grafika (gry) - newsy i ciekawostki (10)
Star Wars: Battlefront – mod graficzny Real Life na pierwszym filmiku
Michał Jodłowski, 11 grudnia 2015, 13:20
W Internecie pojawił się pierwszy filmik przedstawiający w akcji moda Real Life do pecetowej wersji gry Star Wars: Battlefront.
Mod The Pinnacle of V wspaniale upiększa grafikę Grand Theft Auto V
Adrian Werner, 30 listopada 2015, 13:18
Moderzy udostępnili nową wersję moda The Pinnacle of V. Ulepsza on oprawę graficzną Grand Theft Auto V, zwiększając realizm efektów wizualnych, wprowadzając nowe tekstury oraz zmieniając dziesiątki małych elementów gry.
Nowy mod do Fallouta 4 upiększa tekstury terenu
Jakub Mirowski, 28 listopada 2015, 16:44
Fallout 4 doczekał się moda, który zwiększa rozdzielczość i szczegółowość tekstur terenu. Co najciekawsze, modyfikacja nie tylko nie wymaga lepszego sprzętu, ale "pożera" mniej zasobów niż oryginał!
World of Warcraft: Legion z większą odległością rysowania obiektów
Jakub Mirowski, 28 listopada 2015, 10:45
Szykują się niemałe usprawnienia graficzne w świecie World of Warcraft - nowy dodatek, zapowiedziany na lato Legion, znacznie zwiększy odległość rysowania obiektów w grze, co wpłynie na wizualne walory krajobrazów podczas rozgrywki.
War Thunder doczekało się nowej aktualizacji i zmian w silniku gry
Piotr Bicki, 5 listopada 2015, 17:27
Deweloperzy ze studia Gaijin Entertainment udostępnili nową aktualizację do popularnej sieciowej gry War Thunder. Łatka oznaczona numerem 1.53 wprowadza ze sobą sporo zmian związanych z technologią produkcji, a także kilka nowych maszyn.
Rise of the Tomb Raider – twórcy o efektach graficznych w grze
Michał Kułakowski, 22 października 2015, 19:55
Twórcy Rise of the Tomb Raider przedstawili listę zaawansowanych efektów i technologii graficznych, z których korzystać będzie gra. Mają one nie tylko uatrakcyjnić wygląd tytułu, ale także zbudować odpowiedni klimat i nastrój w odwiedzanych przez Larę lokacjach.
War Thunder doczeka się poważnych usprawnień w grafice
Jakub Mirowski, 3 października 2015, 12:39
Studio Gaijin Entertainment pracuje nad usprawnieniami graficznymi w grze War Thunder. Już wkrótce doczekamy się tam destrukcji otoczenia, renderowania fizycznego oraz ładniejszych efektów wody.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain – jak udała się wersja PC?
Krzysztof Mysiak, 3 września 2015, 17:40
Serwis PCGamingWiki opublikował raport na temat wersji PC gry Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Oceniono optymalizację, zakres dostępnych ustawień (wraz z porównaniem graficznym), dostosowanie sterowania do klawiatury i myszki i inne techniczne czynniki.
Premiera Risena 3 na PS4 i ulepszona grafika w wersji PC
Łukasz Szliselman, 21 sierpnia 2015, 12:06
Gra Risen 3: Władcy Tytanów – Edycja Rozszerzona pojawiła się dziś na PlayStation 4, oferując całą dotychczasową zawartość oraz ulepszoną grafikę. Poprawki wizualne są również dostępne na PC z systemami 64-bit za sprawą darmowej aktualizacji.
Deus Ex: Mankind Divided – szczegóły na temat bossów i jakości grafiki
Michał Jodłowski, 12 sierpnia 2015, 12:25
Serwis Eurogamer przeprowadził obszerny wywiad z członkami ekipy deweloperskiej gry Deus Ex: Mankind Divided. Można się z niego dowiedzieć m.in. tego, że nie ominą nas walki z bossami, zaś finalna wersja owej produkcji będzie odpowiadać jakością grafiki demu z E3.
