu, a przy okazji zdemolować miasteczko jako marsjański robot.

Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC
Dying Light 2 z najlepszą grafiką na PC

Bartosz Krawcewicz, 24 maja 2019, 20:56

Przedstawiciel studia Techland udzielił serwisowi Wccftech wywiadu odnośnie Dying Light 2, nadchodzącej kontynuacji popularnej gry z otwartym światem. Dowiedzieliśmy się z niego, że tytuł w wersji na PC będzie obsługiwał zaawansowane opcje graficzne niedostępne na konsolach.

Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing
Zobacz Wiedźmina 3 z shaderem imitującym ray tracing

Bartosz Krawcewicz, 23 maja 2019, 18:19

W sieci pojawił się filmik, w którym możemy zobaczyć, jak mniej więcej wyglądałaby gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, gdyby wykorzystywała technologię ray tracingu. Wszystko dzięki wykorzystaniu Marty McFly’s RT Shader autorstwa Pascala Gilchera.

EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite
EA pokazało nowy model renderowania włosów przez silnik Frostbite

Konrad Hazi, 22 maja 2019, 12:45

EA opublikowało serię filmów prezentujących nowe możliwości silnika Frostbite w zakresie renderowania włosów. Technologia ma być wczesną zapowiedzią tego, jak mogą wyglądać gry przyszłości.

Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade
Ray tracing dostępny w grach Quake 3, FEAR i GTA V dzięki Reshade

Konrad Hazi, 19 maja 2019, 15:30

Najnowsza wersja alfa popularnej aplikacji Reshade umożliwia włączenie ray tracingu w wielu współczesnych oraz klasycznych tytułach. Dzięki aplikacji możemy uzyskać zdecydowanie lepszą jakość obrazu, jednak odbywa się to kosztem sporego obciążenia komputera.

Sniper Elite V2 Remastered - porównanie graficzne do oryginału
Sniper Elite V2 Remastered - porównanie graficzne do oryginału

Konrad Serafiński, 13 maja 2019, 09:30

Na kanale PC Gaming Videos w serwisie YouTube pojawił się film prezentujący różnice pomiędzy Sniper Elite V2 Remastered a oryginalną wersją. Sprawdźcie go, jeśli jesteście ciekawi, w jaki sposób zmieniła się produkcja studia Rebellion.

Final Fantasy VII Remake - jak zmieniła się gra od 2015 roku
Final Fantasy VII Remake - jak zmieniła się gra od 2015 roku

Adrian Werner, 12 maja 2019, 11:19

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo oferujący porównanie między najnowszym zwiastunem Final Fantasy VII Remake a wersją pokazaną w 2015 roku. Różnice są spore.

Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom
Crysis z trybem kooperacyjnym i ray tracingiem dzięki modom

Bartosz Świątek, 7 maja 2019, 12:45

Serwis Digital Foundry opublikował interesujący materiał o modach do kultowej strzelanki studia Crytek – Crysis. Dzięki fanowskim modyfikacjom produkcja została wzbogacona o obsługę ray tracingu oraz tryb kooperacyjny.

Days Gone  -  porównanie graficzne pokazu na E3 2016 z finalną wersją
Days Gone - porównanie graficzne pokazu na E3 2016 z finalną wersją

Adrian Werner, 28 kwietnia 2019, 09:48

W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, który porównuje pierwszą prezentację Days Gone z targów E3 2016 z wersją gry, która ostatecznie zadebiutowała na rynku.

30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem
30-minutowy pokaz Minecrafta z ray tracingiem

Konrad Serafiński, 25 kwietnia 2019, 17:00

W sieci pojawił się trwający ponad pół godziny film, prezentujący Minecrafta z obsługą path tracingu (mniej popularnej wersji ray tracingu). Wszystko ponownie dzięki wykorzystaniu modyfikacji SEUS.

Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K
Mod do The Elder Scrolls IV Oblivion podbija jakość tekstur do 4K i 8K

Miłosz Szubert, 18 kwietnia 2019, 10:30

Popularne RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion otrzymało mod podbijający rozdzielczość niemal wszystkich tekstur do 4K i 8K. Dokonano tego za pomocą narzędzia Gigapixel AI. Całość waży około 4,5 GB.

