grafika (gry) - newsy i ciekawostki (5)
Bannerlord na modach wygląda imponująco
Bartosz Świątek, 10 sierpnia 2020, 15:00
Jeden z użytkowników forum Reddit stworzył kompilację modów, która pozwala znacznie poprawić wygląd Mount & Blade 2: Bannerlord. Modyfikacje wpływają na liczne elementy produkcji – od tarcz, przez zbroje, kończąc na koniach.
14 lat postępu graficznego – FSX vs Flight Simulator 2020
Bartosz Świątek, 5 sierpnia 2020, 14:17
Filmy, które pojawiły się na kanale Flight Sim, porównują grafikę w najnowszej odsłonie Microsoft Flight Simulator ze starszymi produkcjami – Microsoft Flight Simulator X (2006) oraz X-Plane 11 (2017). Jeden z materiałów zestawia też lokacje z gry z miejscami z prawdziwego świata.
STALKER 2 - ray tracing i 120 FPS-ów na Xbox Series X
Adrian Werner, 30 lipca 2020, 10:24
Dowiedzieliśmy się, że S.T.A.L.K.E.R. 2 wykorzysta ray tracing. Ponadto twórcy obiecują do 120 klatek na sekundę na konsoli Xbox Series X.
Skyrim - mod upiększający tekstury powstały z wykorzystaniem AI
Miłosz Szubert, 28 lipca 2020, 13:20
W sieci zadebiutowała modyfikacja Cleaned Textures – Uncompressed, która upiększa podstawową wersję The Elder Scrolls V: Skyrim wraz z dodatkami. Do jej stworzenia wykorzystano AI.
Gameplay z Halo Infinite wywołał falę krytyki. Demo działało na PC
Bartosz Świątek, 24 lipca 2020, 12:51
Gracze i branżowi eksperci ostro skrytykowali oprawę graficzną Halo Infinite. Dowiedzieliśmy się też, że wczorajsze gameplay demo działało na pececie, a nie Xboksie Series X.
Crysis Enhanced Edition - kultowy FPS znów upiększony przez fanów
Miłosz Szubert, 16 lipca 2020, 11:40
Od kilkunastu godzin każdy zainteresowany może ściągnąć modyfikację Crysis Enhanced Edition. Jej zadaniem jest upiększenie oprawy graficznej pierwszej odsłony popularnego cyklu strzelanek FPP od studia Crytek.
American Truck Simulator - nowy patch usprawnia grafikę
Arkadiusz Strzała, 15 lipca 2020, 13:20
Aktualizacja o numerze 1.38 do American Truck Simulator przynosi przede wszystkim poprawki graficzne. Od teraz w opcjach można włączyć funkcję SSAO, która podnosi wizualną jakość otoczenia w grze.
Ghost of Tsushima - porównanie graficzne na PS4 i PS4 Pro
Adrian Werner, 15 lipca 2020, 12:17
W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo pokazujący różnice w grafice w grze Ghost of Tsushima na PlayStation 4 i PS4 Pro.
Crysis Remastered vs Crysis - porównanie grafiki na screenach
Paweł Woźniak, 1 lipca 2020, 12:20
Użytkownicy internetowego forum ResetEra udostępnili kilka screenów ze zremasterowanej wersji Crysisa i porównali je z oryginałem.
Cyberpunk 2077 z obsługą ray tracingu i DLSS 2.0
Bartosz Świątek, 26 czerwca 2020, 09:08
Firmy Nvidia i CD Projekt RED poinformowały, że w dniu premiery Cyberpunk 2077 będzie obsługiwał zarówno ray tracing, jak i DLSS 2.0. Wszystko wskazuje na to, że pokazany wczoraj gameplay był tych funkcji pozbawiony.
Nowa jakość w grach - twórca Last of Us 2 o systemie animacji twarzy
Bartosz Świątek, 22 czerwca 2020, 10:48
Roger Clark – aktor znany z Red Dead Redemption 2 – skomplementował animacje twarzy w The Last of Us: Part II. Dzięki odpowiedzi dewelopera ze studia Naughty Dog dowiedzieliśmy się, że ważną rolę w tej kwestii odgrywa system opracowany przez animatora Keitha Paciello. Pozwala on automatycznie dopasowywać animacje do emocji odczuwanych przez postacie.
