grafika (gry) - newsy i ciekawostki (8)
Fotorealistyczny ray tracing od Nvidii w akcji. Technologię "uciągnie" pojedyncza karta graficzna
Maciej Żulpo, 20 sierpnia 2018, 20:10
Fotorealizm dociera do gier – i nie trzeba na niego wydawać tysięcy dolarów. Podczas tegorocznych targów gamescom Nvidia zaprezentowała fotorealistyczną technologię ray tracing – z którą bez problemu poradzi sobie każda karta graficzna z rodziny RTX oparta na nowej architekturze Turing.
Black Desert Remastered - popularne MMORPG wkrótce wypięknieje
Adrian Werner, 12 sierpnia 2018, 13:55
Studio Pearl Abyss zapowiedziało Black Desert Remastered, czyli darmową aktualizację, która znacząco ulepszy grafikę i oprawę muzyczną tej popularnej gry MMORPG. Trwają również dalsze prace nad dodatkową zawartością, w tym nową krainą.
Dead Air – mega-mod do gry STALKER: Zew Prypeci już dostępny
Bartosz Świątek, 6 lipca 2018, 09:58
W sieci pojawił się kolejny rozbudowany mod do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Poprawia on grafikę i wprowadza wiele zmian w rozgrywce, które powinny nieco odświeżyć ten niemal dziewięcioletni tytuł.
Mod Gothic II Graphics Overhaul remasteruje grafikę klasycznego RPG-a
Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 08:47
Fani gier studia Piranha Bytes powinni sprawdzić moda Gothic II Graphics Overhaul, który gruntownie ulepsza grafikę klasycznego RPG-a studia Piranha Bytes. Efekt jest wyśmienity.
The Elder Scrolls Legends - zmiany w grafice i wersje na konsole
Miłosz Szubert, 11 czerwca 2018, 04:23
Podczas konferencji firmy Bethesda zdradzono kilka szczegółów na temat przyszłości The Elder Scrolls: Legends – karcianki w popularnym uniwersum gier RPG. Już wkrótce tytuł otrzyma zupełnie nową oprawę graficzną i pojawi się również na konsolach.
Guild Wars z 2005 roku otrzymało aktualizację z nowymi opcjami graficznymi
Kamil Zwijacz, 13 maja 2018, 12:26
Studio ArenaNet opublikowało nową aktualizację popularnego przed laty MMORPG Guild Wars. Produkcja doczekała się m.in. dodatkowych opcji graficznych.
Porównanie graficzne zwykłego i zmodowanego GTA V
Miłosz Szubert, 10 maja 2018, 11:55
Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne między podstawową wersją GTA V a zmodyfikowaną za pomocą najnowszej wersji fanowskiego NaturalVision Remastered. Różnica robi wrażenie.
Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61
Adrian Werner, 29 kwietnia 2018, 11:18
Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.
Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro
Kamil Zwijacz, 15 kwietnia 2018, 14:43
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry God of War uruchomionej na konsoli PlayStation 4 oraz w dwóch trybach (wydajności i rozdzielczości) na PlayStation 4 Pro.
Gwint - nadchodzi nowa grafika i gruntowne zmiany w rozgrywce
Kamil Zwijacz, 13 kwietnia 2018, 17:26
Studio CD Projekt RED ujawniło plany związane z przyszłością gry Gwint: Wiedźmińska gra karciana. W ramach projektu „GWENT Homecoming" pojawi się m.in. nowa szata graficzna, nastąpią też duże zmiany w mechanice „Utwórz", postępach i innych elementach produkcji.
Red Dead Redemption zniewala grafiką na Xboksie One X
Krzysztof Sobiepan, 11 kwietnia 2018, 13:51
Firma Microsoft dodała do usługi wstecznej kompatybilności kolejną grupkę gier, ulepszoną specjalnie na potrzeby obecnej generacji konsol. Klejnotem w koronie jest kultowe Red Dead Redemption, które uzyskało zauważalnie ostrzejsze tekstury i działa teraz w płynnej rozdzielczości 4K. W kwietniu możemy też liczyć na dwie kolejne fale tytułów z pierwszego Xboksa.
