Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2015, 12:00

autor: Michał Jodłowski

Wiedźmin 3: Dziki Gon – różnice graficzne między wersjami na PC i PS4

W sieci pojawił się film, w którym porównano graficzne różnice w Wiedźminie 3 między wersjami na pecety i PlayStation 4. Dokonano ponadto podobnego porównania dla ustawień graficznych wewnątrz edycji na komputery osobiste. Oba filmy były usuwane na prośbę studia CD Projekt RED, które jednak oficjalnie odniosło się do całej sprawy.

Niemiecki serwis PC Games Hardware przygotował dwa filmiki porównawcze z nadchodzącego Wiedźmina 3: Dziki Gon – w pierwszym zestawiono maksymalne i minimalne ustawienia graficzne w pecetowej wersji gry, natomiast w drugim poddano porównaniu edycje na komputery osobiste i konsolę PlayStation 4. Co ciekawe, oba filmy zostały skasowane z łamów wyżej wspomnianej strony na prośbę studia CD Projekt RED, choć wciąż da się je znaleźć w zasobach YouTube. Na całe szczęście Marcin Momot, jeden z deweloperów rodzimego CDPR, skomentował całą sprawę na oficjalnym forum dyskusyjnym serii Wiedźmin. Powodem usunięcia rzeczonych materiałów miały być buildy (wczesna wersja PC i debugowa PS4), jakich użyto w ich realizowaniu, co zapewne powodowało niezgodność ze stanem obecnym, czyli na trzy dni przed premierą.

Przypominamy jednocześnie, że już w dniu premiery, tj. 19 maja, ukazać ma się pierwszy patch do nowego Wiedźmina, który usunie wiele błędów stwierdzonych po osiągnięciu przez grę statusu złotego, a także usprawni jej działanie, tj. stabilność i wydajność. Co więcej, firma NVIDIA zapowiedziała wypuszczenie nowej, stabilnej wersji sterowników jeszcze przed wtorkowym debiutem Wiedźmina 3.

W świetle istniejących sporów o jakość grafiki konsolowej względem pecetowej, trzeba jasno stwierdzić, że różnice w oprawie wizualnej na konsolach i komputerach osobistych będą zauważalne. Należy zaliczyć do nich m.in. zasięg wzroku postaci, liczbę FPS-ów czy rozdzielczość ekranu, jak również funkcje ekskluzywne dla danej platformy sprzętowej (np. GameWorks w blaszakach).