Premierowy Cyberpunk 2077 ładniejszy na PS5 i Xbox Series X [aktualizacja]
Jakub Błażewicz, 19 czerwca 2020, 13:16
Adam Kiciński, prezes firmy CD Projekt, wypowiedział się na temat przyczyn opóźnienia premiery gry Cyberpunk 2077. Potwierdził też, że polska produkcja będzie dostępna na premierę także na konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series X.
300 modów w Skyrim - gra wygląda rewelacyjnie i wciąż działa
Paweł Woźniak, 10 czerwca 2020, 12:34
Gracz Skyrima pochwalił się swoją wersją gry, na której zainstalował ponad 300 różnych modyfikacji. Dzięki temu produkcja prezentuje się niesamowicie i, co najważniejsze, nadal działa bez żadnych problemów.
Minecraft 1.16 pozwoli ustawić poziom grafiki na bajeczny
Miłosz Szubert, 5 czerwca 2020, 16:15
Zadebiutował pierwszy tzw. pre-release aktualizacji 1.16 do Minecrafta: Java Edition. Umożliwia on między innymi przetestowanie nowego ustawienia graficznego o nazwie Fabulous (Bajeczne), które w zamierzeniu ma poprawiać widoczność różnych zjawisk przez przezroczyste obiekty.
The Last of Us 2 - zobacz, jak zmieniała się grafika gry
Arkadiusz Strzała, 1 czerwca 2020, 13:46
Na YouTube zostało opublikowane porównanie detali z materiałów demonstracyjnych nadchodzącego The Last of Us 2. Specjaliści z NX Gamer wzięli na warsztat wcześniejsze filmy z tej gry i te ostatnio opublikowane. Zobacz, jak bardzo zmienił się jej wygląd.
Wiedźmin 3 - ładniejsi NPC na zwiastunie HD Reworked Project 12.0
Miłosz Szubert, 25 maja 2020, 12:15
W sieci pojawił się pierwszy zwiastun wersji 12.0 modyfikacji HD Reworked Project do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Prezentuje on poprawiony wygląd postaci w popularnym RPG studia CD Projekt RED. Kolejne wydanie fanowskiego projektu autorstwa Halka Hogana najprawdopodobniej zadebiutuje latem.
Mafia: Trilogy kuleje; fani zgłaszają liczne błędy w remasterach
Jakub Błażewicz, 20 maja 2020, 19:00
Internauci masowo wypowiadają się na temat remasterów wchodzącyh w skład pakietu Trylogia Mafia. Niestety, Edycje Ostateczne Mafii II i Mafii III najwyraźniej są pełne rozmaitych błędów, których nijak nie wynagradza oprawa wizualna.
CoD: Modern Warfare – fani narzekają na downgrade grafiki
Bartosz Świątek, 18 maja 2020, 12:01
Jeden z użytkowników forum Reddit przygotował porównanie prezentujące różnicę, jaka zaszła w grafice Call of Duty: Modern Warfare. Oprawa w trybie wieloosobowym na pecetach została zauważalnie okrojona.
Mod GTA 5 NaturalVision Evolved na pierwszym trailerze
Jakub Błażewicz, 16 maja 2020, 12:40
Modder Razed zaprezentował NaturalVision Evolved, kolejną wersję upiększającego moda do GTA V. Prace nad projektem wciąż trwają, ale twórca udostępnił trailer z porównaniem grafiki.
„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami
Jakub Błażewicz, 14 maja 2020, 11:50
Firma Epic Games zmieniła warunki licencji Unreal Engine. Od teraz twórcy mogą wykorzystywać ten silnik w celach komercyjnych bezpłatnie do czasu uzyskania miliona dolarów przychodu brutto z gier stworzonych na bazie tej technologii.
