grafika (gry) - newsy i ciekawostki (8)
Black Desert Remastered - popularne MMORPG wkrótce wypięknieje
Adrian Werner, 12 sierpnia 2018, 13:55
Studio Pearl Abyss zapowiedziało Black Desert Remastered, czyli darmową aktualizację, która znacząco ulepszy grafikę i oprawę muzyczną tej popularnej gry MMORPG. Trwają również dalsze prace nad dodatkową zawartością, w tym nową krainą.
Dead Air – mega-mod do gry STALKER: Zew Prypeci już dostępny
Bartosz Świątek, 6 lipca 2018, 09:58
W sieci pojawił się kolejny rozbudowany mod do gry S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci. Poprawia on grafikę i wprowadza wiele zmian w rozgrywce, które powinny nieco odświeżyć ten niemal dziewięcioletni tytuł.
Mod Gothic II Graphics Overhaul remasteruje grafikę klasycznego RPG-a
Adrian Werner, 16 czerwca 2018, 08:47
Fani gier studia Piranha Bytes powinni sprawdzić moda Gothic II Graphics Overhaul, który gruntownie ulepsza grafikę klasycznego RPG-a studia Piranha Bytes. Efekt jest wyśmienity.
The Elder Scrolls Legends - zmiany w grafice i wersje na konsole
Miłosz Szubert, 11 czerwca 2018, 04:23
Podczas konferencji firmy Bethesda zdradzono kilka szczegółów na temat przyszłości The Elder Scrolls: Legends – karcianki w popularnym uniwersum gier RPG. Już wkrótce tytuł otrzyma zupełnie nową oprawę graficzną i pojawi się również na konsolach.
Guild Wars z 2005 roku otrzymało aktualizację z nowymi opcjami graficznymi
Kamil Zwijacz, 13 maja 2018, 12:26
Studio ArenaNet opublikowało nową aktualizację popularnego przed laty MMORPG Guild Wars. Produkcja doczekała się m.in. dodatkowych opcji graficznych.
Porównanie graficzne zwykłego i zmodowanego GTA V
Miłosz Szubert, 10 maja 2018, 11:55
Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne między podstawową wersją GTA V a zmodyfikowaną za pomocą najnowszej wersji fanowskiego NaturalVision Remastered. Różnica robi wrażenie.
Analiza problemów Wiedźmina 3 na PlayStation 4 z patchem 1.61
Adrian Werner, 29 kwietnia 2018, 11:18
Serwis Digital Foundry udostępnił materiał wideo, który dokładnie pokazuje pogorszenie niektórych elementów oprawy graficznej w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon odpalanej na PlayStation 4 Pro w rozdzielczości 4K i z efektem HDR.
Porównanie grafiki w God of War na PS4 i PS4 Pro
Kamil Zwijacz, 15 kwietnia 2018, 14:43
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry God of War uruchomionej na konsoli PlayStation 4 oraz w dwóch trybach (wydajności i rozdzielczości) na PlayStation 4 Pro.
Gwint - nadchodzi nowa grafika i gruntowne zmiany w rozgrywce
Kamil Zwijacz, 13 kwietnia 2018, 17:26
Studio CD Projekt RED ujawniło plany związane z przyszłością gry Gwint: Wiedźmińska gra karciana. W ramach projektu „GWENT Homecoming" pojawi się m.in. nowa szata graficzna, nastąpią też duże zmiany w mechanice „Utwórz", postępach i innych elementach produkcji.
Red Dead Redemption zniewala grafiką na Xboksie One X
Krzysztof Sobiepan, 11 kwietnia 2018, 13:51
Firma Microsoft dodała do usługi wstecznej kompatybilności kolejną grupkę gier, ulepszoną specjalnie na potrzeby obecnej generacji konsol. Klejnotem w koronie jest kultowe Red Dead Redemption, które uzyskało zauważalnie ostrzejsze tekstury i działa teraz w płynnej rozdzielczości 4K. W kwietniu możemy też liczyć na dwie kolejne fale tytułów z pierwszego Xboksa.