Porównanie silników graficznych drugiej i piątej części serii Far Cry
Bartosz Świątek, 11 kwietnia 2018, 13:26
Serwis Digital Foundry przygotował film prezentujący ewolucję, którą przeszedł na przestrzeni lat silnik Dunia, napędzający serię Far Cry od czasu drugiej części.
Kingdom Come Deliverance z teksturami HD w akcji
Adrian Werner, 9 kwietnia 2018, 10:58
W sieci pojawił się filmik porównujący grafikę standardowego wydania Kingdom Come: Deliverance z wersją korzystającą z ulepszonych tekstur dostępnych w darmowym DLC HD Texture Pack.
Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4
Bartosz Świątek, 9 kwietnia 2018, 10:40
Na kanale Candyland pojawiło się porównanie grafiki w najnowszej strzelance od Ubisoftu – Far Cry 5. Testy zostały przeprowadzone na pecetach oraz podstawowych wersjach konsol PS4 i Xbox One.
Co się zmieni w Dark Souls Remastered?
Krystian Pieniążek, 3 kwietnia 2018, 19:40
Premiera Dark Souls: Remastered zbliża się coraz większymi krokami. Dzisiaj możemy przyjrzeć się zmianom wprowadzanym przez deweloperów – autorzy tego remastera z polskiego studia QLOC wzięli bowiem na warsztat nie tylko grafikę.
Far Cry 5 – 27 minut kampanii i porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 24 marca 2018, 10:06
W sieci pojawiły się ciekawe materiały wideo z Far Cry 5. Dzięki nim możemy obejrzeć m.in. 27 pierwszych minut rozgrywki i kampanii i zobaczyć porównanie graficzne pomiędzy różnymi wersjami konsolowymi gry.
Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus
Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 09:47
W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.
Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
Karol Ryka, 22 marca 2018, 14:13
Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.
Włoscy operatorzy w Rainbow Six Siege, Nowa edycja Nintendo Switch i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 21 marca 2018, 17:07
Dziś piszemy o filmiku z Rainbow Six Siege nieopatrznie zdradzającym nadejście dwojga włoskich operatorów (Alibi i Maestro), plotkach dotyczących ulepszonej edycji konsoli Nintendo Switch, prezentacji zaktualizowanej wersji silnika CryEngine i wynikach sondażu sprzętowego przeprowadzonego wśród posiadaczy gogli VR Oculus Rift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Amadeusz Cyganek, 21 marca 2018, 13:26
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.
World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem
Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47
Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.
AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu
Karol Ryka, 20 marca 2018, 18:55
Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.
Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2018, 08:48
Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.
War Thunder - poprawiona grafika i inne nowości w aktualizacji 1.77
Kamil Zwijacz, 14 marca 2018, 17:48
Firma Gaijin Entertainment udostępniła aktualizację 1.77 (Nadciągająca Burza) do gry War Thunder. Wśród licznych zmian znalazła się m.in. poprawiona grafika i nowe maszyny.
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
Spory downgrade Kingdom Come: Deliverance w porównaniu z wersją beta
Grzegorz Chmielewski, 19 lutego 2018, 20:01
Wygląda na to, że proces tworzenia Kingdom Come: Deliverance wymagał postawienia na pewne kompromisy. Jedna z osób uczestniczących w testach beta produkcji podzieliła się porównaniami tych samych lokacji w wersji gry sprzed dwóch lat z tym, co trafiło na półki sklepowe, uwidaczniając tym samym niemały downgrade.
Kingdom Come Deliverance - porównanie graficzne (PC, PS4 Pro, XOne X)
Radosław Kowalczyk, 15 lutego 2018, 14:25
Premiera Kingdom Come: Deliverance już za nami, tymczasem kanał Candyland w serwisie YouTube przygotował porównanie graficzne różnych wydań tej ogromnej gry RPG.