Demo technologiczne Unreal Engine 5 zachwyca grafiką na PS5
Jakub Błażewicz, 13 maja 2020, 19:25
Firma Epic Games zaprezentowała imponujące demo technologiczne UE5. Pokaz przeprowadzono na konsoli PlayStation 5.
GTA 4 w 4K i z imponującą grafiką odwzorowane w GTA 5
Paweł Woźniak, 12 maja 2020, 16:10
Na YouTubie pojawił się materiał prezentujący mapę GTA 4 odwzorowaną w GTA 5. Całość została podrasowana realistycznymi modyfikacjami, znacznie polepszającymi grafikę.
Do WoW-a najprawdopodobniej trafi ray tracing
Paweł Woźniak, 30 kwietnia 2020, 17:27
Dzisiaj najprawdopodobniej potwierdziła się informacja, że w najnowszym dodatku do World of Warcraft pojawią się ustawienia graficzne dotyczące ray tracingu. Póki co opcja ta trafiła do wersji alfa Shadowlands, aczkolwiek nie da się jej jeszcze uruchomić.
WoW Shadowlands – będą nowe ustawienia graficzne i kreator postaci
Bartosz Świątek, 17 kwietnia 2020, 14:14
Wraz z premierą dodatku Shadowlands gra MMORPG World of Warcraft otrzyma kilka nowych opcji graficznych, które pozwolą poprawić wydajność. Silnik produkcji Blizzard Entertainment może też otrzymać wsparcie dla technologii Variable Rate Shading oraz ray tracingu.
Ukazała się wersja beta imponującego moda do STALKER-a
Adrian Werner, 15 kwietnia 2020, 14:44
Ukazała się wersja beta moda STALKER Clear Sky Remaster, który gruntownie ulepsza oprawę graficzną FPS-a S.T.A.L.K.E.R.: Czyste Niebo. Z tej okazji udostępniono również świeży zwiastun.
Piękne GTA 5 z ray tracingiem w Ultra i 4K
Konrad Hazi, 11 kwietnia 2020, 15:50
Kanał Digital Dreams postanowił sprawdzić, jak dobrze może wyglądać GTA 5 z ray-tracingiem, odświeżonymi teksturami oraz dopieszczonym oświetleniem w 4K i przy ustawieniach Ultra. Do realizacji planu potrzebna była potężna karta graficzna i sporo RAM-u, jednak - patrząc po efektach - warto było spróbować.
Mafia 2 dostała nową wersję moda poprawiającego grafikę
Miłosz Szubert, 8 kwietnia 2020, 12:55
Światło dzienne ujrzała nowa wersja modyfikacji Old Time Reality do gry Mafia II. Wyraźnie poprawia on oprawę wizualną produkcji studia 2K Czech z 2010 roku oraz dodatków do niej.
Minecraft - piękne i realistyczne krajobrazy stworzone przez graczy
Bartosz Świątek, 3 kwietnia 2020, 14:28
Gracze potrafią stworzyć naprawdę niezwykłe rzeczy w Minecrafcie. Najczęściej uwagę zwracają ambitne, trójwymiarowe konstrukcje i światy, ale niewątpliwy urok mają też pojedyncze sceny i obrazki, które niejednokrotnie są zaskakująco realistyczne. Część użytkowników domaga się od deweloperów zmian w silniku gry, które dałyby im jeszcze większe możliwości.
Fotorealistyczny las pokazuje pełną moc PS4
Paweł Woźniak, 1 kwietnia 2020, 11:41
Fotorealistyczne projekty tworzone w Dreams, produkcji przeznaczonej wyłącznie na PlayStation 4, pokazują prawdziwe możliwości tej konsoli.
CoD: Modern Warfare 2 Remastered - porównanie graficzne z pierwowzorem
Adrian Werner, 1 kwietnia 2020, 08:49
W sieci pojawił się ciekawy materiał wideo, oferujący porównanie graficzne gry Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered z pierwowzorem z 2009 roku.
