Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2014, 10:00

autor: Marcin Skierski

Metro Redux w rozdzielczości 1080p na PS4 i 900p na XONE

Dwie gry wchodzące w skład zestawu Metro Redux dołączają do listy tytułów wyglądających lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One. Odświeżone wersje Metro 2033 i Metro: Last Light będą działać w rozdzielczości 1080p na konsoli firmy Sony i w 900p na platformie sprzętowej Microsoftu.

Huw Beynon z firmy Deep Silver zdradził serwisowi Polygon, że Metro Redux będzie wyświetlane w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 oraz 900p na Xboksie One. Dotyczy to obu tytułów wchodzących w skład pakietu: Metro 2033 i Metro: Last Light. Na każdej konsoli gry będą działały w 60 klatkach na sekundę. Nie zmienia to jednak faktu, że Metro Redux dołącza do listy produkcji wyglądających lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One (prezencja wersji na PC będzie zależała oczywiście od specyfikacji komputera). To z pewnością wywoła kolejne dyskusje na temat możliwości technologicznych platformy sprzętowej firmy Microsoft. Oprócz rozdzielczości, obie edycje mogą liczyć na różne usprawnienia graficzne w stosunku do pierwotnych wersji gier wydanych w ubiegłych latach na PC i konsolach minionej generacji.

Metro Redux w rozdzielczości 1080p uruchomią tylko posiadacze PlayStation 4 i PC

Dwie produkcje wchodzące w skład zestawu Metro Redux to jedne z wielu multiplatformowych tytułów, które wyglądają lepiej na PlayStation 4 niż na Xboksie One. Tak było już w przypadku takich gier jak Battlefield 4, Call of Duty: Ghosts, Assassin’s Creed IV: Black Flag, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes czy nadchodzącego Watch Dogs. W żadnej z tych pozycji na Xboksie One nie udało się osiągnąć rozdzielczości 1080p. W przypadku Battlefielda 4 i Watch Dogs jest z tym problem nawet na PS4, gdyż oba tytuły działają na tej konsoli w 900p.

Metro Redux to odświeżone wydanie gier Metro 2033 oraz Metro: Last Light, które ukaże się latem tego roku na PC, PlayStation 4 oraz Xboksie One. Obie produkcje zostaną usprawnione graficznie, a największe zmiany będą wprowadzone w Metro 2033 wydanym pierwotnie w 2010 roku.

Odnowiona pierwsza część Metro wykorzysta najnowszą wersję technologii 4A Engine. Pozwoli to na zaimplementowanie zaawansowanego systemu oświetlenia, bardziej dopieszczonych modeli postaci, usprawnionych animacji i dynamicznej pogody. Oprócz tego mechanika rozgrywki zostanie rozbudowana o kilka rozwiązań znanych z Metro: Last Light (m.in. ciche zabijanie i dostosowywanie broni).