Udostępniono nową wersję modyfikacji GTA 5 Redux
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 18:43
Josh Romito wypuścił kolejną aktualizację modyfikacji GTA 5 Redux, nad którą pracuje od ponad roku. Oprócz poprawek graficznych mod oferuje także lepszą animację i fizykę postaci niezależnych.
The Witcher 3 HD Reworked Project w wersji 5.0
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 15:31
Ukazała się najnowsza wersja modyfikacji The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa polskiego modera o pseudonimie Halk Hogan. Zmienia ona rozdzielczość wielu elementów otoczenia na Ultra HD.
Final Fantasy XV na PC - porównanie ustawień graficznych
Adrian Werner, 11 lutego 2018, 11:46
Serwis Candyland wypuścił ciekawy filmik pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami graficznymi w pecetowej wersji Final Fantasy XV. Materiał zawiera również testy wydajności.
Oto szczyt fotorealizmu na Unreal Engine 4
Radosław Kowalczyk, 9 lutego 2018, 11:30
Artysta-grafik Rens, współpracujący niegdyś z takimi firmami jak EA DICE czy Sony, opublikował kolejny materiał, na którym wyciska ostatnie soki z silnika graficznego Unreal Engine 4, ukazując również, co można obecnie osiągnąć w dziedzinie grafiki komputerowej, jeśli zignorować limity sprzętowe.
Telltale Games przesiada się na silnik Unity?
Michał Kułakowski, 21 stycznia 2018, 13:10
Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.
Księga Umarłych – imponujące demo nowej wersji silnika Unity
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2018, 12:47
Zespół odpowiedzialny za tworzenie dem technologicznych dla silnika graficznego Unity zapowiedział Book of the Dead (pol. Księga Umarłych) – kolejną po Adam oraz Blacksmith aplikację prezentującą możliwości doskonalonego przez firmę engine’u.
Nvidia Freestyle pozwala na modyfikację wyglądu gier w czasie rzeczywistym
Kamil Zwijacz, 14 stycznia 2018, 11:37
Przed kilkoma dniami firma Nvidia wypuściła ciekawe narzędzie Freestyle, służące do modyfikowania wyglądu gier. Jak sprawdza się ono w praktyce?
Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie grafiki w 4K (PC vs. PS4 Pro vs. XOne X)
Kamil Zwijacz, 22 grudnia 2017, 17:51
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X z edycją PC-tową.
Assassin's Creed Origins - aktualizacja 1.1.0 poprawi grafikę
Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2017, 11:09
Firma Ubisoft poinformowała, że dziś ukaże się aktualizacja 1.1.0 do gry Assassin's Creed Origins, która poprawi grafikę, wprowadzi nowy poziom trudności, tryb Hordy i kilka innych atrakcji.
Shadow of the Colossus - porównanie graficzne remastera z oryginałem i edycja specjalna
Kamil Zwijacz, 10 grudnia 2017, 15:09
Firma Sony Interactive Entertainment poinformowała o edycji specjalnej gry Shadow of the Colossus oraz opublikowała dwa nowe materiały wideo, w tym porównanie graficzne starych wersji z nową.
Mass Effect 2 i 3 z modami ALOT - gra warta świeczki?
Miłosz Szubert, 7 grudnia 2017, 14:15
Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne gier Mass Effect 2 i Mass Effect 3 z ich wersjami zmodyfikowanymi za pomocą paczek A Lot of Textures (ALOT). Zmiany są widoczne, lecz czy aż tak, jak obiecali twórcy?
Tak prezentuje się The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na PS4 Pro, XOne X i PC-tach
Kamil Zwijacz, 3 grudnia 2017, 09:39
Doczekaliśmy się kolejnego porównania grafiki w grze The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Tym razem pod lupę wzięto wersje na najmocniejsze urządzenia - konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X oraz PC-ty.
Trylogia Mass Effect wypiękniała dzięki fanowskim modom
Adrian Werner, 1 grudnia 2017, 11:30
W sieci pojawiły się nowe wersje modyfikacji A Lot of Textures (ALOT). Projekty te ulepszają oprawę graficzną pierwszych trzech odsłon cyklu Mass Effect poprzez podmianę tysięcy tekstur na nowe, wykonane w wyższej rozdzielczości.
