grafika (gry) - newsy i ciekawostki (7)
Civilization 6 z modem przywracającym grafikę z piątki
Konrad Serafiński, 9 kwietnia 2019, 10:51
Gra Civilization VI doczekała się moda, który zmienia oprawę graficzną produkcji na taką, która przypomina poprzednią odsłonę cyklu. Twórcą modyfikacji jest dyrektor artystyczny cyklu ze studia Firaxis Games, Brian Busatti.
Debiut lepszych tekstur w Monster Hunter World, trailer RPG Paranoia od Cyanide i inne wieści
Miłosz Szubert, 4 kwietnia 2019, 16:35
Dziś piszemy o nowej aktualizacji i DLC z lepszymi teksturami do Monster Hunter: World, zestawach klocków LEGO na licencji cyklu Homeworld i pierwszym zwiastunie gry RPG Paranoia: Happines Is Mandatory. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Zobacz, jak wyglądałby Minecraft z ray tracingiem
Bartosz Świątek, 1 kwietnia 2019, 09:24
Modder o ksywie notglacier wykorzystał modyfikację SEUS, by dodać do Minecrafta obsługę technologii path tracing, czyli nieco mniej znanego w naszej branży wariantu ray tracingu.
Vampire The Masquerade: Redemption z zestawem tekstur HD
Michał Kułakowski, 31 marca 2019, 12:38
Wydana 19 lat temu gra Vampire The Masquerade: Redemption, osadzona w popularnym uniwersum Świata Mroku, otrzymała modyfikację, która wprowadza do niej nowy zestaw tekstur HD, wykonanych przy pomocy programu korzystającego z sieci neuronowych.
Jeszcze więcej destrukcji w pełnym demie Unreal Engine 4 z GDC
Michał Kułakowski, 29 marca 2019, 17:30
Deweloperzy silnika Unreal Engine 4 opublikowali pełną wersję dema technologicznego z konferencji GDC 2019, które prezentuje w widowiskowy sposób udoskonalony system zniszczeń i fizyki obiektów. Nowe opcje i możliwości zaprezentowane w klipie mają wkrótce zostać udostępnione producentom gier.
Zamknięta beta Mortal Kombat 11 i lepsze tekstury dla Monster Hunter World - wieści
Miłosz Szubert, 22 marca 2019, 16:10
Dziś piszemy o szczegółach zamkniętej bety Mortal Kombat 11 i darmowym DLC do Monster Hunter: World, które doda do pecetowej wersji wysokiej rozdzielczości tekstury. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Ray tracing i destrukcja otoczenia na tech demach Unreal Engine 4
Bartosz Świątek, 21 marca 2019, 12:30
Firma Epic Games przedstawiła dwa imponujące dema technologiczne Unreal Engine. Pierwsze z nich skupia się na fizyce i destrukcji otoczenia, a drugie prezentuje potencjał ray tracingu.
Shadow of the Tomb Raider z obsługą ray tracingu i DLSS
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2019, 12:30
Studio Nixxes Software, odpowiedzialne za pecetową wersję Shadow of the Tomb Raider, opublikowało nową łatkę, która pozwala posiadaczom komputerów z kartami graficznymi GeForce RTX skorzystać z technologii ray tracingu oraz DLSS.
Control z nowym gameplayem prezentującym ray tracing
Bartosz Świątek, 19 marca 2019, 11:48
Deweloper Remedy Entertainment zaprezentował kolejny gameplay z gry Control. Dwuminutowy materiał przedstawia metody implementacji głośnej technologii ray tracingu.
Nowy patch do Red Dead Redemption 2 może obniżać jakość grafiki
Jakub Mirowski, 17 marca 2019, 09:32
Gracze biją na alarm: wygląda na to, że przy okazji łatki 1.06 do gry Red Dead Redemption 2 deweloperzy z firmy Rockstar obniżyli nieco jakość oprawy graficznej, rezygnując z technologii ambient occlusion.