Porównanie silników graficznych drugiej i piątej części serii Far Cry
Bartosz Świątek, 11 kwietnia 2018, 13:26
Serwis Digital Foundry przygotował film prezentujący ewolucję, którą przeszedł na przestrzeni lat silnik Dunia, napędzający serię Far Cry od czasu drugiej części.
Kingdom Come Deliverance z teksturami HD w akcji
Adrian Werner, 9 kwietnia 2018, 10:58
W sieci pojawił się filmik porównujący grafikę standardowego wydania Kingdom Come: Deliverance z wersją korzystającą z ulepszonych tekstur dostępnych w darmowym DLC HD Texture Pack.
Far Cry 5 – porównanie grafiki na PC, Xboksie One i PS4
Bartosz Świątek, 9 kwietnia 2018, 10:40
Na kanale Candyland pojawiło się porównanie grafiki w najnowszej strzelance od Ubisoftu – Far Cry 5. Testy zostały przeprowadzone na pecetach oraz podstawowych wersjach konsol PS4 i Xbox One.
Co się zmieni w Dark Souls Remastered?
Krystian Pieniążek, 3 kwietnia 2018, 19:40
Premiera Dark Souls: Remastered zbliża się coraz większymi krokami. Dzisiaj możemy przyjrzeć się zmianom wprowadzanym przez deweloperów – autorzy tego remastera z polskiego studia QLOC wzięli bowiem na warsztat nie tylko grafikę.
Far Cry 5 – 27 minut kampanii i porównanie graficzne wersji konsolowych
Adrian Werner, 24 marca 2018, 10:06
W sieci pojawiły się ciekawe materiały wideo z Far Cry 5. Dzięki nim możemy obejrzeć m.in. 27 pierwszych minut rozgrywki i kampanii i zobaczyć porównanie graficzne pomiędzy różnymi wersjami konsolowymi gry.
Zobacz technologię raytracingu w Metro Exodus
Bartosz Świątek, 23 marca 2018, 09:47
W czasie trwającej GDC 2018 firmy Nvidia i 4A Games zaprezentowały demo Metro Exodus korzystające z zapowiedzianej niedawno technologii Nvidia RTX Real-Time Ray Tracing.
Gwiezdne wojny i potęga raytracingu w nowym demie Unreal Engine
Karol Ryka, 22 marca 2018, 14:13
Głośna w ostatnich dniach technologia Real-Time Ray Tracing doczekała się zupełnie nowej prezentacji swoich możliwości. Jest nią opublikowane przez firmę Epic Games demo technologiczne silnika graficznego Unreal Engine, zaktualizowanego o API DirectX Raytracing.
Włoscy operatorzy w Rainbow Six Siege, Nowa edycja Nintendo Switch i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 21 marca 2018, 17:07
Dziś piszemy o filmiku z Rainbow Six Siege nieopatrznie zdradzającym nadejście dwojga włoskich operatorów (Alibi i Maestro), plotkach dotyczących ulepszonej edycji konsoli Nintendo Switch, prezentacji zaktualizowanej wersji silnika CryEngine i wynikach sondażu sprzętowego przeprowadzonego wśród posiadaczy gogli VR Oculus Rift. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Futuremark pokazuje możliwości narzędzia DirectX Raytracing
Amadeusz Cyganek, 21 marca 2018, 13:26
Futuremark – producent popularnych benchmarków 3DMark oraz PCMark - zaprezentował na obrazkach efekty działania narzędzia DirectX Raytracing, które stało się elementem API DirectX 12. Efekty są bardzo interesujące.
World of Tanks - premiera patcha 1.0 z nowym silnikiem
Adrian Werner, 21 marca 2018, 10:47
Doczekaliśmy się premiery patcha 1.0 do World of Tanks. Mocno ulepsza on grafikę i dodaje jedną nową mapę, nazwaną Lodowiec. Z kolei lista czołgów uległa wydłużeniu o francuski Somua SM.