Tony Hawk's Pro Skater 5 zmienił styl grafiki na kreskówkowy cel-shading
Adrian Werner, 7 sierpnia 2015, 11:34
Podczas targów gamescom firma Activision zaskoczyła wszystkich, ogłaszając, że w grze Tony Hawk's Pro Skater 5 zmieniono oprawę graficzną, przestawiając projekt na cel-shading, nadający produkcji kreskówkową stylistykę.
Batman: Arkham Knight na PC z gorszymi teksturami i bez efektów dostępnych na konsolach
Michał Kułakowski, 24 czerwca 2015, 18:30
Kolejne porównywania pecetowej oraz konsolowej wersji Batman: Arkham Knight wskazują na to, że ta pierwsza, mimo fatalnej stabilności nawet na najlepszych konfiguracjach sprzętowych, posiada gorszej jakości tekstury oraz nie obsługuje wielu dodatkowych efektów graficznych.
Dlaczego przeciętna grafika na zwiastunie Fallout 4 MA znaczenie
Luc, 4 czerwca 2015, 13:56
Czekałem na nowego Fallouta z wielkimi nadziejami. To co zobaczyłem, nie tylko nie rzuciło mnie na kolana, ale wzbudziło dodatkowo obawy o jakość samej rozgrywki.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - sprawdź narzędzie do konfigurowania opcji graficznych
Kamil Zwijacz, 25 maja 2015, 13:45
W Internecie pojawił się program, program, ułatwiający zmianę niektórych opcji graficznych gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Dzięki udostępnionym narzędziom można poprawić jakość produkcji bez ręcznego modyfikowania plików ini.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – zobacz porównanie ustawień grafiki
Kamil Zwijacz, 21 maja 2015, 15:02
W serwisie PCGamingWiki opublikowano artykuł, w którym porównano ustawienia grafiki w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Warto więc sprawdzić jak poszczególne efekty wizualne wpływają na wygląd i wydajność produkcji.
CD Projekt RED przyznaje się do obniżenia jakości Wiedźmina 3. Multiplatformowość gry głównym powodem gorszej grafiki
Kamil Zwijacz, 21 maja 2015, 10:15
Studio CD Projekt RED oficjalnie odniosło się do kwestii tak zwanego downgrade'u grafiki w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon. Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projekt, stwierdził, że obniżenie jakości oprawy jest następstwem kilku rzeczy, w tym przede wszystkim koniecznością stworzenia gry multiplatformowej.
Wiedźmin 3 używa tych samych tekstur, co w 2013 roku; REDKit po premierze
Michał Jodłowski, 17 maja 2015, 11:10
Studio CD Projekt RED w osobie Philippa Webera potwierdziło, że Wiedźmin 3: Dziki Gon używa tych samych tekstur, co w 2013 roku, i nie miał miejsca żaden downgrade. Ponadto potwierdzono, że po premierze pojawi się REDKit – zestaw narzędzi do modowania gry.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – różnice graficzne między wersjami na PC i PS4
Michał Jodłowski, 16 maja 2015, 12:00
W sieci pojawił się film, w którym porównano graficzne różnice w Wiedźminie 3 między wersjami na pecety i PlayStation 4. Dokonano ponadto podobnego porównania dla ustawień graficznych wewnątrz edycji na komputery osobiste. Oba filmy były usuwane na prośbę studia CD Projekt RED, które jednak oficjalnie odniosło się do całej sprawy.
Wiedźmin 3: Dziki Gon – gracze znaleźli ustawienia graficzne wersji PC
Krzysztof Mysiak, 13 maja 2015, 18:50
Gracze, którzy zamówili przedpremierowo grę Wiedźmin 3: Dziki Gon i pobrali ją już w pre-loadzie, znaleźli pliki ujawniające ustawienia graficzne dostępne w RPG studia CD Projekt RED w wersji PC. Wygląda na to, że na pecetowców czeka mnóstwo opcji konfiguracyjnych, które przypuszczalnie pozwolą osiągnąć znacznie bardziej okazałą grafikę niż na konsolach.