Crytek zaprezentował demo z ray tracingiem, działające na karcie graficznej AMD
Jakub Mirowski, 16 marca 2019, 14:52
Firma Crytek pokazała demo o tytule Neon Noir, pokazujące możliwości CryEngine w kwestii technologii ray tracingu. Co ciekawe, skorzystać z nich zdecydowana większość nowoczesnych kart graficznych, również tych produkcji AMD.
Windows 7 z obsługą DirectX 12
Amadeusz Cyganek, 13 marca 2019, 14:40
To dość niespodziewana decyzja Microsoftu – koncern z Redmond oficjalnie objął system operacyjny Windows 7 wsparciem dla graficznego API DirectX 12. Na początek efekty jego działania zobaczymy w grze World of Warcraft.
Metro Exodus - testy wydajności i porównanie graficzne PC z konsolami
Adrian Werner, 14 lutego 2019, 09:36
W sieci pojawiły się pierwsze testy wydajności Metro Exodus. Wydaje się, że gra została dobrze zoptymalizowana, nawet przy włączonym ray-tracingu. Ponadto opublikowano filmik z porównaniem graficznym wersji na PC, Xboksa One i PlayStation 4.
Assassin's Creed 3 Remastered - data premiery i porównanie grafiki
Jakub Błażewicz, 6 lutego 2019, 19:13
Poznaliśmy datę premiery Assassin's Creed III Remastered. Pakiet zawierający odświeżoną wersję trójki z dodatkami oraz Assassin's Creed: Liberation Remastered zadebiutuje 29 marca. Firma Ubisoft dostarczyła też filmik z porównaniem remastera z oryginalnym wydaniem gry.
Najlepsze mody do Mass Effect - upiększ grafikę i ulepsz grę
Adrian Werner, 5 lutego 2019, 13:30
Pomimo jedenastu lat na karku pecetowa wersja pierwszej części cyklu Mass Effect pozostaje godną uwagi produkcją. Przygotowaliśmy dla Was zestawienie najważniejszych modów do tego klasyka, pozwalających upiększyć grafikę gry oraz naprawić jej najpoważniejsze problemy.
Anno 1800 na filmie porównującym ustawienia graficzne
Konrad Serafiński, 30 stycznia 2019, 10:30
Kanał Candyland opublikował kolejny materiał z porównaniem graficznym. Tym razem autorzy filmu zestawili ustawienia graficzne w grze Anno 1800. Różnice są widoczne gołym okiem.
Zobacz porównanie graficzne PUBG, PUBG Lite i PUBG Mobile
Bartosz Świątek, 29 stycznia 2019, 12:45
Na YouTubie pojawił się ciekawy materiał, prezentujący porównanie graficzne poszczególnych wydań hitu battle royale od studia PUBG Corp., czyli Playerunknown’s Battlegrounds.
Xbox nowej generacji być może z obsługą ray tracingu w czasie rzeczywistym
Bartosz Świątek, 25 stycznia 2019, 09:12
Zgodnie z doniesieniami, które pojawiły się na forach Reddit oraz ResetEra, nowy Xbox może posiadać wsparcie dla głośnej technologii ray tracingu. Microsoft podobno opowie więcej na ten temat w czasie GDC 2019.
Mod odtwarza GTA 3 z pierwszych trailerów
Bartosz Krawcewicz, 22 stycznia 2019, 14:09
Modyfikacja GTA 3D upodabnia Grand Theft Auto 3 do pierwszych materiałów promocyjnych, które nie były tak szare i ponure jak ostateczna wersja gry. Mod przywraca również elementy wycięte lub zmienione przez twórców przed premierą.
Battlefield 5 – ban za obniżenie detali poniżej minimum
Bartosz Świątek, 22 stycznia 2019, 12:41
Studio DICE postanowiło ukarać banem użytkownika, który zmniejszył detale w Battlefield V poniżej minimalnego poziomu, zyskując tym samym przewagę nad innymi uczestnikami rywalizacji.
Zobacz ostateczny projekt graficzny remake’u System Shock
Bartosz Świątek, 21 stycznia 2019, 08:43
Deweloperzy z Nightdive Studios podzielili się ze światem filmem prezentującym ostateczny projekt graficzny wyczekiwanego remake’u System Shock. Materiał robi dobre wrażenie.