AMD również wdraża wsparcie dla technologii raytracingu
Karol Ryka, 20 marca 2018, 18:55
Firma AMD zapowiedziała pełne wsparcie dla współpracujących biur deweloperskich oraz współudział przy tworzeniu nowego API Microsoftu – DirectX Raytracing.
Rewolucja w grafice? Nvidia wprowadza technologię raytracing
Amadeusz Cyganek, 20 marca 2018, 08:48
Szykujcie się na nowe doznania graficzne – Nvidia zamierza wykorzystać znaną z kinematografii technikę raytracing, pozwalającą na bardziej realistyczne renderowanie w czasie rzeczywistym. Wiąże się to z wydaniem nowego API DirectX przez Microsoft.
War Thunder - poprawiona grafika i inne nowości w aktualizacji 1.77
Kamil Zwijacz, 14 marca 2018, 17:48
Firma Gaijin Entertainment udostępniła aktualizację 1.77 (Nadciągająca Burza) do gry War Thunder. Wśród licznych zmian znalazła się m.in. poprawiona grafika i nowe maszyny.
Far Cry 5 bez lootboxów, za to z mikropłatnościami
Michał Kułakowski, 3 marca 2018, 18:24
Chociaż Far Cry 5 nie będzie oferować graczom skrzynek z losowo przyznawanym lootem, twórcy zaimplementowali w grze mikrotransakcje, za które kupimy przedmioty kosmetyczne, „premiowe” pojazdy, broń i ubrania. Dzięki wczesnym wersjom tytułu poznaliśmy także ustawienia graficzne na PC oraz zobaczyliśmy nowy półgodzinny zapis rozgrywki.
Spory downgrade Kingdom Come: Deliverance w porównaniu z wersją beta
Grzegorz Chmielewski, 19 lutego 2018, 20:01
Wygląda na to, że proces tworzenia Kingdom Come: Deliverance wymagał postawienia na pewne kompromisy. Jedna z osób uczestniczących w testach beta produkcji podzieliła się porównaniami tych samych lokacji w wersji gry sprzed dwóch lat z tym, co trafiło na półki sklepowe, uwidaczniając tym samym niemały downgrade.
Kingdom Come Deliverance - porównanie graficzne (PC, PS4 Pro, XOne X)
Radosław Kowalczyk, 15 lutego 2018, 14:25
Premiera Kingdom Come: Deliverance już za nami, tymczasem kanał Candyland w serwisie YouTube przygotował porównanie graficzne różnych wydań tej ogromnej gry RPG.
Udostępniono nową wersję modyfikacji GTA 5 Redux
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 18:43
Josh Romito wypuścił kolejną aktualizację modyfikacji GTA 5 Redux, nad którą pracuje od ponad roku. Oprócz poprawek graficznych mod oferuje także lepszą animację i fizykę postaci niezależnych.
The Witcher 3 HD Reworked Project w wersji 5.0
Jakub Mirowski, 11 lutego 2018, 15:31
Ukazała się najnowsza wersja modyfikacji The Witcher 3 HD Reworked Project autorstwa polskiego modera o pseudonimie Halk Hogan. Zmienia ona rozdzielczość wielu elementów otoczenia na Ultra HD.
Final Fantasy XV na PC - porównanie ustawień graficznych
Adrian Werner, 11 lutego 2018, 11:46
Serwis Candyland wypuścił ciekawy filmik pokazujący różnice między poszczególnymi ustawieniami graficznymi w pecetowej wersji Final Fantasy XV. Materiał zawiera również testy wydajności.
Oto szczyt fotorealizmu na Unreal Engine 4
Radosław Kowalczyk, 9 lutego 2018, 11:30
Artysta-grafik Rens, współpracujący niegdyś z takimi firmami jak EA DICE czy Sony, opublikował kolejny materiał, na którym wyciska ostatnie soki z silnika graficznego Unreal Engine 4, ukazując również, co można obecnie osiągnąć w dziedzinie grafiki komputerowej, jeśli zignorować limity sprzętowe.