Nowy zwiastun The Walking Dead: The Telltale Series Collection
Jakub Błażewicz, 1 grudnia 2017, 09:30
Studio Telltale Games udostępniło nowy zwiastun The Walking Dead: The Telltale Series Collection. Filmik prezentuje odświeżoną oprawę wizualną pierwszego sezonu, który znajdzie się w zbiorczym wydaniu nieumarłej serii.
Opóźnienie Black Mesa. Na etapy z Xen poczekamy do przyszłego roku
Jakub Mirowski, 26 listopada 2017, 14:17
Oficjalny remake gry Half-Life, Black Mesa, miał w grudniu ukazać się w kompletnej, uzupełnionej o etapy z wymiaru Xen wersji. Niestety, deweloperów przerosła skala projektu i zaliczyli kolejne opóźnienie. Przynajmniej grudniowa aktualizacja pozwoli cieszyć się nowymi graficznymi efektami przygotowywanymi na potrzeby Xen.
Assassin's Creed Origins doczekał się popremierowego downgrade'u
Kamil Zwijacz, 23 listopada 2017, 09:26
Firma Ubisoft wypuściła łatkę 1.05 do gry Assassin's Creed Origins. W założeniach miała ona poprawić wydajność w produkcji, ale okazało się, że pogorszyła oprawę graficzną.
Wieści ze świata (Uncharted, RimWorld, Second Life, Minecraft) 21/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 21 listopada 2017, 10:59
Dziś piszemy o 10. rocznicy serii Uncharted, zbliżającej się z wolna premierze pełnej wersji RimWorld, obecnym stanie Second Life oraz o opóźnieniach usprawnień graficznych i cross-platformowego multiplayera na Switchu w grze Minecraft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Skyrim porównany w wersjach na Switcha, PS3, Xboksa One i PC
Bartosz Świątek, 20 listopada 2017, 12:30
Na kanale YouTube Candyland pojawił się przeszło trzyminutowy filmik prezentujący porównanie graficzne TES V: Skyrim w wersjach na cztery platformy: PS3, Xboksa One, PC i Nintendo Switch.
Zobacz, jak wygląda Star Wars: Battlefront II na XOne, XOne X i PC
Kamil Zwijacz, 14 listopada 2017, 16:49
Jeżeli jesteście ciekawi, jak wygląda strzelanka Star Wars: Battlefront II na konsolach Xbox One i Xbox One X oraz na mocnym komputerze osobistym, to zapraszamy do rozwinięcia wiadomości, gdzie znajdziecie krótki materiał wideo porównujący te platformy.
World of Tanks z nową oprawą graficzną
Kamil Zwijacz, 9 listopada 2017, 14:42
W serwisie 80 Level opublikowano sporo informacji i materiałów graficznych prezentujących zmiany wprowadzone w wyglądzie PC-towej wersji gry World of Tanks.
Porównanie graficzne Call of Duty: WWII na Xboksie One, Xboksie One X i PlayStation 4 Pro
Jakub Mirowski, 5 listopada 2017, 14:10
Kanał Candyland opublikował w serwisie YouTube porównanie graficzne pomiędzy trzema wersjami gry Call of Duty: WWII - na Xboksa One, Xboksa One X (którego premiera wypada w najbliższy wtorek) oraz PlayStation 4 Pro.
Assassin's Creed Origins - porównanie graficzne pokazuje, na jakiej platformie gra wygląda najlepiej
Adrian Werner, 29 października 2017, 10:19
W sieci pojawił się ciekawy filmik z Assassin's Creed Origins, który z detalami pokazuje różnice w jakości grafiki pomiędzy wersjami gry na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.
Na której platformie Wolfenstein II działa i wygląda najlepiej?
Krystian Pieniążek, 26 października 2017, 19:07
Wolfenstein II: The New Colossus jutro wyląduje na sklepowych półkach. Sprawdźmy więc, jak najnowsze dzieło studia Machines Games prezentuje się na poszczególnych platformach.