Spintires MudRunner - nowa wersja moda upiększającego tekstury
Adrian Werner, 27 grudnia 2018, 13:24
Ukazała się nowa wersja projektu Spintires MudRunner Textures mod. Podmienia on większość tekstur otoczenia w popularnym symulatorze studia Saber Interactive.
Nowy 3DMark przetestuje ray tracing. Znamy cenę i datę premiery
Bartosz Świątek, 10 grudnia 2018, 12:43
Firma UL przedstawiła szczegóły na temat ceny oraz daty premiery Port Royal – pierwszego benchmarku, który będzie testował wydajność komputera w przypadku korzystania z technologii ray tracingu.
Just Cause 4 pod ostrzałem graczy. Gra jest brzydsza niż Just Cause 3?
Miłosz Szubert, 6 grudnia 2018, 12:15
Just Cause 4 nie cieszy się zbytnim poważaniem wśród graczy. Dwa dni po premierze w serwisie Steam zaledwie 34% opinii na temat produkcji studia Avalanche jest pozytywnych. Powodem jest między innymi mało imponująca oprawa graficzna, której analizę przeprowadził jeden z użytkowników YouTube.
Red Dead Redemption 2 kontra GTA 5 – porównanie graficzne
Adrian Werner, 5 grudnia 2018, 13:09
Serwis Candyland opublikował ciekawy materiał wideo, porównujący oprawę graficzną dwóch przebojów studia Rockstar Games – Grand Theft Auto V oraz Red Dead Redemption II.
Nvidia i DICE poprawią do 50% wydajność ray tracingu w Battlefield 5
Bartosz Świątek, 4 grudnia 2018, 13:54
Dzięki nowemu pakietowi sterowników dedykowanych kartom GeForce RTX oraz mającej zadebiutować dziś aktualizacji do omawianego tytułu – zatytułowanej Rozdział I: Wstęp – wydajność ray tracingu w najnowszej grze DICE znacznie wzrośnie.
3DMark Port Royale - zapowiedziano benchmark ray tracingu
Adrian Werner, 30 listopada 2018, 15:18
Firma UL zapowiedziała 3DMark Port Royale, czyli benchmark zaprojektowany specjalnie z myślą o testowaniu wydajności przy wykorzystaniu ray tracingu. Premiera planowana jest na początek przyszłego roku.
Ray tracing w Battlefield 5 dosłownie zabija FPS-y [aktualizacja]
Adrian Werner, 15 listopada 2018, 12:06
Studio DICE wypuściło patch pozwalający aktywować opcję ray tracingu w grze Battlefield V. Pojawiły się już pierwsze benchmarki i są one tragiczne. Korzystanie z tej techniki powoduje ogromny spadek wydajności i nawet karta GeForce RTX 2080 Ti nie radzi sobie z tym wyzwaniem. W sieci są też już porównania graficzne wersji na PC, PS4 i XOne.
Fallout 76 - porównanie graficzne wersji PC, PS4 Pro i Xbox One X
Adrian Werner, 15 listopada 2018, 09:38
Serwis Candyland udostępnił ciekawy filmik pokazujący różnice graficzne w grze Fallout 76 na PC, Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro.
Nowi operatorzy w Rainbow Six Siege, RTX zmierza do Battlefield 5 i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 14 listopada 2018, 13:53
Dziś piszemy o Kaidzie i Nomad – operatorach dołączających do Rainbow Six: Siege w operacji Wind Bastion, rychłym dodaniu technologii RTX do Battlefielda 5, najnowszym dodatku Onslaught do EVE Online i DLC Kuźnia do Shadow of the Tomb Raider. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
AMD wprowadzi ray tracing wtedy, gdy obsłużą go wszystkie Radeony
Amadeusz Cyganek, 13 listopada 2018, 10:26
Technologia ray tracingu to jedna z największych nowalijek ostatnich lat, jeśli chodzi o poletko kart graficznych. Inżynierowie z AMD przyglądają się temu rozwiązaniu wnikliwie, ale wiele wskazuje na to, że wspomnianego narzędzia nie zastosują w kartach z rodziny Radeon przez długi czas.