Grand Theft Auto V - Nvidia sprawdza opcje graficzne hitu Rockstara
Kamil Zwijacz, 23 kwietnia 2015, 10:16
Firma Nvidia opublikowała artykuł, w którym omówiono i przetestowano poszczególne opcje graficzne PC-towej wersji Grand Theft Auto V, w tym technologie Percentage Closer Soft Shadows oraz TXAA Anti-Aliasing.
Half-Life 2 - nowa aktualizacja usprawnia oprawę graficzną
Marcin Skierski, 27 marca 2015, 11:50
Za kilka godzin w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam udostępniona zostanie aktualizacja poprawiająca grafikę w grze Half-Life 2. Jest to modyfikacja stworzona przez moddera Filipa Victora, którą oficjalnie zaakceptowała firma Valve.
RollerCoaster Tycoon World otrzyma lepszą oprawę graficzną
Adrian Werner, 22 marca 2015, 10:59
Po negatywnym przyjęciu zwiastuna RollerCoaster Tycoon World, twórcy (nowo powstałe studio Nvizzio Creations, które niedawno zastąpiło Area 52 Games) postanowili uspokoić zaniepokojonych fanów. W oparciu o uzyskane opinie twórcy zamierzają wprowadzić poważne zmiany w stylistyce oprawy graficznej.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - garść nowych konkretów
Adrian Werner, 21 marca 2015, 16:14
Dzięki zapowiedzi opublikowanej w magazynie Gamestar dowiedzieliśmy się kilku nowych rzeczy na temat gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Wśród nich znalazły się informacje m.in. o automatycznie rosnącej brodzie Geralta, charakterze sekwencji z Ciri w roli głównej oraz ulepszeniach, które przynoszą ustawienia Ultra.
Battlefield Hardline – na konsolach nowej generacji bez Full HD
Janusz Guzowski, 9 marca 2015, 11:29
Studio Visceral, odpowiedzialne za produkcję gry Battlefield Hardline, potwierdziło informację, że tytuł w wydaniu na konsole nowej generacji nie będzie obsługiwał rozdzielczości Full HD. Wersję na PlayStation 4 uruchomimy maksymalnie w rozdzielczości 900p, na Xbox One w rozdzielczości 720p. Obie edycje mają działać z prędkością 60 klatek na sekundę.
Nowe opcje graficzne dla World of Warcraft w patchu 6.1
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2015, 11:35
Firma Blizzard wprowadziła nowe opcje graficzne na serwery testowe World of Warcraft, które pojawią się wraz z udostępnieniem patcha 6.1. Zmiany dotyczą lepszego oświetlenia i cieniowania oraz rozszerzonych opcji antyaliasingu.
Euro Truck Simulator 2 doczeka się usprawnień w grafice
Jakub Mirowski, 29 grudnia 2014, 22:44
Na początku przyszłego roku fani Euro Truck Simulator 2 dzięki kolejnemu rozszerzeniu będą mogli pojeździć po drogach Norwegii, Danii i Szwecji. To jednak nie koniec dobrych wieści na temat tej produkcji - twórcy pracują nad sporymi usprawnieniami graficznymi, które mają zostać wprowadzone w życie wraz z premierą skandynawskiego dodatku.
Far Cry 4 – poznaj ustawienia grafiki na PC oraz zawartość pierwszych aktualizacji
Łukasz Szliselman, 17 listopada 2014, 17:32
Niektórzy zdołali już położyć ręce na grze Far Cry 4 i podzielić się ze światem informacjami na temat ustawień grafiki dostępnych w wersji PC. Z plików gry wyciągnięto również szczegóły dotyczące pierwszych aktualizacji.