Civilization 6 z modem przywracającym grafikę z piątki
Civilization 6 z modem przywracającym grafikę z piątki

Konrad Serafiński, 9 kwietnia 2019, 10:51

Gra Civilization VI doczekała się moda, który zmienia oprawę graficzną produkcji na taką, która przypomina poprzednią odsłonę cyklu. Twórcą modyfikacji jest dyrektor artystyczny cyklu ze studia Firaxis Games, Brian Busatti.

Debiut lepszych tekstur w Monster Hunter World, trailer RPG Paranoia od Cyanide i inne wieści
Debiut lepszych tekstur w Monster Hunter World, trailer RPG Paranoia od Cyanide i inne wieści

Miłosz Szubert, 4 kwietnia 2019, 16:35

Dziś piszemy o nowej aktualizacji i DLC z lepszymi teksturami do Monster Hunter: World, zestawach klocków LEGO na licencji cyklu Homeworld i pierwszym zwiastunie gry RPG Paranoia: Happines Is Mandatory. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem

Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2019, 09:24

Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.

Vampire The Masquerade: Redemption z zestawem tekstur HD
Vampire The Masquerade: Redemption z zestawem tekstur HD

Michał Kułakowski, 31 marca 2019, 12:38

Wydana 19 lat temu gra Vampire The Masquerade: Redemption, osadzona w popularnym uniwersum Świata Mroku, otrzymała modyfikację, która wprowadza do niej nowy zestaw tekstur HD, wykonanych przy pomocy programu korzystającego z sieci neuronowych.

Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC
Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC

Michał Kułakowski, 29 marca 2019, 17:30

Deweloperzy silnika Unreal Engine 4 opublikowali pełną wersję dema technologicznego z konferencji GDC 2019, które prezentuje w widowiskowy sposób udoskonalony system zniszczeń i fizyki obiektów. Nowe opcje i możliwości zaprezentowane w klipie mają wkrótce zostać udostępnione producentom gier.

Zamknięta beta Mortal Kombat 11 i lepsze tekstury dla Monster Hunter World - wieści
Zamknięta beta Mortal Kombat 11 i lepsze tekstury dla Monster Hunter World - wieści

Miłosz Szubert, 22 marca 2019, 16:10

Dziś piszemy o szczegółach zamkniętej bety Mortal Kombat 11 i darmowym DLC do Monster Hunter: World, które doda do pecetowej wersji wysokiej rozdzielczości tekstury. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4

Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30

Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.

Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS

Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30

Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.

Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing
Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing

Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 11:48

Deweloper Remedy Entertainment zaprezentował kolejny gameplay z gry Control. Dwuminutowy materiał przedstawia metody implementacji głośnej technologii ray tracingu.

Nowy patch do Red Dead Redemption 2 może obniżać jakość grafiki
Nowy patch do Red Dead Redemption 2 może obniżać jakość grafiki

Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 09:32

Gracze biją na alarm: wygląda na to, że przy okazji łatki 1.06 do gry Red Dead Redemption 2 deweloperzy z firmy Rockstar obniżyli nieco jakość oprawy graficznej, rezygnując z technologii ambient occlusion.

 Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD

Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 14:52

Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.

Windows 7 z obsługą DirectX 12
Windows 7 z obsługą DirectX 12

Amadeusz Cyganek, 13 marca 2019, 14:40

To dość niespodziewana decyzja Microsoftu – koncern z Redmond oficjalnie objął system operacyjny Windows 7 wsparciem dla graficznego API DirectX 12. Na początek efekty jego działania zobaczymy w grze World of Warcraft.

Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami
Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami

Adrian Werner, 14 lutego 2019, 09:36

W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności Metro Exodus. Wydaje się, że gra została dobrze zoptymalizowana, nawet przy włączonym ray-tracingu. Ponadto opublikowano filmik z porównaniem graficznym wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4.

Assassin's Creed 3 Remastered - data premiery i porównanie grafiki
Assassin's Creed 3 Remastered - data premiery i porównanie grafiki

Jakub Błażewicz, 6 lutego 2019, 19:13

Poznaliśmy datę premiery Assassin's Creed III Remastered. Pakiet zawierający odświeżoną wersję trójki z dodatkami oraz Assassin's Creed: Liberation Remastered zadebiutuje 29 marca. Firma Ubisoft dostarczyła też filmik z porównaniem remastera z oryginalnym wydaniem gry.