FIFA 19 – trzeci patch już dostępny (m.in. zmiany w strzałach i nowe twarze piłkarzy)
Amadeusz Cyganek, 7 listopada 2018, 16:55
Ekipa EA Sports wypuściła właśnie trzeci patch do gry FIFA 19. Poprawka wprowadza zmiany w mechanice oddawania strzałów, bezpośredniej defensywie, a także dodaje ulepszone projekty twarzy znanych zawodników.
Warcraft 3 Reforged – zobacz porównanie graficzne z oryginalną wersją
Bartosz Świątek, 6 listopada 2018, 14:52
Serwis Candyland opublikował filmik prezentujący porównanie graficzne obydwu wersji RTS-a Warcraft III – tej wydanej w 2002 roku oraz zapowiedzianego niedawno remastera Reforged.
Atomic Heart - nowe wideo pokazuje zalety ray tracingu
Adrian Werner, 28 października 2018, 13:32
Mundfish wypuściło zapis dema technologicznego retrofuturystycznego FPS-a Atomic Heart, które koncentruje się na pokazaniu zalet ray tracingu.
Red Dead Redemption 2 najładniejszy na Xboksie One X – zobacz porównanie graficzne
Bartosz Świątek, 25 października 2018, 16:06
Serwisy Digital Foundry oraz Candyland przygotowały filmy porównujące jakość grafiki i wydajność w Red Dead Redemption 2 na poszczególnych modelach konsol PlayStation 4 i Xbox One. Gra studia Rockstar Games prezentuje się najlepiej na Xboksie One X.
Nowa wersja fotorealistycznego moda NaturalVision Remastered do GTA 5 już dostępna
Miłosz Szubert, 25 października 2018, 12:25
W sieci zadebiutowała nowa wersja NaturalVision Remastered, czyli jednego z najlepszych modów graficznych do Grand Theft Auto V. Niestety, jak zdradził jego twórca, jest to ostatnia tak duża aktualizacja.
Ray tracing zbyt wymagający do płynnej rozgrywki
Alicja Górska, 17 października 2018, 14:06
Studio Remedy opublikowało kolejne informacje o postępie prac nad swoim najnowszym projektem, czyli Control. Znamy już wstępne dane dotyczące poziomu obciążenia sprzętu dla zastosowanej w grze technologii ray tracingu (śledzenia promieni).
For Honor - zobacz ulepszenia grafiki na streamie z DLC Marching Fire
Adrian Werner, 13 października 2018, 12:35
Firma Ubisoft zorganizowała stream promujący dodatek Marching Fire do gry For Honor. Dzięki temu dowiedzieliśmy się dużo m.in. na temat szykowanych ulepszeń graficznych, a te są imponujące.
PhotoRealistic San Andreas ENB - oto fotorealistyczny mod do GTA 5
Miłosz Szubert, 12 października 2018, 10:40
Na początku bieżącego tygodnia światło dzienne ujrzała pierwsza wersja modyfikacji PRSA do gry Grand Theft Auto V. Sprawia ona, że oprawa graficzna dzieła studia Rockstar zyskuje na fotorealizmie.
Szczegóły Assassin's Creed 3 Remastered – zmiany w grafice i rozgrywce
Jakub Błażewicz, 10 października 2018, 16:35
Firma Ubisoft podała szczegóły dotyczące Assassin's Creed III Remastered. Odświeżona wersja trzeciej odsłony słynnej serii, szykowana jako część przepustki sezonowej AC Odyssey, zaoferuje wszystkie DLC, odświeżoną oprawę wizualną oraz zmiany w rozgrywce.
Graficzna moc peceta na imponującym zwiastunie DCS: F-14
Miłosz Szubert, 9 października 2018, 13:15
W sieci pojawił się zwiastun prezentujący myśliwiec F-14 Tomcat, który wkrótce pojawi się na darmowej platformie Digital Combat Simulator World. Grafika zaprezentowana na trailerze robi ogromne wrażenie.