Telltale Games przesiada się na silnik Unity?
Michał Kułakowski, 21 stycznia 2018, 13:10
Studio Telltale Games poszukuje specjalistów doświadczonych w pracy z silnikiem Unity. Oznacza to najpewniej, że po wielu latach wykorzystywania autorskiej technologii, twórcy w kolejnych projektach będą polegać na sprawdzonych rozwiązaniach technicznych używanych przez wielu deweloperów.
Księga Umarłych – imponujące demo nowej wersji silnika Unity
Bartosz Świątek, 18 stycznia 2018, 12:47
Zespół odpowiedzialny za tworzenie dem technologicznych dla silnika graficznego Unity zapowiedział Book of the Dead (pol. Księga Umarłych) – kolejną po Adam oraz Blacksmith aplikację prezentującą możliwości doskonalonego przez firmę engine’u.
Nvidia Freestyle pozwala na modyfikację wyglądu gier w czasie rzeczywistym
Kamil Zwijacz, 14 stycznia 2018, 11:37
Przed kilkoma dniami firma Nvidia wypuściła ciekawe narzędzie Freestyle, służące do modyfikowania wyglądu gier. Jak sprawdza się ono w praktyce?
Wiedźmin 3: Dziki Gon - porównanie grafiki w 4K (PC vs. PS4 Pro vs. XOne X)
Kamil Zwijacz, 22 grudnia 2017, 17:51
Na kanale Candyland w serwisie YouTube opublikowano porównanie graficzne gry Wiedźmin 3: Dziki Gon w wersji na konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X z edycją PC-tową.
Assassin's Creed Origins - aktualizacja 1.1.0 poprawi grafikę
Kamil Zwijacz, 12 grudnia 2017, 11:09
Firma Ubisoft poinformowała, że dziś ukaże się aktualizacja 1.1.0 do gry Assassin's Creed Origins, która poprawi grafikę, wprowadzi nowy poziom trudności, tryb Hordy i kilka innych atrakcji.
Shadow of the Colossus - porównanie graficzne remastera z oryginałem i edycja specjalna
Kamil Zwijacz, 10 grudnia 2017, 15:09
Firma Sony Interactive Entertainment poinformowała o edycji specjalnej gry Shadow of the Colossus oraz opublikowała dwa nowe materiały wideo, w tym porównanie graficzne starych wersji z nową.
Mass Effect 2 i 3 z modami ALOT - gra warta świeczki?
Miłosz Szubert, 7 grudnia 2017, 14:15
Kanał Candyland przygotował porównanie graficzne gier Mass Effect 2 i Mass Effect 3 z ich wersjami zmodyfikowanymi za pomocą paczek A Lot of Textures (ALOT). Zmiany są widoczne, lecz czy aż tak, jak obiecali twórcy?
Tak prezentuje się The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition na PS4 Pro, XOne X i PC-tach
Kamil Zwijacz, 3 grudnia 2017, 09:39
Doczekaliśmy się kolejnego porównania grafiki w grze The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition. Tym razem pod lupę wzięto wersje na najmocniejsze urządzenia - konsole PlayStation 4 Pro i Xbox One X oraz PC-ty.
Trylogia Mass Effect wypiękniała dzięki fanowskim modom
Adrian Werner, 1 grudnia 2017, 11:30
W sieci pojawiły się nowe wersje modyfikacji A Lot of Textures (ALOT). Projekty te ulepszają oprawę graficzną pierwszych trzech odsłon cyklu Mass Effect poprzez podmianę tysięcy tekstur na nowe, wykonane w wyższej rozdzielczości.
Nowy zwiastun The Walking Dead: The Telltale Series Collection
Jakub Błażewicz, 1 grudnia 2017, 09:30
Studio Telltale Games udostępniło nowy zwiastun The Walking Dead: The Telltale Series Collection. Filmik prezentuje odświeżoną oprawę wizualną pierwszego sezonu, który znajdzie się w zbiorczym wydaniu nieumarłej serii.