Nowy trailer GTA V pokazuje różnice pomiędzy wersją PS3 i PS4
Jakub Błażewicz, 6 listopada 2014, 09:56
Pokazano kolejny zwiastun Grand Theft Auto V w wersji na konsolę PlayStation 4, porównujący ją z wydaniem na PlayStation 3. Wnioski – już 18 listopada będziemy się cieszyć jeszcze piękniejszą grafiką.
GTA V na Xbox One / PS4 w 30 klatkach i 1080p (4K na PC-tach)
Kamil Zwijacz, 5 listopada 2014, 08:58
Przy okazji wczorajszej prezentacji trybu FPP firma Rockstar wyjawiła, że Grand Theft Auto V na konsolach PlayStation 4 i Xbox One działać będzie w 30 klatkach na sekundę i rozdzielczości 1080p. Wersja na komputery PC wspierać będzie jakość 4K.
Assassin's Creed: Unity - zobacz efekty zarezerwowane dla kart Nvidii
Kamil Zwijacz, 29 października 2014, 19:15
Koncern Ubisoft opublikował nowe nagranie, prezentujące efekty graficzne w grze Assassin's Creed: Unity zarezerwowane dla posiadaczy kart graficznych firmy Nvidia. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że tytuł tak naprawdę wymagać ma układów z 4 GB VRAM (najpewniej do maksymalnych detali z włączonymi wszystkimi efektami), a animacja nie będzie zablokowana na poziomie 30 klatek na sekundę.
Ryse: Son of Rome – różnice graficzne między PC a XONE
Janusz Guzowski, 18 września 2014, 16:25
Pracownicy studia Crytek, w wywiadzie dla PCGamesHardware, wypowiedzieli się na temat różnic graficznych w grze Ryse: Son of Rome, jeśli chodzi o wydania na platformę PC i Xbox One. Zmiany mają dotyczyć między innymi jakości tekstur i poziomu szczegółowości obiektów trójwymiarowych.
Sleeping Dogs: Definitive Edition z lepszymi teksturami i 1080p
Kamil Zwijacz, 16 września 2014, 12:58
Na oficjalnym forum gry Sleeping Dogs: Definitive Edition community manager zdradził informacje dotyczące zmian w oprawie graficznej względem pierwotnej wersji popularnego sandboksa. Nowe wydanie poszczyci się lepszymi teksturami, natywną rozdzielczością 1080p i wolumetryczną mgłą.
Watch_Dogs – finalna wersja moda graficznego TheWorse Mod
Łukasz Szliselman, 22 lipca 2014, 13:16
TheWorse Mod – modyfikacja poprawiająca grafikę w Watch_Dogs – ukazała się w wersji 1.0. Jej autor przyszykował ostatnią porcję usprawnień, które umożliwią pecetowcom uruchomienie gry z ustawieniami obrazu, których próżno szukać w oryginalnej edycji.
Wiedźmin 3: Dziki Gon - grafika na konsolach to ustawienia HIGH na PC
Krzysztof Nieradko, 18 czerwca 2014, 21:13
CD Projekt RED ujawniło, że trwają prace nad możliwością uruchomienia gry Wiedźmin 3: Dziki Gon na konsoli Xbox One w rozdzielczości 1080p. W wersji przeznaczonej na PlayStation 4 już udało się to osiągnąć. Producenci zapewniają także, że posiadacze potężnych pecetów otrzymają dodatkowe opcje graficzne.
Nowe obrazki oraz szczegóły o Call of Duty: Advanced Warfare
Jakub Mirowski, 6 czerwca 2014, 13:30
Silnik Call of Duty: Advanced Warfare będzie zawierał resztki starego kodu, jednak w większości został zbudowany od podstaw, co sugeruje pewne zmiany w znanej serii pierwszoosobowych shooterów.