Minecraft – porównanie prezentuje piękną grafikę z ray tracingiem
Bartosz Świątek, 31 marca 2020, 10:15
W sieci pojawiło się kilka obrazków prezentujących różnicę w oprawie graficznej Minecrafta po aktywowaniu funkcji ray tracingu, która w tym roku zostanie dodana do wersji pecetowej. Śledzenie promieni naprawdę robi wrażenie.
Microsoft prezentuje DirectX 12 Ultimate - zobacz demo w akcji
Konrad Hazi, 20 marca 2020, 09:07
Microsoft zaprezentował najnowszą wersję swojej biblioteki graficznej - DirectX 12 Ultimate. Nowości, którymi chwalą się twórcy, dotyczą przede wszystkim DirectX Raytracingu, który otrzymał wersję 1.1, a jego działanie możemy zobaczyć na demach. Karty Nvidii RTX 20xx mają obsłużyć DX12U, jednak wygląda na to, że na układy RTX 3000 poczekamy dłużej.
Mod Natural Landscapes upiększa teren w grze Fallout 4
Miłosz Szubert, 17 marca 2020, 14:15
Kilka dni temu światło dzienne ujrzała nowa wersja modyfikacji Natural Landscapes do gry Fallout 4. Wyraźnie zwiększa ona jakość tekstur terenu w produkcji firmy Bethesda. Mod występuje w dwóch wersjach rozdzielczości – 2K i 4K.
Wiedźmin 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda poprawiającego grafikę już dostępna
Miłosz Szubert, 13 marca 2020, 11:10
Od wczoraj dostępna jest wersja 11.0 modyfikacji HD Reworked do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Przede wszystkim upiększa region Toussaint znany z dodatku Krew i wino. Mniejszych lub większych poprawek doczekały się także inne krainy.
Nowe tekstury 4K upiększają świat Skyrima - zobacz moda
Miłosz Szubert, 9 marca 2020, 14:10
Niedawno w sieci udostępniona została paczka tekstur Tamrielic Textures 1 – Landscapes, mająca za zadanie znacznie upiększyć The Elder Scrolls V: Skyrim zarówno w wersji standardowej z dodatkami, jak i Special Edition. Jest to pierwsza część większego projektu.
The Witcher 3 HD Reworked - wersja 11.0 moda graficznego z datą premiery
Miłosz Szubert, 25 lutego 2020, 12:45
12 marca zadebiutuje wersja 11.0 modyfikacji The Witcher 3 HD Reworked, która poprawia modele i tekstury w popularnym RPG-u akcji od studia CD Projekt RED. To wydanie skupi się przede wszystkim na odświeżeniu Toussaint, lecz wyraźnych zmian doczekają się też inne regiony.
4A Games o ray tracingu na PS5 i Xbox Series X
Konrad Serafiński, 23 lutego 2020, 10:00
4A Games jest w pełni zaangażowane w rozwój technologii ray tracingu. Firma wraz z premierą nowej generacji konsol planuje poświęcić jeszcze większą uwagę technologii śledzenia promieni światła.
Zobacz Wiedźmina 3 z przeszło dwudziestoma modami graficznymi
Miłosz Szubert, 19 lutego 2020, 12:55
Osoby prowadzące kanał Candyland zainstalowały do Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu 21 modyfikacji upiększających grafikę. Film porównujący tę ulepszoną wersję z oryginałem jest dostępny w sieci.
Star Wars: Battlefront 2 - zobacz zmiany graficzne
Mateusz Wróbel, 17 lutego 2020, 10:14
EA DICE pracuje nad ulepszeniem gry Star Wars: Battlefront II. Szwedzkie studio w pocie czoła wypuszcza aktualizacje, które upiększają oprawę graficzną, eliminują błędy uniemożliwiające rozgrywkę czy też modernizują ruchy postaci. Kanał Cinematic Captures przygotował zestawienie, w którym widać postępy prac.
Doom Eternal raczej bez ray tracingu na premierę
Bartosz Świątek, 27 stycznia 2020, 12:59
Marty Stratton - producent wykonawczy Doom Eternal - zdradził w wywiadzie udzielonym serwisowi Digital Foundry, że studio id Software dopiero zaczyna prace nad implementacją ray tracingu w omawianej produkcji. Deweloper zaznaczył przy tym, że jego zespół ma kilka ciekawych pomysłów na wykorzystanie tej technologii.