Opóźnienie Black Mesa. Na etapy z Xen poczekamy do przyszłego roku
Jakub Mirowski, 26 listopada 2017, 14:17
Oficjalny remake gry Half-Life, Black Mesa, miał w grudniu ukazać się w kompletnej, uzupełnionej o etapy z wymiaru Xen wersji. Niestety, deweloperów przerosła skala projektu i zaliczyli kolejne opóźnienie. Przynajmniej grudniowa aktualizacja pozwoli cieszyć się nowymi graficznymi efektami przygotowywanymi na potrzeby Xen.
Assassin's Creed Origins doczekał się popremierowego downgrade'u
Kamil Zwijacz, 23 listopada 2017, 09:26
Firma Ubisoft wypuściła łatkę 1.05 do gry Assassin's Creed Origins. W założeniach miała ona poprawić wydajność w produkcji, ale okazało się, że pogorszyła oprawę graficzną.
Wieści ze świata (Uncharted, RimWorld, Second Life, Minecraft) 21/11/2017
Krzysztof Sobiepan, 21 listopada 2017, 10:59
Dziś piszemy o 10. rocznicy serii Uncharted, zbliżającej się z wolna premierze pełnej wersji RimWorld, obecnym stanie Second Life oraz o opóźnieniach usprawnień graficznych i cross-platformowego multiplayera na Switchu w grze Minecraft. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Skyrim porównany w wersjach na Switcha, PS3, Xboksa One i PC
Bartosz Świątek, 20 listopada 2017, 12:30
Na kanale YouTube Candyland pojawił się przeszło trzyminutowy filmik prezentujący porównanie graficzne TES V: Skyrim w wersjach na cztery platformy: PS3, Xboksa One, PC i Nintendo Switch.
Zobacz, jak wygląda Star Wars: Battlefront II na XOne, XOne X i PC
Kamil Zwijacz, 14 listopada 2017, 16:49
Jeżeli jesteście ciekawi, jak wygląda strzelanka Star Wars: Battlefront II na konsolach Xbox One i Xbox One X oraz na mocnym komputerze osobistym, to zapraszamy do rozwinięcia wiadomości, gdzie znajdziecie krótki materiał wideo porównujący te platformy.
World of Tanks z nową oprawą graficzną
Kamil Zwijacz, 9 listopada 2017, 14:42
W serwisie 80 Level opublikowano sporo informacji i materiałów graficznych prezentujących zmiany wprowadzone w wyglądzie PC-towej wersji gry World of Tanks.
Porównanie graficzne Call of Duty: WWII na Xboksie One, Xboksie One X i PlayStation 4 Pro
Jakub Mirowski, 5 listopada 2017, 14:10
Kanał Candyland opublikował w serwisie YouTube porównanie graficzne pomiędzy trzema wersjami gry Call of Duty: WWII - na Xboksa One, Xboksa One X (którego premiera wypada w najbliższy wtorek) oraz PlayStation 4 Pro.
Assassin's Creed Origins - porównanie graficzne pokazuje, na jakiej platformie gra wygląda najlepiej
Adrian Werner, 29 października 2017, 10:19
W sieci pojawił się ciekawy filmik z Assassin's Creed Origins, który z detalami pokazuje różnice w jakości grafiki pomiędzy wersjami gry na PC, PlayStation 4 oraz Xboksa One.
Na której platformie Wolfenstein II działa i wygląda najlepiej?
Krystian Pieniążek, 26 października 2017, 19:07
Wolfenstein II: The New Colossus jutro wyląduje na sklepowych półkach. Sprawdźmy więc, jak najnowsze dzieło studia Machines Games prezentuje się na poszczególnych platformach.
Twórcy Football Manager 2018 zaprezentowali nowy silnik graficzny
Jakub Mirowski, 24 października 2017, 10:02
Na nieco ponad dwa tygodnie przed premierą gry Football Manager 2018 studio Sports Interactive zaprezentowało nowy silnik graficzny produkcji, powstały we współpracy z zespołem Creative Assembly.