Assassin's Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji na PC oraz Xboksa One i PlayStation 4
Konrad Serafiński, 1 października 2018, 20:07
Na kanale Candyland znalazł się krótki film porównujący wersje gry Assassin's Creed Odyssey na PC, Xboksa One i PlayStation 4. Na ekranie możemy zobaczyć między innymi, ile klatek na sekundę oferuje każda z nich.
Assassin’s Creed Odyssey - porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 30 września 2018, 09:49
W sieci pojawiły się screeny z pecetowej wersji Assassin’s Creed Odyssey w 4K, pozwalające zobaczyć m.in. menu opcji graficznych. Warto także zwrócić uwagę na filmik pokazujący różnice w oprawie wizualnej na różnych konsolach.
Metro Exodus działa płynnie z włączonym ray tracingiem – i widać to gołym okiem
Maciej Żulpo, 2 września 2018, 23:49
Metro Exodus śmiga w ponad 50 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem – udowadnia nowy gameplay z gry. Nagranie uchwyciła kamera, zatem nie ma mowy o przekłamaniach. Problem? Karta graficzna, która taką płynność zapewniła.
Battlefield 5 - gameplay z ray tracingiem na GeForce RTX 2080 Ti
Adrian Werner, 30 sierpnia 2018, 09:32
W sieci pojawił się piętnastominutowy zapis rozgrywki z gry Battlefield V, pozwalający zobaczyć w akcji m.in. zalety techniki ray tracingu.
Ray tracing to nie mrzonka, ale przyszłość, przekonuje pracownik Nvidii
Maciej Żulpo, 26 sierpnia 2018, 11:50
Niedługo ray tracing stanie się tak powszechny jak PhysX – przekonuje pracujący dla Nvidii Pierre Terdiman. Choć technologia dopiero wchodzi do użytku w grach, rzekomo ma za sobą bogatą historię, przed sobą zaś – świetlaną przyszłość... I sporo przewidywalnej krytyki graczy.
Te 3 gry uciągną ray tracing od Nvidii w 60 klatkach na sekundę
Maciej Żulpo, 25 sierpnia 2018, 12:00
Ray tracing, czyli nowa, fotorealistyczna technologia Nvidii, udowodniła już, że nie do końca radzi sobie z nią nawet najpotężniejszy dedykowany układ – RTX 2080 Ti. Trzy gry (Metro Exodus, Battlefield V, Enlisted) starają się jednak udowodnić, że jest inaczej – i że granie w 60 klatkach na sekundę z włączonym ray tracingiem to nie mrzonki.
Nvidia GeForce RTX 2080Ti nie uciągnie Shadow of the Tomb Raider w Full HD przy 60 FPS i włączonym RTX
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 16:35
Nvidia zapowiada swoje nowe karty graficzne z rodziny GeForce RTX jako prawdziwą rewolucję. Wygląda jednak na to, że model RTX 2080 Ti nie będzie w stanie zapewnić 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD i włączonym ray tracingu.
Znamy listę gier wykorzystujących technologię nowych kart graficznych Nvidii
Michał Ostiak, 21 sierpnia 2018, 14:55
Podczas prezentacji kolejnej generacji kart graficznych z serii GeForce Nvidia opublikowała listę 21 gier, które wykorzystają technologię ray tracingu. Pokazano także nowy zwiastun Control od Remedy, na przykładzie którego można zobaczyć, jaki efekt daje RTX.
Fotorealistyczny ray tracing od Nvidii w akcji. Technologię "uciągnie" pojedyncza karta graficzna
Maciej Żulpo, 20 sierpnia 2018, 20:10
Fotorealizm dociera do gier – i nie trzeba na niego wydawać tysięcy dolarów. Podczas tegorocznych targów gamescom Nvidia zaprezentowała fotorealistyczną technologię ray tracing – z którą bez problemu poradzi sobie każda karta graficzna z rodziny RTX oparta na nowej architekturze Turing.