Animator The Last of Us - nie ray tracing, a realistyczne animacje siłą nowej generacji
Bartosz Świątek, 27 stycznia 2020, 10:05
Na portalu FX Guide pojawił się materiał prezentujący nowe funkcje silnika graficznego Unreal Engine 4. Jonathan Cooper - animator, który pracował m.in. nad Assassin’s Creed oraz The Last of Us - opublikował na Twitterze jego fragment, dodając, że chciałby, aby platformy nowej generacji pozwoliły mu korzystać z podobnych funkcji.
Pełne demo The Heretic pokazuje możliwości graficzne Unity
Konrad Serafiński, 23 stycznia 2020, 11:10
Firma Unity opublikowała pełną wersję dema technologicznego pod tytułem The Heretic. Prawie 8-minutowy materiał prezentuje możliwości silnika w wersji 2019.3. Trzeba przyznać, że wygląda to bardzo dobrze.
Nowości w Hearthstone i Wolfenstein: Youngblood z obsługą ray tracingu - wieści
Miłosz Szubert, 10 stycznia 2020, 14:55
Dziś piszemy o zapowiedzi Przebudzenia Galakronda, czyli kolejnej singlowej przygody w Hearthstone, oraz premierze aktualizacji do gry Wolfenstein: Youngblood, która dodaje wsparcie dla ray tracingu oraz DLSS. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Mafia II otrzymała mod upiększający grafikę
Jakub Błażewicz, 6 stycznia 2020, 18:38
W sieci pojawiła się modyfikacja odświeżająca oprawę wizualną gry Mafia II. Mod skupia się na poprawieniu elementów związanych z warunkami pogodowymi, ale jego twórca dodał też garść innych zmian.
Piękna zima na nowym filmiku z Microsoft Flight Simulator
Miłosz Szubert, 2 stycznia 2020, 10:40
W sieci pojawił się kolejny materiał filmowy z gry Microsoft Flight Simulator. Tym razem twórcy zaprezentowali otoczenie pokryte śniegiem. Tytuł ukaże się w tym roku na PC oraz konsoli Xbox One.
STALKER Remaster - mod już do pobrania
Miłosz Szubert, 31 grudnia 2019, 09:30
S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl Remaster, czyli fanowska modyfikacja odświeżająca grafikę w popularnej produkcji studia GSC Game World, wkrótce będzie miała swoją premierę. W sieci zadebiutował jej nowy zwiastun.
Nvidia pokazała piękne wideo z Microsoft Flight Simulator
Adrian Werner, 31 grudnia 2019, 09:09
Firma Nvidia podzieliła się nowym filmikiem z Microsoft Flight Simulator. Pokazuje on imponujący poziom detali otoczenia w grze.
System Shock Remake - porównanie gry na silniku Unity i Unreal Engine 4
Paweł Woźniak, 15 grudnia 2019, 14:28
Niedawno udostępnione demo remake'u System Shocka pozwoliło fanom porównać grę z jej poprzednią wersją na silniku Unity. Obecnie produkcja powstaje na Unreal Engine 4. Gracze na razie nie wydają się jednak zadowoleni z tej zmiany.
Commandos 2 HD i Praetorians HD - oryginały vs remastery
Paweł Woźniak, 14 grudnia 2019, 13:55
Od wczoraj trwają beta-testy odświeżonych wersji Commandos 2 oraz Praetorians. Dostęp do nich mają gracze, którzy zamówili (lub dopiero zamówią) gry w przedsprzedaży. Do sieci trafił również krótki zwiastun porównujący graficznie remastery z pierwowzorami.
Resident Evil 3 – porównanie graficzne remake'u z oryginałem
Bartosz Krawcewicz, 11 grudnia 2019, 12:42
W sieci pojawił się krótki materiał wideo porównujący grafikę wydanego dwie dekady temu Resident Evil 3: Nemesis z remakiem, który trafi do sprzedaży w kwietniu przyszłego roku.