Watch Dogs – porównanie E3 2012 vs PS4 i E3 2012 vs PC
Bartosz Woldański, 29 maja 2014, 14:22
Premiera jednej z najgorętszych gier tego roku za nami. Pod niektórymi względami Watch Dogs spełniło, przynajmniej częściowo, oczekiwania, pod innymi – niekoniecznie. Najbardziej chyba rozczarowała oprawa wizualna, która znacząco odstaje od tej zaprezentowanej w dniu zapowiedzi sandboksa, czyli na targach E3 w 2012 roku. W sieci pojawiło się porównanie z wersją PC, natomiast ekipa tvgry.pl przygotowała zestawienie z edycją na PlayStation 4. Zapraszamy do oglądania.
Watch Dogs - poradnik jak osiągnąć najlepszą możliwą grafikę na PC
Marcin Skierski, 27 maja 2014, 12:00
Na oficjalnej stronie internetowej GeForce.com pojawił się specjalny przewodnik po opcjach graficznych w pecetowej wersji gry Watch Dogs. Artykuł może okazać się pomocny dla osób chcących osiągnąć na swoim komputerze jak najwyższą jakość wizualną w produkcji studia Ubisoft Montreal.
Metro Redux w rozdzielczości 1080p na PS4 i 900p na XONE
Marcin Skierski, 26 maja 2014, 10:00
Dwie gry wchodzące w skład zestawu Metro Redux dołączają do listy tytułów wyglądających lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One. Odświeżone wersje Metro 2033 i Metro: Last Light będą działać w rozdzielczości 1080p na konsoli firmy Sony i w 900p na platformie sprzętowej Microsoftu.
Watch Dogs na PlayStation 4 w 1080p i 60 klatkach na sekundę [Aktualizacja]
Kamil Zwijacz, 13 maja 2014, 09:49
Na oficjalnej stronie PlayStation, na karcie gry Watch Dogs, ujawniono, że tytuł na konsoli PlayStation 4 działać będzie w rozdzielczości 1080p i 60 klatkach na sekundę. Dodatkowo dowiedzieliśmy się, że misje dostępne tylko na next-genie firmy Sony po jakimś czasie ukażą się również na komputerach PC.
GRID: Autosport - PC wiodącą platformą sprzętową z rozdzielczością tekstur 4K
Marcin Skierski, 23 kwietnia 2014, 15:47
Jeden z pracowników studia Codemasters potwierdził na forum NeoGAF, że PC będzie wiodącą platformą sprzętową w przypadku gry GRID: Autosport. Pecetowcy otrzymają między innymi tekstury w rozdzielczości 4K i wiele innych usprawnień graficznych, o których nie znamy jeszcze żadnych szczegółów. Wersja na konsole nowej generacji jest mało prawdopodobna.
Watch Dogs będzie wymagać mocnego PC do ustawień ultra. Jakie efekty graficzne dla kart AMD?
Bartosz Woldański, 14 kwietnia 2014, 11:30
Firma Ubisoft udostępniła w ubiegłym tygodniu wielce oczekiwany zwiastun Watch Dogs w wersji PC. Materiał wideo wywołał spore emocje, a zaprezentowana gra wypadła pod względem wizualnym zauważalnie lepiej od tego, co przyszło nam zobaczyć na ostatnich nagraniach. Zastanawiacie się, na jakim komputerze została uruchomiona pecetowa wersja nadchodzącego sandboksa francuskiego koncernu? Czy któreś z omówionych technologii firmy Nvidia będą dostępne także na kartach graficznych spółki AMD?
Wiedźmin 3: Dziki Gon – informacje o wydajności wersji gry na PC i konsolach
Michał Kułakowski, 12 kwietnia 2014, 06:30
W sieci pojawiły się plotki związane z wydajnością gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, w wersji na komputery PC oraz konsole Xbox One i PlayStation 4. Dowiedzieliśmy się w jakich rozdzielczościach ma ponoć działać gra na systemach Sony i Microsoftu, a także jak poradzi sobie na pecetach wyposażonych w superwydajną kartę grafiki GeForce GTX780Ti.