Najlepsze mody do Mass Effect - upiększ grafikę i ulepsz grę
Najlepsze mody do Mass Effect - upiększ grafikę i ulepsz grę

Adrian Werner, 5 lutego 2019, 13:30

Pomimo jedenastu lat na karku pecetowa wersja pierwszej części cyklu Mass Effect pozostaje godną uwagi produkcją. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najważniejszych modów do tego klasyka, pozwalających upiększyć grafikę gry oraz naprawić jej najpoważniejsze problemy.

Anno 1800 na filmie porównującym ustawienia graficzne
Anno 1800 na filmie porównującym ustawienia graficzne

Konrad Serafiński, 30 stycznia 2019, 10:30

Kanał Candyland opublikował kolejny materiał z porównaniem graficznym. Tym razem autorzy filmu zestawili ustawienia graficzne w grze Anno 1800. Różnice są widoczne gołym okiem.

Zobacz porównanie graficzne PUBG, PUBG Lite i PUBG Mobile
Zobacz porównanie graficzne PUBG, PUBG Lite i PUBG Mobile

Bartosz Świątek, 29 stycznia 2019, 12:45

Na YouTubie pojawił się ciekawy materiał, prezentujący porównanie graficzne poszczególnych wydań hitu battle royale od studia PUBG Corp., czyli Playerunknown’s Battlegrounds.

Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym

Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 09:12

Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.

Mod odtwarza GTA 3 z pierwszych trailerów
Mod odtwarza GTA 3 z pierwszych trailerów

Bartosz Krawcewicz, 22 stycznia 2019, 14:09

Modyfikacja GTA 3D upodabnia Grand Theft Auto 3 do pierwszych materiałów promocyjnych, które nie były tak szare i ponure jak ostateczna wersja gry. Mod przywraca również elementy wycięte lub zmienione przez twórców przed premierą.

Battlefield 5 – ban za obniżenie detali poniżej minimum
Battlefield 5 – ban za obniżenie detali poniżej minimum

Bartosz Świątek, 22 stycznia 2019, 12:41

Studio DICE postanowiło ukarać banem użytkownika, który zmniejszył detale w Battlefield V poniżej minimalnego poziomu, zyskując tym samym przewagę nad innymi uczestnikami rywalizacji.

Zobacz ostateczny projekt graficzny remake’u System Shock
Zobacz ostateczny projekt graficzny remake’u System Shock

Bartosz Świątek, 21 stycznia 2019, 08:43

Deweloperzy z Nightdive Studios podzielili się ze światem filmem prezentującym ostateczny projekt graficzny wyczekiwanego remake’u System Shock. Materiał robi dobre wrażenie.

Spintires MudRunner - nowa wersja moda upiększającego tekstury
Spintires MudRunner - nowa wersja moda upiększającego tekstury

Adrian Werner, 27 grudnia 2018, 13:24

Ukazała się nowa wersja projektu Spintires MudRunner Textures mod. Podmienia on większość tekstur otoczenia w popularnym symulatorze studia Saber Interactive.

Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery
Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery

Bartosz Świątek, 10 grudnia 2018, 12:43

Firma UL przedstawiła szczegóły na temat ceny oraz daty premiery Port Royal – pierwszego benchmarku, który będzie testował wydajność komputera w przypadku korzystania z technologii ray tracingu.

Just Cause 4 pod ostrzałem graczy. Gra jest brzydsza niż Just Cause 3?
Just Cause 4 pod ostrzałem graczy. Gra jest brzydsza niż Just Cause 3?

Miłosz Szubert, 6 grudnia 2018, 12:15

Just Cause 4 nie cieszy się zbytnim poważaniem wśród graczy. Dwa dni po premierze w serwisie Steam zaledwie 34% opinii na temat produkcji studia Avalanche jest pozytywnych. Powodem jest między innymi mało imponująca oprawa graficzna, której analizę przeprowadził jeden z użytkowników YouTube.

Red Dead Redemption 2 kontra GTA 5 – porównanie graficzne
Red Dead Redemption 2 kontra GTA 5 – porównanie graficzne

Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 13:09

Serwis Candyland opublikował ciekawy materiał wideo, porównujący oprawę graficzną dwóch przebojów studia Rockstar Games – Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption II.

Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5

Bartosz Świątek, 4 grudnia 2018, 13:54

Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.

3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu
3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu

Adrian Werner, 30 listopada 2018, 15:18

Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.

Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]
Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]

Adrian Werner, 15 listopada 2018, 12:06

Studio DICE wypuściło patch pozwalający aktywować opcję ray tracingu w grze Battlefield V. Pojawiły się już pierwsze benchmarki i są one tragiczne. Korzystanie z tej techniki powoduje ogromny spadek wydajności i nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z tym wyzwaniem. W sieci są też już porównania graficzne wersji na PC, PS4 i XOne.

Fallout 76 - porównanie graficzne wersji PC, PS4 Pro i Xbox One X
Fallout 76 - porównanie graficzne wersji PC, PS4 Pro i Xbox One X

Adrian Werner, 15 listopada 2018, 09:38

Serwis Candyland udostępnił ciekawy filmik pokazujący różnice graficzne w grze Fallout 76 na PC, Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro.

Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści
Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści

Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2018, 13:53

Dziś piszemy o Kaidzie i Nomad – operatorach dołączających do Rainbow Six: Siege w operacji Wind Bastion, rychłym dodaniu technologii RTX do Battlefielda 5, najnowszym dodatku Onslaught do EVE Online i DLC Kuźnia do Shadow of the Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony
AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony

Amadeusz Cyganek, 13 listopada 2018, 10:26

Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.

FIFA 19 – trzeci patch już dostępny (m.in. zmiany w strzałach i nowe twarze piłkarzy)
FIFA 19 – trzeci patch już dostępny (m.in. zmiany w strzałach i nowe twarze piłkarzy)

Amadeusz Cyganek, 7 listopada 2018, 16:55

Ekipa EA Sports wypuściła właśnie trzeci patch do gry FIFA 19. Poprawka wprowadza zmiany w mechanice oddawania strzałów, bezpośredniej defensywie, a także dodaje ulepszone projekty twarzy znanych zawodników.

Warcraft 3 Reforged – zobacz porównanie graficzne z oryginalną wersją
Warcraft 3 Reforged – zobacz porównanie graficzne z oryginalną wersją

Bartosz Świątek, 6 listopada 2018, 14:52

Serwis Candyland opublikował filmik prezentujący porównanie graficzne obydwu wersji RTS-a Warcraft III – tej wydanej w 2002 roku oraz zapowiedzianego niedawno remastera Reforged.

Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu
Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu

Adrian Werner, 28 października 2018, 13:32

Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.

Red Dead Redemption 2 najładniejszy na Xboksie One X – zobacz porównanie graficzne
Red Dead Redemption 2 najładniejszy na Xboksie One X – zobacz porównanie graficzne

Bartosz Świątek, 25 października 2018, 16:06

Serwisy Digital Foundry oraz Candyland przygotowały filmy porównujące jakość grafiki i wydajność w Red Dead Redemption 2 na poszczególnych modelach konsol PlayStation 4 i Xbox One. Gra studia Rockstar Games prezentuje się najlepiej na Xboksie One X.

Nowa wersja fotorealistycznego moda NaturalVision Remastered do GTA 5 już dostępna
Nowa wersja fotorealistycznego moda NaturalVision Remastered do GTA 5 już dostępna

Miłosz Szubert, 25 października 2018, 12:25

W sieci zadebiutowała nowa wersja NaturalVision Remastered, czyli jednego z najlepszych modów graficznych do Grand Theft Auto V. Niestety, jak zdradził jego twórca, jest to ostatnia tak duża aktualizacja.

Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki
Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki

Alicja Górska, 17 października 2018, 14:06

Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).

For Honor - zobacz ulepszenia grafiki na streamie z DLC Marching Fire
For Honor - zobacz ulepszenia grafiki na streamie z DLC Marching Fire

Adrian Werner, 13 października 2018, 12:35

Firma Ubisoft zorganizowała stream promujący dodatek Marching Fire do gry For Honor. Dzięki temu dowiedzieliśmy się dużo m.in. na temat szykowanych ulepszeń graficznych, a te są imponujące.