Watch Dogs – zobacz grafikę w wersji PC z efektami Nvidii
Krzysztof Mysiak, 11 kwietnia 2014, 09:34
W sieci pojawił się film, na którym twórcy ze studia Ubisoft Montreal pokazują oprawę wizualną pecetowej wersji gry Watch Dogs i omawiają efekty, które będą mogli zobaczyć posiadacze kart grafiki marki Nvidia. Zapraszamy na dwuminutową wycieczkę po pięknym Chicago.
The Crew – rozdzielczość 1080p i 30FPS-ów na konsolach Xbox One i PlayStation 4
Michał Kułakowski, 9 kwietnia 2014, 19:05
Producent wyścigowej gry The Crew stwierdził, że na konsolach Xbox One oraz PlayStation 4 tytuł będzie działał w rozdzielczości 1080p oraz zapewniał obraz wyświetlany w 30 klatach na sekundę. Wersja PC gry ma być jak najbardziej zbliżona do konsolowej i najpewniej nie będzie zawierała żadnych dodatkowych opcji czy efektów graficznych.
Dark Souls II na PC – zobacz pierwsze materiały wideo i porównanie graficzne
Bartosz Woldański, 9 kwietnia 2014, 11:15
Zaledwie wczoraj pisaliśmy o prawdopodobnych ustawieniach graficznych w wersji pecetowej Dark Souls II, a krótko po tym doczekaliśmy się pierwszych zapisów rozgrywki oraz porównania warstwy wizualnej. Czy potwierdziły się wcześniejsze doniesienia? Czy kontynuacja mrocznego RPG-a akcji będzie wyglądać na komputerach osobistych tak, jak na pierwszych zwiastunach?
Dark Souls II – prawdopodobne ustawienia graficzne w wersji PC
Bartosz Woldański, 8 kwietnia 2014, 11:49
Do sieci wyciekł obrazek przedstawiający dostępne ustawienia graficzne w wersji pecetowej gry Dark Souls II. Jeśli screen jest prawdziwy, to twórcy udostępnią graczom znacznie więcej opcji do wyboru, od jakości efektów specjalnych i cieni, przez SSAO, a skończywszy na głębi ostrości.
Watch Dogs – demonstracja efektów graficznych w wersji na PS4 [news zaktualizowany]
Łukasz Szliselman, 2 kwietnia 2014, 12:12
Zanim Watch Dogs ostatecznie wyląduje na naszych dyskach twardych, warto rzucić okiem na pewne smaczki graficzne, jakie będą dostępne w wersji PC. Nowy materiał wideo z gry prezentuje takie efekty, jak refleksy świetlne, dynamiczna pogoda, tesselacja wody itp.
The Vanishing of Ethan Carter osiągnie kolejny poziom fotorealizmu w grach
Łukasz Szliselman, 26 marca 2014, 11:50
Polska gra przygodowa, The Vanishing of Ethan Carter, ma zaprezentować prawdziwie fotorealistyczną grafikę. Dzięki zastosowaniu fotogrametrii, artyści ze studia The Astronauts są w stanie wygenerować niezwykle szczegółowe obiekty 3D na podstawie zdjęć.
Ubisoft o oprawie graficznej Assassin's Creed: Unity
Michał Kułakowski, 23 marca 2014, 12:34
Twórcy Assassin's Creed: Unity wypowiedzieli się na temat oprawy graficznej tytułu, a także tego w jakim stopniu to co zobaczyliśmy na pierwszym trailerze produkcji znajdzie swoje odzwierciedlenie w jej ostatecznej wersji.
Konsolowe Dark Souls II wygląda znacznie gorzej niż na trailerach z 2013 roku
Michał Kułakowski, 14 marca 2014, 19:50
Gracze porównali jakość grafiki z właśnie opublikowanego Dark Souls II z jego zapisami z rozgrywki, pochodzącymi z ubiegłego roku. Różnica pomiędzy obiema wersjami jest bardzo duża i to na niekorzyść ostatecznego produktu. Wiele osób podejrzewa więc, że fragmenty gameplayu pochodziły z bardziej efektownej, pecetowej edycji tytułu.